اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

باستان شناسان با حفاری در نقاط مختلف جهان، گورهای جذاب و گاه شگفت انگیزی را کشف کرده اند که اطلاعات جالبی را در مورد زندگی های گذشته فاش می کند.

به گزارش «ایسنا»، گورهای انسان از تلخ ترین و البته مهم ترین بقایای جهان باستان هستند و مردم به روش های مختلفی در آن دفن می شدند، از دفن در داخل اهرام عظیم گرفته تا انداختن جسد در باتلاق. روش. دفن افراد و تدفین آنها در دوره ها و مکان های مختلف متفاوت بوده است.

در برخی موارد، مردم می ترسیدند که مردگان زنده شوند و به آنها آسیب برسانند، به همین دلیل گاهی اجساد را مثله می ،د یا می بستند.

در ادامه گزیده‌ای از این گورستان‌های شناسایی‌شده توسط سایت «لایف ساینس» که ،مت اول آن چندی پیش منتشر شد، ارائه می‌شود:

“مالکیت I”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

«پسوسنس اول» فرعونی است که در دوران سلسله بیست و یکم مصر ی،ی حدود 3100 سال پیش حکومت می کرد. مقبره او در سال 1940 در شهر باست، ت،س کشف شد و با نقاب طلایی به خاک سپرده شد. داخلی ترین تابوت تابوت او از نقره ساخته شده بود، از این رو برخی از نویسندگان معاصر سوسنوس اول را “فرعون نقره ای” نامیدند. ادوات نفیس تدفین نیز در این مقبره کشف شد که از آن جمله می توان به گردنبند و دستبند از ف،ات گرانبها و جواهرات اشاره کرد. با وجود تمام این کارهای انجام شده توسط شمشگیر، کشف این مقبره در مقایسه با کشف مقبره «توت ،خ آمون» مورد توجه مردم قرار نگرفت که البته بخشی از آن به دلیل کشف مقبره «بوسنس یکم» در زمان جنگ جه،. دوما

“قبرستان آمفیپولیس”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

قبرستان آمفیپولیس که قدمت آن به قرن چهارم قبل از میلاد برمی گردد، در مقدونیه، یونان ساخته شده و جزئیات زیادی در طراحی آن به کار رفته است. ابوالهول هایی وجود دارد که از دروازه ها محافظت می کنند، مجسمه های زن و موزاییک هایی که داستان هایی از اساطیر یونان را به تصویر می کشند. اگرچه بقایای دست‌کم پنج نفر در این گورستان کشف شد، اما هویت این افراد و یا اینکه گورستان برای چه ،، ساخته شده مشخص نیست. قدمت این مقبره به دوران اسکندر مقدونی می رسد و احتمال می رود که برای یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستانش ساخته شده باشد.

اوتسی آدم برفی

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

بقایای یخ زده و سالم مردی به نام اوتسی به بیش از 5300 سال قبل باز می گردد و توسط محققان در مرز ایتالیا و اتریش در سال 1991 یافت شد. تحقیقات نشان داد که این مرد 1.6 متر قد و در آن زمان حدود 45 سال سن داشته است. از مرگ او او بر اثر اصابت تیر جان خود را از دست داد. همچنین اثری از زخم عمیق در دست راست او وجود دارد که احتمالاً در حین دوری از تیر ایجاد شده است.

” مقبره های سلطنتی اور ”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

مقبره های سلطنتی اور که قدمت آن به حدود 4500 سال پیش باز می گردد، از حدود 16 مقبره تشکیل شده است که متعلق به مردم سلطنت یا اشراف جامعه بوده است. این افراد با وسایل نفیس مانند سربند، گردنبند و گوشواره دفن می شدند. از جمله چیزهای شگفت انگیزی که در این مکان کشف شد، می توان به لیری اشاره کرد که به شکل سر ، نر طراحی شده بود. مردم نیز در نزدیکی این مقبره های سلطنتی با ابزار تدفین بسیار ساده تر دفن می شدند.

در این زمینه بخو،د:

داستان کشف قبرهای طلایی

“آرامگاه های کاتالهویوک”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

تاریخچه سایت Çatalhöyük در ،یه به بیش از 9 هزار سال می رسد و این مکان به ،وان یکی از قدیمی ترین س،تگاه های روی کره زمین شناخته می شود. در این س،تگاه خیاب، وجود ندارد و ساختمان ها به اندازه کافی به هم نزدیک بودند تا مردم با استفاده از پله های پشت بام وارد آن شوند. باستان شناسان همچنین به این نتیجه رسیده اند که افراد در زیر ساختمان ها دفن شده اند و در برخی موارد تا 30 نفر در زیر یک ساختمان مدفون شده اند. در سال 2011، نتایج یک مطالعه نشان داد که افراد مدفون در زیر ساختمان ها اغلب از نظر بیولوژیکی با یکدیگر مرتبط نیستند، و این نشان می دهد که خویشاوندی عامل مهمی در انتخاب محل دفن نیست.

