اجازه ندهید فشار یک دستگاه یا شخص روی شما تأثیر بگذارد

عزت الله ضرغامی خطاب به مدیران میراث فرهنگی گفت: آقای آژه ای -رئیس قوه قضائیه- اعلام ،د که هر جا شخص یا سازم، جلوی کار شما را گرفت به ما اطلاع دهید. پس در اعمال خود شجاع باشید.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه شنبه 21 دی ماه در چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معاونان میراث فرهنگی سراسر کشور که در اتاق فجر این و،خانه برگزار شد، گفت: من معتقد به اجتهاد هستم. از میراث . معاون میراث فرهنگی هر استان باید مجتهد میراث فرهنگی باشد. MPP های میراث فرهنگی ربات هایی با داده های ورودی خاص نیستند که محصول خاصی را با فرمول خاصی ارائه دهند.

وی خطاب به معاونان میراث فرهنگی استان ها گفت: شما اصول و قواعدی دارید که باید رعایت کنید. شما مجتهد ما هستید و باید قدرت بسط داشته باشید. خودت باید مشکلات را ببینی و تصمیم بگیری.

ضرغامی گفت: فشار هیچ وسیله و شخصی نباید روی شما تاثیر بگذارد، اما هر جا دیدید قوی نیستید، به زور اعلام کنید; زیرا شجاعت برای کار شما لازم است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیدار چند ماه پیش با رئیس قوه قضائیه گفت و افزود: در جلسه ای که با رئیس قوه قضائیه داشتیم موضوعات را مطرح کردیم و آقای اژه ای در سطح بالاتری از ما تصمیم گرفتند و اعلام ،د که هر وقت شخص یا سازم، در کار شما دخالت کرد به ما اطلاع دهید. پس در اعمال خود شجاع باشید.

وی ادامه داد: ما معتقد به رویکردی پویا در خصوص میراث فرهنگی و به ویژه موزه ها هستیم. بسیاری از مسائل موزه می تواند راه را به ما نشان دهد، به شرطی که نگاه ما پویا باشد. در هر بنای تاریخی، اگر نگاهی متفکرانه و تازه داشته باشیم، می تو،م کارها را به خوبی پیش ببریم.

ضرغامی افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند به تقویت کار در حوزه میراث فرهنگی کمک کند، اجماع است. باید بتو،م با تشکیل کمیته هایی مانند شورای فکری به افزایش سواد در این حوزه کمک کنیم و به حوزه میراث فرهنگی کمک کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: از معاونت های میراث فرهنگی انتظار دارم برای تقویت و گسترش دانش میراث کمک و برنامه ریزی کنند. مثلا با اساتید تاریخ و اساتید دانشگاه تماس بگیرید. آنها را به بازدید از مکان ها و موزه های تاریخی دعوت کنید و همچنین از آنها دعوت کنید تا در یک درس آموزشی بخشی از تاریخ منطقه، شهر و استان شما را توصیف و توضیح دهند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های نوجوانان و جوانان در زمینه آغاز به کار گردشگری، یادآور شد: در برخی کشورها از این ظرفیت ها استفاده می شود. به آنها شخصیت داده می شود و این افراد علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند. باید قابلیت های این رشته را به خوبی بشناسید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه بر اهمیت حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی های تمدن ما در حوزه میراث فرهنگی، حفظ محیط زیست است. معاونت های میراث فرهنگی هر استان باید علاوه بر حفظ بناهای تاریخی به حفظ محیط زیست کمک کنند. پایگاه های ما باید سرسبزترین و خوش آب و هواترین مکان در هر منطقه و استان باشد و با رعایت استانداردها در هر جایی که امکان دارد درختکاری انجام شود.

ضرغامی همچنین به ساخت و تج، سرویس های بهداشتی پرداخت و افزود: موضوع سرویس های بهداشتی در اماکنی مانند پایگاه ها و موزه ها باید ساماندهی شود. در نوروز پیش رو گردشگران از اماکن فرهنگی تاریخی دیدن خواهند کرد و نباید از نظر سرویس بهداشتی در این مکان ها مشکلی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402101208581/%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%D8%AF