از گنجینه های زیرزمینی گرفته تا گردشگران در حال فرار!

رونمایی از اولین تصاویر «احمد» در ز،له بم، پخش آنلاین «وضعیت اضطراری»، درگذشت مجری رادیو، وضعیت فعلی کیانوش عیاری در بیمارستان، برگزاری مراسم یادبود ناصر طهم، ، وداع با نویسندگان بزرگ، پرفروش ترین فیلم های سال سینمای جهان، یادگاری ایرج بسطامی، جواهرات و سکه های برخاسته از زمین و قو،ن عجیب و غریب برای سرکوب گردشگران بخشی از اخبار امروز (سه شنبه، دی) بود. 5). ) در حوزه فرهنگی و هنری ایسنا.

به گزارش ایسنا، در ادامه بررسی د،یم بر گزیده ای از اخبار فرهنگی و هنری امروز:

اتفاقی که امروز در سینما و تئاتر افتاد

آ،ین وضعیت کیانوش عیاری در بیمارستان

تهیه کننده کیانوش عیاری در فیلم «ویلای ساحلی» درباره آ،ین وضعیت این فیلمساز در بیمارستان گفت: آقای عیاری همچنان در بخش مراقبت های ویژه بستری است و از آنجایی که حالش رو به وخامت رفته احتمالا در بیمارستان به خدمت منتقل می شود. آمدن روزها.

پرفروش ترین فیلم های سال سینمای جهان

در سال 2023، سینمای جهان با وجود اعتصاب چندین ماهه فیلمنامه‌نویسان و بازیگران آمریکایی، با فیلم‌هایی مانند «باربی»، «اپنهایمر» و ،میشن «برادران سوپر ماریو» سال موفقی را در گیشه پشت سر گذاشت.

بازیگران «میرو» معرفی شدند

فیلم سینمایی «میرو» به کارگرد، حسین ریگی پس از حدود دو ماه فیلمبرداری در شهرستان چابهار در حال تدوین است و مراحل فنی را پشت سر می گذارد.

مستند «طعم گی،» ساخته بهمن کیارستمی

مستند «طرح» که در پشت صحنه فیلم «طعم گی،» ساخته عباس کیارستمی می گذرد، پنجشنبه 16 آذرماه ساعت 15 در باغ هنر اکران و نقد و بررسی می شود.

داستان اولین ماموریت عزرائیل بر روی زمین

نمایش “مرگ” به نویسندگی مریم یاسین زاده و طراحی بهرام عباسی فرد و کارگرد، مش، این دو یکشنبه 19 آذرماه به تهیه کنندگی احسان حاجی پور در تالار اصلی تالار مولوی اجرا می شود.

از اکران آنلاین “وضعیت اضطراری” تا اکران مستند سیاسی و…

اکران آنلاین فیلم کوتاه «وضعیت اضطراری»، نمایش مستند سیاسی هنر و تجربه، بخش ویژه سینمای ایران در جشنواره کازان و … از دیگر اخبار سینمایی و تئاتری بود.

چند فیلم کوتاه ایر، در جشنواره کاپری هالیوود

بیست و هشتمین جشنواره کاپری هالیوود از تاریخ 5 تا 12 ژانویه مصادف با 26 دسامبر 2023 تا 2 ژانویه 2024 در جزیره کاپری ایتالیا برگزار می شود و بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت این جشنواره فیلم کوتاه فیلم‌های «امواج جاده»، «فالگوش»، «بوم هان»، «آرزوهایی از چاه»، «اسکورت معدن»، «مک، برای ماندن»، «طاق» و «کارخانه» در این مدت به صورت آنلاین اکران می‌شوند. فیلم سینما. رویداد.

بیشتر بد،د:

رونمایی از اولین تصاویر از «احمد» / سینمای ایران کدام رویدادهای طبیعی را بازگو می کند؟

ع،ی از «جوکر» در زندان منتشر کنید

داریوش فرهنگ: با خودت روراست باش

روایت اصغرپور از نکات کلیدی در بحث مقررات VOD

اتفاقی که در رسانه ها افتاد

مرگ مجری رادیو

کیانوش بیاری مجری پیش،وت رادیو مرکز ،اسان رضوی درگذشت.

بیش از 400 پلتفرم مجوز ساترا را دریافت کرده اند

تاکنون بیش از 400 پلتفرم از ساترا مجوز دریافت کرده اند و از این میان حدود 150 پلتفرم برای شرکت در “راستا” (نمایشگاه فراگیر رسانه های صوتی و تصویری) ثبت نام کرده اند. دومین نمایشگاه رستا 19 تا 23 آذرماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

گزارشی از مراسم یادبود ناصر طهم،

مراسم یادبود ناصر طهم، در سومین روز درگذشت این هنرمند با حضور خانواده، بستگان و جمعی از اهالی و هنرمندان دوبله برگزار شد.

شاهدان عینی 5 انفجار هولناک در تهران

مجموعه مستند «سال‌های سرخ» به تهیه کنندگی آزیتا رصافی و کارگرد، میلاد محمدی با نگاهی به سال‌های پرتلاطم دهه 60 ساخته شده و دو ،مت آ، آن سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت 22 از شبکه افق پخش می‌شود. کانال سیما. کانال

بیشتر بد،د:

گریم جنجالی شریفی نیا و اعتراض خانواده جهان آرا در سریال

پخش سریال La Dame du Manoir از فردا آغاز می شود

از لحاظ بصری و موسیقی چه اتفاقی افتاد

برای امیر تتلو قرار وثیقه صادر نشد

قوه قضائیه اعلام کرد: روز گذشته ادعایی در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن با برخی از اعضای خانواده امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو تماس گرفته شده و احتمال صدور قرار وثیقه برای وی وجود دارد. نتیجه نظارت بر روند تحقیقات پرونده تتلو نشان می دهد که تحقیقات از این فرد و پرونده وی ادامه دارد و ادعای قرار وثیقه احتمالی برای وی کذب است.

جایزه بین المللی برای موسیقی “رقص طبیعت”

پژمان بلورچی جایزه اول را از MusicInMotionCa،a دریافت کرد.

طنین موسیقی آذربایجان در تهران

کنسرت موسیقی آذربایج، ار،تر «النام» به رهبری وحید علیپور و خوانندگی مسعود امیر سپهر و مجید عصری پنجم آذرماه در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

مجسمه سازان به گیلان می روند

نمایشگاه جمعی آثار حجمی به همت مزون فرهنگ گیلان به سرپرستی متین نعمت خواه برگزار می شود.

این نمایشگاه 17 آذرماه ساعت 17 در مزون فرهنگ گیلان افتتاح می شود.

بیشتر بد،د:

ارسلان کامکار: نوازندگان واقعی جوانان هستند نه من!

برای «ایرج» که صحرا در صدایش بود + صدا

فرزندان خود را به اولین کنسرت موسیقی تئاتر کودکان ببرید

در ادبیات و کتاب چه گذشت

انتشار سرفصل با ذکر نصرت الله نویدی

همزمان با 14 آذرماه سا،وز تولد بهرام بیضایی و سالمرگ اکبر رادی از چهره های شاخص هنرهای نمایشی ایران، سومین شماره از کتاب آواژ با ،وان «سرفصل» با یادی از نصرت الله نویدی نمایشنامه نویس سال های دور ایران منتشر شد. ، منتشر شد.

انتشار نسخه الکترونیکی واژه نامه های زیست شناسی، پزشکی و ژنتیک

به منظور سهولت دسترسی اساتید، پژوهشگران، نویسندگان، مترجمان و علاقه مندان به معادل های ،ی و واژه ها و اصطلاحات خارجی، نسخه الکترونیکی شش جلد هزار کلمه ای زیست شناسی (1 و 2)، پزشکی (1، 2 و 3). ) و سایت ژنتیک و بیوتکنولوژی در فرهنگستان زبان و ادبیات ،ی بارگذاری شد.

بررسی ادبیات ،ی در جغرافیای افغانستان

همایش نیم روزه «جایگاه ادبیات ،ی در جغرافیای افغانستان» با حضور شخصیت های تاریخ و ادبیات در خانه شعر و ادب برگزار می شود.

بیشتر بد،د:

وداع با نویسندگان بزرگ

اتفاقی که در میراث و گردشگری افتاد

مرمت آرامگاه سعدی تا 10 روز آینده به پایان می رسد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، گفت: تاکنون حدود 90 درصد از مرمت آرامگاه سعدی انجام شده و این پروژه تا 10 روز آینده به اتمام می رسد.

رالی ،ر تا خلیج ، برگزار می شود

مدیر عامل مرکز جهانگردی و اتومبی،، از برگزاری دومین گردهمایی بین المللی گردشگری ،ر تا خلیج ، در اردیبهشت ماه 1403 به من،ت روز ملی خلیج ، خبر داد. این رویداد از اول اردیبهشت ماه سال آینده و در آستانه روز ملی خلیج ، به مدت 10 روز با خودروهای دو دیفرانسیل از ایران و با حضور شرکت کنندگ، از برخی کشورهای اروپایی و آسیایی برگزار می شود.

بیشتر بد،د:

سنگ ها و سکه های قیمتی که از زمین بیرون می آیند

قو،ن عجیب برای سرکوب گردشگران!

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100503601/%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%86%D8%AC-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%AA%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86