اصلاح سیستم های گردشگری طبیعی و معرفی شهرهای سبز

اصلاح سیستم های گردشگری طبیعی و معرفی شهرهای سبز

دبیر کمیسیون ملی گردشگری طبیعی کشور از به روز رس، آیین نامه طبیعت گردی پس از 18 سال خبر داد و گفت: شهرهای پایلوت برای گردشگری سبز معرفی می شوند.

به گزارش ایسنا. محمد جهانشاهی وی در دومین سمپوزیوم ملی گردشگری سبز کشور که در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شد، گفت: با توجه به حرکت های گام به گام صنعت گردشگری در بخش های مختلف از جمله افزایش ظرفیت های قانونی. که در برنامه هفتم توسعه شاهد افزایش تعطیلات آ، هفته، تسهیل ورود گردشگران خارجی و کوتاه شدن روند صدور مجوزهای تجاری مرتبط با صنعت گردشگری و موارد دیگر هستیم که هر کدام مشارکت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت. در گسترش این صنعت در کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییر روش های مرتبط با درآمد و نقش صنعت گردشگری هستیم و باید کارکردی پایدار در توسعه کشور داشته باشند.

وی افزود: به همین دلیل باید به مولفه های گردشگری پایدار و سبز توجه ویژه شود تا درصد همپوش، بین مولفه های اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی در کشور افزایش یابد. در حال حاضر آیین نامه کمیسیون ملی گردشگری طبیعی پس از 18 سال با حضور اعضا به روز یا بازنگری شده و در جلسات کارشناسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کشور به تصویب رسیده و به زودی برای تصویب نهایی به شورای ،ت ارسال می شود.

جهانشاهی گفت: شهرهای پیشگام گردشگری سبز نیز با تفاهم نامه آب، برق، گاز و شهرداری ها ارائه می شود.

فرناز نیکخواه، دبیر علمی این سمپوزیوم، وی که در حاشیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم در این رویداد در قالب سمینارها و کارگاه های علمی با تاکید بر سرمایه گذاری در پروژه های آموزشی، ارتقای مهارت های مردمی، سرمایه گذاری در زیرساخت های پایدار و … این موضوعات را تحلیل کنیم. تحول سبز سیاره و بررسی.

وی ادامه داد: ما معتقدیم صنعت گردشگری در ایران امروز با چالش ها و فرصت های زیادی در ارتباط با گردشگری پایدار مواجه است که با سبز شدن این صنعت می توان این مشکلات را برطرف کرد.

محمدرضا کریم زاده، رئیس دفتر دانش محصولات و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران وی در سخنان خود منطقه اوراسیا را با توجه به قراردادهای منعقده با ایران منطقه ای جذاب برای توسعه گردشگری دانست و افزود: باید از فرصت های موجود در گردشگری در سطح جه، نهایت استفاده را ببریم. ما باید استفاده از هنرمندان، مشاهیر و فناوری های نوین از جمله بسترهای مختلف زیارتی، گردشگری و سلامت را توسعه دهیم و از حضور مشاوران تجاری و همچنین مراکز تجاری در کشورهای متحد بهره مند شویم.

کریم زاده سپس به نقش دانشگاه در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در تحقیقات دانشگاهی می توان به برندها و پیش بینی نیاز گردشگران توجه بیشتری کرد و ما در سازمان توسعه تجارت می خواهیم در این زمینه با دانشگاه همکاری کنیم. .

اصلاح سیستم های گردشگری طبیعی و معرفی شهرهای سبز

ناصر رضایی، رئیس اداره میراث طبیعی و گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وی با توجه به اهمیت میراث طبیعی و گردشگری این سوال را مطرح کرد: منظور از میراث طبیعی چیست و از حضار خواست تا در مورد آن فکر کنند، سپس در ادامه سخنان خود گفت: نه سرزمین ما منحصر به فرد است و نه زندگی ما، پس باید برای ما ارزش قائل شد. برای پیدا ،

وی ادامه داد: سه ماده از 11 ماده کنوانسیون جه، حفاظت از میراث مربوط به میراث طبیعی است و رسالت ما به ،وان دانشگاهیان این است که میراث طبیعی را به ،وان دارایی خود و گردشگری به ،وان یک ثروت ملی را با کمک علم تطبیق دهیم.

یکی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگری از منظر عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار می گیرد، زیرا عرضه گردشگر شامل جاذبه های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مصنوعی است و این واقعیت انکارناپذیر است که از نظر فرهنگی و تاریخی. دیدگاه، ما بخشی از حلقه گردشگری جه، هستیم. زیرا ایران جزء لاینفک و مهم این حلقه است.

ابتان نماینده یک شرکت سرمایه گذاری وابسته به شهرداری تهران است وی همچنین به برخی از دغدغه ها و چالش های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: محور اصلی این چالش ها مطالعات ناقص فرصت سرمایه گذاری گردشگری است که متأسفانه نه سرمایه گذاران و نه نهادهای رسمی به آن علاقه مند هستند و علاقه ای به آن ندارند. بسته ها باید توسط مشاوران ذیصلاح بررسی شود و آنها را در دستور کار قرار نداده اند.

پس از آن کمیته بازاریابی و صادرات خدمات ایرانگردی برگزار شد فالی تیموری، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اثربخشی اقدامات ،ت در بازاریابی و صادرات خدمات گردشگری علاوه بر تاثیر بخش خصوصی، گفت: وقتی می‌خواهیم از درآمدهای گردشگری از گردشگران بین‌المللی صحبت کنیم و چه اقداماتی باید انجام شود. در اینجا باید بگوییم که ،ت ها گام های بزرگ تری برداشته اند و تاثیر این بخش ویژه بوده است.

رئیس مرکز شناسایی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پس از بررسی آماری بخش‌های مختلف صادراتی گردشگری کشور، گردشگری سلامت را ویژه‌ترین بخش در صادرات گردشگری کشور در سال‌های اخیر اعلام کرد و افزود: البته من شخصا معتقدم که این دستاورد بیشتر به توانمندی های بالقوه بستگی دارد و برای کشور نیازمند فعالیت های بیشتر و موثرتر ،ت و بخش خصوصی است.

اصلاح سیستم های گردشگری طبیعی و معرفی شهرهای سبز

یوسف بادخوری معاون گردشگری استانداری ،اسان رضوی ضمن اینکه در این نشست مش، به ،وان یکی از پیشگامان گردشگری سبز معرفی شد، مشهد با بررسی الگوی توسعه گردشگری خارجی در این استان به ویژه در رأس آن گفت: ،اسان رضوی می تواند الگویی برای گردشگران ورودی به کشور باشد. بنابراین تلاش ما در اداره میراث فرهنگی و گردشگری استانداری بر مستندسازی و تدوین طرح های تبلیغاتی و بازاریابی متمرکز است.

بیدخوری گفت: اکنون در مشهد با تقویت جاذبه ها شاهد حضور گسترده گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای همسایه با انگیزه های مختلف هستیم.

محمد ولی، سرپرست تیم گردشگری سازمان توسعه تجارت وی با اشاره به تسهیلات و اقدامات حمایتی سازمان توسعه تجارت به موضوع مشوق های صادراتی و جایزه ملی صادرات اشاره کرد و گفت: در دو سه سال گذشته سازمان توسعه تجارت ایران حمایت 100 درصدی داشته است. نقش. برای صنعت گردشگری به ویژه بخش گردشگری داخلی.» سازمان توسعه تجارت بر اساس ماده 5، کمیته ای برای شناسایی ارز حاصل از صادرات خدمات تشکیل داده است و حوزه گردشگری می تواند برای درخواست صدور به این کمیته درخواست کند. گواهی صادرات خدمات، که مست،م معافیت های مالیاتی و برخی مشوق های دیگر است.

دومین سمپوزیوم ملی گردشگری و سرمایه گذاری سبز از دوشنبه 2 بهمن ماه به مدت سه روز در نمایشگاه گردشگری تهران برگزار می شود. این سمپوزیوم به همت دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ و عمدتاً بر روی لوگوی سازمان گردشگری سازمان ملل متحد برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402112416969/%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A2%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%D8%B2