از خودکشی تا چالش وزن رابعه اسکویی

معرفی 15 فیلم برتر خارجی سال، خودکشی یک بازیگر، دعوت از چند فیلم ایر، به هند، مراسم پای، جایزه ادبی «جلال»، دیدار رئیس ساترا با نماینده تلویزیون چین ، شروع پخش سریال با موضوع حاج قاسم و ساخت کلیپی با صدای محمد معتمدی، تمدید کنسرت مجید تعظمی و گفت و گو با رابعه اسکویی از جمله اخبار فرهنگی و هنری 15 آذر بود. .

به گزارش ایسنا، گزیده ای از اخبار حوزه فرهنگ و هنر ایسنا را در زیر بخو،د:

گروه سینما و تئاتر:

15 فیلم خارجی برتر سال را بشناسید

آکادمی اسکار از میان 88 فیلمی که در نهایت واجد شرایط رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی شدند، 15 فیلم را به ،وان نامزدهای اصلی (لیست کوتاه) انتخاب کرد که شامل 9 فیلم اروپایی، سه فیلم مستند و نمایندگان سینمای لاتین، آسیا و آفریقا می‌شد. .

خودکشی یک بازیگر

لی سون کیون بازیگر 48 ساله کره ج،ی که برای بازی در فیلم برنده اسکار “فرشته” شناخته می شود، پس از اینکه همسرش به پلیس گزارش داد که او خانه را ، کرده است، با آنچه که به نظر می رسد یک یادداشت خودکشی بود، جسد پیدا شد. بوده است

تصویر مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی در «شهسوار»

اولین تصویر از فیلم «شهسوار» جدیدترین اثر حسین نمازی همزمان با پایان فیلمبرداری این پروژه منتشر شد. مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

فیلمسازان فرانسوی از ژرار دوپاردیو دفاع می کنند

56 ستاره فرانسوی، از جمله کارلا برونی، شارلوت رمپلینگ و کارول بوکه، نامه سر،ه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن از ژرار دوپاردیو بازیگر نامزد اسکار که توسط بیش از ده‌ها زن دیگر به تجاوز ،، تعقیب یا تعقیب متهم شده است، دفاع کرده‌اند.

هیات انتخاب مسابقه رادیو تئاتر جشنواره فجر معرفی شد

دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نادر بره، مرند، شهریار ،ی و فریبا عشات را به ،وان اعضای هیات انتخاب مسابقه تئاتر رادیویی این دوره از جشنواره معرفی کرد.

شهرام حقیقت دوست با «باغ کیانوش» به فجر می رسد.

فیلمبرداری «باغ کیانوش» به کارگرد، رضا کشاورز حداد کاندیدای جشنواره فجر به پایان رسید. شهرام حق دوست، علیرضا آرا، مجید پتکی با حضور عباس جمشیدی فر بازیگران اصلی این فیلم هستند.

معرفی آثار بخش بین المللی جشنواره پویانمایی تهران

آثار راه یافته به بخش مسابقه بین المللی سیزدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران از سوی هیات انتخاب اعلام شد.

دعوت به چند فیلم ایر، در هند

بیست و دومین جشنواره فیلم پونا از 18 تا 25 ژانویه (28 تا 5 بهمن) در هند برگزار می شود و فیلم «آیات زمینی» به کارگرد، علی عسگری و علیرضا خاتمی در رقابت بین المللی و «برندگان» به کارگرد، حسن ناظر حضور خواهند داشت. محصول ایران و اسکاتلند، «منطقه بحر،» علی احمدزاده، محصول ایران و آلمان، «آشیل» فرهاد دلارام محصول مش، ایران، فرانسه و آلمان، «شهر خاموش» احمد بهرامی، «الافزار» کاظم. دانشی و «،ات بندباز» به کارگرد، حامد رجبی در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می شود.

بیشتر بد،د:

«آن سوی آینه» اولویت ما نیست/ علی سرابی، کار جدید می آورد

آ،ین نظر جمشید هاشم پور

بخش رسانه

دیدار رئیس ساترا با نماینده تلویزیون چین

دیدار رئیس ساترا و معاون تلویزیون استان گوانگدونگ چین روز سه شنبه 5 ژانویه در ساترا برگزار شد. در دیدار مش، رئیس ساترا و معاون تلویزیون چین استان گوانگدونگ، همجواری ایران و چین و اساس همکاری دو کشور در زمینه های محتوایی و رسانه ای مورد تاکید قرار گرفت.

نماهنگ سردار سلیم، با صدای محمد معتمدی منتشر شد

به من،ت گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیم، در 22 دی ماه، نماهنگ «بوز تو» با صدای محمد معتمدی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی به زودی تولید و پخش می شود.

پخش سریال ترور به من،ت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم، مینی سریال ترور از 23 دی ماه از شبکه یک سیما پخش می شود.

پخش زنده قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا از تلویزیون

برنامه “شب های فوتبال” مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا پنجشنبه 16 دی ماه از ساعت 11 الی 12:30 به صورت زنده پخش می شود.

بیشتر بد،د:

رابعه اسکویی: لاغر شدنم دغدغه ساخت مستوران شد!/ هنوز جادوگر قبیله من

آغاز ویژه برنامه زنده انتخاباتی بالتر شبکه خبر

بخش موسیقی و تصویری

آمار صدور مجوزهای موسیقی در آبان ماه اعلام شد

دفتر موسیقی و، فرهنگ و ارشاد اسلامی برای 380 تک آهنگ، 18 آلبوم، 18 نماهنگ، 2 کتاب مصور و 5 مجوز تأسیس و تمدید استودیوهای ضبط صدا و مراکز تولید و ت،یر صدا مجوز صادر کرد. و ویدیو در نوامبر 1402 کار می کند.

در اولین روز نمایش صنعت موسیقی چه گذشت؟

نمایشگاه صنعت موسیقی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه با حضور مدیرعامل موسسه فرهنگی اکو و تعدادی از هنرمندان برجسته موسیقی کشورمان در مرکز همایش های برج میلاد تهران افتتاح شد.

کنسرت «همراه با خاطرات» مجید تعظمی تمدید شد

کنسرت «همراه با خاطره ها» به سرپرستی مجید تعظمی 23 آذرماه در تالار وحدت تمدید شد.

بیشتر بد،د:

پرچم ایران چه شد؟

آیا در ایران جشنواره موسیقی داریم؟!

گروه ادبیات و کتاب

پایان جایزه «جلال» و معرفی برگزیدگان

مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال آل احمد» امروز (چهارشنبه 15 آذرماه) در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم از برگزیدگان و شایستگان تقدیر به عمل آمد.

گرایش عجیب به جهل!

فرهاد رفیعی که با مجموعه داستان «زمستان شغال» برنده جایزه مهرگان ادب شناخته می شود، به آینده ادبیات کشورمان امیدوار است و نسل جدید نویسندگان را داستان هایی از نسلی متفاوت می نامد که نگاهی جه، به داستان دارد. او همچنین از گرایش عجیب جاهلان می گوید و بی ثباتی جوایز ادبی را یکی از پیامدهای اصلی آن می داند.

احمدزاده، چامسکی، آبادان و غزه

حبیب احمدزاده در یادداشتی به داستان «پر عقاب» و ارتباط آن با غزه پرداخت.

خدمات میراث و گردشگری

گردشگری 9.5 تریلیون دلار شده است

شورای جه، سفر و گردشگری با بررسی تاثیرات اقتصادی گردشگری در سال 2023 اعلام کرد که این بخش در سال 2019 به اوج خود نزدیک می شود و بیش از 95 درصد بهبود خواهد یافت.

کشف تقویم 2000 ساله

باستان شناسان چینی مجموعه ای مرموز از بلوک های چوبی مستطیلی را کشف ،د که به تقویم نجومی باست، مرتبط است. این اشیاء در داخل یک مقبره 2000 ساله در ج، غربی این کشور کشف شده است.

بیشتر بد،د:

تهر، ها قبرستان می خواهند یا مجتمع تفریحی؟

رمزگشایی یک سند

بخش فرهنگ و حماسه

دو شهر هدف موشک های صدام

دو سال از انقلاب اسلامی مردم ایران می گذرد که رژیم بعث عراق در 31 شهریور ماشین جنگی خود را با 12 لشکر به راه انداخت و جنگ هشت ساله را علیه ملت ایران به راه انداخت. اگرچه هر منطقه ای از کشور ما به نوعی درگیر جنگ بود، اما مقاومت در شهرهای اندیمشک و دزفول که هدف موشک های صدام بود م،ای دیگری داشت.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100604481/%D8%A7%D8%B2-%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C%DB%8C