“کشتی آ،ا،مان.”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

در سال 2018، گروهی از باستان شناسان یک تابوت سیاه گر،تی به ابعاد 2.7 در 1.5 در 1.8 متر در اسکندریه یونان کشف ،د. کشف این تابوت توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و برخی در فضای مجازی این موضوع را مطرح کرده اند که با باز، تابوت می توان نفرینی را به وجود آورد که می تواند به پایان دنیا منجر شود. زم، که باستان شناسان تابوت را باز ،د، متوجه شدند که فاضلاب وارد آن شده است. کاوشگران همچنین سه بقایای انسان و همچنین کتیبه هایی بر روی ورق طلا پیدا ،د. قدمت تابوت تقریباً به پس از فتح این مکان توسط اسکندر مقدونی در سال 332 قبل از میلاد برمی گردد، اما مشخص نیست این تابوت توسط چه ،ی ساخته شده است.

“مقبره سنت پیتر”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

مقبره سنت پیتر در زیر محراب کلیسای سنت پیتر در واتیکان، نزدیک به منطقه ای است که اعتقاد بر این است که او در قرن اول پس از میلاد به صلیب کشیده شده است. در داخل زیارتگاه چندین قبر حاوی بقایای انسان و همچنین گروهی از استخوان ها وجود دارد که برخی معتقدند متعلق به سنت پیتر است.

“مقبره سوس سوم”.

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

«سوتیس سوم» پادشاه «ادروسی»، سرزمینی واقع در «تراکیه» (سرزمینی در ج، شرقی اروپا) که در قرن چهارم قبل از میلاد حکومت می کرد. هنگامی که این پادشاه درگذشت، او را در منطقه مرکزی بلغارستان کنونی به خاک سپردند. در آرامگاه او اشیای دفن مختلفی از جمله تاج طلایی، جام زرین، سلاح، سپر، کلاه ایمنی برنزی و سار، برنزی وجود داشت که به احتمال زیاد تصویری از خود پادشاه است. قبر او در زیر تپه ای به ارتفاع 20 متر و قطر 90 متر قرار دارد.

“آرامگاه هادریان.”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

مقبره هادریان که در رم قرار دارد، مقبره ای است که برای هادریان، امپراتور روم ساخته شده است و خا،تر این امپراتور، همسرش و تعدادی از جانشینان او نگهداری می شود. این بنای استوانه ای 50 متر ارتفاع دارد و بعدها تبدیل به قلعه ای شد که زم، مورد استفاده پاپ قرار می گرفت. این مکان اکنون دارای یک موزه است.

“تئودوریک کبیر”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

مقبره تئودوریک برای تئودوریک بزرگ (حدود 471-526 پس از میلاد)، پادشاه استروگوت ها ساخته شد. این زیارتگاه یک سازه مدور است که در شهر راونا ایتالیا قرار دارد. این سازه دو طبقه با ارتفاع 15 متر و قطر 11 متر از حداقل 230 تن سنگ ساخته شده و سقفی گنبدی شکل دارد. پس از اینکه امپراتوری بیزانس در سال 540 استروگوت ها را ش،ت داد، بقایای تئودوریک را برداشتند و مقبره را به کلیسا تبدیل ،د.

“هرم ،ر.”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

«جوسر» یکی از فرا،ه مصر است که حدود 4700 سال پیش حکومت می کرد. او هرم پله ای را در سقارا ساخت. این هرم اولین هرم ساخته شده در مصر است که ارتفاع آن به 60 متر می رسد و از 6 طبقه پلک، تشکیل شده است. تونل های ساخته شده در زیر این هرم ه،ویی به طول 5.5 کیلومتر را تشکیل می دهند و در داخل آنها اتاق تدفین است که جوسر در آن دفن شده است. اگرچه اثری از مومیایی او نیست، اما 32 قطعه از تابوت گر،تی فرعون در این اتاق پیدا شد.

در این زمینه بخو،د:

اولین هرم ساخته شده

“مقبره سلطنتی مایا.”

اسرار فاش شده توسط گورستان های تاریخی

در ژانویه 2024، باستان شناسان دانشگاه تولان از کشف مقبره 1700 ساله پادشاه مایا در مک، در چوچکویتام گواتمالا خبر دادند. در این مقبره نقاب یشم، صدف نرم تنان، نقوش و کنده کاری روی استخوان ران انسان یافت شد. یکی از این حکاکی‌ها، یک شاه‌مانند را نشان می‌دهد که نقاب یشمی شبیه به آنچه در مقبره پیدا شده در دست دارد. نوشته های کشف شده همچنین به پدر و پدربزرگ پادشاه اشاره دارد و آنها را به حاکمان شهرهای تیکال و تئوتیواکان مرتبط می کند.

در این زمینه بخو،د:

کشف شگفت انگیز در مورد پادشاه فراموش شده

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403021208793/%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%AF%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF