افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشهور

افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشهور

رویداد توانمندسازی و بازارچه صنایع دستی تککوک با حضور سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد و مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، آقاي محمد حسين حجازي در مراسم افتتاح اين بازارچه گفت: مشابه بازار صنايع دستي كه امروز در ميدان معشور افتتاح شد، جمعه هر هفته در پارك عتيقه جات با نام «پروانه» برگزار مي شود. بازار صنایع دستی.” یکی از محورهای اصلی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد پرداختن به صنایع دستی است زیرا این منطقه شاهد بی عدالتی هایی بوده است. از سوی دیگر به من،ت عید نوروز و ماه مبارک رمضان علاقه به صنایع دستی روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود: بخشداری فرهنگی و گردشگری عباس آباد طی چهار سال گذشته از صنایع دستی حمایت کرده است و امیدواریم چرخ اقتصادی صنایع دستی به نقطه مش،ی برسد و شاهد رونق این صنعت باشیم.

1403; سال کبیسه برای صنایع دستی

همانطور که مریم جلالی – معاون صنایع دستی کشور در مراسم افتتاحیه این بازارچه اعلام کرد: نوروز 1403 شاهد فعالیت 9000 غرفه صنایع دستی در کشور خواهد بود. با همکاری کارگزاران صنایع دستی در استانداری ها و نهادهای مختلف برگزار می شود. علاوه بر این تعداد، شهرداری ها و ایلخ، بقاع کیوسک هایی برای فروش صنایع دستی دایر کرده اند. فکر می کنم امسال شاهد جهش عظیمی در ایجاد بازارچه های صنایع دستی باشیم.

وی با بیان اینکه امسال صنایع دستی در شهرها و روستاهای دنیا در بیلبوردهای شهری معرفی می شود، افزود: امسال علاوه بر بازارچه ها، در المان های شهری نیز صنایع دستی معرفی می شود.

جلالی به نزدیک شدن و ادغام بین نهادها در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: این نزدیکی در راستای سیاست افزایش علاقه و گسترش بازار صورت گرفت و با دستور کارگزار میراث فرهنگی، تمامی پایگاه های میراث و موزه ها داشتن ضمیمه صنایع دستی ا،امی است.

افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشهور

جلالی ادامه داد: صنایع دستی یکی از م،ومات پایگاه های فرهنگی و مرکز گردشگری شهر تهران است و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به ،وان یک مرکز گردشگری در کنار هم سیستم جذب بصری و شنیداری را فراهم می کند و به عبارتی می باشد. قلب ایران چون شما هنر هستید و می تو،د دستان هنرمندان سراسر کشور را در چنین بازاری ببینید. اینجا می تواند یک ایران کوچک باشد و امیدواریم چنین اتفاقی در سایر مناطق و مراکز شهرداری نیز رخ دهد.

معاون صنایع دستی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: عید نوروز و ماه مبارک رمضان امسال که هر دو با صنایع دستی در سفره های افطار و سحری و همچنین سفره های نوروزی پیوند خورده است، من،ت های فرخنده ای برای رونق بازار صنایع دستی باشد. .

به گزارش روابط عمومی بخشداری فرهنگی و گردشگری عباس آباد، رویداد توانمندسازی و بازارچه صنایع دستی «تکوک» با حضور 36 غرفه صنایع دستی شامل تراشکاری روی چوب، نقاشی روی شیشه، تراشکاری روی سنگ و فیروزه، پوشاک سنتی، حصیربافی و گلدوزی سنتی برگزار شد. . از ساعت 15 الی 23 در میدان مشهور منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افتتاح و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

افتتاح بازارچه صنایع دستی در میدان مشهور

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402122920230/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%B1