معرفی ۱۶ جاذبه گردشگری یزد + عکس و آدرس

از دیگر ویژگیهای پر اهمیت پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی است که به روایت تاریخ معماری و فرهنگ در مناطق جلگهای و کوهستانی گیلان میپردازد و تصویری دقیق از گذشته این شیوه زندگی به مخاطبان میدهد. گردشگری: سفر یک فرد از نقطهای در خانه خود به نقطهای دیگر با اهداف مختلف کاری، تجاری، تفریحی، زیارتی و… در دهههای اخیر، بدون تردید گردشگری یکی از پدیدههای اجتماعی ـ اقتصادی مهم و با آثار فرهنگی، سیاسی و محیطی بوده که به صورت پدیدهای فراگیر و جهانی در آمده است. به گزارش خبرگزاري علم و فناوري از اردبيل؛ صنعتی شدن و ماشینی شدن مانند بسیاری از پدیدههای جهانی، امری چندبعدی است. ما به عنوان مردم ایران باید همواره مراقب مهمانانی که به کشورمان سفر می کنند باشیم.

با رفتن و دیدن دنیا، خود را بهتر کشف میکند و پرده از رازها و حقیقتهای این دنیای بزرگ برمیدارد. انتخاب حداقل 15 روز برای دیدن اکثر دیدنی های کانادا زمان مناسبی هست یادتان باشد سفر را توری برنامه ریزی کنید که هیج شهری را 2 بار دیدن نکنید برای این منظور بهتر است از مونترال وارد شده و از ونکوور خارج شوید. ویژگی هایی که ایران را در مسیر بدل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان قرار داده. نکته جالبتوجه و ظریفی در شرح مفاهیم گردشگری وجود دارد که باید به آن دقت کرد. اگر از شما بپرسند که این واژه را شرح بدهید، سادهترین و شاید ملموسترین عبارتی که بیان میکنید، چنین خواهد بود: «گردشگری به سفر کردن به شهرها و کشورهای مختلف گفته میشود و کسی که دست به این عمل میزند و مسافرت میکند هم گردشگر نامیده میشود». گردشگری فقط جنبه تفریحی ندارد و به نتایج و دستاوردهای مختلفی ختم میشود.

مطالعه عمیق و دقیق مفاهیم گردشگری و شناخت انواع گردشگری ، مفاهیم صنعت توریسم و عناوین دیگر مرتبط به آن نشان میدهد که چه ظرفیتهایی در کشور برای جذب گردشگر وجود دارد و چطور میتوان از این ظرفیتها در راستای رسیدن به اهداف درآمدزایی و توسعه ارتباطات با ملتهای دیگر بهره برد. یکی از اصلیترین اقداماتی که برای تحلیل و بررسی یک موضوع به آن نیاز است، شناخت مفاهیم و تعاریف پایهای مرتبط به آن قلمداد میشود. پارک ملت بعد از باغِ محتشم بزرگترین پارک این شهر محسوب میشود. این شهر در ماه مارس بدون شک میزبان فستیوال ها، رویداد ها و نمایش های زیادی می باشد.

انتظار میرود بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰ هر سال تعداد توریستهای واردشده به کشورها در سطح بینالمللی ۳.۳ درصد افزایش پیدا کند و به این ترتیب به ۱.۸ میلیارد نفر تا سال ۲۰۳۰ برسد. از نظر درآمدهای کشور از صنعت توریسم، آمارهای سازمان توریسم جهانی حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۰، ایران ۲.۴۳۸ میلیون دلار درآمد داشت که این درآمد در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با به ثبت رساندن رشدی مداوم به ترتیب به ۳.۸۴۱ میلیون دلار و ۳.۸۶۸ میلیون دلار رسیده است. آمارهای جداول سازمان جهانی گردشگری در مورد ایران که در ردیف کشورهای آسیای جنوبی جای گرفته است نشان میدهد که در سال ۲۰۱۰ چیزی نزدیک به ۳ میلیون نفر (۲ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر) از دیگر کشورهای جهان وارد کشور شدهاند که این تعداد در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب به ۴.۹۶۷ میلیون و ۵.۲۳۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است که به ترتیب رشد ۴.۲ و ۵.۴ درصدی را نسبت به سالهای پیش از خود نشان میدهد. یک منطقه محافظت شده فوقالعاده زیبا که از تنوع بسیار خوب گیاهی و پرندگان بهره مند است و به راحتی چندین ساعت از سفر شما به کبولتی را میتواند به خود اختصاص دهد.

آثار جاده ابريشم در خط الراس ارتفاعات مشرف براين ناحيه آثار و بقاياي سنگرهاي باقي مانده از جنگ قشون ايران وروسيه و خط مرزي در شرق سايت ونيز منظره چشم نواز جنگلي جمهوري آذربايجان مجموعاً ارزش توريستي و تفرجگاهي روستاي آليله را تقويت مي كند. اين در حاليست كه اقدامي در جهت شناساندن اين سايت مستعد گردشگري براي جذب توريست انجام نشده وحتي اين روستا براي اهالي استان اردبيل نيز بسيار ناشناخته باقي مانده است. روستاي آليله در 10 كيلومتري شرق شهرستان گرمي به سمت مرز ايران و جمهوري آذربايجان واقع شده است اين روستا با قابليت هاي متنوع توسعه در زمينه گردشگري به عنوان يك سايت توريستي با قابليت هاي منحصر به فرد توصيه مي گردد. بسیاری از آنها سعی کردند به سمت شغلهای موقتی چون رانندگی تاکسیهای اینترنتی بروند و در فضای مجازی به کلاسهای آنلاین روی بیاورند و برخی هم به سمت تورهای غیرقانونی رفتند. هزینه سفر و بازدیدهای دورههای آموزشی به صورت جداگانه از شهریه دوره محاسبه میشوند. این نوع جهانگردی برای آشنایی با میراثهای هنری، فرهنگی، آدابورسوم و بناهای تاریخی با اهداف گوناگون ازجمله آموزشی و پژوهشی صورت میگیرد، اطلاق میگردد (شمس، امینی، ۱۳۸۸). وجود درختان سیب، بوتههای زرشک و درختان زالزالک در اطراف این آبشار، بر لذت گشتوگذار در این منطقه افزودهاند.

گردشگری در ایران و در تمام کشور های دنیا از فعال ترین و پویا ترین بخش های اقتصادی کشور است ، در کشور های در حال توسعه و توسعه یافته این صنعت به صورت ملموس و واضح در اقتصاد و جامعه نقش خود را ایفا می کند و طیف وسیعی از عوامل بالا دستی و پایین دستی با سایر فعالیت های اقتصادی را در بر می گیرد و زنجیره بسیار بزرگ و متنوعی را به هم متصل کرده سایت atours است . اکثر مردم فکر می کنند تنها هتلها تشکیل دهنده صنعت گردشگری هستند، اما واقعیت این است که هتل ها تنها بخشی از این صنعت را شکل می دهند. آماری از درآمدهای صنعت گردشگری ایران از ورود توریستهای جهانی در سال ۲۰۱۶ در این گزارش به ثبت نرسیده است. با این حال در سال ۲۰۱۶ تعداد توریستهای ورودی به ایران به رقم ۴.۹۴۲ میلیون کاهش پیدا کرد که نشانگر افت ۵.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ است. طبق آمار سازمان جهانی گردشگری از هر 12 تا 15 شاغل در دنیا یک شغل به گردشگری اختصاص داشته و هر پنج تا 10گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد میکند در حال حاضر حدود 260میلیوننفر در جهان در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت در مجموع حدود 9درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است.

