تحویل بیش از 100 اثر تاریخی برای مرمت و بهره برداری

تحویل بیش از 100 اثر تاریخی برای مرمت و بهره برداری

مدیرعامل صندوق توسعه، احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی از هدف گذاری برای واگذاری بیش از 100 اثر تاریخی برای مرمت و بهره برداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، شهاب طلایی شکری – مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی – در دیدار با علی دارابی – معاون میراث فرهنگی و، کشور گفت: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی – که بیش از 17 سال از تاسیس این صندوق می گذرد، در حال حاضر تنها نهاد قانونی واگذار کننده بهره برداری از بناهای تاریخی است صندوق و افزود: امسال هدف صندوق مرمت واگذاری حدود 100 بنا برای مرمت و بهره برداری است.

الطلایی این صندوق را بازوی اجرایی کارگزار میراث فرهنگی در حوزه های مرمت و مرمت دانست و بر برنامه های مش، صندوق توسعه و مرمت و کارگزار میراث فرهنگی تاکید کرد و بر ضرورت ایجاد آن تاکید کرد. شرایط من، برای حضور سرمایه گذاران و استفاده کنندگان از بناهای تاریخی سرمایه گذاران و استفاده کنندگان از بناهای تاریخی گفت: بناهای تاریخی، حتی آثار ثبت شده در سطح جه، به تنهایی نمی توانند سرمایه گذار را برای مشارکت در این زمینه متقاعد کنند. به عبارت دیگر سرمایه گذاری در میراث فرهنگی ریسک دارد. ما این را می د،م و به همین دلیل رویکرد ما در درجه اول فعال سازی است نه درآمدزایی.

مدیرعامل صندوق توسعه، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی در حالی که طی ماه‌های اخیر برخی بناهای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری به سرمایه‌گذاران خصوصی واگذار شده است، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های این صندوق در چارچوب مقررات سخت‌گیرانه است. تفسیر قانون

در ادامه این سخنان علی دارابی – معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع سنتی – تاکید کرد که برنامه ها و اقدامات صندوق باید با حفظ اختیارات معاونت میراث فرهنگی و در عین حال پیگیری شود. تسهیل و تفویض اختیارات و تمرکززدایی امور.

صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی هنوز فهرستی از 100 اثر تاریخی را که قرار است برای احیا و بهره‌برداری واگذار شود منتشر نکرده است، اما در سال گذشته 80 اثر تاریخی از جمله قلعه راین» در حراجی به فروش گذاشته شد که تعداد محدودی از آن ها سرمایه گذار پیدا ،د. مدیر عامل این صندوق در حالی که موضوع مزایده عمومی و واگذاری برخی بناهای تاریخی به سرمایه گذاران بخش خصوصی با واکنش هایی همراه بود، تاکید کرد: نمی خواهیم با واگذاری این بناها هزینه های کشور را پرداخت کنیم. ساختمان هایی که برای حراج گذاشته شده اند عالی نیستند و ما لیست سختی برای حراج نداریم.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403012614236/%D9%88%D8%A7%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%D8%A8%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D9%85%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C