برگزاری هرگونه تور گردشگری در گیلان ممنوع است

وقتی با تور هند در مسیر مثلثطلایی هندوستان به آگرا، قطعهای از بهشت روی زمین میرسید، انیمیشن علاءالدین را تصویر به تصویر میبینید و بهخوبی به خاطر میآورید! برجستهترین اثری که میتوان در طاق بستان تماشا کرد تصویر آخرین پادشاه ساسانی است. این غار از بخش هایی نظیر تالارهای مریم، عروس، کوهان شتر و بلور مسیر برزخ تشکیل شده است که این خش های نام برده دنیایی متفاوت را در این غار زیبا به وجود آورده اند. این پارکِ جنگلی با مساحتی حدود 1500 هکتار، درختان سر بهفلک کشیده، گونههای گیاهیِ کمنظیر و وجود رودخانهی سفیدرود و سیاهرود در ضلعشرقیِ پارک، هر بینندهای را مسحور میکند. درختان در پاییز با رنگهای زیبای قرمز و نارنجی و زرد منظرهای به این قلعه میدهند که در هیچ جای دنیا نخواهید دید. متأسفانه در این ناحیه به دلیل عدم فرهنگ صحیح استفاده از پارک و کارهایی نظیر روشن کردن آتش زیر درختان، کندن پوست درختان با چاقو، ریختن زباله و استفاده از تفنگهای ساچمهای محیط زیست تخریب میشود.

سواحل مدیترانهای فرانسه در فرنچ ریویرا، لانگداک روسیون و کرسیکا و همچنین جزایر کارائیب مارتینیک، جزیره گوادلوپ، سنت مارتین و هور از دیگر جاذبههای گردشگری است. گردشگران ثروتمند تمایل دارند تا تجربه بی نظیری مانند اقامت در یک جزیره خصوصی داشته باشند. این دیالوگ ها را تمرین کنید تا هنگام استفاده از کلمات و عبارات آن ها در موقعیت های واقعی و برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، آماده باشید و اعتماد به نفس داشته باشید. برای گسترش فعالیتهای خود در این حوزه کافی است مهارتهای زبانی و ارتباطی خود را بالا ببرید تا بتوانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید. میتوانید روی سنگهای کنار رودخانه بنشینید و ساعتها به جنگلی که دریاچه را بغل کرده است نگاه کنید و از انعکاس آن همه درخت در آب، آن را سبز ببینید. به جز دو مرکز خرید بزرگ کاسپین و ستاره شمال که صدها فروشگاه با تنوع بالا دارد، مجموعه تفریحات دریایی، آکواریوم، دریاچه پرندگان و پارک ساحلی میتواند یک روز کامل از وقت شما را پر کند. دریاچه یا استخر طبیعی «کومله» یکی دیگر از جاهای دیدنی و تفریحی گیلان است.

یکی از ترندهای برتر گردشگری مربوط به گردشگری لوکس است. گردشگری در سرزمین ایران از پیشینههای چند هزار ساله برخوردار است. آثار مکتوب بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است. همچنین در بسیاری از این اپلیکیشن ها خدمات بیمه ای سفر نیز ارائه میشود. بازدید از چنین فضا و صحنه ای برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. در این منطقه دیدنی، طبیعتی بکر و رویایی انتظار شما را میکشد که حتما باید از آن بازدید کنید. تبلیغات فراوانی برای اجرای تورهای ارزان قیمت انجام میشود اما وقتی به خدمات آن توجه کنید، متوجه خواهید شد که پکیج سفر شما شامل ارزانترین پرواز (ساعت پروازی نامناسب و ترانزیت طولانیمدت)، هتلهایی با درجه ستاره پایین و بدون هیچ گونه گشت و ورودیه است و به همین دلیل توانستهاید ارزانترین تور اروپا را خریداری کنید. بنیانگذار پارک جنگلی نور، سعید آشتیانی است که در سال 1351 تصمیم گرفت پارکی جنگلی برای گردشگران احداث کند تا بهترین خاطرات طبیعت گردی برای آن ها ثبت شود. در اواخر سال ۱۳۸۵ به منظور گذار از برنامه ها و ماموریت های تعریف شده سازمانی، بررسی ارتقای سطح اثربخشی و کارآیی فعالیت ها و برنامه های عملیاتی در حوزه های مختلف سازمان، تصمیم بر تفکیک فعالیت های مربوط حوزه خدمات گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش گرفته شد.

