جاهای دیدنی و گردشگری شهر خوانسار

تهران، پایتخت ایران همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد. در رده سوم نیز کشور فرانسه قرار دارد که بیش از ۵ میلیون گردشگر خارجی از این کشور بازدید کردهاند و حدود ۶۱ میلیارد دلار نیز ارزش افزوده به اقتصاد این کشور تزریق کردهاند. پیشینه این فسیل به ۱۵/۹۷ تا ۲۰/۴۳ میلیون سال پیش بر میگردد. ایدهی راهاندازی استارتاپ به سال ۲۰۰۷ و زمانی باز میگردد که جوهانس رک و تایو تایو، بنیانگذاران استارتاپ برای شرکت در یک کنفرانس دانشآموزشی به چین سفر کرده بودند. توجه کنید که بخش زیادی از گردشگران زمانی که به یک شهر یا کشور وارد میشوند، بهجز دیدن مناظر طبیعی و سازههای سنتی نیازها و هدفهای دیگری نیز دارند؛ بنابراین در دوره مدیریت گردشگری میآموزید که چگونه نیازهای مختلف افراد را شناسایی کرده و راهحلهایی برای رفع این نیازها و کمک به رشد اقتصادی ارائه دهید. وارد یک تعامل دو طرفه بشوید. بهره مندی از محصولات صنعت گردشگری حاصل تعامل اجتماعی میان عرضه کننده و متقاضی می باشد.

کاخ گلستان تهران در سال 1392 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. کاخ هشت بهشت در دورهی زمامداری شاه سلیمان صفوی و در سال 1080 هجری در باغ بلبل بنا گردید. این بنا از جاهای دیدنی مشهد، با الهام از معماری دوره هخامنشی، توسط هوشنگ سیحون بر پایه طرحی از کریم طاهرزاده طراحی و بازسازی شد. امیر چخماق نام میدانی در بافت تاریخی شهر یزد از جمله جاهای دیدنی ایران است که مجموعه ای از بناهای مختلف از جمله بازار، تکیه، مسجد، دو آبانبار و یک بقعه را در خود جای داده است.میدان امیرچخماق یا به قول ساکنان شهر یزد، میرچخماق یا میرچماق در زمان های مختلف یکی از میدان های اصلی برای تجمع مردم یزد بوده و بعد از انقلاب نیز به مرکز تجمعات مردمی در راهپیمایی ها، تظاهرات ها، تشییع شهدا و علما و …

در ۴۰ کیلومتری شهر گلباف در روستایی به نام کشیت منطقهای پُر دار و درخت به چشم میخورد که با رودخانهای پر آب و نخلستانی زیبا شما را مسحور خود میکند. این مال حدود 800 فروشگاه را در فضای حیرتآور 550 هزار متر مربعی خود جای داده است. برج میلاد تهران، ششمین برج مخابراتی جهان دارای 435 متر ارتفاع و 1693 پله است. در قلب شهر تهران یکی از اصلی ترین نمادهای پایتخت یعنی برج میلاد واقع شده است. جالب است بدانید که بعضی از گیاهان این دشت خاصیت دارویی دارند. جالب است بدانید عروسی تنها دختر فتحعلیشاه قاجار با خسروخان اردلان در این کاخ برگزار شد. ساخت این کاخ طی ۵ مرحله معماری و در زمان جانشینان شاه عباس اول بخصوص شاه عباس دوم و شاه سلیمان در ۷۰ تا ۱۰۰ سال انجام شد. کاخ سعد آباد تهران در طی سال های مختلف و توسط استادکاران و مهندسان برجسته ایرانی و خارجی ساخته شده است. به همین ترتیب، دریافتهای گردشگری بینالمللی که از طریق مقصدهای جهانی به دست میآید از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۹۵۰ به ۱۰۴ میلیارد دلار در سال ۱۹۸۰، و ۴۹۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۰ و ۱۲۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

تنگ کافرین در55 کیلومتری مسیر جاده ایلام /دره شهر و 15 کیلومتری شهرستان بدره واقع است در 3کیلو متری شمال شهرک ولیعصر بطرف تنگه سنگ شکنی قرار دارد که مسیر تنگه از کنار آن می گذرد که جاده آن خاکی و شنی است و چند بار باید از رودخانه ای که به تنگه می رسد عبور کرد.اب این رودخانه از کوهای سر به فلک کشیده کبیرکوه تامین میگردد و پس از عبور از تنگه کافرین در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آبشاری واقع در قلب کوهها “دو شاخه ای”که پس از طی مسیری طولانی و عبور از روستای منج به رودخانه بشار می ریزد. همچنین مورخان برای کشف بسیاری از اطلاعات تاریخی، سفرهای بسیاری را انجام دادهاند که نتیجه آن کشف بسیاری از جاذبههای گردشگری و باستانی امروزی است.

پرچین های ساحلی، ساحل هایی که از دریا عبور می کنند، الگوی پیچیده ای از آبراهه های شهر است. پارک جنگلی خرما یکی از مناظر و طبیعت زیبا و دیدنی میباشد که توریستهای زیادی را به این منطقه بکر جذب کرده است .پارک جنگلی خرما که از جاذبه های لنگرود است دارای طبیعتی بکر است که از طریق جاده (اطاقور -لیل- خرما) میتوان به این مکان رفت. در سمت شمال غربی این جزیره جایی در کنار خلیج زیبای فارس و در مجاورت جنگل های حرا، روستایی زیبا را می بینید که بادگیرهای باشکوهش زبانزد خاص و عام است. البته انتخاب بیشتر افراد معمولا یکی از جزایر خلیج فارس است. مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران گفت: به دنبال مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دریاچه شهدای خلیج فارس، در روز طبیعت (سیزدهم فروردین) تعطیل است. یکی از زیباترین نمادهای شهر تهران و بزرگراه مدرس آن هم در شب، پل طبیعت است. بیشک یکی از زیباترین مناطق دیدنی آذربایجان شرقی و شهر جلفا آبشار آسیاب خرابه از جاذبه های جلفا است. سنگ آبهای ندوشن پدیدهای جذاب، نادر، بكر و زیبا در دل طبیعت مناطق كوهستانی و در 18 كیلومتری رشتهكوههای غرب ندوشن قرار دارد كه در نوع خود بینظیر است و نظر هر بینندهای را به سوی خود جلب میكند.این سنگ آب های معروف از جاذبه های ندوشن،درواقع چشمه های آبی هستند که به صورت پلکانی شکل گرفته اند و نمایی فوق العاده زیبا به وجود آورده اند.

عالی قاپو یکی از شاهکارهای معماری و از زیباترین جاذبه های گردشگری اصفهان است.کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبهروی مسجد شیخ سایت atours لطفالله واقع است. آفتاب که رو به غروب میگذارد، آرام آرام ستارهها پیدا میشوند تا پهنهی سیاه آسمان را به زیباترین تصویر در دنیا بدل کنند. اهمیت گردشگری و توریستی آبشار بدلان از مدت ها پیش مورد توجه ایرانگردان و مسافران این منطقه قرار گرفته است که حضور رو به رشد گردشگران در این منطقه شاهدی برای این موضوع است. از این رو تبدیل به یکی از جاهای دیدنی آبادان شده است. در دوران پهلوی دوم به موزه تبدیل شد و تا بعد از انقلاب هم همچنان به عنوان موزه از آن بازدید میشد. این پارک با داشتن منظره ای فوق العاده زیبا با رشته کوه های پوشیده از برف و دریاچه لوئیز و پوشش گیاهی در اطراف آن، به یکی از جاذبه های گردشگری کانادا تبدیل شده است. گلستان کوه در جنوب شهرستان خوانسار و ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان، منطقهای سرسبز و خوش آب و هوا میباشد که سراسر آن، پوشیده از گونهای گزنگبین، پیاز وحشی (موسیر) و انواع گلهای زیبا است و از نظر پوشش گیاهی دارای ۷۰ گونه گیاهی میباشد.

این شیوه از خرید وقت زیادی از ما میگرفت و ما مجبور بودیم انتخابمان را محدود به تورهای آژانس گردشگری کنیم که به ان مراجعه کرده ایم. فردی با سطح زبان خوب و متوسط تقریبا بین 3 تا 6 ماه و سطح زبان ضعیف حداقل یک سال باید وقت صرف­ کند تا به سطح مورد قبول دانشگاه ­ها برسد. به کسی که به محلی غیر از محل اسکانش به مدت زمانی کمتر از ۱ سال و با هدفی غیر از درآمدزایی سفر کند ، توریست یا گردشگر گفته می شود . گالری های هنری زیادی در سراسر شهر به چشم می خورند، موزه های فوق العاده جالب و صحنه های موسیقی زنده و هیجان آور مسافران را سرگرم می کند، همواره در دومین شهر بزرگ استرالیا فعالیت جذابی برای تفریح خواهید داشت یا با صحنه های هنری متفاوتی روبرو خواهید شد. صنعت گردشگری به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که مربوط به مسافرت کوتاه مدت افراد به مکانی دور از جایی است که در آن سکونت دارند. این مسافران با پشت سر گذشتن بندر عباس، خود را به جزیره هایی مانند کیش و قشم میرسانند.

در این دنیا جاهایی هست که قبل از ترک دنیا باید آنها را ببینیم، جاهایی که میتوانند حالمان را عوض کنند و این خود، اصلیترین دلیل رفتن به آنهاست. با داخل شدن به این مکان تاریخی به زمان قبل از حکومت ناصرالدین شاه سفر خواهید کرد و دوران قاجاریه برایتان تداعی خواهد شد. تجربه قدم زدن بر روی این پل و تماشای این همه زیبایی، قطعاً لحظات دل نشینی را برایتان رقم می زند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از 265 موزه و نمایشگاه در شهر توکیو وجود دارد. اگر بهطور دقیق بخواهید بدانید این شهرک کجاست، باید بگوییم در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری جاده چالوس به سمت تنکابن. شهر زیبای خلیل شهر با چشم انداز های طبیعی و جاذبه های گردشگری فراوان از دیرباز مقصد تفریحی مسافران بسیاری از سراسر کشور بوده است و هم اکنون به عنوان یکی از شهرهای شرقی استان مازندران دارای اماکن تاریخی، مذهبی مناسبی میباشد. همانطور که انتظار می رود تمام شهرهای خطه شمال کشور سرسبز وزیبا هستند، حتی اگر در کوچه و خیابان های معمولی شهر تردد کنید. وقتی حرف از استان گیلان به میان میآید بیشتر ما یاد شهرهای بندرانزلی، رشت و لاهیجان میافتیم؛ اما اگر به سمت مناطق کوهستان جنگلی بروید مناظر طبیعی زیبایی را خواهید دید که چشم هر بینندهای را خیره میسازد.

این روزها با مشغله های زندگی شهری و شلوغی و آشفتگی شهرها، تنها راه برای فرار از استرس های زندگی همراهی با تورهای گردشگری است که برای مناطق تفریحی و تاریخی ایران و سراسر دنیا برنامه ریزی می شود. با توجه به اینکه کم کم به فصل تابستان نزدیک می شویم فرصت خوبی برای بیشتر اقشار جامعه است تا بتوانند با استفاده از فرصت هایی که دارند یعنی همان تعطیلات تابستانی یا های سیزن که وجود دارد به نقاط مختلف ایران با تور داخلی یا کشورهای دیگر با تور خارجی سفر کنند و نهایت لذت را ببرند ، این سفرها بیشتر به صورت خانوادگی یا دوستانه انجام می شود و قطعا افراد زیادی در این فصل ها حداقل یک بار سفر را تجربه می کنند و با توجه به اینکه سفر کردن به هم مقصدی چه داخلی و چه خارجی باید نقاط زیبا و گردشگری ، تاریخی ، تفریحی یا جذاب را بشناسید و از طرفی اگر داخلی سفر می کنید پیدا کردن بلیط رفت یا برگشت مناسب هم کار چندان آسانی نیست چرا که افراد زیادی در ایران سعی می کنند که از تورهای متنوع و جذاب استفاده کنند و ترجیح می دهند که با تور به محل مورد نظر خود مسافرت کنند ؛ از طرفی استفاده از تورهای مسافرتی داخلی یا خارجی باعث کاهش مخارج سفر و برآورد صحیح مالی از هزینه های سفر شما خواهد شد ، در ادامه می خواهیم به تفاوت این دو بپردازیم .

منطقه ای منحصر به فرد که گوشه ای از بهشت را در دل اردبیل جای داده است. آبشار هفت چشمه در لیست 99 جای دیدینی ایران از آبشارهای استان البرز است که در کیلومتر ۱۷ جادهی کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه قرار دارد.ارتفاع آبشار هفت چشمه حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از مرتفع ترین آبشارهای کشور و از جاذبه های گردشگری کرج محسوب می شود. این مناره همان طور که در تصویر مشاهده میکنید، یک بنای استوانهای با حدود ۳۰ متر طول است. روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا، با مختصات جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی و ۳۰ درجه و ۴۸ دقیقه عرض شمالی، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی سیسخت و ۲۵ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. اگر از شهر خوی در استان آذربایجان غربی به سمت چالدران از جاده زرآباد حرکت کنید در بین راه به منطقهای خواهید رسید به نام جهنم دره. این آبشار از جاذبه های گردشگری خوی را به نام آبشار قزل چیر نیز میشناسند. آبشار راین که به نام « زر رود » هم شناخته می شود در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین و بر دامنه های جبهه ی شرقی کوه هزار فرو می ریزد.

هر گوشه از شهرستانک را انواع گیاهان دارویی و سبزیجات پوشانده است. روستای قلات در 36 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد که آبوهوای خنک و مطبوع آن حتی در روزهای گرم سال گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را از شهر شیراز و سایر نقاط ایران به سوی خود میکشاند.این روستای خوش آب و هوا حدود ۷۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت در شیراز می باشد. دماوند در پارهٔ مرکزی رشتهکوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد.کوه دماوند در تاریخ سیزدهم تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد.

چاههای تلا لافت یا چاه های تلا آب که در بخش مرکزی شهرستان قشم جای گرفته، از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این روستا که در میان درختان سرسبز و نخلستان های تماشایی قرار دارد روستای زیبای لافت است. شهر سلطانیه در استان زنجان مملو از آثار تاریخی و گردشگری است و در حاشیه روستای “ویر”، جایی که میتوانی سه غار سنگی را ببینی که در دل صخرههایی بزرگ شکل گرفتهاند هر کدام نقشهای زیبایی دارند که همه از سنگ و در دل همین صخرهها تراشیده شدهاند. کوه برم فیروز نام یکی از کوههای استان فارس است که در شهرستان سپیدان و در ۹۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.این کوه به خاطر دریاچه ای که با همین نام در دامنه های آن واقع شده همه ساله به خصوص در اواخر بهار مورد توجه گردش گران قرار می گیرد.این کوه در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال اردکان مرکز شهرستان سپیدان و در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق کوه دنا قرار دارد.