من مجوز خطوط هوایی پر هزینه را لغو می کنم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شرکت های گران فروشی بلیت هواپیما موافق نیستیم، گفت: اگر ایرلاین ها سیاست های ایجاد شده را رعایت نکنند تا زمان لغو مجوز با آنها مخالفت خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم بهره برداری از هشت پروژه در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: صنعت هوانوردی مسافری به م،ای قیمت، فناوری، فروش، ،ید، کنترل موجودی است. وقتی از صنعت هوانوردی صحبت می کنیم به این م،ا نیست که هواپیما آورده ایم یا خواهیم آورد. باید مدیریت صنعتی انجام دهیم که بسیار برتر از مدیریت فنی است. اگر نگاه ما به صنعت ناقص باشد، بخش‌هایی از صنعت لنگ می‌زند.

وی با بیان اینکه مردم به ،وان مشتریان اصلی صنعت به کمیت خدمات توجه دارند و کمتر به فعالیت ها و خدمات پشت صحنه توجه می کنند، افزود: تصور مردم از صنعت هوانوردی بخشی از صنعت است و می تواند یک مانع و مروج ما در استفاده از حمل و نقل هوایی با موانع متعددی از جمله تحریم مواجه هستیم. با این حال، اتفاقات خوبی در سال های اخیر رخ داده است.

ما محکوم به توسعه ناوگان هوایی هستیم

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم زیرا یکی از مشکلات امروز حمل و نقل هوایی عدم تطابق حوزه و تقاضا است. این وظیفه ماست که مشکل را حل کنیم و به درخواست ها پاسخ دهیم. ما نمی تو،م به مردم بگوییم که تحریم می شویم و باید با مشکلات کنار بیاییم. البته در حوزه توسعه ناوگان اطلاعات محدودی داریم تا واردات تحت تاثیر قرار نگیرد.

برای واردات هواپیما از نفت استفاده می کنیم

بذرپاش با اشاره به ،وم گسترش ناوگان هواپیمایی گفت: از همه شرکت های هواپیمایی تقاضا داریم تا حد امکان هواپیما وارد کنند. برای توسعه ناوگان هوایی از منابع و، راه و شهرسازی و مین زدایی نفت استفاده می کنیم. حتی در صورت ،وم مجوز این کار را می گیریم. یکی از برنامه های اصلی و، راه و شهرسازی توسعه ناوگان است و هر گونه مجوز لازم برای این منظور صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بلیط هواپیما بهانه ای برای ارتباط صنعت با مردم است، گفت: مردم بلیت را از ایرلاین می ،ند اما پشتیبان شرکت فرودگاه است. من پشت سر شرکت ها می ایستم اما اگر ایرلاین ها سیاست های وضع شده را رعایت نکنند تا زم، که مجوز لغو نشود با آنها مخالفت خواهم کرد. ما از ،ی شکایت نمی کنیم، وقتی مجوز یک شرکت هواپیمایی لغو می شود، هیچ اتفاقی نمی افتد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایرلاینی که همه اختیارات را نداشته باشد، آیا می تو،م هواپیمایی را بدون خدمات هوایی و فرودگاهی و… تصور کنیم؟ ? ،ت سیاست دارد، همانطور که در پروازهای خارجی آزادی عمل داده ایم، در پروازهای داخلی هم کمک می کنیم تا رضایت مردم را جلب کنیم. در حال حاضر امکان صدور مجوز برای 20 ایرلاین را داریم، اما اگر یک شرکت هواپیمایی خدمات کترینگ نامن، ارائه دهد، کل خدمات صنعت هواپیمایی زیر سوال می رود.

بذرپاش در خصوص پرداخت یارانه سوخت به شرکت های هواپیمایی گفت: وقتی بنزین لیتری 600 تومان می دهیم ی،ی رایگان است. در این زمینه برخی و،خانه ها ملاحظاتی دارند اما در مورد قیمت سوخت هواپیما هیچ اقدامی با نظر ما انجام نداده اند. در مورد قیمت بلیت، ا،ر شرکت ها با ما هستند و فقط دو سه شرکت کمتر درآمد دارند، ما باید به سود شرکت ها، مردم و کشور احترام بگذاریم.

ادامه بده

منبع: https://www.isna.ir/news/1402111712895/%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D9%84%D8%BA%D9%88-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%85