آخرین وضعیت پروازهای نوروزی و آمار فوتی ها

آخرین وضعیت پروازهای نوروزی و آمار فوتی ها

پروازهای نوروزی در حالی وارد دومین هفته می شود که تعداد پروازها منفی و رو به کاهش بوده و مرگ و میر تصادفات جاده ای نگران کننده شده است، زیرا در کمتر از 10 روز 321 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر در سومين روز از فروردين 1403 هجري شمسي با حضور پيرحسين كوليوند رئيس جمعيت هلال احمر تشكيل جلسه داد و وضعيت پروازهاي نوروزي را بررسي كرد. حضور نمایندگان هلال احمر پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا، هواشناسی، اورژانس و پلیس هوانوردی خبر داد و استان های اصفهان، سیستان و بلو،تان آمار پروازها و تصادفات رخ داده را گزارش ،د.

کدام استان ها در بین مسافران بسیار محبوب هستند؟

مصطفی فاطمی – دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر وی در این جلسه اعلام کرد: ظرفیت برخی از شهرستان های استان های ،، هرمزگان و کردستان تکمیل شده و برخی شهرها همچنان خالی از ظرفیت مسافران هستند.

وی به رشد ترافیک جاده ای در استانداری های کشور اشاره کرد و افزود: استان‌های سیستان، بلو،تان، ، و هرمزگان بیشترین رشد ترافیک جاده‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی گفت: سایر استان ها با رشد منفی مواجه شدند. استان ،ان صفر درصد رشد داشت و استان‌های یزد، ،اسان ج،ی، تهران و البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش را تجربه ،د.

فاطمی ادامه داد: در روزهای دوم و سوم فروردین ماه ترافیک جاده ای به اوج خود رسید اما پس از آن پیش بینی می شود به روال عادی برگردیم. همچنین در خصوص موضوع مسکن نیز مشکل خاصی در استانداری ها گزارش نشده است.

اسکان حدود 360000 نفر در مدارس ظرف 4 روز

الخلیلی، نماینده و، آموزش و پرورش وی در ستاد سفر گفت: 30191 مدرسه در سراسر کشور تج، و فعال شد. با توجه به تجربه بارندگی های سال گذشته در استان های شمالی و مرزی، برخی از مدارس را برای ارائه خدمات به افراد بی سواد، ذخیره کرده ایم.

وی افزود: مجتمع آموزش و پرورش از 28 مارس تا 2 آوریل میزبان 37477 خانواده و اسکان 350782 نفر بودیم. ایالت ها شهرهای ،، ،اسان رضوی، اصفهان، بوشهر و خوزستان رتبه های اول تا پنجم را از نظر اسکان مسافر ،ب ،د و ،اسان رضوی بیشترین پذیرش را در سال تحویل دریافت کرد.

معرفی جاده‌های حادثه‌خیز و شهرستان‌های دارای بیشترین تعداد فوتی‌های تصادفات

سرهنگ سیروس حسن زاده – عامل اجتماعی و فرهنگی پلیس راه فراجا وی به 321 کشته و 9 هزار و 500 مجروح از ابتدای سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: خواب آلودگی، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ سه عامل اصلی تصادفات و تصادفات جاده ای است.

بر چهار محور استوار است سبزوار – شاهرود، فسا – شیراز، سمنان – ا،دک مخصوص معلمان، ،ان، سیستان و بلو،تان، و Bm به زاهدان وی تاکید کرد و افزود: مناطق ،، سیستان، بلو،تان و ،ان در سه سال گذشته شاهد 20 درصد فوتی های نوروزی بوده اند.اگر این سه استانداری از امکانات ستاد سفر برای کاهش خواب آلودگی رانندگان استفاده کنند و اقدامات لازم انجام شود، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات خواهیم بود.

حسن زاده از افزایش سرعت انحراف سمت چپ به دلیل سرعت وی آن را اعلام و بر اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش آن تاکید کرد.