یکی از بزرگ ترین مزیت وب سایت الی گشت که منجر به تمایز این وب سایت نسبت به سایر دیگر وب سایت ها شده است این است که شما می توانید علاوه بر خرید بلیط تورهای مسافرتی، امکان خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار، بیمه مسافرتی و رزرو هتل را نیز داشته باشید. بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده تا مالکیت سازمان ایرانگردی و جهانگردی و دولت نسبت به اموال و داراییها و سایر حقوق، امتیازات، تعهدات و نیز تاسیسات و تجهیزات، اراضی و اماکن اقامتی، پذیرایی، تفریحی و ورزشی و همچنین سهام سازمان مذکور در شرکت توسعه مهمانخانه های ایران به نسبت مساوی به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی واگذار گردد. بعد از شهریور ۱۳۲۰، اداره مذکور جای خود را به «شورای عالی جهانگردی» داد که زیرنظر وزارت کشور اقدام می نمود و در نهایت در سال ۱۳۴۲ هیأت وزیران تأسیس «سازمان جلب سیاحان» را تصویب و این سازمان رسماً کار خود را آغاز کرد. امّا بعد از سه مرحله، در صورتی که درسی وجود داشته باشد که فراگیر پس از سه مرتبه شرکت در آزمون جامع، همچنان موفق به کسب نمره قبولی در آن نشده باشد، تمامی سوابق آموزشی ایشان فاقد اعتبار بوده و باید مجدد دوره را بگذراند.

همچنین بازدید از مکان های قتل عام جمعی را می توان در این دسته قرار داد. برخی از گردشگران به صورت داوطلبانه از چنین مکان هایی بازدید می کنند. اگر پا را فراتر بگذارید و فیلم های کوتاه از مکان مورد نظر تولید کنید و مخاطب این حس را پیدا کند که چند دقیقه را داخل آن منطقه گذرانده است قدم بلندتری به سمت هدف خود برداشته اید . گای هاچینسون، رئیس گروه هتل های روتانا نیز اظهار کرده است: “همه در انتظار به ثمر رسیدن تغییرات بین المللی هستند و ما با تمام سرعت به سمت جلو می رویم. 🔺 این منطقه از معتدل ترین مناطق ایران به شمار می رود و در همه فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می کند. معاونت سرمایه گذاری و طرح ها خود دارای دفاتر زیر مجموعه­ای از جمله دفتر تسهیلات و تامین منابع، دفتر مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری و دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد می باشد. در قسمت خدمات و محصولات بانک گردشگری امده است که بهمنظور حمایت از فعالیتهای گردشگری و توسعه این صنعت مهم در کشور ایران، تسهیلات ایجاد و احداث طرحهای گردشگری به فعالان گردشگری با هدف توسعه زیرساختهای گردشگری کشور اعطا می شود.

