↑ برومند, امیرعلی; کریمی, آزاده (2022-03-21)

پس خودتان را برای کمی پیادهروی در طبیعت آماده کنید. یکی دیگر از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر، روستای بندو از توابع بخش چاه مبارک در شهرستان عسلویه است. این شهر تاریخی در دل کویر ایران گنجینهای از جاهای دیدنی بینظیر دارد. نوتردام پاریس یکی از تاپ :صفت عالی الگو های معماری گوتیک در اروپا است و در طول ۹۰۰ سال شاهد رویدادهای باستانی مربوط به تاریخ مهم مازاد یدکی بوده است. طبق آمارهایی که وزارت ارتباطات ایران منتشر کرده تنها در سال ۹۵، ۱۲۹۷ استارتآپ پیرامون هسته فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته و به طور میانگین در ایران هر استارتآپ توانسته ۷ نفر نیروی متخصص را به طور مستمر مشغول به کار کند. سپس آن را به یک پارک عمومی تبدیل کردند. هرچند تعاریف زیادی از توریست صورت گرفته، برمبنای محل اقامت میتوان به کسی عنوان توریست اطلاق کرد که یک شبانهروز خود را در اقامتگاه بگذراند.

در پارک مونتانیا میتوانید یکی از منحصربهفردترین جاذبههای دیدنی مادرید را ببینید. اگر به دنبال مکانی هستید تا این رویای دلانگیز را به واقعیت بدل کنید پیشنهاد ما این است که در سفر خود به جلفا از آبشار آسیاب خرابه دیدن کرده و سفری بینظیر را تجربه کنید. اگر شما هم دوست دارید یک طبیعت گردی جذاب داشته باشید و از تماشای طبیعت بکر و بینظیر روستاهای بوشهر لذت ببرید، پس در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه ما باشید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در قسمت شمالی روستای بندو، آسیابهای آبی قدیمی وجود دارند که از ساروج و سنگ ساخته شدهاند و به وسیله آبی که از چشمههای کوه سرازیر میشود و از جویبارها میگذرد، کار آرد کردن گندم اهالی را انجام میدهد. گردشگران سلامت ترجیحاً ۴ تا ۶ هفته قبل از سفر خود بهتر است با یک پزشک مخصص در این زمینه مشورت کنند همچنین بهتر است قبل از اقدام به سفر حتما با ارائه دهندگان خدمات درمانی در کشور مقصد صحبت کنند و تمامی اطلاعات لازم از جمله مراقبت های قبل و بعد عمل را دریافت کنند تا هیچ گونه ابهامی برای فرایند سفر و درمان نمانده باشد. لازم به ذکر است در جنگل الیمالات، چندین رستوران و کافه امکانات رفاهی برای گردشگران وجود دارد.

برای تحصیل در رشته گردشگری می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و سایت atours دکترا اپلای کنید. مقصدمان در این روز شهر سنندج و کردستان می باشد. برای بازدید از آبشار آب پری می بایست در شهر رویان وارد جاده بلده شوید تا در کیلومتر 13 این جاده پس از پارک جنگلی رویان، به آبشار آب پری خواهید رسید. اکنون پس از رکود صنعت خودرو سازی ˓ از صنعت گردشگری به عنوان کلید توسعه برخی کشورها یاد می شود درآمد کلان این صنعت است در برخی کشور ها هم اینک جهانگردی را در اولویت دیگر برنامه های آنان قرار داده است .به گفته کارشناسان ˓ وابسته بودن 50 درصد تولید نا خالص برخی کشور های کوچک جهان و محسوس بودن درآمد برخی کشور های بزرگ از گردشگری می طلبد که در کشور ایران به عنوان یک خاستگاه بزرگ گردشگری آسیا با تمدن و تاریخ کهن بیش از پیش در این بخش سرمایه گذاری شود . اگر در سفر به رویان قصد بازدید از آبشار کپ را دارید، می بایست به جنوب رویان مراجعه کرده و وارد جاده رویان – بلده شوید. اگر در سفر به رویان به دنبال منطقه ای بی نظیر برای طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به جنگل گلندرود، یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی رویان بیاندازید.

هر صنعت وسازمانی که چون قلعه ای تسخیر ناپذیر˓خود را در حصارها پیچیده باشد دارای سیستم و مکانیسمی است که هر گونه مشارکتی را دفع میکند و هر نوع مداخله ای را غیر مجاز می شمارد اما توریسم و گردشگری به عنوان یکی از بخشهای جامعه که با تمامی اقشار تماس مستقیم دارد˓دارای ساختاری کاملا انعطاف پذیر است و به دلیل مواجهه همه روزه با تغییر وتحولات گسترده ای که در سطح دنیا روی می دهد ˓نیاز به مشارکت تمامی گروههای ذینفع˓در انطباق با شرایط جدید دارد تا به این ترتیب بتواند از هر نقطه ضعف یا نقطه قوت و از هر تهدید یا فرصتی به نفع خویش بهره ببرد . این زیارتگاه مکانی مقدس محسوب میشود و اگر بخواهید به آیین زرتشتیان احترام بگذارید باید در هنگام ورود کفش خود را درآورده و کلاه بر سر بگذارید.

