معرفی و مناطق گردشگری مازندران به همراه آرشیو تصویری

۳. در سطح چهارم، الگوی بخش های عملیاتی صنعت گردشگری آمده است که عبارتند از: بخش مسافرت، بخش تأسیسات اقامتی، بخش خدمات گردشگری، بخش خدمات تفریحی، بخش خدمات تغذیه ای و بخش های مرتبط دیگر. آبشار پالیزوک از جاذبه های سراوان در استان سیستان و بلوچستان واقع است.آبشار پالیزوک یکی از جاذبه های گردشگری ناهوک می باشد که درغرب ناهوک ودر ۱۲کیلومتری آن قرار دارد.روستای ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان، با مختصات جغرافیایی 62 درجه و 20 دقیقه طول شرقی و 27 درجه و 37 دقیقه عرض شمالی، در فاصله 25 کیلومتری شمال غربی جالق و در 35 کیلومتری سراوان قرار گرفته است. آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول در استان گلستان، در عمق درهای در دل جنگل و دامنه کوه هارون با ارتفاع ۱۷۸۰ متر واقع شده است. تکنولوژی AR در نمایش اتاقهای هتل با تمام جزئیات اقامتی کاربرد دارند. یک نمونهی بسیار جالب در استفاده از این تکنولوژی شهربازیها و باغ وحش هاست. کافیست از تبلت یا گوشی هوشمند خود استفاده کرده و اپلیکیشن هتل را باز کنید و دوربین را به سمت نشانه مشخص شده قرار دهید ، بدین ترتیب تمام اطلاعات مورد نظر در اختیار شما خواهد بود. مخاطبان آنها محتوایی را که این افراد تولید میکنند دوست دارند؛ برای مثال میتوانید از کسی که در شبکههای اجتماعی محبوب هست بخواهید ویدئویی کوتاه از هتل شما به اشتراک بگذارد و در عوض چند شب اقامت در هتلتان و امکان استفاده از تمام وسایل رفاهی را به او پیشنهاد کنید.

کمک به مسیریابی با اپلیکیشنهای ویژهی تلفن همراه با استفاده از AR برای ارائهی اطلاعات در مورد رستورانها و کافههای اطراف. موفّقیّت مقصد در جذب گردشگر، به طور فزاینده ای به توانایی آن در استفاده از اطلاعات بستگی دارد. چشمه ای که محیط اطراف آن فضای مناسبی برای پیک نیک فراهم کرده و آب سرد آن گواراترین نوشیدنی در ایام تابستان است؛ به اندازه ای که برخی از گردشگران ظرفی با خود میبرند تا از آب این چشمه پر کرده و همراه خود به خانه ببرند. بازیهای کودکان و نوجوانان و فعالیتهای خانوادگی عموما کمتر از ۵ لاری قیمت دارند در صورتی که بازیهای خاص بزرگسالان بین ۸ تا ۲۰ لاری هستند. ارائهی بازیهای واقعیت مجازی برای جذب بیشتر مشتریان. هر چه بیشتر دربارهی انواع مشتریان خود اطلاعات داشته باشید، بهتر میتوانید مخاطبان هدف را تعیین کنید. و یا از شنیدن نام تورهاى گروهى تن تان به لرزه مىافتد و هنوز هم حسرت از دست دادن پول خود را مىخورید. هنگامی که در یک مکان ناآشنا از هواپیما ، قطار و یا ماشین شخصی خود خارج میشوید ، میتوانید با استفاده از یک اپلیکیشن سفر AR و قرار دادن گوشی هوشمند خود در مقابل نشانههای مخصوص ، مسیرها ، ایستگاهها و مکانهای مورد نظر خود را به صورت واقعیت افزوده مشاهده نمایید.

خوشبختانه در بودجه 1401 اتفاقات خوبی برای صنعت گردشگری افتاده است که چشمانداز این بخش را امیدوارکننده نشان میدهد. بههرحال گردشگری به عنوان یک صنعت پاک یک مزیت مهم برای ایران به شمار میرود و نباید از توسعه حداکثری آن غفلت شود. با نفوذ خوب ایشان در ساختار حاکمیت انتظار میرود بسیاری از موانع پیش روی فعالان این حوزه برداشته شود. برای بسیاری از کشورها ، گردشگری یکی از بزرگترین صنایع توسعه دهندهی اقتصاد داخلی محسوب میشود. رستوران دینگ دانگ نام یکی از برترین رستوران های موجود در سنگاپور می باشد و این بخش از سایت لحظه آخر به معرفی این رستوران اختصاص دارد، اگر از علاقمندان به شکم گردی در سنگاپور هستید در ادامه با ما همراه باشید تا رستوران دینگ دانگ را بهتر بشناسید. برندهای جدید رستوران از منوهای 360 درجه استفاده میکنند که ظرف غذا ، مواد تشکیل دهنده و میزان آن را با اپلیکیشن AR نمایش میدهند. این کاخ زیبا را فردریش ویلهم در سال ۱۸۶۴ با الهام از موسیقیهای ریچارد واگنر ساخته است. از مهمترین مقاصد گردشگری خارجی ایرانیان نیز، میتوان به ترکیه و امارات متحده عربی اشاره داشت. امروزه سایتها و شرکتهای بسیاری در این صنعت شروع به فعالیت کردهاند، بنابراین رقیبان زیادی در این کار خواهید داشت.

یکی از مهمترین بخشهای هر طرح بازاریابی توریسم این است که بدانید دقیقا در حال ارائهی چه چیزی هستید. رزرو هتل بدون هیچ تردیدی، اقامت یکی از مهمترین بخشهای گردشگری است و تقریباً تمامی گردشگران برای اقامت در مقصد خود، به هتل و دیگر انواع امکانات اقامتی نیاز دارند. وقتی از اقتصاد گردشگری صحبت میکنیم، منظور کلیه فعالیتهای مرتبط با توریسم و گردشگری در بخشهای مختلف از حمل و نقل گرفته تا اقامت و اسکان، رستورانها و مراکز تفریحی، اماکن و بناهای تاریخی، جاذبههای طبیعی و آداب و رسوم و میراث فرهنگی و قومی و… عمق رودخانه در قسمت های مختلفش متفاوت است و ممکن است در جایی تا مچ پا و در جایی دیگر تا بالای زانو در آب بروید پس آماده ی یک سفر هیجان انگیز و پر سر و صدا باشید! شرکت ریل پرداز نوآفرین با هدف ارائه خدمات متفاوت و ایجاد تمایز مبتنی بر خواسته های مشتریان، اقدام به خرید و بهره برداری از 200 دستگاه واگن مسافری ساخت کشور آلمان با نام تجاری فدک نموده است..

بر این اساس نیمی از گردشگران دنیا را گردشگران ادبی و فرهنگی تشکیل میدهند؛ اما با تاسف بسیار باید اذعان نمود که ایران از این فرصت مهم نیز، همچون بسیاری از فرصتها و موقعیتهای دیگر طرفی نبسته و در جذب گردشگر کاری از پیش نبرده است و به تعبیر زنده یاد مهدی اخوان ثالث: «تورش اندر دست و هیچش اندر تور» است. میتوان گفت یکی از بزرگترین و مهمترین تفاهمنامههای این حوزه تفاهم با صندوق توسعه ملی است که بر اساس آن دو هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی، حرکت و شتاب فعالیتهای بخش خصوصی در حوزه گردشگری و صنایعدستی اختصاص خواهد یافت.

با علم بر اینکه گردشگری در هزاره سوم ارزنده ترین صنعت پول ساز در جهان می باشد به ناچار دولت مردان و نظریه پردازان شهر سازی و سیاسی بایستی با همبستگی و جزم عزم ملی در این راه کوشش به سزایی بکنند تا باعث جذب توریست و معرفی فرهنگ اصیل- خواست ملت و اقلیم و جاذبه های کشور در سطح جهانی و ارتقای رشد ناخالص ملی شوند درآمدی که ناشی از تلفیق علمی و پراتیک فناوری اطلاعات و گردشگری عاید کشور میشود به هیچ وجه قابل قیاس با درآمد ناشی از فروش ذخایر نفت و گاز نخواهد بود! پس از اینکه مشخص شد که توانایی جذب چه نوع گردشگرانی وجود دارد، لازم است تا محل­هایی را که توریستها را بیشتر جذب میکنند، با توجه به سلیقه­ی آنها دگرگون شود.

گزارشهای بدست آمده حاکی از آنست که مدیر شرکت والت دیزنی استفاده از AR را به VR ترجیح میدهند چرا که واقعیت افزوده اجتماعیتر و تعامل با آن سادهتر است. مردم دوست دارند در این چالشها شرکت کنند و نتایج آنها را در شبکههای ارتباطیشان با دیگران به اشتراک بگذارند. علاقه مندان می توانند با سفر به این شهر از مکان های تاریخی چون خیابان و بازار بونسکور بازدید کنند. دلیلش هم واضحه. تا زمانی که توریست خارجی به ایران نیاید، نه نیازی به سیستم رزرو آنلاین بلیت احساس می شود نه سایت های مانند ایرپدیا مزیت رقابتی پیدا می کنند. آیا تا کنون این سوال که چگونه میتوان از این صنعت کسب درآمد کرد به ذهنتان خطور نکرده است؟

در حال حاضر برای صدور یک مجوز در حوزه گردشگری بالغ بر 27 دستگاه درگیر هستند که فعالان این حوزه را برای راهاندازی کسبوکار خود با موانع و مشکلات زیادی مواجه کرده است. با AR شما میتوانید نقشهی مترو را به یک راهنمایی تعاملی تبدیل کنید که قابلیت استفاده در زبانهای متفاوت را نیز دارد. از آنجا که این صنعت بهشدت رقابتی است، اگر بر رویکرد خود تمرکز نکنید همهی تلاشهایتان از بین میرود؛ بهعنوان مثال اگر منطقه شما به خاطر موجسواری مشهور است، ابتدا خانوادههایی را هدف قرار دهید که به موجسواری علاقهمند باشند. بنابراین هر کشور با کوشش در خور و سرمایه گذاری مناسب در زمینه گردشگری می تواند وارد کننده جهانگرد بوده و از این راه به رشد اقتصادی خود کمک نماید . بنابراین توسعه گردشگری باید همگام با تجهیزات ناوگان حمل و نقل صورت بگیرد. هیچ شکی در این نیست که یک شهر شلوغ با جمعیت رو به رشد برای کرایه تجهیزات شستشو بسیار مناسب است.

دیلمان دارای کوهی زیبا و پربرف است که «کوه درفک» نامیده میشود و البته منظره زیبایی را نیز در این منطقه ایجاد کرده است. نکته پایانی اینکه یکی از اولویتهای کمیسیون گردشگری و صنایع وابسته اتاق ایران در سال جدید ایجاد فدراسیون گردشگری است که خوشبختانه 90 درصد از اقدامات مربوط به آن در سال گذشته انجام شد و امیدوارم امسال شاهد راهاندازی آن باشیم. با راهاندازی این فدراسیون همه کسبوکارهای متنوع حوزه گردشگری زیر چتر یک نهاد واحد در بخش خصوصی قرار میگیرند که این موضوع حتما به مدیریت، هدایت و شنیده شدن صدای واحد از این صنعت کمک خواهد کرد.

پل طبیعت که در خاورمیانه در نوع خود بی نظیر و بی همتا است در مسیر اصلی ترین بزرگ راهها همچون مدرس و همت و حقانی و رسالت پیوند خورده است.مساحت پل 7هزار متر مربع،و درازای آن 300 متر و وزن سازه ی آن 2هزار تن می باشد.در سال 1387 برای طراحی پل مسابقه ای برگزار گردید و طرح خانم لیلا عراقیان در سال 1388انتخاب شد و سرانجام در سال 1393 این پل به بهره برداری رسید و امروزه به یکی از شاهکارهای گردشگری و توریستی تهران سایت atours بدل شده است. ایران به عنوان کشوری با رتبه پنجم جاذبههای طبیعی در دنیا و رتبه دهم جاذبههای باستانی و تاریخی در دنیا باید بتواند جاذبههای توریستی خود را به دنیا معرفی کند.

پیشبینی میشود بالغ بر 30 میلیون نفر به قطر بروند و بنابراین ما ظرفیت خوبی در جزایر جنوبی خود برای جذب این گردشگران داریم که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم. بیشتر آنها منطقهای را که به آنها معرفی میکنید بهخوبی محل زندگی خودشان نمیشناسند و بنابراین بهدنبال یک راهنمای سرگرمکننده، جذاب و در عین حال آموزنده هستند. این ارگ پس از سرنگونی زندیه به دست آغا محمد خان قاجار جای زندگی نوادگان میرزا حسین خان نامی به میرحسینی بوده که هنوز گروهی از انان در این شهر و بیشترشان در شهر کرمان باشنده هستند.فرمانروایی پدر و پسر در این ولایت نشان از رخنه و محبوبیت آنان در این سرزمین دارد.تا انجا که این ارگ در بسیاری از منابع با نام ارگ میرزا حسین خان نامیده شدهاست.

این دگرگونی میتواند شامل تغییر در مراکز خرید آن منطقه و یا افزودن فعالیت­هایی باشد که جذب گردشگر را بیش از پیش میکنند. اما در در سال 92 ودر بحث های انتخاباتی آن دوره آقای روحانی اظهار کرده بودند: “ما 3 میلیون و 200 هزار بیکار داریم و اگر تنها 10 میلیون گردشگر وارد کشور شود بیش از 13.3 میلیارد دلار درآمد ارزی و 4 میلیون اشتغال درست میشود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی میتوانیم بیکاری را حل کنیم” دیدگاه ­های مختلفی به شرح زیر توسط کارشناسان و مسئولان صنعت گردشگری در خصوص ظرفیت این صنعت برای اشتغال، وجود دارد.