سرمایه گذاران مالی هم با هدف دریافت سود سهام در پروژه های توسعه گردشگری سرمایه سایت atours گذاری می کنند. اگر چه از نیمه سال 2011 و در طول سال 2012 صنعت گردشگری به دلیل بحران های مالی در اروپا و آمریکا به شدت کاهش یافت ˓ اما این صنعت رتبه نخست درآمد زایی را برای کشورهای هدف همچنین به همراه داشته است .گستره جهانی صنعت جهانگردی باعث توسعه نوآوری های تکنولوژی ˓ جریان های سرمایه ای ˓ فرهنگ ˓ اطلاعات و افزایش درآمد ها و بهبود شرایط ارتباطات گردشگری در این کشورها شده است . آبشار معروف نیاگارا که در نیویورک واقع است، با 22 میلیون گردشگر رتبه نهم را به نام خود ثبت کرد. در حال حاضر گردشگری درصد بسیار کمی از تولید ناخالص داخلی ایران را تشکیل می دهد و جمعیت قریب به ۸۰ میلیون نفری کشور افق جدیدی در حوزه گردشگری داخلی و تغییر نگاه جهانیان به ایران فرصت تازه ای برای رشد گردشگران ورودی به وجود آورده است. در سال 2017، این تالاب تعداد 1.2 میلیون نفر بازدیدکننده داشته که در نوع خود رکورد دار است. با توجه به فضای برجام و موقعیت مناسب حضور گردشگران خارجی در ایران یکی از مولفه های مهم در این حوزه داشتن هتل های بزرگ و بین المللی برای پذیرایی از گردشگران خارجی است همین امر باعث شده است تا سرمایه گذاران صنعت هتل داری چشم به بازار ایران داشته باشند.

با توجه به موارد ذکر شده پی می بریم که صنعت گردشگری نیازمند یک وب سایت در فضای اینترنت است. همچنین براساس «برنامه پنجساله ششم» جمهوری اسلامی ایران باید تا پایان این برنامه ۳۰۰ هتل چهار تا پنج ستاره جدید در ایران ساخته شود که این خود نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی می باشد و بازار جذابی برای سرمایه گذاران قلمداد می شود. سپس به موجب مصوبه شورای عالی اداری، کلیه وظایف و مأموریتهای معاونت امور سیاحتی و زیارتی در وزارت ارشاد به «سازمان ایرانگردی و جهانگردی » منتقل شد تا در قالب سازمان به فعالیت خود ادامه دهد. علاوه بر آن، باید توجه داشت که گردشگری مذهبی و مسائل مربوط به آن در حوزۀ تصمیمسازی و سیاستگذاری نهادها و سازمانهای تخصصی گردشگری (سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری) در ایران نیست و اساساً متولیان این امر، زائران حرم امام رضا (ع) و بقاع متبرکه را گردشگر و خدمات مربوط به آن را صنعت گردشگری نمیدانند. گروه هتل های «آکور» که دفتر مرکزی آن در پاریس است، سال گذشته دو هتل تحت برندهای «Ibis» و «Novotel» در مجاورت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران افتتاح کرد و مشغول کار در ۱۰ پروژه دیگر در تهران و مشهد نیز است.

قلعه تاریخی بلده در زمان سلجوقیان ساخته شده و از بخش هایی همچون اصطبل، اتاق نگهبانی و برج دیده بانی تشکیل شده است و شاید برایتان جالب باشد بدانید در زمان ساخت قلعه، تصمیم گرفته شد تا قلعه در منطقه ای مرتفع ساخته شود تا چشم انداز زیبایی از دشت ها و مناطق اطراف ارائه دهد. اما، از طرفی داشتن استرس سفر نیز مسأله ای کاملاً طبیعی است. در سال های اخیر گردشگری خرید در حال نشان دادن قدرت خود به عنوان یک محرک تجاری بوده است. سفرنیکان هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال خرید تور از اژانس های دیگر ندارد.

جاذبه هاي گردشگري با توجه به تنوع، منحصربفرد بودن، درجه ی اعتبار و سنديت، ارتباط و مجاورت با ساير جاذبه ها، در دسترس بودن، زنده بودن و موقعيت استقرار ، داراي اهميت و ميزان كشش پذيري متفاوتي هستند كه مي تواند انگيزه ی سفر ر ا در گردشگران مختلف تقويت كند . خیابانی است که رستوران ها، بوتیک های با کلاس، موزه ها و کلاب های شبانه ی بسیاری را در خود به خط جای داده است و محل اصلی برگزاری رژه ی ارتش در روز ” باستیل ” و جشن پایانی تور های فرمول یک ” تور فرانسه، Tour de France ” می باشد. با این وجود در سه سال گذشته روند ورود گردشگر خارجی به ایران سالیانه حدود ۱۰ درصد رشد داشته که این رقم بیش از دو برابر میانگین جهانی است. در صورتی که فرصت شرکت در یک کلاس را از دست بدهید باید آن سرفصل را به صورت تکدرس خریداری کرده و در کلاس شرکت کنید، همچنین در صورتی که در یک کلاس غیبت بیش از حد مجاز داشته باشید از آن درس حذف شده و باید مجدد آن سرفصل را به صورت تکدرس خریداری کرده و در کلاس شرکت کنید.

سرمایه گذاران ساخت و ساز نیز افراد یا بنگاه هایی هستند که به منظور اتخاذ مسئوولیت ساخت و ساز در پروژه های گردشگری سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاران راهبردی، افراد یا بنگاه هایی هستند که به منظور دستیابی به حقوقی مشخص در پروژه های توسعه گردشگری سرمایه گذاری کرده و مدیریت و مسوولیت شرکت را عهده دار می شوند؛ مانند کسب و کارهای گردشگری و توسعه دهندگان املاک و مستغلات که در برنامه ریزی، مالی یا دارندگان برند متخصص هستند. ۱- سرمایه گذاران راهبردی، ۲- سرمایه گذاران ساخت و ساز و ۳- سرمایه گذاران مالی. بانک گردشگری نهادی مالی است که هدف آن ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات پولی و مالی ایران، به حداکثر رساندن منافع پایدار و بلندمدت برای سهامداران خود از طریق ارایه خدمات نوین اعتباری و مالی در سراسر کشور و در آینده، در خارج از کشور می باشد. در اطراف این سد امکانات رفاهی مانند رستوران و قهوهخانه وجود داشته و مسیر آن آسفالته است. همچنین برخی از بهترین گزینههای اقامت سازگار با محیط زیست، مانند کابینهای لوکس خانههای درختی وجود دارد. یکی از مهمترین مسائلی که اکثر مسافران تور کیش به آن فکر میکنند، اقامت در جزیره کیش در طول دوره سفر است.

گروه هتل سازی آکور یکی از نخستین سرمایه گذاران خارجی در عرصه هتلداری است که بیش از یک سال پیش وارد بازار ایران شد، و اکنون مامور ارشد اجرایی آن از احتمال ساخت ۱۰۰ هتل طی ۱۰سال آینده در ایران خبر می دهد. در گزارش مزبور اشاره شده است که گروه هتل های روتانا (ابوظبی)، آکور (فرانسه)، ملیا (اسپانیا) و همچنین گروه هتل سازی اشتاینگن برگر (آلمان) به سرعت در حال فعالیت برای ورود به بازار گردشگری رو به رشد ایران هستند. برای آن ها بازدید از مزارع محلی، تاکستان ها و شرکت های تولید پنیر بسیار لذت بخش است. هیروشما و ناکازاکی ژاپن، دهکده قتل عام سورگلین فرانسه، خرابه های تایتانیک در آتلانتیک، شهر روح آگدام آذربایجان و زندان چانگی در سنگاپور تعدادی از مکان های مربوط به دارک توریسم هستند که سالانه بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کنند.

میرزا کوچک خان یکی از شخصیتهای بزرگ تاریخ و از افتخارات ایران زمین است که با مبارزات آزادیخواهانه و جنبش ضد استعماریاش که جان عزیز خود را نیز در این راه و برای رفاه حال مردم ایران از دست داد موجب شد تا او به نماد گیلان برای ایرانیان مبدل شود. درست کنار جاده، آبشاری بلندبالا و زیبا را میبینید که در ترکیب با درختان بالابلند جنگلی و گیاهان کوچک و بزرگ اطراف، منظرهای بهشتی ساخته است. در واقع زمانی که وی و همکارانش سعی کردند خروجی دوده موتورهای موشک هیبریدی را در آزمایشگاه اندازه گیری کنند، به دلیل اندازه کوچک ذرات نتوانستند با اطمینان این کار را با دقت انجام دهند.