معرفی کارشناس شغل گردشگری (نیازمندیها، نقش و وظایف)

در راه اندازی و طراحی سایت گردشگری شما می توانید امکانات متنوعی را تعریف کنید. هرچند مکانهایی که شما به عنوان مقصد سفر آنها را به مشتریان خود معرفی میکنید، ممکن است که ثابت باشد، اما زمانی که برای سفر آنها در نظر میگیرید با شرایط مختلف تغییر میکند. اما در کشور ما وضعیت این صنعت سود آور چگونه است؟ این کشور از اصلیترین مقاصد به منظور گردشگری حلال است که امکانات ویژهای را برای رفاه حال مسافران مسلمان و رعایت دستورات اسلامی نظر گرفته است. با تصويب شوراي عالي اداري در يکصدوسي امين جلسه مورخ ۱۶/۱/۸۵ بهمنظور تقويت و توسعه صنايع ­دستي کشور و ايجاد هماهنگي با سیاستهای توسعه صنعت گردشگري، سازمان صنايع ­دستي ايران با تمام وظايف، اختيارات، مسئولیتهای قانوني، داراییها، تعهدات، اعتبارات، امکانات و نيروي انساني از وزارت صنايع و معادن منفک و در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ادغام و به «سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري» تغيير نام يافت. پديده اي به نام «دهكده جهاني» معنا و مفهوم پيدا مي كند و بدين گونه دنيا روز به روز كوچكتر و افراد به هم نزديكتر و صميمي تر مي شوند. نام ایران همیشه آمیخته با فرهنگ و تمدن است.

ایران به عنوان یکی از ارزانترین مقاصد گردشگری جهان برای گردشگران و همچنین با دارا بودن رتبه دهم جهان برای داشتن جاذبههای تاریخی و باستانی و رتبه پنجم جهان در جاذبههای طبیعی و همچنین با توجه به ظرفیتهای فراوان مذهبی، پزشکی و فرهنگی برای جذب گردشگر هنوز با نقطه مطلوب در رشد این صنعت فاصله زیادی دارد. 5- عدم نظارت بر بعضی تاسیسات گردشگری و پایین بودن کیفیت خدمات ارائه شدن توسط آنان. ضعف نظارت به عنوان یکی از مشکلات مهم کشور در این زمینه نیز باعث سوء استفاده برخی افراد سودجو و همچنین عدم ارائه خدمات لازم توسط برخی دیگر شده است. کهنه بودن وسایل حمل و نقل، بی نظمی در پایانههای مسافر بری و عدم نظارت بر آنان هاو افزایش بی رویه قیمتها نیز از مشکلات این بخش است. دز جدول زیر تعدادی از تورهای گردشگری که با قید ارزان بودن توسط کاربران جستجو شده اند را ملاحظه می کنید. یک نکته ساده این است که اگر شما طی چند سال از یک مسیر مشخص در کشور گذر کنید متوجه میشوید که حتی در طول این مسیر یک سرویش بهداشتی مناسب نیز وجود ندارد و اگر هم وجود دارد وضعیت بسیار نامناسبی دارد که گاها صفهای طولانی گردشگران داخلی وخارجی برای استفاده از آن را مشاهده میکنید که بسیار خجالت آور است!

گاها مشاهده میشود برخی کشورها که شاید یک درصد از جاذبههای تاریخی وفرهنگی وطبیعی نسبت به ایران را ندارند توانسته اند با سرمایه گذاری لازم و توجه ویژه به این بخش نسبت به جذب گردشگر از ایران پیشی بگیرند. اولین بار است که این نمایشگاه جهانی در خاورمیانه برگزار میشود. بسیاری از این مکانها که از نظر ما شاید چندان جذابیتی نداشته باشد برای برخی گردشگران خارجی بسیار جذاب است. مردم ایران در بین گردشگران جهان به عنوان مردمی مهمان نواز شناخته میشوند و مردم نیز باید با برخورد هرچه بهتر با مهمانان خارجی کشورمان فرهنگ غنی ایرانی را به نمایش بگذارند. باید شیوههای صحیح برخورد با گردشگران وهمچنین راههای تحرک بخشیدن به اقتصاد در این حوزه ودیگر موارد مربوط به مردم آموزش داده شود. خوب است بدانید که این موزه اولین موزه خاورمیانه به شمار میرود که اشیای دوران پارینه سنگی و نوسنگی را در خودش جای داده.

