شیرآلات صنعتی و انواع آن ها مقالات اخبار و مقالات بازرگانی سیال کنترل | kasrasaran

شیرآلات صنعتی و انواع آن ها مقالات اخبار و مقالات بازرگانی سیال کنترل | kasrasaran

XINTAI VALVE GROUP CO., LTD.was که در سال 1998 تاسیس شد، یک شرکت حرفه ای تولید کننده شیر است که تحقیق و توسعه، ریخته گری، توسعه، تولید و فروش را به هم متصل می کند. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید.

مزایا و معایب شیر کشویی چاقویی

در این مقاله از پیکاتک می خواهیم در مورد شیر چاقویی و مشخصات و کاربرد های آن صحبت کنیم. برای باز و بسته کردن شیر کشویی چاقویی، بسته به شرایط کاری، بودجه، سایز شیر و عملکرد مورد انتظار، می توان از عملگر دستی که بصورت هندویل (فلکه ای) است و یا از عملگرهای برقی، پنوماتیک یا گیربکسی استفاده کرد. شیرهای کشویی چاقویی برای ارائه روشی کارآمد برای کنترل جریان مواد فله خشک با جریان آزاد طراحی شده‌اند . این نوع شیرها معمولاً در خروجی سطل های ذخیره فله خشک، سیلوها، قیف‌ها، ناودان‌ها، نوار نقاله‌های مکانیکی یا هر نقطه تخلیه ثقلی مشابه نصب می‌شوند.

تفاوت شیر چاقویی ویفری و شیر چاقویی لاگ چیست؟

مهره ماسوره اين نوع شيرها يكي از مزيتهاي مهم آن است بطوريكه به راحتي قابل تعويض است بدون آنكه شير از خط جدا مرجع مفید شود. شیر چاقویی میراب قابل نصب بین دو فلنج لوله (ویفری) یا به فلنج خط ( لاگ) و دارای سیستم آببندی یكطرفه می باشد كه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل طراحی خاص این شیر، قطعات در حال حركت كمترین تماس را با یكدیگر دارند.

  • شیر دروازه‌ای چاقویی هنگام برخورد با دوغاب، مواد ساینده، خورنده و چسبناک بسیار مفید هستند.
  • نوع ژاكت دار اين شيرها جهت كنترل سيال لجني در بسياري از پروسه‌ها مانند تصفيه آب ، كاغذسازي استفاده مي‌گردد.
  • از مزیت‌های اصلی شیر کشویی چاقویی سادگی عملکرد، قیمت پایین، وزن نسبتا کم و عملکرد بالای آن برای قطع و وصل جریان مواد پودری و مایعات غلیظ اشاره کرد.
  • در حالت نیمه باز دیسک و سیت به مرور دچار فرسایش می‌شوند و عبور سیال از شیر با لرزش و صدا است.

چک ولو برای جلوگیری از برگشت جریان در سیستم‌های لوله کشی به کار می‌رود. فشار سیال عبوری از شیر باعث باز شدن شیر می‌شود و برگشت جریان باعث بسته شدن شیر می‌شود. شیرآلات صنعتی یا همان (valve) نیز دارای مدل های بسیاری است که هریک برای کاربردهای مختلف استفاده می شوند در ادامه ده مدل از این شیرآلات که در صنعت بیشترین کاربرد را دارند معرفی میکنیم، با همراه باشید. وبلاگ آموزنده ما را در مورد سوپاپ های چرخشی کاوش کنید، جایی که به تعاریف، انواع، اصول کار و ویژگی های کلیدی آنها می پردازیم. در این وبلاگ جامع با تعاریف، انواع و اصول کار شیرهای چک رزوه آشنا شوید. در مورد ویژگی های کلیدی آنها، از جمله جلوگیری از جریان برگشتی، طراحی فشرده، عملکرد سریع و تطبیق پذیری اطلاعات کسب کنید.

کاربرد شیرآلات صنعتی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

از جمله مزایای شیرهای چاقویی ارزان بودن، به کار انداختن آسان و سبک بودن آنهاست . آنها در کاربردهایی با سیالات چسبناک مانند لجن و دوغاب سودمند هستند، زیرا تیغه‌های آنها می‌توانند به راحتی وسایل غلیظ را برش دهند. این شیرها همچنین محکم هستند زیرا طراحی شده‌اند تا در محدوده دما و فشار بالا کار کنند، این امر به معنای طول عمر بیشتر و سایش و خرابی کمتر است. شیرهای چاقویی همچنین می‌توانند برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش کارایی سیستم لوله کشی خودکار شوند. شیر دروازه‌ای چاقویی به طور خاص برای عملیات روشن-خاموش و جداسازی در سیستم‌ هایی با ذرات جامد محلول بالا طراحی شده‌ اند.