یکی از آبشارهای جذاب در میان مناطق دیدنی رویان، آبشار کپ است که در روستایی با همین نام قرار دارد. تنگه هلت با دیواره های سنگیِ صیقل خورده و بلند، از بهترین انتخابها برای رودخانه نوردی است. به عنوان مثال دروسی مانند معماری، باستانشناسی، حسابداری، اقتصاد، آمار کاربردی، زبان خارجی و درسهای دیگر میتواند کیفیت لازم را برای دانشجویان این رشته به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است روستای یوش در میان 40 روستای شهر بلده بوده و به عنوان توریستی ترین روستای شهر هم شناخته می شود. آدرس غار پراو : کرمانشاه، ۱۲ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه، میان کوههای طاق بستان و بیستون، روستای چالابه.

برای دسترسی به آبشار حرام او از شهر رویان کمتر از یک ساعت در راه خواهید بود و کافیست از این شهر به سمت نور رفته وارد جاده معروف به آب پری شوید تا پس از 25 کیلومتر به آبشار حرام او برسید. شما هم میتوانید در یکی از این آلاچیقها چادر زده و یک شب را به دور از هیاهو و شلوغی شهر، در دل طبیعت بگذرانید، و از تماشای ستارگان در آسمان صاف لذت ببرید. مخصوصاً شبها مردم محلی صداهای عجیبی همانند صدای ارواح و اجنه را از این خانه میشنوند. شهر رویان جمعیتی کمتر از ده هزار نفر دارد و مردم شهر بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و با اینکه اکثر مردم رویان به مشاغلی همچون کشاورزی و دامداری مشغولند، بخش قابل توجهی از درآمد مردم رویان از طریق صنعت گردشگری تامین می شود. دسترسی به آن بسیار ساده است و با کمک وسایل نقلیه عمومی نیز میتوانید از آن بازدید کنید. برای بازدید از آبشار می بایست چند دقیقه ای در میان طبیعت زیبای رویان پیاده روی کنید تا به آبشار برسید.

در واقع نه تنها جاهای دیدنی گلستان کم نیست بلکه بیشتر جاذبههای طبیعی استان دستنخورده و کمتر شناخته شده هستند. این کاخ در دوران پهلوی ساخته شده و اشرف، خواهر محمدرضا شاه دستور این بنا را داده بود. اگر قصد بازدید از این خانه ترسناک را دارید، بهتر است حداقل روز را برای بازدید خود انتخاب کنید! اگر شما هم قصد بازدید از دریاچه الیمالات، یکی از بهترین مناطق دیدنی رویان را داشتید، می توانید از تفریحات ماهیگیری و قایق سواری نهایت لذت را ببرید. این شرکت که از ابتدای تاسیس تا کنون توانسته مقامهای ویژه ای در عرصه گردشگری را کسب نماید اکنون یکی از برندهای معتبر گردشگری کشور بوده ودر سطح جهان نیز شناخته شده می باشد. اکوتوریسم همانطور که از نامش پیداست از دو واژه «Eco» بهمعنای زیستگاه و «Tourism» به معنای گردشگری تشکیل شده است؛ این اصطلاح در زبان فارسی به «طبیعت گردی» یا «بوم گردی» شناخته میشود. به عبارت دیگر معادل فارسی «طبیعت گردی» هر نوع گردشگری در طبیعت است و لزوما اکوتوریسم نیست. به تعریفی دیگر، اکوتوریسم یا بوم گردشگری نوعی از گردشگری است که ریشههای آن به طبیعت و محیطهای باز گسترش یافتهاست.

پارک جنگلی کشپل منطقه ای بسیار سرسبز و بزرگ است بطوریکه پوشش درختی هایی همچون بلوط، افرا، انجیلی، توسکا و لرک در منطقه مشاهده می شود. در تمام ایران دو آکواریوم بزرگ به این شکل وجود دارند. به خصوص وجود سواحل همجوار از جمله جفرود و منطقه آزاد انزلی بر ارزشهای این منطقه ساحلی رشت میافزاید و آن را به یکی از جاذبههای گردشگری گیلان تبدیل کرده است. امروزه اما، گردشگران بسیاری به رویان سفر می کنند تا این کلیسا و معماری جذاب داخلش را از نزدیک ببینند. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید تا با مناطق دیدنی رویان بیشتر آشنا شوید. کافی است بخوبی مشکلات موجود را شناسایی، با پشتکار آن را به فرصت تبدیل و در قالب یک کسب و کار حوزه گردشگری به بهره برداری رساند. در شش ماه نخست سال ۱۳۹۸، چهار میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۴۴ نفر از ایران خارج شدند و چهار میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۱۵ گردشگر خارجی به ایران سفر کردند؛ این آمار، در مقایسه با زمان مشابه در سال ۱۳۹۷، رشد ۲۶٫۳۴ درصدی ورود گردشگر به ایران را نشان میداد. یکی از ویژگی هایی که گردشگری را متفاوت می کند این است که گردشگر ( متقاضی ) خود هزینه جابجایی اش را می پردازد.

همچنین رودخانهای زیبا به نام رودخانه شور در این روستا وجود دارد که منطقهای بسیار زیبا و تماشایی برای مسافران به وجود آورده است. به هراندازۀ که صنعت گردشگری برای یک کشور مهماست به همان اندازه عمومیت پیدا کردن فرهنگ گردشگری نیز مهم دانسته میشود؛ زیرا در جریان گردشگری، انسانهای گوناگون از مکانهای متفاوت با فرهنگهای مختلف برای بازدید از مکانهای تاریخی- سیاحتی و یاهم جاذبههای طبیعی گردهم جمع میشوند و ضرورت است تا یک سلسله از بایدها و نبایدهای فرهنگی در این جریان مراعات گردد که این امر در شماری از کشورهای جهان خیلی جا افتاده است؛ اما این موضوع در افغانستان قسمی دیگریست.

دریاچه چیتگر یکی از بزرگ ترین دریاچه های مصنوعی ایران است که در شمال غرب تهران ساخته شده است. دریاچه سد درودزن باعث ایجاد طبیعتی پربار و منظرهای تماشایی در اطراف خود شده است؛ به همین دلیل سالانه افراد بسیاری برای تفریح، استراحت و کسب لذت از حضور در طبیعت، ساعاتی از روز را در اطراف این دریاچه سپری میکنند. برای کارن روزنلوف، دانشمند ارشد در آزمایشگاه علوم شیمی در اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA)، بزرگترین مشکل این است که موشک ها لایه های بالاتر جو را آلوده می کند؛ استراتوسفر که از ارتفاع حدود 6.2 مایلی (10 کیلومتری) شروع می شود و مزوسفر که از 31 مایل (50 کیلومتری) به سمت بالاست. یکی از بزرگترین پارک های جنگلی در مازندران، پارک جنگلی نور است که در شرق رویان قرار دارد. دریاچه الیمالات جزء بزرگترین دریاچه های استان مازندران است و همواره گردشگرانی هستند که شب های خود را در کنار این دریاچه سپری می کنند. این جنگل در نزدیکی آبشار معروف آب پری قرار دارد و همچنین جالب است بدانید از گذشته های دور تا به امروز، جنگل گلندرود به لطف معادن زغالسنگی که دارد معروف می باشد و امروزه هم به لطف طبیعت بی نظیرش، همواره گردشگران بسیاری را در جنگل مشاهده می کنیم که در حال لذت بردن از هوا و طبیعت زیبا هستند.

جنگل گیسوم، جایی است که جنگل و دریا به هم میرسند و این سحر طبیعت است که هیجان گیسومگردی را صد چندان میکند و چشم شما را به روی یکی دیگر از زیباترین جاذبههای گردشگری گیلان باز میکند. اطلاعات آنلاین گردشگری شامل وبسایتهای است که اطلاعات جاذبههای محلی، مکانهای گردشگری یا تسهیلات و آفرها را به گردشگران ارائه میدهند. گردشگران بسیاری هستند که در روزهای ابری و بارانی به پارک جنلگی کشپل مراجعه می کنند چراکه در این زمان، مه بخش های زیادی از پارک جنگلی را تصرف کرده و منطقه ای بسیار خنک و زیبا را به وجود آورده است تا گردشگران خاطرات طبیعت گردی بی نظیری را برای خود رقم بزنند.

در آن دوران، کاخ تمشیان توسط معماران اروپایی و آلمانی ساخته شد و به لطف معماری بی نظیر و استفاده از بهترین متریال باعث شد کاخ تمشیان در آن دوران میان لوکس ترین و بهترین بناهای کشور قرار گیرد. روستای لاویج در میان دشت های زیبای استان مازندران قرار دارد که به لطف ارتفاع قابل توجه از سطح دریا، همواره آب و هوایی خنک و دلنشین بر روستا حاکم است. این باغ در خیابان حافظ و کنار رودخانه گوهر رود قرار دارد. در کنار دانشگاه آزاد نطنز، جاده ای وجود دارد که امیریه نام داشته و از آنجا می توان به روستای دیدنی طامه رفت. گردشگران در بازدید از کاخ تمشیان متوجه خواهند شد این کاخ در باغ بزرگی قرار داشته و در کنار کاخ هم اتاق هایی برای اقامت نگهابانان و همچنین اصطبل نیز وجود دارد. استان آذربایجان شرقی با داشتن اماکن تاریخی زیاد مانند روستای کندوان، رصدخانه مراغه، قلعه بابک کلیبر، قلعه ضحاک، گنبد سرخ مراغه و در شهر تبریزکه به عنوان شهر اولینها ایران شناخته میشود و درسال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد، دارای اماکن تاریخی چون ارگ تبریز (علیشاه)، عمارت ائل گلی، ربع رشیدی، مسجد کبود، مسجد جامع، بازار بزرگ تبریز، مقبره الشعرا، کاخ شهرداری، موزه قاجار، موزه مشروطه، برج آتشنشانی، آرامگاه دو کمال، موزه سفال، موزه آذربایجان و…