طراحی دکوراسیون داخلی باغ ویلا سبک مدرن

بهتر است در طراحی فضاهای خارجی ویلاها از عناصر طبیعی و بومی همان منطقه استفاده شود تا پیوستگی خوبی بین فضای ویلا و فضای خارج از آن برقرار شود. در طراحی ویلا مدرن معمولا از خطوط و المانهای صاف و افقی و عمودی استفاده میشود اما در سبک کلاسیک از خطوط پیچیده و کندهکاری و یا عناصر و بافتهای شلوغ استفاده میشود. در طراحی پلان علاوه بر مسائل فنی، خواست و سلیقه شما به عنوان مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما تعیین میکنید که به چند اتاق خواب نیاز دارید و یا نمای ویلا باید در چه سبکی طراحی شود.

این عناصر کلاسیک در برنامه خانه های لوکس گنجانیده شده اند. یکی از عناصر خیلی مهم در طراحی ویلا بحث دکوراسیون داخلی ویلا است که نقش تاثیرگذاری در زیبایی ویلا و راحتی و رفاه مشتریان دارد. دکوراسیون ورودی مدرن ویلا حداقل است و بر عناصر بیرونی تأکید می کند. از جمله نکات دیگری که در سبک روسیک توجه افراد را به خود جلب می کند. 4. نورگیری از اصلی ترین بخش ویلا می باشد ؛ ویلای کوچک باید نورگیر باشد و آفتاب به درون فضای داخلی آن نفوذ کند . برای مثال، آجر به ویژه بهره گیری از آجرنما در این سبک به وفور دیده میشود.

از جمله مواردی که می تواند باعث ایجاد محدودیت در طراحی معماری شود و معمولا طراحان را به چالش می کشاند، ایستایی و پایداری سازه ای طرح ویلای صورت گرفته، می باشد. هرچه اندازهی ویلا بزرگتر باشد، چالش بزرگتری برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مدرن پیش رو دارید. در این مرحله مهندسین، طرحها و نقشههای بخشهای داخلی وخارجی و فضای سبز ویلا را با خواست و سلیقه مشتری طراحی میکنند. باید تا حد امکان و تنها در صورتی که ضرورتی شما را به چیز دیگری مجبور کند، از شیشه استفاده کنید. طراحی ویلا دوبلکس اغلب به صورتی انجام میشود که در آن شاهد ووید خواهیم بود.

برای رنگ موجود در آشپزخانه می توانید از سفید استفاده کنید، رنگ سفید نشانی بخش ویلا با سبک ساده اما مدرن می باشد. به طور مثال دیگر قائم به جداسازی دیواری آشپزخانه از فضاهای دیگر نبوده و ترکیب بندی یک آشپزخانه اوپن با فرمت ساده یا جزیره، می تواند به مدرن سازی فضای داخلی ویلای دوبلکس کمک کند. اصل کلی در طراحی ویلا دوبلکس و طراحی پلان در این ویلاها به این صورت است که فضاهای عمومیتر مانند سالن نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه در طبقه همکف و فضاهایی که خصوصی هستند، مانند اتاقهای استراحت و خواب، در طبقه بالا قرار میگیرد. ویلا شمال همکف: معمولا خانه هایی که با اختلاف سطح حداقل یک متر از زمین ساخته می شوند و در مجموع بدون اختلاف سطح هستند، خانه ی همکف یا فلت میگویند. این فضاها معمولا توسط مهمانانی که در طبقه همکف مستقر هستند، دید نخواهند داشت. طراحی نما ویلا بسیار حائز اهمیت بوده و در زیبایی ویلایی شما تاثیر بسزایی دارد .