و کویر لوت ایران که داغ ترین نقطه جهان را به نام خود ثبت کرده است. بر این اساس ایران در بین ۱۸۴کشور جهان باید رتبه ۱۴۷ را به خود اختصاص دهد این در حالی است که صنعت گردشگری ترکیه با ۴/ ۱ درصد از تولید ناخالص داخلی توانسته رتبه ۷۶ را به خود اختصاص دهد. باتوجه به اتکای بیش از حد اقتصاد ایران به صادرات نفت خام و آسیب پذیری فراوان در اثر وابستگی شدید به نفت، شوک های اقتصادی و غیر اقتصادی، توسعه صنعت گردشگری تا حد زیادی می تونه از این آسیب پذیری کم کنه و به سیاست گذاران اقتصادی رو در حل مشکلات جاری مثله درآمد های ارزی، پایین بودن سطح درآمد جامعه، پایین بودن صادرات غیرنفتی و مشکل بیکاری کمک کنه. ساحل رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرین با کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت های زیبا، رودهای خروشان، جنگل های انبوه، حیات وحش کم نظیر میزبان گردشگران نوروزی است.

دامنه نوردي: شامل ديدار از حيات وحش، ديدار از چشم اندازها و آثار طبيعي آموزش و پژوهش در طبيعت تفرج و تغيير حال وهوا در اين بخش از اكوتوريسم منطقه اردبيل داراي پتانسيل هاي فراوان وبالقوه اي است. در حال حاضر ترکیه سالانه حدود ۲۵میلیارددلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور همچنین قصد دارد این رقم را به ۵۰میلیارددلار در سال ۲۰۲۳ برساند. جاذبه هاي گردشگري منطقه اردبيل را مي توان به جاذبه هاي فرهنگي اكوتوريسم و توريسم صنعتي تقسيم كرد. جاذبه هاي فرهنگي :كليه پديده هاي ساخت بشر، مورد توجه گردشگران بوده، فرهنگ و تمدن انسان در تشكيل و تكامل آن دخالت داشته است.

سیستم: ما نمیتوانیم سلیقهای برخورد كنیم زیرا گردشگری یك پدیده استراتژیك و بلندمدت است و نیازمند نظام هستیم، نگاه نظام گونه و رفتار نظام گونه و تار روزی كه فرایندها و ساز و كارها كاملاً محقق نشوند و سیستم حاكم نباشد جذابترین پدیده گردشگری مدت كوتاهی به طول نخواهد كشید. از آنجایی که ما همیشه به فکر شما هستیم، در این مقاله هم نکاتی را مطرح می کنیم که برای ارتباط موثر با انگلیسی زبان های بین المللی به کارتان می آید. پربازدیدترین منطقه جهان که اروپاست با ۲درصد رشد نتایج مختلفی را به ثبت رساند و دادههای در دسترس برای منطقه خاورمیانه حاکی از این است که تعداد توریستهای ورودی به آن با کاهشی ۴درصدی مواجه بوده است.

حتی فلسفه و تاریخ هم به نوعی با گردشگری در ارتباط قرار میگیرند. این در حالی است که شیخنشین حاشیه خلیجفارس از نظر جاذبههای گردشگری به هیچوجه قابل مقایسه با ایران نبوده و ترکیه نیز در ردهبندی تعداد اماکن تاریخی ۱۷پله پایینتر از ایران قرار دارد! همچنین میتوان به شیخنشین دبی اشاره کرد که با جذب بیش از ۱۰میلیونگردشگر تنها در سال ۲۰۱۳ رکورد تازهای را در گردشگری خود و کشورهای حاشیه خلیجفارس ثبت کرده است. از مفاهیم گردشگری میتوان تعاریف و اصطلاحات متعددی استخراج و تعریف نمود. اگر بنا باشد که گردشگری را هم به خوبی درک کنیم و از ظرفیتهای مختلفش در مسیر رسیدن به اهدافی عالی بهره ببریم، نیازمند آشنایی با مفاهیم آن هستیم. لزوم توجه به اين بخش را مي طلبد. با توجه به شرايط جغرافيايي به جز توريسم بيابانگردي كه سايت اين گونه توريسم در منطقه آذربايجان موجود نمي باشد جذب توريست در بقيه موارد امكان پذير مي باشد .يكي از سايتهاي توريستي كه از پتانسيل بسيار بالايي در امر اكوتوريسم در سطح منطقه آذربايجان برخوردار بوده ولي براي كليه علاقمندان طبعيت و توريسم ناشناخته مانده وحتي در طرح جامع گردشگري استان اردبيل بدان توجه خاصي مبذول نشده روستاي آليله مي باشد. وجود گورستان بزرگ وتاريخي كه احتمالاً مربوط به مسافران جاده ابريشم “اپيك يولو” است ونيز شرايط آب وهوايي مساعد و متفاوت با سايتهاي ديگر استان وجود غار و يخچال طبيعي ، نظام طبيعي حاكم و جنگلهاي موجود دراين سايت ،ارتفاعات شمال روستاي آليله كه از نظر توپوگرافيكي براي فعاليتهاي اسكي روي چمن بسيار مناسب مي باشد از جمله نقاط قوت توريستي اين منطقه به شمار مي روند.

