زیباترین جاذبه های گردشگری استرالیا

یکی دیگر از نقاط دیدنی و مناطق تفریحی و گردشگری گیلان و شهرستان تالش «پارک جنگلی سایت atours گیسوم» است. پارک جنگلی خوانسار بهعنوان منطقه نمونه گردشگری برگزیده شده و از مهمترین تفریحگاه خوانسار به حساب میآید. بازار کشاورزان سنت جیکوب در شهر اونتاریو جنوبی قرار گرفته است و یکی از محبوبترین بازارهای منطقه در میان مردم محلی است. آب رغز که از این منطقه آغاز می گردد با ایجاد حوضچه ها و آبشارهای طبیعی تا دره جنوبی امتداد و نهایتاً در آبگیرهای انتهایی به زمین باز می گردد. زیاریان یا آل زیار حدود هزار سال قبل به منطقه شمال ایران و بخشهایی از جنوب کوهستان البرز حکمرانی میکردند.

بسیار خطرناک است. باید قبل از سفر به این منطقه دوره صخره نوردی را گذرانده باشید. با پرس و جو از اهالی منطقه به جواب دقیقی نرسیدیم، عده ای از اهالی به قصه ای اشاره میکنند که بخش اول یعنی میشینه به دلیل وجود تعدادی مجسمه میش در راه مخفی تا قله است و قسمت دوم یعنی مرگ، به دلیل وجود چشمهای در نزدیکی قله است که آبش برای پرندگان مضر بوده و باعث مرگشان میشود. نزدیک بودن محمودآباد به سواحل دریای خزر باعث شده که پارکهای ساحلی زیادی در محوطه این شهر ساخته شود. کافه 12شهر اودسا شهری زیبا در کشور اکراین است که کافه و رستوران های زیادی دارد. شهرستان 200 هزار نفری مریوان در 125 کیلومتری غرب شهرستان سنندج واقع شده است و در دل خود جاذبه های بسیاری اعم از جاذبه های بکر طبیعی تا دیدنی های تاریخی را گنجانده است.

بسیاری از گردشگران تاریخی – فرهنگی ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند. منطقه سرچشمه رغز نیز که از مسیر دیگری پیمایش می گردد ، جنگلی زیباست که محل آغاز آب رغز است رسیدن به این منطقه نیز با ۳ ساعت کوهپیمایی امکان پذیر است . خانه ظهیرالاسلام در منطقه بهارستان کنونی قرار دارد و معماری آن تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی است. در واقع ما ایرانی ها از این طریق می تونیم فرهنگ، تمدن، ادبیات و پیشنیه قوی تاریخی مون رو به همه بشناسونیم. این خانه یکی دو سال پیش، توسط ماهرترین گچ بران ایرانی ترمیم شده است. این شهر تنها شهری است که میزبان دو قاره مختلف است. به اساس اطلاعات، بیشترین گردشگران روزهای عید در بندامیر را شهروندان افغان تشکیل میدادند که از کوشههای مختلف کشور بهخاطر دیدن این مکان تفریحی کمنظیر آمده بودند و ازین مناطق دیدنی لذت برند؛ اما آنچه پس از آن ناخوشایند بود، تصویرهای بودند که پس از عید قربان در رسانههای اجتماعی نشر گردید. بود اما با این حال در سفر به هر نقطه از دنیا با تور های خارجی متفاوت، بهتر است زیباترین جاذبه های گردشگری مقصد مورد نظر را شناخت و با اطلاعات قبلی به سفر رفت تا از بازدید آن ها لذت برد.

معمولا مردمی که در رودسر، چابکسر، سیاهکلرود و روستاهای اطراف جواهردشت زندگی می کنند در ماه های گرم سال که هوا گرم و شرجی است کوچ می کنند و در جواهردشت روزهای گرم تابستان را می گذرانند. یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های تهران در مجموعه تفریحی پارک چیتگر وجود دارد .سافاری پارک چیتگر شامل فضایی ماژولار است که در هر کریدور از تعدادی ژانرهای وحشت انگیز برخوردار است و مراجعه کنندگان در مسیری که طی می کنند چندین صحنه وحشتناک را تجربه می کنند. یکی از مکان هایی که به تازگی به یکی از سمبل های تهران تبدیل شده پل طبیعت می باشد. همان حوالی آرام آرام ابرها شروع به استتار کردن این عروس زیبا می کنند؛ اما خسته نمی شوید، ادامه می دهید و به روستا می رسید. جاده پیچ و تاب دار جواهردشت را حدود دو ساعت رانندگی می کنید و یا با جیپ های بسیار قدیمی بدون پلاک که رانندگان آن ها مردم همان جا هستند به سمت روستا می روید و در مسیر از شهرهای کلاچای و چابکسر هم گذر می کنید. علاوه بر مکان های گردشگری، رستوران ها و کافی شاپ های بسیار خوبی در این شهر افتتاح شده که هر یک طرفداران خاص خود را دارند.

قله و پیست تو چال در فصل زمستان مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی و ورزش برای اسکی بازان و کوهنوردان است.پیست اسکی تو چال جزو محدود پیست هایی است که از شهر تنها پنج کیلومتر فاصله دارد و این فاصله ی نزدیک آرزوی هر اسکی بازی است که بتواند به راحتی به محل ورزش خود تردد کند. علاوه بر این گردشگری توانایی بهبود روابط بینالمللی بین دولتهای ملی، ایجاد فرصتهایی برای سرگرمی و تفریح گردشگران و همچنین بهبود ارزش پول را دارد و همچنین میتواند فرصتهای تبادل فرهنگی را ایجاد نماید. این پارک مکانی ایده آل برای استراحت و تفریح است و در نزدیکی موزه های مختلفی مثلا موزه ی فرش و موزه ی هنرهای معاصر تهران قرار دارد. عمارت دیوان خانه، عمارت سفره خانه، حیاط سید جوادیف حیاط مشیری و عمارت مشیر الدوله از بخش های مختلف این مکان تاریخی در تهران است.

با 15 دقیقه پیاده روی از هتل، مکانی تاریخی به نام عمارت مشیر دیوان در جلوی چشمتان ظاهر خواهد شد که قدمت این بنا به دوران قاجار در ایران باز می گردد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، یکی از خاص ترین استانهای کشور، استان تهران است که دارای زیباییهای منحصر به فردی می باشد. محمود رضا عراقی، سخنگوی ستاد کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: طرح ممنوعیت تردد در تمام پارکها، بوستانها، مراکز تفریحی و روستاهای گردشگری استان از صبح سیزده فروردین اجرا می شود. اکو کمپ کویری متین آباد از جاذبه های نطنز،در ۲۵ کیلومتری جنوب نطنز و ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کاشان قرار گرفته است. تنگه رغز به طول تقریبی ۴ کیلومتر در امتداد شمال به جنوب از سرچشمه رغز تا دره جنوب ۶۰ آبشار و حوضچه طبیعی را در خود جای داده است که تنها ۱۴ آبشار و آبگیر دره جنوبی مورد توجه عموم مردم و کوهنوردان بوده است و با رسیدن به آخرین آبشار دره جنوبی به ارتفاع ۳۵ متر دره جنوبی به بن بست می رسد . در فاز اول این مجموعه پرندگانی که آنچنان قادر پرواز نیستند نگهداری می شوند و در فاز دوم پروندگانی که قدرتمند در پرواز هستند نیز نگهداری می شوند.

در قسمت بالای آن نیز جنگلی انبوه وجود دارد که این جنگل هم در معرض خطر نابودی است. بوستان آب و آتش توسط پل طبیعت به پارک جنگلی طالقانی منتهی می شود. چنین کشورهایی، مانند کانادا، بالاترین میزان سرمایه گذاری را روی تربیت نیروهای متخصص انجام داده و آینده ی شغلی تضمین شده ای را برایشان فراهم می کنند تا صنعت گردشگری خود را به رتبه ی یک دنیا ارتقا دهند. در آنجا میتوانید ساعاتی را به استراحت بپردازید و سپس با حرکت در مسیر پاکوب بالا دست دریاچه ی سد، خود را به نقطعه شروع برنامه هیجانانگیزتان برسانید. پس از طی این مسیر به امامزادهای به همین نام میرسید و از آنجا مسیری پاکوب با شیبی نسبتا تند تا زیر آبشار قرار دارد که پس از حدود یک ساعت و نیم جنگلپیمایی در دل جنگل به آن میرسید. صنعت توریسم یا جهانگردی UN.WTO (WORLD TOURISM ORGANIZATION) به مجموعه فعالیت های فرد یا افرادی گفته می شود که به مکانی غیر از مکان عادی خود سفر می کنند و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت نموده و هدف از مسافرت، گذران اوقات فراغت، تفریح، تجارت یا فعالیت های دیگر است و اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد در منطقه مورد نظر را شامل نمی شود.

کمی که پایتان را در آب نگه دارید، رفته رفته پایتان سر می شود و دیگر چیزی احساس نمی کنید! در مورد قدمت این بنا می توان گفت که شخصی به نام حسین خان معین الرعایا در سال 1282 دست به ساخت این عمارت زده و بعد از او، فردی به نام حسن خان معین الملک، اقدامات لازم برای به سر انجام رساندن ساخت این بنای زیبا را انجام داده است. عمارت مسعودیه در زمان قاجار و به دستور ناصرالدین شاه ساخته شده است و از جذاب ترین بناهای تاریخی تهران است. برخی بناهای تاریخی تهران، به دلیل اتفاقات تاریخی ای که درون آن در جریان بوده و اسکان افراد مشهور، موجب شهرت بنا می شود.این خانه قبلا در اختیار وزیر مختار فرانسه بوده است که بعدها به مدرس داده می شود تا در این خانه زندگی کند. روستای فیلبند یا به قول اهالی فیلبن به اقیانوس ابر دائمی شهرت دارد و یکی از زیباترین روستاهای ایران است. در تابستان دهکده Whistler پر از گلهای وحشی زیبا میشوند که زیباترین تصویر طبیعت در این ناحیه است. این مسجد زیبا که از مساجد اهل سنت به شمار میرود، جزو شاهکارهای بینظیر معماری اسلامی در ایران است که چشم بینندگان را به خودش خیره میکند.

از زیباترین جاهای دیدنی تهران برج آزادی است که تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی، معماری اسلامی و معماری مدرن است. یلیل نامگذاری این پارک این بوده که در ورودی پارک، چهار برج آتش و فواره هایی قرار دارد که آب را تا ارتفاع زیادی پرتاب می کند. تله کابین توچال شامل 3 خط اصلی، سه خط تله سی یژ ویک خط تله اسکی می باشد و جمعا طول این سه خط نزدیک به 7500 متر است .این تله کابین به عنوان یکی از درازترین خطوط تله کابین پیوسته مشهور است .این تله کابین 7 ایستگاه دارد که از اواسط آبان تا اواسط خرداد برای علا قه مندان آماده ی خدمات رسانی می باشد. سردر باغ ملی قبل از ساخته شدن برج آزادی به عنوان نماد تهران، معرف حضور همه ی تهرانی ها بوده استاین سردر در فاصله سیصد متری از ایستگاه متروی امام خمینی قرار دارد و رفتن به آن بسیار ساده است. همه ساله در اواسط مردادماه در جواهردشت جشنواره ورزشهای بومی و محلی برگزار میشود.در 46 کیلومتری شهرستان رودسر و 26 کیلومتری سیاهکلرود، روستای زیبای جواهردشت با مساحت تقریبی 100 هکتار میان ابرها پنهان شده است. شهری – «توریسم» نوشت: همه ما تصاویر زیبایی از جاذبه های گردشگری و طبیعی کشورهای دنیا را مشاهده کرده ایم و با دیدن آنها شوق سفر در ما زنده شده است.