چرا که از دید ما در دفتر معماری ایماژ ویلا ها نیز مانند انسانها با یکدیگر تفاوتهای بسیاری دارند. چرا که هدف اصلی از خرید ویلا در متل قو یا شهرهای دیگر، رسیدن به محیطی آرام، دلباز و زیبا است. منطقه و زمین مورد نظر ابتدا باید از لحاظ امکانات موجود و مسائل زمین شناسی قرار گرفته و مجوزهای لازم برای ساخت بنا بررسی و یا از لحاظ قانونی اخذ شود. در نتیجه نباید طراحی ویلای دوبلکس به نحوی باشد که کل ساختمان از محیط اطراف جدا شود. استفاده از متریالهای گوناگون بیشتر به محیط ویلا، سلیقه شما و دسترسی به مصالحی که قصد استفاده از آن را دارید، بستگی دارد. علاوه بر طراحی پنجرهها و دیوارهای شیشهای که نور طبیعی روز در ویلا را تامین میکنند، شما به منابع نوری مصنوعی در داخل و خارج از ویلا نیز نیاز خواهید داشت. پنجره های سرتاسری رو به نسیم های روح بخش دریا، تهویه طبیعی و خنکی دلچسبی را برای فضاهای داخل ویلا به ارمغان آورده، همچنین مناظر زیبای ساحلی، طلوع و غروب خورشید را قاب بندی و به زیبایی به تصویر می کشند.

طراحی داخلی ویلا های مدرن

ارتفاع سقف بالا، به ویلا روح داده و احساس سبکی و آرامش را برای ساکنان به ارمغان میآورد. آنچه که کارفرمایان طراحی ویلا را به سمت این سبک از طراحی ویلا جذب میکند، نحوه طراحی دکوراسیون داخلی است که باعث میشود حس یک سبک زندگی لوکس را القا کنند. ویلای لوکس کلاسیک معمولاً اشرافی به نظر می رسد. اینکه نمای ویلا دوبلکس مدرن و کلاسیک را انتخاب کنید، به سلیقه شما بیش از همه بستگی دارد. با توجه به این که ویلا محلی برای فرار از زندگی شهری است، بسیاری از افراد تمایل پیدا کرده اند تا خانه های خود داراثی دکوراسیونی خاص و دوست داشتنی باشد تا در زمان اقامت آن ها خانه حس خوبی را تجربه نمایند. به علت شنا کردن افراد بسیاری در دریا آب موجود بسیار آلوده میباشد و شنا کردن درآن منجر به انواع بیماریها میشود. قبل از صحبت در مقوله ی طراحی و اجرای ویلا ابتدا بهتر است تعریف کوتاهی از ویلا داشته باشیم.

در دکوراسیون کلاسیک اتاق های پذیرایی را با مجسمه های سنگی، گچی و تابلو فرش و یا تابلوهای نقاشی زیبا و فاخر، انواع آلات موسیقی و آباژورهای برنز و کریستال تزئین می کنند تا حالت آنتیک خود را حفظ نماید. به دلیل ارتفاع بالای سقف، جانمایی منابع نور و چراغها در فضای داخلی و خارجی می تواند فضای شیکی در ویلا ایجاد نماید. همان طور که پلان و جانمایی فضاهای گوناگون در فضاهای داخلی از اهمیت بالای برخوردار است، طراحی فضاهای خارجی نیز مهم است و به ویلا رنگ و روح میبخشد. با توجه به اینکه هوا شرجی و مرطوب است کلیه متریال های ساختمان باید مقاومت عالی داشته باشند به همین دلیل در طراحی ویلا کنار ساحل، از سنگ بیشتر استفاده می کنند که رنگ های روشنی هم داشته باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

اما نکته مهم در این بین، این است که سبکی را که برای نمای ویلای خود انتخاب میکنید باید کم و بیش در همه نقاط ویلا نیز رعایت شود. با این کار هم از زیبایی نور طبیعی بهره برده و هم در مناطق سردسیر، میتوانید با بهرهگیری از نور خورشید بیشترین بهره را از یک منبع گرمایشی رایگان ببرید. ویلاهای دوبلکس یا ویلاهای تریبلکس آزادی عمل بیشتری نسبت به ویلاهای کوچک در زمینه دکوراسیون داخلی دارند. اولین موردی که در ویلاها و منازل مورد توجه دیگران قرار میگیرد، نمای آن ویلا و یا ساختمان است.

