منتظر مجوز از عربستان هستیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت به تعویق افتادن پروازهای عمره فرده گفت: مشکل مالی وجود ندارد و بلافاصله پس از صدور مجوز از سوی ،ستان، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای خود را آغاز می کند.

به گزارش ایسنا، قرار بود عملیات اعزام زائران ایر، به عمره پس از 9 سال وقفه از امروز 22 دی ماه آغاز شود که به دلیل عدم امکان اخذ مجوز نهایی مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران صبح امروز اعلام شد. . یک هواپیمای ایر، وارد ،ستان سعودی و فرودگاه جده می شود. این پروازها به حالت تعلیق درآمده است.

در همین رابطه محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با ایسنا، علت تعویق پروازهای عمره فرده را تشریح کرد: طبق اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در حال انجام رایزنی ها و رصد این موضوع است.

وی در پاسخ به شبهات مبنی بر توقف پروازهای شرکت هواپیمایی معراج که قرار بود در کنار ایران ایر روزانه پروازهای خود را انجام دهد و به دلیل عدم مجوز این ایرلاین پروازهای ،ستان سعودی به حالت تعلیق درآمده است، گفت: پروازهای معراج هنوز شروع نشده و پس از تعیین تکلیف پروازها جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت ها از جمله معراج نیز در دستور کار قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بدهی شرکت هواپیمایی هما به ،ستان منجر به عدم ،ب مجوز برای ورود به این کشور شده است یا خیر، گفت: سوال مالی n مطرح نیست؛ آیا این بدهی شرکت هواپیمایی هما به ،ستان سعودی منجر به عدم دریافت مجوز شده است. یک روال وجود دارد که بین خطوط هوایی و کشور مقصد رعایت می شود و در حال حاضر مسائل مالی مطرح نیست.

محمدی بخش در پاسخ به توقف پروازهای اولیه از چه زم، این پروازها آغاز می شود، گفت: بلافاصله پس از صدور مجوز ،ستان، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پروازهای خود را آغاز می کند. زمان این پرونده را نمی د،م و باید ببینیم چه زم، مجوز می دهند. این موضوع به سازمان هوانوردی غیرنظامی ،ستان مرتبط است که ما نظارت آن را دنبال می کنیم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101309406/%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85