در سال ۱۳۸۱ نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در این پارک نصب شد و در همان سال یک مجتمع آکواریومی که دارای ۶۸۰ قطعه از ماهیان کمیاب تزیینی شمال و جنوب کشور و ۲۸ قطعه خرچنگ بود دراین پارک به بهرهبرداری رسید. این بنا دارای گنبد هرمی و هشت ترک به رنگ فیروزهای است که شیب تند آن به دلیل عبور سریع آب باران ساخته شده است. توریها در معابد شینتو نمادی از عبور افراد پس از مرگ از جهان مادی به قلمرو مقدس است. همین موضوع باعث شده تا گردشگران و جهان گردان، ایران را به عنوان مقصد اصلی سفرهای خود انتخاب کنند. تصویر مدرک تحصیلی مقطع لیسانس (فراگیران دورههای آموزش گردشگری که مشغول به تحصیل در ترمهای پایانی هستند، جهت ثبتنام در آزمون جامع گردشگری، باید گواهی اشتغال به تحصیل تهیه کنند). علاوه براین، افراد علاقمند میتوانند ابتدا در رشته مدیریت گردشگری تحصیل کرده و مدرک این رشته را دریافت کنند. مسئولین نیز باید از تجربه دیگر کشورها استفاده کنند و از تجارب موفق آنان استفاده کنند. شما با در نظر گرفتن مطالب فوق می توانید به اهمیت تولید محتوا مخصوصا در حوزه گردشگری و توریسم پی ببرید، طبق پیش بینی ها صنعت توریسم و گردشگری در سال 2020 جز صنایع پر فروش و پر مخاطب در سطح اینترنت و شبکه های مجازی است، پس با در نظر داشتن اطلاعات و تکنیک های ارائه شده در بالا در زمینه تولید محتوای گردشگری سریعا کسب و کار آنلاین خود در این حوزه را راه اندازی کرده و با کمک افراد موفق و حرفه ای در حوزه سئو و تولید محتوا مطالب جالب، به روز، مفید و مورد نیاز کاربران را تهیه کرده و در اختیارشان قرار دهید.

شیراز شهر عاشقان و دوست داران شعر و ادبیات است که هر ساله تمامی عاشقان را در سراسر دنیا در حافظیه جمع می کند. نقش برجسته رجب از دیگر جاهای دیدنی اطراف شیراز بوده که از نظر تاریخی بسیار باارزش است. میل و موریسون (1998) با برجسته ساختن ارتباط بین سفر، گردشگری، تفریح و اوقات فراغت سعی نمودهاند گردشگری را تعریف کنند. در کشورهای که از این صنعت به عنوان منبع درآمدزایی استفاده می کنند شاهد راندمان بالایی از اشتغال زایی و واردات ارز می باشیم. بر اساس این نمودار کشور اروگوئه توانسته بیشترین درآمد خارجی بر حسب دلار آمریکا از سال ۱۹۹۴ تاکنون را داشته باشد. یکی از اصول اقتصاد مقاومتی، رهایی از وابستگی به منابع حاصل از فروش نفت خام به عنوان بخش اصلی درآمدهای خارجی کشور و ایجاد تنوع در درآمدهای ارزی کشور از طریق استفاده از ظرفیت های داخلی است. به نقل از سیزیل الگود (مورخ پزشکی)، طب ایرانی اصول آن چیزی است که امروزه آن را طب یونانی می نامند. به نقل از سیزیل الگود (پزشک و مورخ شناس معروف)، طب ایرانی در حقیقت آن چیزی است که امروزه آن را طب یونانی می نامند. از جاذبه دیگری که اخیرا مورد توجه قرار گرفته می توان طب سنتی ایرانی را نام برد.

از امتیازات ایران در این صنعت می توان فرهنگ غنی، شرایط محیطی و وجود پزشکان برتر در جهان و هزینه درمان پایین نسبت به سایر کشورها را نام برد. برای مثال یک سفر هفت روزه به ترکیه با یک سفر هفت روزه به یکی نقاط کشور مثل جزیره کیش تفاوت قیمت زیادی ندارد، اما سفر به ترکیه با توجه به ظرفیتهای تفریحی مختلف آن کشور نسبت به سلیقه مردم رایجتر است و از طرفی، چون سفری خارجی محسوب میشود جذابیت خاص خودش را دارد که البته میتوان با فراهم کردن زمینه ایجاد بسیاری از این تفریحات در داخل کشور با قیمت مناسب گردشگری داخلی را تحرک بخشید.

از جمله این زیر ساخت ها می توان به تامین امکانات مناسب برای توریسم درمانی، تامین هتل و ساخت مکان های تفریحی، تامین وسایل حمل و نقل با کیفیت، توسعه سیستم های ارتباطی و خدمات رزرواسیون (رزرواسیون آنلاین)، احیا و بازسازی مناطق گردشگری (مانند کاروانسراهای قدیمی) اشاره کرد. 1- نبود امکانات شهری و بین راهی مناسب یکی از مهمترین این عوامل است. با این حال، بسیاری از دولتها در سراسر جهان مردم خود را از سفر به خصوص سفرهای بین المللی منع میکنند. 3- تبلیغات منفی خارجی:به دلیل مشکلات سیاسی برخی کشورها با ایران رسانه هایشان چهرهی غیر واقعی از مردم ایران و فضای کلی کشور را منتشر میکنند که میطلبد وزارت خارجه در این زمینه تاثیر گذار باشد. سنبلهای آبی زیبای این تالاب و فضای سبز دلانگیز اطرافش از دیگر دلایلی است که شما را مجاب میکند از این تالاب بازدید کنید. در این دسته از تورها شما میتوانید برنامه سفر مورد دلخواهتان را با کمک یک آژانس گردشگری طراحی کنید و این آژانس خدمات موردنظر در تور را متناسب با نیازها و علایقتان رزرو میکند.

10- عدم فضاسازی لازم شهری مناسب گردشگری. ویا تابلوهای مناسب راهنمای گردشگری در بسیاری شهرها وجود ندارد. ایران با وجود داشتن پتانسیل های بالای گردشگری نیاز به تامین زیر ساخت های مناسب در راستای افزایش جذب گردشگر را دارد. به عبارتی دیگر تمام خدمات و تسهیلاتی که به گردشگر در زمان سفر به دو شکل کالا یا خدمات (عرضه) ارائه میشود، و نیازها و تقاضاهای او را پاسخ میدهد، اقتصاد گردشگری میگویند که خود دو شکل مستقیم و غیرمستقیم دارد. از آنجایی که رضایت میهمانان شاخصی برای اندازه گیری میزان موفقیت هر هتلداری است، استفاده از اهرم متاورس برای عرضه تجربه تعاملی محیط اتاق هتل یا فرهنگ و فضای بومی میتواند به نفع هر هتل یا اقامتگاهی تمام شود و آنها را در رقابت پیش بیندازد. به هر حال، با توجه به تعاريف ذكر شده از گردشگری روستايی، میتوان گفت اكثر تعاريف، گردشگری روستايی را شامل تمامی فعاليتهای گردشگری دانستهاند كه فرد در نواحی روستايی و نواحی غيرشهری دور از محل اقامت و كار انجام میدهد، ولی گردشگری روستايی را میتوان اينچنين تعريف كرد:گردشگری روستايی به تمامی فعاليتها و خدماتی گفته میشود كه توسط كشاورزان، مردم و دولتها برای تفريح و استراحت گردشگران و همچنين جذب گردشگران به نواحی روستايی ارائه میشود و میتواند شامل گردشگری كشاورزی، گردشگری مزرعه، گردشگری طبيعی و گردشگری فرهنگی و مانند آن باشد.

گردشگری می­تواند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند که باید به آن سایت atours توجه ویژه شود. مسافرت در طول تاریخ به رشد خود ادامه داده است و نقش مهمی در توسعه تمدنها داشته است. بعد از انجام توافقات بین ایران و اتحادیه اروپا و برداشته شدن برخی تحریم ها، نظر بسیاری از گردشگران اروپایی به سوی ایران جلب شده است و شاهد تغییراتی در این صنعت می باشیم به طوری که گردشگری به رشد 12 درصدی (در دو سال اخیر) رسیده و از طرفی دولت تمرکز خود را به روی این بخش بیشتر کرده و بودجه سازمان میراث فرهنگی را برای سال ۱۳۹۶،( 12 درصد) به مبلغی نزدیک به ۷۸۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان افزایش داده است. صنعت گردشگری (توریسم) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است به طوری که برخی کشورها از آن به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود بهره میبرند. با توجه به پهناوری کشور و تنوع در صنایع دستی این خود نیز یک فرصت بسیار خوب است که میتوان از مزایای آن بهره مند شد. از سوی دیگر سفرهای خارجی نسبت به گذشته کمتر شده است و گردشگرهای داخلی نیز نسبت به گذشته رشد داشته اند و فرصت مناسبی برای گسترش صنعت گردشگری بوجود آمده است.