یکی از دلایلی که افراد معمولا محیط تنگ و محصور آپارتمانها را رها کرده و به ویلاها و از جمله ویلاهای دوبلکس روی میآورند، استفاده از منظره طبیعیت و محیط اطراف است. همانطور که گفته شد ویلا دوبلکس از جمله اقامتگاههای لوکسی است که امروزه افراد برای فرار از محیط تنگ و محصور آپارتمانها و فضای کلانشهرها به آنها پناه میآورند. استفاده از شیشه کمک میکند تا هم از نوری که از محیط بیرون میآید، استفاده کنید و هم اینکه منظره محیط بیرون در هر لحظه مقابل چشمان شما قرار بگیرد. این بخشها به دلیل پیوند هر چه بیشتر افراد با طبیعت طراحی میشوند بنابراین در دیزاین کلی باید این بخشها جایگاه ویژهای داشته باشند. طراحی ساختمان و ویلا یک فرآیند ویژه است که باید توسط افراد حرفهای و با تجربه در این زمینه انجام گیرد. به یاد داشته باشید که نخستین گام در طراحی ویلا ، اندازه گیری فضا و پرداختن به طرحی است که مشتری در نظر داشته و پس از آن باید این طرح با استانداردها و بایدها و نبایدهای موجود، تطبیق داده شده و در نهایت یک طرح سه بعدی از پلان اولیه ارائه شود.

طراحی داخلی ویلا مدرن

همچنین طراحی باید طوری صورد بگیرد که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل کنند، از قسمت های مختلفی نیز بتوان دسترسی به فضای خارجی را به گونه ­ای مناسب، معمارانه و هنرمندانه فراهم کرد. فراموش نکنیم هدف از خرید ویلا رسیدن به محیطی آرام است، فضایی که شلوغیهای شهر را از یادمان میبرد این امر محقق نخواهد شد مگر با انتخاب ویلایی که تمام این موارد در طراحی فضای داخلی آن رعایت شده باشد. محیطی برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان که اگر چه از فضای شهر فاصله دارد ولی می بایست از لحاظ امکانات و راحتی، هم تراز ساختمان های شهری باشد و اصول طراحی ویلا در آن رعایت شود تا در مدت زمانی که افراد قصد استفاده از این مکان را دارند دچار محدودیت های غیر ضروری و مشکلات رفاهی نشوند. در واقع محیط ویلا علاوه بر لوکس بودن باید شامل تمامی امکانات رفاهی باشد تا علاوه بر زیبایی, طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن موجب آرامش افراد شود.

در مرحله چهارم انجام محاسبات اجرا میشود. معمولا در ویلا مدرن یا خانه ویلایی دوبلکس نقلی سازه و حجم راه پلهها مینیمال و ساده تر اجرا میشود، اما در ویلاهای دوبلکس کلاسیک راه پله با ظرافت بیشتر و بصورت حجم شاخص و نقطه کانونی در مقابل ورودی ویلا طراحی میشود. شما می وتانید تنوع داشته باشید اما یک تم کلی خاص را در پیش بگیرید به عنوان مثال طراحی شما بر اساس اصول مینیمال باشد. پلهها و مکان قرار گیری آنها، جا و مکان فضاهای دیگر را نیز معین میکند و به پلان کلی ویلا جهت میبخشد.

نمای شیشهای به خصوص هنگامی که در طبقه دوم قرار گرفتهاید، میتواند منظره بسیار زیبایی را مقابل چشمان شما قرار دهد. هدف از طراحی ویلا،طراحی یک فضای امن و راحت است که دستیابی به این سطح از آرامش در محیط های شلوغ شهری غیرممکن است.بجای خرید یک ویلای آماده،خرید زمین و طراحی و ساخت سفارشی بهترین سرمایه گذاری است که به شما این امکان را می دهد که خانه رویایی با فضاهای مورد نیاز را داشته باشید.اما این را باید بدانید که فقط یک بار ویلای شما طراحی و ساخته می شود و شما می خواهید سالیان سال کنار عزیزانتان در آرامش زندگی کنید.پس در انتخاب شرکت معماری برای طراحی و ساخت ویلای خود بیشترین دقت را داشته باشید.ما به جزئیات توجه ویژه ای داری و این پروژه نیز از این قاعده مستثنی نیست،هماهنگی در همه جزئیات چیزی است که ما همیشه در کار خود برای آن تلاش می کنیم.

به عبارت دیگر این دو طبقه مجزا نبوده و در یک محیط قرار دارند. یکی دیگر از مسائل مهم در طراحی ویلا توجه به جزییات اجرایی در زمان طراحی است . در طراحی پلان، قرارگیری فضاها با توجه به سطح اشغال شده ی مناسب برای آشپزخانه، نشیمن، خواب ها، سیرکولاسیون و… اما دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال نیز بسیار حائز اهمیت است و قبل از خرید هر ویلایی گزینه های وجود دارد که ما علاقه داریم در ویلای خود داشته باشیم. هنگام طراحی پلان بهتر است به سبک زندگی خود توجه کنید. یکی از مهمترین اصول طراحی ویلا در شمال توجه به اقلیم است چرا که توجه به آن باعث کاهش هزینه های ساخت و نگهداری میشود ، پس بهتر است کمی بیشتر با آن آشنا شویم .

طراحی ویلا دوبلکس کوچک گفتنی است برای یک طراحی جذاب امروزی، استفاده ازمعماری دوبلکس و سقف های بلند اولین پیشنهاد است. این مورد به خصوص برای کسانی که همراه با دیگر خانودهها به مسافرت میروند، میتواند بسیار جذاب باشد. پلان نقشه دقیق همراه با اندازهها و مقیاسها و دیگر جزئیات است که توسط معمار و مهندس طراح، آماده میشود. همچنین با اقدامات بالا، امکان انتخاب دقیق تر و راحت تر سایت جهت ساخت و ساز و برآورد حجم خاکبرداری و خاکریزی نیز تسهیل میشود.

در صورتی که از ووید استفاده شود، میبایست دقت کافی صورت بگیرد تا منظره طبقه دوم به فضای ووید، منظره خوبی باشد. براساس نوع طراحی باید فضای کافی برای انواع پلکان در نظر گرفته شود. بعلاوه بهره گیری از نور کافی برای داخل ویلا در هنگام روز که نکته حائز اهمیت دیگری است. ساخت و اجرای این ایده ها مخارج بالایی دارد برای مثال امکاناتی که در داخل ویلا وجود دارند مانند استخر، سونا، جکوزی و بسیاری از این قبیل می تواند بسیار هزینه ساز تلقی شود. از آنجایی که پذیرایی در هر خانه ای جز فضاهای عمومی تلقی می شود، بنابراین در اجرای ویلاهای کوچک نیز باید به عنوان یک عنصر عمومی به آن نگاه کرد. هم چنین در زمینه محوطه سازی به علت این که نوع خاصی از متریال که شباهت بسیار بالایی به چوب دارد و در عین حال در برابر هر گونه نفوذ آب و رطوبت و حتی عوامل جوی مثل برف و باران و آفتاب مقاوم بوده و ضمن تامین زیبایی می تواند از نطقه نظر دوام و کم بودن هزینه نگه داری نیز برتری خاصی داشته باشد، کاملا تولید گروه لوکس آبان بوده و به همین دلیل تجربه خاصی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می دهد.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس