عربستان و ترکیه در حال تصاحب سهم ایران از گردشگری طبیعت محور

سهم بزرگی در زمینه گسترش فرهنگ سفر و گردشگری سایت atours ایفا کند. قونیه نه تنها در میان جاهای دیدنی ترکیه نقش ریش سفید را ایفا میکند بلکه یکی از قدیمیترین شهرهای جهان به شمار میآید. ۴. برنامهریزی برای سفر و انتخاب مکانهای مختلف یکی از دلایل مهم انتخاب تور است، بنابراین یادتان باشد برنامهی سفر را از قبل دریافت کنید و توری را انتخاب کنید که بهترین برنامهریزی را با شرایط و خلق و خوی شما داشته باشد؛ نه چنان باشد که از دیدن و گشتن خسته شوید و نه اینکه که حوصلهتان سربرود. ۸. ممکن است به دلایل زیادی از سفر رفتن منصرف شوید، پس شرایط بازپرداخت پول و لغو سفرتان را جویا شوید.

اما حرکت آخر، شب در کویر اتفاق افتاد، همه اعضای تور برای دورهمی کنار آتش و دیدار از آسمان شب بر طبق آنچه در تبلیغات تور نوشته شده بود با پرداخت مبلغ صد و سی هزار تومان علاوه بر هزینه نسبتا زیاد تور به میان کویر برده شدند، و آنچه در ادامه پیش آمد بازدید از آسمان شب کویر نبود، چرا که تور آنقدر تمام تمرکزش را بر برگزاری این کویر پارتی گذاشته بود و لیدر خودش آنقدر گرفتاری های شخصی داشت که اصلا فرصتی نبود برای آنکه افراد را دعوت به بازدید از آسمان و توضیح ستاره ها نماید، در این حال من و همراهم که می خواستیم در جای ساکت تری آسمان را ببینیم و در تلاش برای استفاده جزیی از فرصتمان و علت تحمل رنج سفر بودیم مواجه شدیم با آدمی که از تاریکی مطلق کویر و فضا می خواست سواستفاده نماید و اندوه آنکه آن فرد خودش یکی از اعضای تورگردشگری بود و باز هم لیدری وجود نداشت، و می توانید تصور کنید این اتفاق ممکن است برای فرزندان شما بیفتد ، وقتی تور گردشگری احساس نکند که مسئول گروهی است که به همراه می برد، وقتی هدف دریافت پول است و حتی خود تور شناخت کافی از مسافرین ، همراهان و چیزهای دیگر ندارد می توانید تصور کنید در یک همچنین فضایی چه اتفاقاتی ممکن است روی دهد.

از همه اینها که بگذریم کم کم متوجه شدیم سفرهای کویر با شکلی که این تور برگزار می کند، در حقیقت چیزی جز برگزاری یک مهمانی شبانه ، شبیه به آنچه در پارتی های اطراف تهران اتفاق می افتد نیست، لیدر که در تمام مدت ناآگاه از همسفرانش بود، حتی نمی دانست چطوری می تواند رضایت خاطر همه مسافران را تا حدودی برقرار نماید، بعد از رسیدن به مقصد و تحویل اتاق ها باز هم ما در بی اطلاعی باقی ماندیم و زمان زیادی را بابت بازدید از روستایی با مسافت زیاد از دست دادیم، گرچه می توانستیم انتخاب های شخصی بهتری داشته باشیم اما به دلیل بی اطلاعیمان این اتفاق نیفتاد. پل خشتی نیاکو در روستایی به همین نام در آستانه اشرفیه قرار دارد و در حقیقت بر سر راه بین آستانه اشرفیه و لاهیجان است. ۳. در تورهای خارجی فردی که به عنوان راهنمای تور شما را همراهی میکند، باید به زبان خارجی (معمولا انگلیسی) مسلط باشد و تجربهی کافی و مهارت لازم را در زمینههای مختلف مانند کمکهای اولیه، مدیریت زمان و هزینههای شما داشته باشد. ویزای گردشگری اما تمام این خدمات و امکانات، بدون داشتن ویزای گردشگری بدون استفاده خواهد بود و شما بدون در دست داشتن ویزا نمیتوانید به بسیاری از مقصدهای گردشگری خارجی سفر کنید.

۱. سابقه و اعتبار شرکت برگزارکننده را در نظر بگیرید. پارک ملی متریالا در کبولتی بدون شک یکی از جذابترین جاذبههای طبیعی در منطقه است که فاصلهی زیادی تا مرکز شهر نداشته و سرویسهایی برای رفتن به آنجا در نظر گرفته شده که میتوانید از کبولتی سوار آنها شده و در کمتر از ۲۰ کیلومتر به مرکز پارک ملی برسید. از طرفی اگر هر گونه مشکلی -از زمان خرید تا زمان اجرای تور- برای شما پیش بیاید، سازمان میراث فرهنگی فقط در قبال آژانسهای دارای مجوز مسئول و پاسخگو خواهد بود. گونههای مختلف بوم گردشگری عبارتند از پرنده نگری ، گردش آبی و ساحلی، کوهنوردی، غارنوردی، بیابانگردی، دامنهنوردی، مردمشناسی، طبیعتدرمانی، با تاکید بر طبیعت جاندار گیاهی و جانواری؛«با اینکه زمین گردشگری گونه مستقلی از صنعت گردشگری است و زیرشاخه بوم گردشگری محسوب نمیشود اما در مواردی جاذبههای بوم گردشگری با زمینگردشگری در تداخلاند ولی در فعالیتهای اکوتوریسمی، آموزش همگانی زمینشناسی و ژئومورفولوژی مورد نظر نمیباشد و از این رو توجه خاص به طبیعت زنده و جاذبههای آن است». موضوع دیگری که در قیمت تور کشتی کروز موثر است، مقاصدی است که انتخاب می کنید.

دربارهی اینکه این هزینه صرف چه چیزی میشود سئوال کنید و مطمئن شوید که به اندازهی هزینهی دریافت شده، امکانات در اختیارتان قرار داده میشود. خیابانهای پر و پیچ خم ماندرین در امتداد خانههای دو طبقه گردشگران را به سمت سمبل شهر صومعه دیرالزعفران هدایت میکند. این منطقه فقط محصولات ارگانیک را به گردشگران ارائه میدهد و از انرژی خورشیدی به عنوان جایگزین منبع انرژی استفاده میکند. به عنوان مثال كشور اسپانیا وزارتخانهای به نام تجارت و گردشگری دارد كه تمامی امور مربوط به گردشگری در این وزارتخانه برنامهریزی میشود و دلیل چنین انتخابی این است كه بخش گردشگری و تجارت آنها كانالهای مشتركی دارد و عمده اقتصاد آنها بر مبنای گردشگری است. جشن های نوروزی، همایش ها، نمایشگاه های فصلی و غیره در این خانه برگزرا می شود و گردشگران با رفتن به آنجا حال و هوایی تاریخی و سنتی را تجربه می کنند. در نظر داشته باشید که داشتن مجوز از سازمان میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نکات مهم است چرا که تنها شرکتها و آژانسهایی اجازهی برگزاری تورهای گردشگری را دارند که این مجوز را دریافت کرده باشند.

در واقع صنعت گردشگری به دلیل ویژگی چتری بودنش کسب و کارها و صنایع مختلفی را درگیر خود می کند و حتی در بعضی موارد خود مسافر هم می تواند در کشور مقصد برای خود درآمدزایی کند. هر چند که همه کشتی کروز ها تمام امکانات گفته شده را ندارند اما با این حال به نسبت خدماتی که ارائه می دهند قیمت شان متغیر خواهد بود. در این مقاله،به بررسی مفهوم اکوتوریسم (بومگردشگری) پرداختیم، انواع و مزایای آن را تعریف نموده و درباره قوانین آن صحبت کردیم. این سفرها، بخشهای منفی گردشگری امروزی (مانند رها کردن زبالهها، ایجاد مشکل برای مردم محلی، عدم تعامل صحیح با آنها و نپذیرفتن فرهنگ سنتی و عقیدتی بومیان) را کاهش میدهد و گامهایی در راستای ارتقای سیستم بازیافت، صرفهجویی در مصرف انواع انرژی و خلق فرصتهای اقتصادی برای بومیان برمیدارد.

براساس گردشگری سازمان جهانی گردشگری کشورهای فرانسه، اسپانیا و آمریکا در سال ۲۰۱۸ بیشترین درآمدها را از گردشگری نصیب خود کردهاند. کشورهای منطقه آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی نیز از کل ارزش افزودهای که گردشگری جهانی ایجاد کرده، ۱۶ درصد را از آن خود کردهاند. اما یکی از مهمترین مواردی که باعث اهمیت رزرو هتل از طریق آژانس مسافرتی ققنوس میشود، آگاهی و آشنایی کارشناسان رزرواسیون آژانس ققنوس نسبت به امکانات و موقعیت قرارگیری هتلهای مختلف در مهمترین شهرهای گردشگری جهان است. آن وقت خواهید دید که تور کشتی کروز با هر قیمتی که باشد شاید ارزان به حساب نیاید اما قطعا به صرفه است چرا که اگر شما می خواستید تک تک این هزینه ها را جداگانه پرداخت کنید و چندین کشور را در یک سفر ببینید، اولا احتمالا موفق نمی شدید و خستگی اجازه ادامه سفر بین چند کشور را نمی داد و در ثانی هزینه های تان بسیار بیشتر از قیمت تور کشتی کروز می شد. از دیگر امکانات این استخر قایق پارویی برای گردشگران است. بسیاری از آژانسها فقط فروشندهی بلیط هستند و بعضی دیگر خدمات تور دارند.

