مشاوره انتخاب رشته کنکور 1402?نکاتی برای انتخاب بهترین رشته | darsjet

توجه داشته باشید که کارنامه تجربی امسال (سال 1402) تفاوت هایی با کارنامه سال گذشته دارد ولی در مجموع اطلاعاتی که برای انتخاب رشته تجربی استفاده می شود در هر دو یکسان خواهد بود، زیرا مفاهیم اصلی کارنامه که برای انتخاب رشته تجربی اهمیت دارد، تغییری نخواهد کرد. یکی از مهم ترین مواردی که باید برای انتخاب رشته تجربی از آن آگاه باشید این است که بتوانید کارنامه خودتان را به خوبی تحلیل کنید و بدانید که چه رتبه هایی را در چه رشته هایی به دست آورده اید. داوطلبان توجه داشته باشند برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی به سایت سازمان سنجش پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی ۱۴۰۲

علاوه بر این باید استعداد داوطلب نیز در زمان انتخاب رشته تجربی شناسایی و در نظر گرفته شود. اگر علاقه و استعداد خود را شناختید و اقدام به انتخاب رشته کردید اما رتبه شما برای قبولی در رشته مورد علاقه تان کافی نبود، می توانید از رشته های جایگزین استفاده کنید. تمام انتخاب رشته کنکور تجربی شامل همین 7 مرحله است و اگر درست اجرا شود قطعا بهترین نتیجه حاصل میشود. بر اساس قوانین انتخاب رشته منطقه ای،ناحیه ای و قطبی و کشوری قاعدتا نباید هر دانشگاهی انتخاب شود و اولویت پذیرش شما در منطقه و بعد در ناحیه و بعد در قطب خودتان است که سازمان سنجش نقشه ایران را با تقسیم بندی در دفترچه مشخص کرده است تا کارتان راحت شود.

  • شارژ مشاوره شما همیشه در حساب کاربریتان موجود خواهد بود و در صورت تمایل باقیمانده شارژ به کارت بانکی شما بازگردانده خواهد شد.
  • برای انتخاب این موارد بهتر است به علایق خود توجه کنید.شما با دریافت مشاوره از بهترین مشاور کنکور رشته تجربی میتوانید چیدمان انتخاب رشته خود را به نحو احسن انجام دهید.
  • مثلا زیرگروه یک مهم ترین زیرگروه تجربی است که در انتخاب رشته تجربی، همه به دنبال این زیرگروه هستند.
در بازه زمانی انتخاب رشته کنکور می توانید با پرداخت هزینه مربوطه ، علاقه خود را اعلام کنید. با انتخاب رشته های با گزینش بومی، احتمال قبولی شما در دانشگاه های منطقه بومی یا مناطق نزدیک شما افزایش می یابد. این قسمت مربوط به رتبه آخرین نفر مجاز برای انتخاب رشته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم می باشد و در صورتی که رتبه کل شما در سهمیه بیشتر از رتبه آخرین نفر مجاز برای انتخاب رشته باشد، شما نمی توانید رشته دانشگاه های روزانه و نوبت دوم را انتخاب کنید. آیا تا به حال نام تست های شخصیت شناسی و استعدادیابی را شنیده اید؟ اسم این تست های معروف و کاربردی مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی را شنیده اید؟ با کمک تست های شخصیتی می توانید توانایی ها و مهارت های فردی خود را بهتر درک کنید و در مورد انتخاب رشته خود تصمیم بهتری بگیرید. در واقع این تست ها که معمولا هنگام انتخاب رشته آزمون سراسری می توانید در جلسات مشاوره به آن ها پاسخ دهید، به شما کمک می کند تا رشته مورد نظر خود را راحت تر و بهتر بشناسی و درک کنید. یا اینکه می توان برای ادامه تحصیل این رشته در دانشگاه های خارج از کشور اقدام کرد؟ همه اینها موارد مهمی هستند که قبل از هر اقدامی برای انتخاب رشته در گروه آزمایشی متفاوت نباید از توجه به آنها غافل شوید.

تکنیک جادویی انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 + 50% تخفیف

مشاوره انتخاب رشته کنکور 1402?نکاتی برای انتخاب بهترین رشته | darsjet

الف مشاور به شما توصیه می کند قبل از ثبت کد رشته ها انتخابی از مشاوره انتخاب رشته آنلاین و تلفنی استفاده کنید تا با اطمینان خاطر بتوانید انتخاب رشته خوبی داشته باشید. در مورد دانشگاه فرهنگیان نیز همانند دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور در صورت مجاز به انتخاب رشته در این گروه می توانید با خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ازسایت سازمان سنجش اقدام به انتخاب کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان نمایید. تصور کنید که یک سال را صرف مطالعه از صبح تا غروب کنید، شب بخوابید و هزینه زیادی برای شرکت در کنکور بپردازید، فقط با انتخاب رشته اشتباه وقت و هزینه خود را تلف کنید. انتخاب رشته ای که به طور کلی پوچ و غیر منطقی به نظر می رسد و با معیارهای اصلی انجام نمی شود.

باید توجه کنید که اگر در روند انتخاب رشته خود دچار اشتباه شوید؛ تمام زحمات شما در طی این چند سال به یک باره پوچ می‌شود. چه بسا داوطلبانی با تراز و رتبه‌های عالی به خاطر انتخاب رشته غیر اصولی و نادرست در رشته و دانشگاه خوب قبول نشده‌اند. بنابراین بهتر است برای انتخاب رشته دانشگاهی خود از یک متخصص در زمینه انتخاب رشته کمک بگیرید. فرم انتخاب رشته برای دانشگاه های آزاد دارای 100 انتخاب و فرم انتخاب رشته برای کنکور سراسری دارای 150 ردیف برای قرار دادن اسامی و کد رشته های مربوطه می باشد. همچنین از نکات بسیار مهمی که حین انتخاب رشته باید به آن دقت کنید علاقه، بازار کار رشته مورد نظر، امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه، خوابگاه داشتن دانشگاه، مسافت و دوری دانشگاه و… است.

عید غدیر ۱۴۰۲ چه روزی است + تاریخ، حدیث و اهمیت