ایران و عربستان سعودی برای تسهیل صدور روادید کاری و برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق کردند

ایران و عربستان سعودی برای تسهیل صدور روادید کاری و برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور توافق کردند

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با تبادل نظر و تسهیل در صدور روادید کاری و برقراری پروازهای مستقیم بین خود موافقت ،د.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، حسین در ادامه دیدارها و رایزنی های دیپلماتیک خود در گامبیا با امیر عبداللهیان دیدار و در حاشیه اج، سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی ،ستان سعودی رایزنی کرد. در بانجول ، پایتخت این کشور است.

در این دیدار دو طرف با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد، همکاری های مش، اقتصادی و تجاری را مهم ارزیابی ،د.

حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با تبادل نظر و تسهیل در صدور روادید کاری و برقراری پروازهای مستقیم بین خود موافقت ،د.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار مواضع اصولی ایران در مجازات رژیم متجاوز صهیونیستی پس از اقدام تروریستی این رژیم با هدف قرار دادن سفارت ایران در دمشق و پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران را تشریح کرد. علیه رژیم پایگاه های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. موشکی علیه سفارت ایران در دمشق مورد استفاده قرار گرفت و موید حمایت کشورمان از هرگونه توافقی که حقوق ملت فلسطین را تضمین کند، بود.

امیرعبداللهیان گفت: ما معتقدیم فلسطینی ها باید خودشان درباره سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فعالیت اخیر آمریکا در منطقه گفت: سوابق و تجربیات تاریخی ما نشان می دهد که آمریکا وعده های بد خود را تکرار می کند و به هیچ توافق و قولی وفادار نیستند.

شاهزاده عبداللهیان بر ،وم تلاش مش، برای توقف جنگ غزه به نحوی که منطبق بر منافع مردم فلسطین و کشورهای منطقه باشد اشاره کرد. شاهزاده عبداللهیان افزود: معتقدیم بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف محاصره جنگی به نفع همه کشورهای منطقه است.

شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه ،ستان نیز با ابراز ،سندی از این دیدار، رایزنی و تداوم تعامل وزرای خارجه دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است که رهبران دو کشور اراده توسعه دارند و روابط بین دو کشور تعمیق می یابد.

وزیر امور خارجه ،ستان تاکید کرد: فعال سازی روابط اقتصادی، فرهنگی و مردمی یکی از موضوعات اساسی است که موجب تقویت روابط در راستای منافع دو کشور می شود.

وی از سرگیری حج و عمره و آثار مثبت آن در بین مردم دو کشور را یکی از این موارد ،وان کرد.

فیصل بن فرحان با تشریح دیدگاه کشورش در خصوص تحولات منطقه، بر تلاش های ممتاز کشورش برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ،ستان ابراز امیدواری کرد که جنگ غزه در این مرحله متوقف شود و افزود: توقف جنگ را به نفع ملت فلسطین و آغاز ارسال کمک های بشردوستانه به غزه می د،م.

فیصل بن فرحان ادامه تعامل دو کشور ایران و ،ستان سعودی را برای مق، با طرح های جنگی نت،اهو در منطقه ضروری دانست.

وزیر امور خارجه ،ستان همچنین با اشاره به موضع کشورش در محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق به ،وان یک مکان دیپلماتیک تصریح کرد: چنین حمله ای به هیچ وجه غیرقابل قبول و توجیه است.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403021510828/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C