کاهش 70 درصدی مرگ و میر تصادفات در سیستان و بلو،تان

محمود میری – معاون استاندار سیستان و بلو،تان – وی در تماس تصویری با ستاد صفر گفت: از ظرفیت های استانداری به خوبی بهره برداری شد و مراکز کان، در این فرمانداری به خوبی تکمیل شد تا 71 درصد ظرفیت مسکن سیستان و بلو،تان تکمیل شده است. این در حالی است که نهادهای دیگری مانند آموزش و پرورش نیز با کمک ما آماده اسکان هستند.

معاون استاندار سیستان و بلو،تان افزود: 126 جایگاه سوخت در استان در حال فعالیت است و مشکلی برای تامین سوخت مسافران نوروزی نداریم.

مری همچنین گفت: خوشبختانه مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در استان نسبت به مدت مشابه 70 درصد کاهش داشته است.

افزایش 40 درصدی مرگ و میر تصادفات در اصفهان

مهران زینلیان – معاون هماهنگی عمر، استاندار اصفهان وی همچنین گزارشی از وضعیت امکانات و سفرهای نوروزی به این فرمانداری ارائه کرد و گفت: امسال از نظر تصادفات شرایط من،ی نبود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 40 درصدی فوتی های تصادفات بودیم. . بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است که خستگی و خواب آلودگی علت اصلی آن است.

او همچنین گفت: تا روز دوم فروردین بیش از دو میلیون مسافر وارد استان اصفهان شده بودند پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات میزبان 5 میلیون مسافر و گردشگر باشیم.

پیش بینی آب و هوا برای سفر در هفته آینده

محمد اصغری – نماینده سازمان هواشناسی وی در ستاد صفر گفت: امروز دو موج بر فضای کشور تاثیر می گذارد. موج اول استان های ، و بوشهر و موج دوم از آذربایجان غربی آغاز می شود.

وی افزود: نوسانات دما زیاد نیست و شرایط عادی است. ولی، پیش بینی می شود روز دوشنبه هفته آینده شاهد بارش شدید باران به ویژه در استان های غربی باشیم و این بارش به تهران و البرز نیز خواهد رسید. بعدازظهر دوشنبه شاهد بارش شدید باران در استان گلستان خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: هرچه به سمت شرق برویم از شدت بارندگی کاسته می شود.

مرگ و میر ناشی از گازگرفتگی 22 درصد افزایش یافت

الهام شمس – نماینده اورژانس – وی با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 404 میلیون و 808 هزار تماس تلفنی با سامانه 115 پاسخ داده شده که منجر به انجام 121 هزار و 514 ماموریت فوریت های پزشکی شده است، افزود: 19 درصد از ماموریت های انجام شده ترافیکی و 81 درصد غیرترافیکی بوده است. . 62 بیمار با هلیکوپتر جابجا شدند و 394 بیمار سکته قلبی داشتند. بیماران سکته مغزی نیز مستقیماً به سی تی اسکن در بیمارستان ها مراجعه ،د.

وی ادامه داد: 2 هزار و 465 بازدید شخصی از محل های راهداری انجام شد. 650 بیمار احیا شدند و 154 زایمان موفقیت آمیز در آمبولانس انجام شد.

نماینده اورژانس خاطرنشان کرد انتقال یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۳۲ بیمار و مجروح به مراکز درم، کشوروی ادامه داد: 306 هزار و 997 مورد در بیمارستان ها بستری شدند. همچنین در بیماران قلبی 6 درصد و در بیماران گوارشی 9 درصد رشد داشتیم.

نماینده اورژانس افزایش ۲۲ درصدی موارد مسمومیت با گاز مونو،ید کربن را افزایش داد و افزود: در سه روز گذشته 15 نفر بر اثر مسمومیت با دی ا،ید کربن جان خود را از دست دادند باید هشدارهای لازم داده شود.

آ،ین وضعیت پروازهای نوروزی و آمار فوتی ها

کاهش 10 درصدی ترافیک جاده ای، ریلی و هوایی

مرتضی دهقان – سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با ذکر آن تا روز پنجشنبه 11 فروردین ماه، 4 میلیون و 200 هزار تردد از طریق حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی انجام شد.وی افزود: 2 میلیون و 360 هزار جابجایی زمینی، 540 هزار جابجایی ریلی، 590 هزار جابجایی هوایی و 600 هزار گشت و سفر دریایی.

وی از کاهش 10 درصدی ترافیک در تمامی حوزه های حمل و نقل خبر داد.

10 استان دارای بیشترین آمار تصادفات در کشور هستند

برحسین کولیوند – رئیس جمعیت هلال احمر – وی همچنین به چالش افزایش تصادفات جاده ای در ستاد سفر پرداخت و گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد 10 فرمانداری بیشترین تصادفات را دارند. تصادفات، جراحات و فوتی ها سفر را به خصوص در تعطیلات نوروز برای خانواده ها تلخ می کند. در آ،ین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور این موضوع مطرح و برنامه هایی برای کاهش تصادفات جاده ای تدوین شد. ما معتقدیم که انسان ها قادر به غلبه بر خطرات هستند و بهترین راه حل اجرای کمپین های موفق است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ورود به ستاد خدمات سفر برای کاهش تصادفات جاده ای کار خوبی است و شغل بسیار خوبی محسوب می شود. جمعیت هلال احمر امسال علاوه بر کمپین های مختلف، فضاهایی را در 30 کیلومتری شهرها به ،وان فضاهای دوستدار کودک آماده کرد و به رانندگان و مسافران اجازه توقف و استراحت در ایام نوروز را داد. تاکنون 884 هزار نفر از جمله پنج مسافر نوروزی از این ایستگاه ها بازدید کرده اند و این نشان دهنده موفقیت این کمپین است.

وی ادامه داد: در قالب طرح نوروزی به ۷۸۰۰ نفر امداد رس، کردیم. داروخانه های حلال حمار به صورت شبانه روزی افتتاح شد و مراکز توانبخشی زیر نظر حلال حمار در تعطیلات نوروزی فعال شدند و تاکنون 68 هزار نفر از خدمات داروخانه های ما بهره مند شده اند.

نگران تشدید مسمومیت با دی ا،ید کربن باشید

علی اصغر شلابفیان – رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور وی همچنین به استفاده از توانمندی های هلال احمر در راستای امدادرس، و خدمات رس، به مسافران در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته از تعطیلات نوروزی تاکنون نیروهای امدادی در برخی نقاط از جمله در شهرستان مستقر شده اند. مرز بازرگان، نجات مسافران از غرق شدگی در ج، کشور و در جاده های مواصلاتی شمالی منتهی به مشهد، مناظر خاصی را ایجاد کرد.

معاون گردشگری افزود: تجربه موفق استان قزوین در کاهش تلفات باید به نفع سایر استان ها از جمله ،، اصفهان، ،ان و ،اسان ج،ی باشد.

شلابیان به تشدید موارد مسمومیت با دی ا،ید کربن اشاره کرد و افزود: تجربه سال های گذشته نشان داد که اطلاعات ارائه شده تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته است. با توجه به جدی بودن مسمومیت ناشی از گاز مونو،ید جرثقیل در روزهای گذشته، اطلاع رس، به استان ها و رسانه ملی در کاهش تصادفات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

یحیی نقی زاده محجوب – مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وی همچنین با اشاره به اینکه نظارت بر اماکن و اماکن گردشگری مدت ها قبل از آغاز تعطیلات صورت می گرفت، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی نظارت ها به صورت محسوس و نامحسوس در تمامی مراکز استانداری صورت می گیرد.

وی به سامانه تلفنی 09629 پاسخگویی به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه تعداد تماس ها با این سامانه 40 درصد افزایش یافته، خوشبختانه شاهد کاهش شکایات هستیم.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403010301061/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B6%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7