برای پیدا کردن تور مسافرتی یا باید به سراغ یک آژانس مسافرتی ( اینجا منظور ما وبسایت آژانس است) بروید یا اینکه از سامانههای خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل -مانند هیپوتریپ- خرید کنید که در مقایسه با آژانسها گزینههای بیشتری پیش پایتان میگذارند. میتوانید قبل از هر چیزی در صفحههای معرفی جاذبههای گردشگری، شهر یا کشور مورد نظرتان را بیابید و دیدنیهای آن را از نظر بگذرانید و بعد با توجه به علاقهمندیهایتان، تور مورد نظر را از سایت خریداری کنید. را بسنجید. حتی می توانید از تورهای کشتی کروز در ایران استفاده کنید. علاوه بر امکانات متعدد در جستجو و انتخاب بلیط هواپیما که به شما این اجازه را میدهد تا در این ایام همهگیری ویروس کرونا بدون خروج از منزل و به خطر افتادن سلامتتان، بلیط هواپیما مورد نظر خود را خریداری کرده و راهی سفر شوید. اگرچه در حال حاضر و با همهگیری ویروس کرونا و بیماری Covid-19، برگزاری تورهای گردشگری امکانپذیر نیست، اما ما در ققنوس فعالیت خود را متوقف نکرده و در حال برنامهریزی تورهای جدید و متنوع به مقصدهای مختلف هستیم تا به محض امکان برقراری مجدد تورهای گردشگری، در خدمت شما بزرگواران باشیم. تورهای گردشگری تورهای گردشگری به مقصدهای داخلی و خارجی، یکی از مهمترین خدمات یک آژانس مسافرتی و گردشگری به شمار میروند و ما در آژانس ققنوس، همیشه تاکیدی فزاینده بر برگزاری تورهای گردشگری با کیفیت داشتهایم.

تخصص و تجربه موفق، استفاده از کارشناسان خبره، بهرهمندی از تکنولوژیهای روز و توجه دوچندان بر کیفیت خدمات باعث شده است تا آژانس مسافرتی ققنوس یکی از برترین فعالان صنعت گردشگری ایران و انتخاب اول بسیاری از گردشگران تبدیل شود. کیفیت خدماتی که شما دریافت میکنید از مهمترین ویژگیهای متمایزکنندهی این وبسایتهاست. البته غیر از این چمدان ها بهتر است حتما با خودتان کوله ای به همراه داشته باشید تا در زمان توقف در شهر ها و بازدید از آن بتوانید وسایل ضروری تان را با خود ببرید چون به هر حال چمدان چیزی نیست که همیشه همراه تان ببرید و معمولا آن را در هتل که همان کشتی کروز باشد، می گذارید. در این روستا، مجموعه های گردشگری مختلفی قرار گرفته که از بین آن ها می توانیم از رستوران آفتابگردان نام ببریم. با این حال از آنجایی که برنامه کشتی های کروز بسیار دقیق است و خدمه آن دوست دارند از قبل همه چیز را برنامه ریزی کنند برای کسانی که تور را در روزهای اول رزرو کنند تخفیف هایی نیز در نظر گرفته شده است، این موضوع در کنار نکات ریز دیگری باعث می شود بتوانید تور کشتی کروز ارزان تری را از آن خود کنید؛ مثلا مجبور نیستید از تمام خدمات پولی کشتی استفاده کنید.

آژانس هواپیمایی ققنوس به دلیل رابطه طولانی مدت و قوی با معتبرترین سفارتهای فعال در ایران، به عنوان آژانس معتمد و برگزیده سفارتهای مطرح چون کشورهای اروپایی و حوزه شینگن تبدیل شده است. تعدد مراکز و ارگانهای تصمیمگیری در سیاستگذاریها و نظارت و کنترل گردشگری، اقتصاد سیاسی جهانسومی، ناسازگاریهای سیستم فرهنگی و اقتصادی، فقدان قواعد و حقوق گردشگران و نداشتن برنامهریزی گردشگری در سطوح منطقهای و ناحیهای از دیگر مشکلات ما است که در صورت وجود برنامهریزی هم به شکل طرحهای جامع گردشگری است که کپی طرحهای ناموفق قبلی است! به همین دلیل، مهم است افرادی که در صنعت گردشگری کار می کنند، استراتژی هایی را تقویت کنند که لهجه های جدید انگلیسی را بفهمند و برای موقعیت های حساس و ریسکی که ممکن است سر راهشان قرار بگیرد آماده باشند. چرا که تورهای داخلی ما یا به صورت تور داخلی گروهی دسته جمعی تاریخ دار برگزار می شود و یا به صورت تور داخلی اختصاصی برای هر تاریخی که شما بخواهید.تورهای داخلی گروهی تاریخ دار از قبل برنامه ریزی شده، تاریخ مشخص دارد، قیمت برای هر نفر تعیین شده و گروه طبق برنامه در صفحه رزرو آنلاین تور برگزار میشود و اما شاید شما بخواهید در هر تاریخی که دوست دارید یکی از تورهای این صفحه را انتخاب و با دوستان خود و یا اعضا خانواده و یا همکاران شرکت همسفر شوید که در این صورت کارشناسان ما برای شما قیمت تور را به صورت اختصاصی تعیین می نمایند و البته ممکن است مسیر مورد علاقه تور داخلی شما در ایران در بین تورهای معرفی شده ما نباشد که در این صورت نگران نباشید، چرا که تیم تورگردانی حرفه ای ما برای شما بر اساس نظرات و درخواست های شما در چهار گوشه کشور تور طراحی و برنامه ریزی می کنند و در هر محلی که بخواهید اقامت کنید و یا هر جایی که بخواهید ببینید با سلیقه شما همراه میشوند.

۲. هزینهای که بابت سفر از شما دریافت میشود؛ ممکن است هزینهی دریافت شده به اندازهی خدمتی که به شما ارائه میشود، نباشد. گیاهانی که در اعماق این دریاچه رشد کرده اند باعث شده اند تا رنگ آب این دریاچه زیبا، به آبی تیره تغییر کند. بله، ایوار با ۲۰ سال سابقه در اجرای تورهای گروهی و انفرادی اروپا، به عنوان مجری مستقیم اقدام به اجرای تورهای اروپا مینماید. برای مثال: آمریکایی ها به مناطق بومی سفر می کنند نه برای دیدن آسمان خراش ها. با این حال اگر جزو آخرین کسانی باشید که تور را رزرو می کنند احتمالا باز هم تخفیف هایی شامل حال تان می شود با این تفاوت که دیگر خیلی آزادی برای انتخاب ندارید چون اکثر اتاق ها پر شده اند و آن چند اتاق باقی مانده معلوم نیست باب میل تان باشد یا نه! این کاربلد حرفهای را اگر با دقت انتخاب کنید، نه تنها هزینههای سفر را کاهش میدهید بلکه لذت سفر را دوچندان کردهاید. این امکانات شما را شگفت زده خواهد کرد، امکاناتی که شاید در یک تور معمولی هرگز نتوانید از آن ها استفاده کنید. آژانس ققنوس بهعنوان یکی از قدیمیترین و معتبرترین آژانسهای گردشگری فعال در حوزه ویزا، آماده ارائه مشاوره و خدمات تخصصی اخذ ویزای گردشگری برای شما عزیزان است.

شاید در نگاه اول تمام آژانسهای مسافرتی یا سامانههایی از خانوادهی هیپوتریپ فعالیت یکسانی داشته باشند و هدف آنها به ظاهر یکی باشد و آن ارائهی خدمات مورد نیاز مسافر از شروع تا پایان است. در شهر یزد نیز همچون بسیاری از شهرهای تاریخی ایران بازاری به مسگرها اختصاص دارد که از عصر تیموریان (قرن نهم ق.ه) تا به حال همچنان دستنخورده باقیمانده است. البته در حال حاضر و با توجه به محدودیتهای موجود در پروازهای خارجی، سامانه رزرواسیون آنلاین بلیط هواپیما ققنوس موقتاً در زمینه بلیط هواپیما داخلی فعال است تا بعد از عادی شدن شرایط، بخش بلیط خارجی این سامانه رزرواسیون آنلاین نیز راهاندازی گردد. از تجربیات دیگران استفاده کنید؛ در سایتهای این آژانسها نظر کاربران را حتما بخوانید. بارزترین و مهمترین این خدمات، محصولات بیمه است که در شرایط اضطراری یا در مواردی که نیاز به درمان پزشکی مسافران، آنها را تحت پوشش خود قرار میدهد. جاده فرعی که به این روستا میرسد، چندان سرسبز نیست، اما اگر ناامید نشوید روستایی سرسبز و زیبا در انتظار شما است. از طرفی دردسرهایی نیز بابت ویزا و رزرو بلیت و هتل در چند کشور داشتید که خب تمام این ها را کارگزاران تور کشتی کروز به عهده می گیرند.