کمک به دولت برای انجام گردشگری سلامت با سرمایه گذاری بخش خصوصی

ایسنا/ ،اسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ،اسان رضوی گفت: حدود 1600 بنگاه خصوصی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، آژانس های مسافرتی و شرکت های خدمات گردشگری در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند. و سرمایه گذاری در این بخش ها به ،ت در کار کارآفرینی کمک می کند.

یوسف بیدخوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به محدودیت های موجود گردشگری، گفت: سیستم حمل و نقل و عدم افزایش پروازهای خارجی و داخلی و تحریم ها خلأ بزرگی را در حوزه گردشگری ایجاد می کند. به ،وان مثال بسیاری از هتل های رزرو شده در ایام نوروز حتی مسافران داخلی خود را به دلیل نبود پرواز از دست می دهند.

وی افزود: با وجود اینکه امسال حدود 1000 کیلومتر از سیستم حمل و نقل جاده ای استان تعمیر شده است، اما جاده من،ی برای سفر به مشهد وجود ندارد. مجموع همه این موارد باعث شده است که تصویر کشورمان به ،وان مقصدی جذاب که گردشگران بتوانند بدون مانع از آن بازدید کنند، دیده نشود و این امر گردشگران را به انتخاب های دیگری سوق می دهد.

بیدخوری بیان کرد: در حوزه گردشگری سلامت به دنبال سه درخواست مشخص هستیم، در حوزه و، امور خارجه به دنبال کمک برای ایجاد نرم افزاری هستیم که بخش خصوصی با بیش از 130 شرکت متخصص در گردشگری سلامت در آن کمک کند. دارای مجوز فعالیت معتبر از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جهت تسهیل در اخذ روادید از این شرکت ها می باشند.

طراحی نرم افزار برای ردیابی گردشگران سلامت در کشور

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است از طریق دعوت از شرکت ها، گردشگران سلامت رصد شوند. علاوه بر این نرم افزار، و، امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط قابل رصد هستند. با گردشگری می توانند مسیر ورود، نحوه انجام کار و میزان پولی که گردشگران در حوزه سلامت پرداخت می کنند را به وضوح ببینند. این موضوع در جلساتی با و، امور خارجه در حال بررسی است و در صورت موفقیت، موفقیت بزرگی در حوزه گردشگری سلامت خواهد بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ،اسان رضوی خاطرنشان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی خواسته ایم با آژانس هایی که قصد معرفی گردشگران را دارند و دانشگاه به حوزه تخصصی خود ی،ی درمان می پردازد همکاری کند. ، تا از این طریق تا حد امکان نهادهای امدادی فعال شوند.

کمک به ،ت برای انجام گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی

وی با بیان اینکه تمامی افرادی که زیر نظر این سازمان کار می کنند متعلق به بخش خصوصی هستند، گفت: در این میان 270 هتل، 300 اقامتگاه هتل، 400 هتل، حدود 500 آژانس خدمات مسافرتی و حدود 130 شرکت خدماتی گردشگری سلامت وجود دارد. سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی به ،ت در کار کارآفرینی کمک می کند.

بیدخوری در خصوص ساماندهی مترجمان در حوزه گردشگری سلامت گفت: به زودی در سامانه آماده شده به آنها آموزش خواهیم داد. البته هدف ما محدود ، آنها به مقاطع تحصیلی خاص نیست، بلکه باید فقط در قالب یکی از شرکت های دارای مجوز فعالیت کنند تا بتو،م کنترل بیشتری بر کمیت و کیفیت گردشگران سلامت داشته باشیم.

وی در خصوص نحوه ورود به بازار ،منستان خاطرنشان کرد: در زمینه های فرهنگی فرصت های بیشتری نسبت به حوزه های سیاسی-تاریخی وجود دارد. ما نیز تجربیات موفقی در این زمینه داشته ایم و می توان دوباره به آن پرداخت.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402111813572/%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C