باغ فردوس تهران در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان تجریش، کوچه ی بخشایش قرار دارد و از بناهای تاریخی تهران است که به واسطه انواع تکنیک های گچ بُری استفاده شده در آن، رخساره ای دلنواز و زیبا به خود گرفته است. یکی از زیباترین بناهای تاریخی تهران تماشاگه زمان است. شهر یزد بیشتر به بناهای خشتی و بادگیرهای بلندی که دارد شناخته شده است، اما جاذبههای گردشگری آن محدود به این بناها نیستند و در سفر به این شهر میتوانید از بسیاری از سایر دیدنیهای شهر، مثل مراکز خرید و مراکز تفریحی هم لذت ببرید. متاسفانه در قرن پنجم این معبد تخریب شد اما بقایای آن در دسترس عموم قرار دارد. در قرن سیزدهم قونیه منزل مولوی شاعر و عارف پارسیگوی بوده است. «فوشه» روستایی است در دل کوه و جنگلهای فومن که با توجه به پراکنده بودن خانههای روستایی تقریبا شبیه یک روستا خطی است. بازدید از این منطقه و دیدن و سیاحت دیگر مناطق و طبیعت های بکر همجوار استان کردستان، بدون استثنا برای هر گردشگری با هر سلیقهای، تجربه ای شیرین و خاطرهای دلچسب رقم خواهد زد.

بازدید از این باغ باشکوه، بدون شک روز پرطراوتی را در استان گرم کرمان با مردمان خونگرم و مهماننواز برایتان رقم خواهد زد. لهجهی گرم بچههای آبادان؟ دزفول و آبادان خرمشهر کلی جای دیدنی دارن. برای رفتن به گردش و مسافرت بدنبال یک جای بکر و خوش آب و هوا هستید؟ مال وست ادمونتون همچنین مقصدی ایدهال برای آنهایی است که دوست دارند یک روز مفرح و پر از فعالیتهای سرگرمکننده را همراه با خانواده یا دوستان خود سپری کنند؛ چرا که این مال یک شهربازی بزرگ با سواریهای بسیار جذاب شامل طولانیترین و مرتفعترین ترن هوایی سربسته در دنیا، یک پارک آبی 2 هکتاری، یک قصر یخی، یک زمین مینیگلف و تعداد بیشماری از دیگر فعالیتهای سرگرمکننده را در خود جای داده است. حالا با رسیدن به آبشار خود را در مقابل ابشاری با طول حدود 50 متر میبینید که آب آن با فشار فراوان به آبگیر زیر دستش سرازیر میشود و در روی پوستتان ذرات پودر مانند قطرات آب را لمس میکنید. باید بگوییم که تمام شهر های شمالغرب ایران، بی نظیر و خوش آب و هوا هستند و طبیعت بی نظیری دارند. این مکان تابستان های خنکی دارد. در فصل تابستان محیط و جادهها خشکتر هستند و دسترسی به مسیرها برای پیادهروی در سراسر این طبیعت فراهم است.

با وجود اینکه برای رسیدن به آبشار باید پیادهروی کنید اما بهتر است بدانید مسیر عبور بسیار ساده است و میتوانید به راحتی آن را بپیمایید. پس بهتر است قبل از افتادن در این مسیر نزدیکان خود را مطلع کنید. همین که گاهی اوقات وارد طبیعت شوی و از زیبایی های آن لذت ببری، خود یک نعمت بزرگ است. کافه استارباکس، از جمله پر شعبه ترین و پر رفت و آمد ترین کافی شاپ های زنجیره ای جهان است که تقریبا در هر شهری لوگوی خاص خود را به رخ شهر می کشد. مطمئن شوید آن ها را یاد می گیرید و می توانید در یک جمله کامل از آن ها استفاده کنید. از تهران که به سمت شیرگاه حرکت میکنید، در شهرستان سوادکوه وارد جاده ای خاکی به طول حدود 13 کیلومتر میشوید، سپس تن به جریان رودخانه میسپارید و با طی کردن زمانی در حدود دو ساعت در دل «جنگل پلنگ دره» به آبشاری هشت متری میرسید که منظرهای بهشتی را ایجاد کرده است. هوش مصنوعی به آنها میگوید باید از چه منطقهای و در کدام بازه زمانی دیدن کنند که قیمتها مقرونبهصرفهتر باشد. گردشگرانی که نسخه های کپی مجسمه ی ” مرد متفکر، The Thinker ” را قبلاً دیده اند، می توانند در شهر پاریس از نسخه ی اصلی آن دیدن کنند.