آبشار کپ رویان در واقع آبشاری خزه ای است که در میان جنگل های مازندران پنهان شده و همچنین خوب است بدانید این آبشار در ارتفاع 1725 متری از سطح دریا واقع شده لذا گردشگران با محیطی سرسبز به همراه آب و هوای دلنشین روبرو خواهند شد که می توانند ساعت ها در منطقه اتراق کرده و از هوای دلنشین جنگل لذت ببرند. شهر رامسر در مقایسه با سایر شهرهای شمالی، ارتفاع بیشتری از سطح دریا دارد. است. این برج دارای 63 متر طول و 45 متر ارتفاع است که در مجموع دارای چهار طبقه است. همچنين چین، ایالات متحده و آلمان در صدر توریسم به سمت خارج از کشور در مناطق خود قرار گرفتند و از نظر خرج در این زمینه هم در رتبههای نخست هستند. این آمار با استناد به گزارش «توریسم به سمت ۲۰۳۰» منتشرشده توسط سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل ارایه شده است که میگوید بین سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۳۰ انتظار میرود تعداد توریستهای ورودی در مقاصد رو به توسعه (با رشدی ۴.۴ درصدی در سال) با نرخی دو برابر اقتصادهای توسعه یافته (۲.۲درصد در سال) افزایش یابد. در بخش غربي گردنه حيران ،آنجا كه قبل از ورود به تونل مرز سياسي استانهاي اردبيل و گيلان شروع مي شود دره نسبتاً وسيعي دارد كه مي توان آنرا دروازه وروي يا كريدور توريستي در مدخل استان اردبيل به شمار مي آورد اين كريدور توريستي كه از ابتداي تونل شروع وتا 7 كيلومتر به سمت نمين و اردبيل ادامه مي يابد در دو طرف دره داراي دامنه هاي سرسبز و كم شيبي است كه در گذشته با پوششي از درختان جنگلي يكي از زيباترين مناطق طبيعي استان به شمار مي رفت.

اگر این اقتصادها بتوانند به چنین سهمی از توریسم جهانی دست پیدا کنند به این معنی خواهد بود که بیش از یک میلیارد نفر از توریستهای وارد شده به کشورها در سطح جهان، متعلق به این اقتصادها خواهند بود. همچنین میتوانید با در دست داشتن اطلاعات دموگرافیک گردشگران و با استفاده از امکان «درج اطلاعات مخفی»، به صورت خودکار اطلاعات را به پرسشنامه اضافه کنید. فرسایش کوه ها سبب شده که دیواره های دره شکل خاصی به خود بگیرد و محیطی شگفت انگیز را به وجود آورد. شناخت مفاهیم گردشگری به دولتها و ملتها کمک میکند تا ضمن یافتن راهی ایدهآل برای تولید ثروت و درآمد به دایره ارتباطاتشان با ملل و دولتهای دیگر وسعت بدهند.