کشف قبرستان رزمندگان – اسنا

کشف قبرستان رزمندگان - اسنا

باستان شناسان در حین کاوش در ایتالیا، گورستان «عصر مس» را کشف ،د که به دلیل وجود سلاح در کنار اجساد، محل دفن جنگجویان باست، بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، باستان شناسان با کاوش های انجام شده در ایتالیا یک گورستان «عصر مس» را کشف ،د که حاوی ده ها مقبره و مجموعه ای از سلاح است.

این گورستان در نوامبر گذشته در منطقه ای واقع در شمال ایتالیا در جریان ساخت یک پارک کشف شد. اما محققان تا پس از کاوش های اخیر که منجر به کشف 22 گورستان شد، از وسعت این گورستان اطلاعی نداشتند. بسیاری از این گورها حاوی سلاح های سنگ چخماق مانند خنجر، نیزه و تیغه شمشیر بودند.

در برخی از این مقبره ها اشیایی مانند گردن بند ساخته شده از مهره های سنگی کشف شده است. به گفته و، فرهنگ ایتالیا، باستان شناسان حداقل 6 یا 7 مقبره با اشیاء مدفون در این گورستان کشف کرده اند.

به گفته کارشناسان، از آنجایی که این گورستان در یک تپه شنی قرار دارد، شن های خشک به حفظ بسیاری از ،ت ها کمک کرده است، با توجه به اینکه مقبره ها در عمق 10 سانتی متری از سطح زمین ساخته شده اند. زمین، مقدار سالمی باقی مانده است، و بقای ،ت ها بسیار قابل توجه است.

باستان شناسان خاطرنشان ،د که بسیاری از اجساد در سمت چپ، در حالی که پاهایشان خم شده و به سینه می رسید و سرشان به سمت شمال غربی کج شده بود، دفن شده بودند.

اگرچه باستان شناسان افراد مدفون در این گورستان را شناسایی نکرده اند، اما سلاح های مدفون شده با آنها نشان می دهد که بسیاری از این افراد جنگجو بوده اند.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402121309355/%DA%A9%D8%B4%D9%81-%DA%AF%D9%88%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86