سازمان میراث فرهنگی و دیگر متولیان امر باید قبل از نابودی کامل این آثار نسبت به احیای آن اقدام کنند که در این زمینه میتوان از بخش خصوصی هم کمک گرفت. این به ضعف ساختار رسانهای ما مربوط است و لازم است متولیان این امر با استفاده از رسانههای داخلی و بین المللی جاذبههای ایران را که امنترین کشور منطقه نیز میباشد به دنیا معرفی کنند. این پل تاریخی که مربوط به سال های دوره صفویه است، یکی از جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه در بین آثار تاریخی اش است و علاقمندان بسیاری هم دارد.این پل تاریخی در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده است. جالب است بدانید اینمراسم ثبت ملی شده و مردم به آن اهمیت زیادی میدهند. ایران رتبه دهم ثبت آثار ملی در سازمان میراث جهانی، یونسکو (با ثبت 29 اثر) را در اختیار دارد که این آثار، همه مقاصد جذابی برای گردشگران علاقمند به تاریخ و تمدن و فرهنگ به شمار می آیند.

مسافرت درمانی به عنوان یک صنعت پرسود در زمینه توریسم به حساب می آید که معمولا عواملی نظیر: سهولت در رفت و آمد بین کشورها و قاره ها، هزینه پایین درمان در برخی کشورها، بهبود سطح تکنولوژی و پیدا کردن پزشکان کارآزموده در این زمینه تاثیر گذار هستند. صنعت گردشگری نیز بین صنعت های نسبتا پیچیده قرار دارد و نیاز شدید به شناخت مناسب از منطقه و شرایط اقتصادی و فرهنگی آن جامعه دارد. حوزهای زیربنایی با زنجیرهای گسترده از مشاغل و کسب و کارهای مرتبط که بسیار هم برای کشورها ارزآوری دارد.از این رو تعریف اقتصاد گردشگری و حوزه های آن اهمیت ویژه ای دارد. متاسفانه بسیاری از خانوادههای ایرانی توانایی سفر به دیگر نقاط کشور را ندارند که این باره تلاشهای مسئولین برای رفع مشکلات معیشتی مردم باید تشدید شود. شاید بسیاری گردشگران با ورود به کشور دچار سردرگمی شوند و حتی یک نقشه یا کتاب به زبان خودشان که مکانهای گردشگری وآموزشهای لازم سفر در ایران را تببین کند در اختیار نداشته باشند.

در این منطقه میتوانید از مناظر خیرهکننده و تماشایی دیدن کنید. در بالکن رستوران خاور خانم که بنشینید جنگلهای زیبای گیلان زیر پایتان است و میتوانید همراه خوردن مرغ ترشهای خوشمزه گیلانی و ماهیهای خوش عطر و طعم از منظره نفسگیر روستا هم لذت ببرید. از تفریحات هیجان انگیزی در میان مجتمع سان سیتی مانند بازی گلف، زیپ لاین، پارک آبی و هزارتوی شهر گمشده تعبیه شده است که می توانید لذت ببرید. تور کرمانشاه بیستون طاق بستان به دامنه های بیستون می رود تا صدای تیشه فرهاد را بر کوه بیستون پس از هزار و چند صد سال بشوند، تور کردستان اورامان مریوان هم در کنار تور کرمانشاه به دل طبیعت می زند تا شما را به سرزمین اورامان ببرد و آشنا کند شما را با حال و هوای کردها، تور ارومیه مهاباد قره کلیسا را نیز به شما پیشنهاد می دهیم تا همراه شوید در سفر به کلیسای سیاه در ماکو و کلیسای ننه مریم را تجربه کنید که بازمانده آتشکده ای در دو هزار سال پیش بوده، آری ایران آنقدر جاذبه و دیدنی دارد که هر چی بگردیم و ببینیم تمام نمی شود و حالا تصور کنید این تورها با برنامه ریزی یک تورگردان و پس از سال ها تجربه شکل گرفته است تا جاده ای را اشتباه نرویم و زمان شما از بین نرود و دیدن ایران زیبا بدون تور اگرچه خوب است ، اما حرفه ای و عالی نمی توان همه چیز را دید.به تور لرستان بروجرد سرزمین آبشارها می رویم تا شما را با جذابیت های تور داخلی در مسیر طبیعت لرستان آشنا کنیم و آبشار گردی را تجربه کنید، تور گلستان بندر ترکمن خالد نبی ما را به سرزمینی می برد که آرامگاه خالد نبی را در مسیری زیبا می بیینم که هیجان انگیز و جذاب است در کنار تور جزیره آشوراده و جنگل های ناهار خوران و اما تور رامسر که توری است رویایی و شما در تور رامسر در شهری قدم می زنید که حال و هوای اروپایی دارید و کوه و جنگل و دریا در کنار هم آمده اند.