مرمت هتل بزرگ قزوین رسما آغاز شد

مرمت هتل بزرگ قزوین رسما آغاز شد

ایسنا/ قزوین طی مراسمی با حضور مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی، در راستای مصوبه، عملیات مرمت و بازسازی هتل بزرگ قزوین به طور رسمی آغاز شد. سفر رئیس جمهور به قزوین

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، امروز 18 اسفندماه مراسمي با حضور مديرعامل و رئيس هيئت مديره صندوق توسعه صنايع سنتي و صنعتي، احياء و بهره برداري از اماكن تاريخي برگزار شد. مقامات منطقه ای در هتل بزرگ کاسپین.

شهاب طلایی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی در این مراسم گفت: مردم قزوین به مجموعه میراث فرهنگی اعتماد دارند و این گواه اتفاقی است که افتاده است. در سعد ال. -مجتمع سلطان. .

وی ادامه داد: علیرغم تلاش های انجام شده در دهه 80 برای مرمت ساختمان گراند هتل، امروز بالا،ه موفق به راه اندازی این پروژه شدیم و قطعا صندوق توسعه با رشد و تکمیل این پروژه در تمامی مراحل پیشرفت همراه خواهد بود. ما می تو،م با حداقل مدارک اداری کار کنیم زیرا این پروژه برای ما مهم است و باعث احیای گردشگری در استان می شود.

طلالی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کاربری اولیه این بنا مس، بوده و از معدود بناهایی است که مجدداً به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرد. این بنا برای ایر،ان یادآور خاطرات شیرین و تلخی است و علاوه بر اقامتگاه، مقصد گردشگری نیز می باشد.

مرمت هتل بزرگ یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین بود

همانطور که علی رضا ،علی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در این برنامه گفت: صندوق توسعه در این طرح به سرعت عمل کرد و از سوی دیگر از این گروه تقدیر و تشکر می کنیم. دوست، که این پروژه را مرمت و به بهره برداری رساندند، برای استقبال شهروندان قزوینی و نشان دادن مسیر توسعه این مجموعه، اولین کارهای خود را از نمای ساختمان در خیابان نبیه آغاز می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: مرمت این بنا از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین بود و این دغدغه ما بود که پاسخ دهیم خوشحالیم که امروز این پروژه کلید خورده است. . در ایام نوروز با توجه به اینکه محل اصلی بازار صنایع دستی قزوین در منطقه ،تخان است، بازدید از این محوطه تاریخی و فعالیت کارگاه مرمت می تواند جذابیت خاص خود را برای بازدیدکنندگان داشته باشد.

راچشم انداز ما قزوین به ،وان یک مرکز بزرگ گردشگری است

مهدی سراندونی معاون عمر، استاندار قزوین در مراسم افتتاحیه مرمت گراند هتل که در محوطه این مجموعه تاریخی برگزار شد، گفت: گراند هتل خارش منظر شهری در یکی از محورهای اصلی شهر قزوین بود. گردشگری ،ر مدت هاست که مردم منتظر احیای آن بوده اند و قطعا یکی از مهمترین تلاش های ،ت توسعه گردشگری است و قدم های زیادی در این زمینه برداشته شده است که تنها به بخشی از آن اشاره می کنیم. .

وی ادامه داد: یک سری اقدامات در این زمینه انجام شده و قطعاً سعدالسلطنه مایه مباهات ماست، امروز پروژه تاریخی بقعه در حال شروع است و کارهای جدی در این مرکز و هتل بزرگ در حال انجام است. در حال مرمت است که انشاءالله امروز انجام خواهد شد.

این مسئول گفت: در خصوص ستاد ،ت تصمیمات جدی داریم و میدان دارالشفا از ضلع غربی خیابان النبیه طراحی و شروع می شود و محور مهم گردشگری از سعدالسلطنه تا کوله را تشکیل می دهیم. ساختمان فرنجی. که شهرت ملی پیدا می کند و به یک مرکز گردشگری تبدیل می شود و تولید محتوای آن در حال پیگیری و شناسایی بالقوه است.

بریندونی در پایان گفت: چشم انداز ما قزوین به ،وان یک مرکز بزرگ گردشگری است که پیرامون آن و از طریق این طرح ها رونق اقتصادی حاصل می شود و مهم است که گراند هتل به ،وان بنای معروف در این مجموعه تاریخی مرمت شود و با افراد مبتدی مطمئناً متوجه شروع روند تغییر پروژه از سمت خیابان نبیریه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402120906329/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D9%85%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%82%D8%B2%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF