بهشت گردشگری بوشهر تنگ است

بهشت گردشگری بوشهر تنگ است

ایسنا/گیلان اگر قصد سفر به استان بوشهر را دارید، پیشنهاد می شود از تنگ بنیون واقع در شهر تنگستان در این منطقه دیدن کنید. در واقع این تنگه از پوشش گیاهی منحصربه‌فرد و انبوهی در بین رشته‌کوه‌های خائیز در امتداد رشته‌کوه زاگرس تشکیل شده است. زیبایی خیره کننده آن سالانه گردشگران بی شماری را به خود جذب می کند.

تانگ بینیون کجاست؟

تنگ بنیون در ج، روستای بنیون در منطقه اهرم مرکز شهرستان تنگستان در استان بوشهر قرار دارد. این تنگه به ​​دلیل پوشش گیاهی انبوه که توسط کوه ها احاطه شده است، مشهور است.

این منطقه به دلیل پوشش گیاهی و جانوری که دارد از نظر آب و هوا و اقلیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کوه های اطراف تنگ که قبلا ذکر شد در واقع کوه های خیز نامیده می شوند که از رشته کوه زاگرس سرچشمه می گیرند و بلندترین کوه این منطقه به پرمین معروف است. این کوه ها در منطقه خائیز در ج، شرقی شهر تنگستان واقع شده اند و مساحت آنها حدود 35 هزار هکتار است.

تنگ بینیون دارای دو چشمه اصلی به عمق حدود 1 متر است که آب شفافی را برای رودخانه فراهم می کند که از میان گیاهانش از میان این دو چشمه عبور می کند. گردشگران می توانند در فصول گرم سال در این آب ها شنا کنند.

امکانات تفریحی محدود است

بیشتر گردشگر، که برای بازدید از تنگه پینیون می آیند، عاشقان طبیعت هستند که با هدف لذت بردن از مناظر سرسبز و درختان پر از گل های بهاری در فصل بهار از این تنگه دیدن می کنند. اما امکانات تفریحی دیگری نیز در این منطقه وجود دارد.

یکی از لذت بخش ترین تفریحات تنگ بینیون به خصوص در فصول گرم سال، شنا در آب های زلال این تنگه برای ،، است که عاشق شنا هستند.

مردم می توانند بدون خطر و در امنیت کامل در این منطقه باریک با همراه داشتن وسایل شنا شنا کنند و از مناظر اطراف لذت ببرند.

حیات وحش در اطراف تانگ بینیون

شرایط اقلیمی و جغرافیایی این منطقه باعث شده است که تنگه پینیون نه تنها برای رشد گیاهان و ایجاد گیاهان بی نظیر و مناظر زیبا برای انسان من، باشد، بلکه می توان از آن به ،وان زیستگاه انواع جانوران نیز یاد کرد. طبقه بندی ،.

طبق آ،ین آمار، این منطقه زیستگاه حدود 20 گونه ،دار، 19 گونه ،نده، 4 گونه دوزیستان و 95 گونه پرنده است.

همچنین در سال های اخیر مهاجرت برخی از پرندگان مهاجر در منطقه تانگ پینیون مشاهده شده است. این نشان می دهد که شرایط جغرافیایی باریک برای مهاجرت انواع خاصی از پرندگان من، است.

بهترین زمان برای بازدید از تانگ پینیون

از آنجایی که تنگ بنیون در استان بوشهر قرار دارد و این استان به دلیل مجاورت با آب های نیلگون خلیج ، دارای آب و هوای گرم و مرطوب است، سفر به این منطقه در فصل تابستان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

همچنین با توجه به شرایط جغرافیایی کوهست، این منطقه، در فصول سرد سال، پاییز و زمستان ممکن است شاهد بارش شدید باران و هوای سرد به ویژه پس از غروب آفتاب باشیم. بنابراین بهترین زمان برای سفر به تنگ پنیون در استان بوشهر اوایل بهار است.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1403010903891/%D8%AA%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%B1