طراحی دکوراسیون رستوران از کف تا سقف!

بر فرض اگر حرفه شما به جهت ارائه غذاهای سنتی است نیاز است دکوراسیون را بر اساس آن حال و انواع طراحی داخلی رستوران هوا دیزاین کنید. مثلا: هر متر طول کابینت ام دی اف ایرانی در حال دریافت… کابینت آشپزخانه ام دی اف قهوه ای ساده. متریال اصلی کابینت انزو هم مثل خیلی از کابینت ها، ورق ام دی اف هست. همچنین به این معنی نیز هست که طراحی وب سایت رستوران باید برای کاربران تلفن همراه بهینه سازی شوند(ریسپانسیو باشند). همچنین حضور در پلتفورم های مختلف بازاریابی رستوران، فست فود و یا کافی شاپ می توان مشتریان خود را حتی گسترده تر کرد.

طراحی داخلی رستوران با آجر

وجود وسایلی که از تخته سه لا ساخته شده و به صورت سطحی سنباده خورده اند، دکوراسیون رستوران را طبیعی تر جلوه می دهد. بخش ظرفشویی نیز به صورت مستمر به شستشوی ظروف با آب فشار قوی و مواد شیمیایی میپردازد. طبق استاندارد تمامی بخش های رستوران بایستی روزانه و هر 24 ساعت به صورت کامل تمیز و نظافت شوند. این کار توسط سرآشپز وِیژه ما و راه انداز ما انجام خواهد گرد و منوی و رسپی غذاها به صورت منحصر به فردی در اختیار شما قرار می گیرد.

طرح تجاری (Business Plan) یکی از اصلی ترین کارهایی است که شرکت های راه انداز رستوران برای شما باید انجام بدهند. تزئین فضای رستوران شما چیزی کمتر از داشتن غذای خوب و با کیفیت نیست. به خاطر داشته باشید که منو چیزی بیش از فهرستی از غذاهای یک رستوران است. البته به خاطر داشته باشید که رنگ قرمز میزان ضربان قلب را ارتقاء داده و مانع از تولید آرامش در دور و اطراف می گردد. البته بسته بندی غذا تنها منحصر به غذای بیرون بر نمیشود و در رستوران ها نیز تجهیزات بسته بندی مورد نیاز است. از راه اندازی رستوران کوچک و رستوران بیرون بر گرفته تا قرارداد راه اندازی رستوران با شرکت های بزرگ و معتبر و رستوران های خوشنام در سراسر ایران. تجهیزات پخت و پز در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها نقش عمده ای در پخت غذا دارند.

پخش مواد غذایی به صورت عمده و حضوری در بازارهای تره بار و یا به صورت آنلاین انجام می گیرد. نرم افزارهای زیادی برای مدیریت رستوران و کافه در همه جا گسترش پیدا کرده است تا کسب و کار شما را به صورت یکپارچه نظارت، بررسی و کنترل کند. جاذبه اصلی جزیره خانه موزه سعید فائق اباسیانیک (یکی از نویسندگان ترک) است اما می توان در کنار آن از جاذبه های تاریخی (مانند کلیساهای و مسجد) به جا مانده از دوره بیزانس و عثمانی دیدن کرد و با توجه به مطبوع بودن آب و هوا به طبیعتگردی پرداخت و از فضای سبز و ساحل صخره ای آن استفاده کرد. در قسمت طبقه همکف رستوران از 3 عنصر اصلی برای ماهیت این فضا استفاده کرده اند که شامل کانتر برای صرف نوشیدنی های مختلف, از تم رنگ سبز که بر روی متریال و دکوراسیون استفاده کرده اند و نمای رو به خیابان که به دیدگاه های این پروژه کمک می کند.

نوشیدنی ها، لبنیات و سبزیجات نیز در پیشخوان سرد قرار می گیرند. منو کافه : شامل انواع بار گرم، سرد، بستنی، شیک و گلاسه، نوشیدنی های ترکیبی خاص، انواع دسر و شیرینی، انواع اسنک و میان وعده. لوازم مورد نیاز برای رستوران، شامل ظروف آشپزخانه، یخچال، سرخ کن، فر، گاز و این گونه موارد هستند. تجهیزات پخت و پز شامل انواع فر، کباب پز، پلوپز، گریل و غیره است. تامین مواد اولیه غذایی شامل مرغ، ماهی، گوشت، سبزیجات و صیفی جات و میوه ها و همچنین روغن ها می شود. این روزها کافه هایی که قلیان هم دارند جزو تفریحات مورد علاقه جوان ها است. استفاده از متریال هایی نظیر آجر و فلز، قیمت تمام شده کار را پایین خواهند آورد. چند کارمند در هر بخش آشپزخانه کار می کنند؟ در این قسمت به پایان معرفی انواع کابینتها رسیدیم، اما مطلب ما هنوز تمام نشده و میخوایم در بخش بعدی به شما چند نمونه طراحی کابینت آشپزخانه رو نشون بدیم.

همونطور که در تصویر میبینین شیک بودن در عین سادگی رو در این مدل کابینت آشپزخانه به وضوح میشه دید. اما شما همیشه در نظر داشته باشید که این دو نوع کابینت در واقع یکی هستند. مدل های کابینت استیل با طراحی های خاصشون رو ما در اطراف خودمون کمتر میبینیم و در کمتر خانه ای، از کابینت استیل استفاده میشه. از این رو نمی توان بدون توجه به این نکات دکوراسیون چوبی رستوران بی نقصی طراحی نمود. این فضا شاید خیلی کلاسیک نباشه اما همین که روی مبل راحت میشینی، خودش یه حس سنتی و عدم مدرن بودن رو بهت میده که خب خیلی دلنشینه. شاید به غلط شما را راهنمایی به خرید تجهیزات کنند. منوی غذا رستوران کاملاً ایرانی است و هرروز هفته از ساعت 18 تا 23 آماده پذیرایی از شما و مهمانانتان است. تجهیزات و لوازم شست و شوی رستوران باید کاملاً اختصاصی و با هدف کارآیی روزمره خریداری و تجهیز شود.

آپادانا تجهیز یکی از قدیمی ترین پرسابقه ترین شرکت ها در زمینه ارائه مشاوره راه اندازی آشپزخانه صنعتی و تأمین و تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. برای طراحی داخلی رستوران مدرن خود خوب است بین صندلی ها 18 اینچ فاصله داشته باشید. حالا که اندکی با کامپوننت های یک آشپزخانه صنعتی آشنا شدهاید، و در مورد المان های مثل ارگونومیک بودن و امنیت هم نظر قطعی خود را گرفتید، حالا زمان آن رسیده است که به فکر طراحی رستوران، آن هم با انتخاب گزینه ای درست از میان انواع مدل های چیدمان آشپزخانه صنعتی باشید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی

منوی فرنگی : گلچین انواع غذا های یک ملیت خاص با رسپی های اصلی و محلی مربوط به آن کشور، انواع پیش غذا و مزه، انواع سالاد و اردور، انواع خوراک های ملل با طبخ های متفاوت اعم از گریل، رست فراید، سوته و … طبیعی است که وسایل مورد استفاده برای راه اندازی رستوران با منوی سنتی و ایرانی در مقایسه با تجهیزات مورد استفاده در فست فود بسیار متفاوت است. نحوهی چیدمان متفاوت بلوکها نیز میتواند در ایجاد عملکردهای گوناگون کمک فراوانی به طرح کند. در رستورانهایی که ازدر شیشهای استفاده شده است, مشتریان میتوانند محیط داخل رستوران وحتی غذاهای رنگین روی میزها را مشاهده کنندکه خود نوعی دعوت است، اما در چوبی نوعی حس کنجکاوی را در مشتری برمی انگیزد.گاهی ایجاد چنین حس کنجکاوی میتواند آگاهانه و از روی عمد باشد ولی در بعضی موارد نیز باعث امتناع مشتری از ورود به رستوران میگردد.

استفاده از کاشیهایی با جنس مناسب در آشپزخانه رستوران میتواند گزینه خوبی باشد، زیرا میتوان آنها را بهسرعت تمیز کرد. اگر منو به خوبی طراحی شده باشد، می توان از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد. از این تصاویر ذهنی به عنوان نقطه شروع در طراحی داخلی پیتزافروشی خود استفاده کنید. شوتینگ: انواع شوتینگ ساندویچ، شوتینگ پیتزا، شوتینگ سیب زمینی و همبرگر را می توانید در قسمت سالن رستوران استفاده کنید. به این ترتیب می توانید درآمد رستوران خود را نسبت به شیوه های سنتی بسیار بالاترببرید.

انواع طراحی داخلی رستوران

در ساخنمان سوگی گونول لوح های گلی (به خط میخی با قدمتی هزار ساله)، سفالینه ها، مجسمه ها، جواهرات و سکه های یونانی، رومی و بیزانسی و مجموعه سرامیک ایزنیک به نمایش گذاشته می شود. برای قدم گذاشتن مسیر کسب و کار رستوران داری و راه اندازی آشپزخانه صنعتی، راه اندازی فست فود و یا هر مجموعه دیگری و موفقیت در این مسیر شما به مشاوره نیاز دارید. همچنین راهکار های زیرساختی، عملیاتی و تبلیغاتی خلاقانه برای تسریع در سود آوری مجموعه ارائه شود. همچنین آیین نامه انضباطی نیز پیش از آن بایستی تدوین شده باشد. زیرا اولین قسمتی از رستوران که توجه مشتریان به طرح و نمای آن جلب می شود طراحی فضای باز آن است. در صورتی که از لحاظ بودجه محدودیت دارید, باید هوشمندانه عمل کنید و قسمتی از هزینه های لازم را برای یک المان و یا یک عنصر خاص که دکوراسیون داخلی فست فود شما را منحصر به فرد جلوه می دهد, استفاده نمایید.

داماسک و طرح های مشابه آن از اولین طرح های کاغذ دیواری هستند، البته این طرح ها در سال های اخیر به لحاظ شکل ظاهری و رنگ تغییر کرده اند، به طوریکه حتی می توان از آنها در منازل مدرن نیز استفاده کرد. این هنر طراح و معمار است که این نکات را در طراحی خود لحاظ کند. از نقش دکوراسیون فست فود در فروش بیشتر غافل نشوید در ادامه به بیان نکات مهمی در همین مورد می پردازیم. از سوی دیگر، یک نکته خلاقانه که در کمتر فضای دیگر می بینیم، در این رستوران وجود دارد.یک جای گلدان فلزی که از سقف آویزان است و یک نقش یک عنصر دکوراتیو و زنده بازی می کند. توضیح این نکته لازم به نظر میرسد که اطلاعات درج شده در هر قسمت با در نظر گرفتن میانگین نظرات کاربران صورت گرفته است و همین طور بهدلیل شرایط موجود پس از شیوع ویروس کرونا، امکان افزایش قیمت در منوی غذاها وجود دارد.

طراحی داخلی اشپزخانه رستوران

برای اینکه فضای تالار رستوران جذاب تر شود، میتوان بخشی از فضای آن را در صورت امکان در بام طراحی کرد و از مزایای روف گاردن نیز بهره مند شد. این مورد آخر خیلی تازه است و روند خرید و رستوران داری را بسیار ساده تر کرده است. در این میان باید در نظر داشت تمامی روند استخدام بایستی طبق آیین نامه و مرتبط با قوانین وزارت کار و امور اجتماعی انجام گیرد. آنها فقط بهاین توجه میکنند که صندلیها محکم شیک با رنگ مناسب و دیزاین داخلی پیوسته انجام شدند یاکه نه. نورپردازی مناسب تاثیر به سزایی در طراحی داخلی رستوران می گذارد. نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در طراحی مغازه فست فود دارد و نباید از آن هرگز صرف نظر کرد.

وجود نورپردازی جذاب، مبلمان راحت، وجود حریم خصوصی، طراحی فضاهای خاص، آرامش فضا جزو چندین موارد از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون رستوران هستند. سیستم لایتینگ نیز با لوله های فلزی (مطابق آنچه در برخی فضاهای صنعتی مدرن می بینیم) کار شده است که خود جای تحسین دارد. در واقع هر آنچه در منوی رستوران وجود دارد باید به نحوی جلوه ای از آن را در دکوراسیون منعکس کرد. و اما بپردازیم به دیزاین این رستوران و آنچه که این فضا را تبدیل به یک فضای شاخص نموده است. به یک سری مفروضاتی ابتدایی و مقدماتی برای تهیه و آماده سازی و تزئین و برش و … اگر به کباب و خورشتهای اصیل ایرانی علاقه دارید نیز، حتما به این رستوران سری بزنید. آیا سالن دارید یا می خواهید رستورن بیرون بر راه اندازی کنید؟ در مورد غذای بیرون بر تیز از پک استفاده میشود که غذاها در آن چیده خواهند شد و روی آن سلفون قرار می گیرد.

طراحی داخلی رستوران با چوب

ذائقه سازی، همگن سازی و مشابه سازی برای مواردی که تهیه مواد اولیه آن ها در ایران امکان پذیر نبوده و یا با ذائقه ایرانی منافات دارند. کسانی که به دنبال درآمدزایی بیشتر رستوران هستند و راه اندازی رستوران را تنها از مسیر هزینه-فایده می بینند میتوانند از این امکان استفاده کنند. روزهای سهشنبه ورود آقایان به این رستوران ممنوع است و تنها بانوان میتوانند از این رستوران استفاده کنند. تنها نکتهای که باید در نظر بگیرید این است که کیفیت مواد غذایی را فدا نکنید. اگر شما نیز قصد طراحی با قیمت اجرای پایین دارید، به طور حتم باید در طرح خود به سراغ متریال هایی بروید که قیمت پایین تری دارند اما، خروجی کار به شکل عجیبی دوست داشتنی و مورد پسند خواهد بود.

از آنجایی که چنین رستوران هایی در منوی خود بیشتر سعی دارند غذاهای اصیل ایرانی مثل کباب، دیزی و انواع پلو و خورشت ها را داشته باشند معمولا یک پای ثابت غذاها هم سبزی جات هستند که رایحه آن در تمام فضای رستوران پخش می شود. رنگ هایی با تم تند و هیجانی چون قرمز، زرد و نارنجی اشتها را بیشتر می کنند. برای طراحی داخلی مناسب و اصولی به منظور ایجاد محیطی شیک و جذاب در این مکانها از متریال چوب به رنگهای گرم و حتی از اکسسوریهایی در این تم رنگی و یا ظروف و سایر امکانات استفاده شده در رستوران را میتوان به این تم نزدیک کرد تا در کنار یکدیگر محیطی جذاب و دلنشین برای مشتریان فراهم آورد.