راهنمای سفر به مصر ؛ معرفی جاهای دیدنی و غذاهای معروف این کشور

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است. با توجه به این که توانایی سرمایه گذاری در این زمینه در کشورهای در حال توسعه بسیار پائین بوده و در کشورهای پیشرفته نیز به دلیل حاکم بودن نظام اقتصاد بازار، دولت علاقه ای به چنین سرمایه گذاری هایی ندارد، لذا شرکت های بزرگ در این حالت وارد بازار شده و با سرمایه گذاری های خود بخش عمده اقتصاد گردشگری را به خود اختصاص می دهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به طور ویژه میز تخصصی نان و شیرینی را تشکیل دادیم و هم متخصصین این حوزه و هم فعالان گردشگری حضور به عمل رساندند و این مهم باعث شد برنامه ریزی دقیقی در این حوزه داشته باشیم. حتی برای رفتن به سفر، نیازی به حمل چمدان توسط مسافر نیست زیرا مسافران میتوانند به کمک برخی شرکت ها، چمدانهای خود را قبل از سفر به فرودگاه تحویل دهند. منطقه خراسان به عنوان منطقهای کاربردی در ایران به شکل جدیتری برای معرفی جاذبههای خود در تلاش است. اما بهراستی اگر گردشگری یک فرایند عاشقانه است، چرا از آن با عنوان صنعت یاد میشود؟ اما در سالهای اخیر گردشگری در شهرهای مختلف گرجستان مهمترین نقطه اتصال ایرانیان و گرجستان بوده است. گرمای آب در اینجا حدودا ۴۸ درجه سانتیگراد است. شاید موجب تعجب باشد که بفهمیم بیابانی متروک در خاورمیانه، اکنون به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

3-جهانگردی میتواند توجه عموم را به آلودگی، نابودی خلیجها، مرجانها، گرفتار شدن دلفینها، ماهیگیری بی برنامه جلب کند. 1-جهانگردی میتواند توجه عموم را به جاذبههای تاریخی جلب و برای حفظ و مرمت آنها با کمک علاقه مندان محلی صندوقی را ایجاد کند. این نکته در قلب اقیانوس هند، در جزیرهٔ موریس که امسال پنجاهمین سالگرد استقلالش را جشن میگیرد، بسیار مشهود است. به همین دلیل است که در بازار گردشگری ایران سهم گردشگران بینالمللی برای جاذبههای ساحلی ایران تقریباً صفر است. حال با کمی تامل در این زمینه میتوان دریافت که ورود گردشگر به هر کشور، در کنار لزوم وجود جاذبههای گردشگری، نیازمند پیششرطهایی است که یکی از آنها در نظر گرفتن حقوق گردشگران است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی نه تنها شامل تأمین مالی سرمایه، بلکه شامل تأمین مالی وام ها، تخصص مدیریت، تکنولوژی های جدید، مهارت های فنی و دسترسی به بازارهای جهانی را دربرمی گیرد و درواقع اغلب عناصر غیرمالی مجموعه سرمایه گذاری است که مورد توجه کشورهای در حال توسعه می باشد. این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که صنعت گردشگری در ایران چه شرایطی دارد و نقش آن در اقتصاد کشور چگونه است، گفت: ایران با حدود 8 میلیارد و 800 هزار گردشگر در سال 1398 درآمدی معادل 12میلیارد دلار بهطور مستقیم در گردشگری ایجاد کرده که 5/ 2درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل میشود.

گردشگری بین المللی به زیرساخت هایی نظیر خطوط هواپیمایی، هتل ها، فرودگاه و مکان های جذاب و خاص به منظور جلب گردشگر و ایجاد حداکثر درآمد نیاز دارد و در واقع جاذبه های گردشگری برای کشورها یک منبع طبیعی نیست که بتوان به سادگی از آن استفاده کرد و استفاده و کسب درآمد از ناحیه جاذبه های گردشگری نیاز به سرمایه گذاریهای کلان دارد. در تحقیقات منتشر شده توسط «شورای جهانی سفر و گردشگری» علاوهبر نتایج فوق، به این مورد اشاره شده است که بهازای ایجاد یک شغل مستقیم مرتبط با گردشگری به ازای مسافران بینالمللی، دو شغل فرعی نیز در این صنعت ایجاد میشود و این بدان معناست که رونق صنعت گردشگری و افزایش مسافران بینالمللی در این مناطق در واقع باعث ایجاد ۳ شغل در این صنعت خواهد شد که بالطبع بسته بهافزایش مسافران بینالمللی نرخ اشتغالزایی و درآمد غیرنفتی کشورها از صنعت گردشگری بهشدت چشمگیر خواهد بود. مدیریت مبادله توسط منفعت شخصی، سوداجتماعی و یا هر دو هدایت می شود و موفقیت یک روش بلند مدت، به رضایت متقابل عرضه کننده و مصرف کننده بستگی دارد. در ابتدای ورودی غار، یک شیب ملایم به سمت داخل غار وجود دارد که در این مسیر آثار هوازدگی فیزیکی و شیمیایی شامل خرد شدن سنگها و رنگ خاک قرمز به خوبی دیده میشود و بعد از ۱۰ متر یک سنگ تخریبی در داخل ورودی قرار گرفته که میبایست تا طول یک متر به صورت سینهخیز وارد غار شد برای دست یافتن به این غار باید مسیری در حدود ۴ ساعت را کوهپیمایی کنید.

یکپارچگی افقی تواما موزای با هریک از کانال های توزیع توریستی شکل می گیرد و موسسات مشابه را قادر می سازد تا بتوانند محصولات و سرویس های فوق را به شکل موثرتر و کارآمدتری توزیع کنند. یکپارچگی عمودی زمانی پدیدار می گردد که سازمان ها کانال توزیع توریست در یک سطح را با اعضاء در سطح دیگر را برای دستیابی به مقیاس های اقتصادی، کنترل بهتر هزینه ها، هماهنگی مدیریت سرویس ها، کنترل بیشتر کانال و افزایش و امکانات به هم ارتباط دهند. 2- ساختمان قدیمی را بازسازی ولی به کاربری آن ارج نهاده و یکپارچگی آن را حفظ کنند. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در پایان گفت: به خوبی توانسته ایم پیوند درست بین متخصصین نان و شیرینی و فعالان گردشگری با وزارت خانه ایجاد کنیم و امروز هم این جلسه به خوبی توانست این ارتباط را برقرار کند.

امروزه با پیشرفت در صنعت گردشگری آنکارا به سمت مدرنیته پیش رفته است و ترکیبی از شهر سنتی و مدرنیته را می توانید در آن جا احساس سایت atours کنید. آمارهای بین المللی و دیدگاه کارشناسان جهانگردی نشان می دهد که این صنعت تا سال ۲۰۱۰ میلادی به بزرگ ترین صنعت دنیا تبدیل خواهد شد و درآمد اقتصادی چشمگیر و فرصت های شغلی بی شماری را برای کشورهای مختلف فراهم می آورد و نقش مهمی را در فقرزدایی کشورهای محروم و مناطق توسعه نیافته بازی خواهد کرد. افزایش درآمدهای واقعی، ناشی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی بیشتر از افزایش حاصل در درآمد سرمایه گذاران است و در واقع بازده اجتماعی بیش از بازده خصوصی می باشد. از نیمه دهه ۸۰ تاکنون کشورهای روبه توسعه به طور فزاینده ای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (foreign direct) (investment) را بررسی کرده اند. اگر هم قصد دارید که ستارههای شب را رصد کنید، کویر اشتهارد و ارتفاعات تپههای رنگینکمان، میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. کندر در نزدیکی واریش و اسالم خلخال در فصول بهار تا پاییز و طارم زنجان در فصل بهار، همچنین قصربهرام در ورامین میتواند از برنامه های مناسب پیاده روی باشد.

اما در این میان سهم ایران از کل گردشگری بین المللی در سطح جهان، به رغم وجود جاذبه های متنوع فرهنگی از قبیل آثار تاریخی، موزه ها، مکان های دیدنی و زیارتی، سنت ها شامل جشنواره های ملی، هنر و صنایع دستی، موسیقی، فرهنگ عامه و آداب و رسوم بومی، مناطق طبیعی زیبا شامل پارک های ملی، حیات وحش، سواحل دریا، مراکز کوهستانی و سایر جاذبه ها همانند آب و هوا، چهار فصل بودن ایران، مراکز آب درمانی همچون چشمه های آب معدنی و از همه مهم تر قدرت بالای خرید گردشگران (به دلیل ارزانی نسبی کالاها و خدمات مورد نیاز) تنها ۰/۱ درصد می باشد. ابزار الکترونیکی و اینترنت در تمام زنجیره توزیع خدمات گردشگری شامل خطوط هوایی، مهمان پذیری، گردانندگان تور، آژانس های مسافرتی و مقاصد سفر تغییرات شگرفی ایجاد کرده است.

منطقه بندی و برنامه ریزی توسعه زیرساختارهای جهانگردی نه تنها بر مناطق خاص و محلهای ویژه بلکه برحداقل و حداکثر محصول (تعداد تختها، اطاق ها) بایداستوار باشد. ازمیر با دارا بودن اماکن و بناهای تاریخی خیره کننده خود نشاندهنده این است که در گذشته برای قرن ها محل سکونت یونانی ها، ارمنی ها، یهودیان شامات و ترک ها بوده است. هم اكنون آمریكا با سالانه 85 میلیارد دلار، اسپانیا با 55 میلیارد دلار و چین و انگلیس هریك با 33 میلیارد دلار بیشترین درآمدهای گردشگری در میان كشورهای گردش پذیر را به خود اختصاص داده اند. 8- تا جای ممکن درختان را فقط و در صورت لزوم به قطع گل و سبزیجات بکارند. اگر می خواهید یکی از محبوب ترین مناطق دیدنی رویان را ببینید، کافیست وارد شهرک ساحلی هایکاشن شوید تا به کلیسای آنتوان مقدس برسید. توسعه گردشگری میتواند صنعت هتلداری و رستورانداری، صنایع دستی، حمل و نقل، صنایع غذایی، نگهداری از حیوانات بومی برای جذب گردشگر، مرمت آثار باستانی و تاریخی، حفظ و نگهداری و توسعه منابع طبیعی و صنایع بیشمار دیگری را در كشور افزایش دهد كه در كنار آنها می توان میلیونها شغل در كشور ایجاد كرد.

امروزه وجود آژانس های مسافرتی و شرکت های توریستی، هتل ها و مؤسسات حمل ونقل ـ که بین گردشگر و یک مقصد انتخاب شده ارتباط برقرار می کنند ـ برای همه مسلم است و این شرکت های واسطه، بازار جهانی و بزرگ گردشگری را از طریق عملیات فراملیتی خود در کشورهای مبدأ و مقصد به وجود آورده، آن را تحت کنترل داشته و منافع سرشاری را از آن کسب می کنند و هم اکنون آن را تحت کنترل خود دارند. این را باید رهبران صنعت گردشگری و تئوریسینهای اقتصادی انرژی مثبت و فعال در امر کسب و کار سبز، مورد توجه قرار دهند. در بازاریابی محتوایی مرتبط با گردشگری مهم است که مخاطب احساس کند با تولیدکننده ی محتوایی که می بیند یا می خواند همسفر است و در مکان مورد نظر با هم قدم می زنند، رستوران می روند، اتاقی در هتل اجاره می کنند و سرگرم می شوند.

این آموزش ها به فرصت شغلی برای گردشگر و مسافر تبدیل می شود و فرد در كنار تفریح و گردشگری قادر خواهد بود در محل اسکان سفر خود صنایع دستی تولید كند و به عنوان هدیه به دوستان خود بدهد. صنعت جهانگردی امروزه به یکی از بزرگ ترین و پردرآمدترین بخش های اقتصادی دنیا تبدیل شده و مطابق نظر سازمان جهانی گردشگری این صنعت بزرگ ترین صنعت فعال در جهان است. این خانه ی تاریخی در سال ۱۳۷۷ ثبت ملی سازمان میراث فرهنگی شد. همچنین، این رشته برای آن دسته از افرادی مناسب است که با موضوعات سفر و برنامهریزی آن، تدارک تورهای مسافرتی، آشنایی با میراث فرهنگی و صنایع دستی سروکار دارند.

گزارشگر: دکتر سید مصطفی فاطمی, مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در حاشیه اولین میز تخصصی صنعت نان و شیرینی به خبرنگار ما گفت: ایران به خاطر تاریخ غنی در حوزه های مختلف به خصوص گردشگری جایگاه ویژه ای دارد و یکی از جاذبه های مهم گردشگری که دنیا هم توجه زیادی به آن دارد مبحث خوراک است که در کشور ما هم این نوع تنوع, میتواند به جاذبه گردشگری بیفزاید. بر اساس تعاریف پایه در گردشگری انواع گردشگری به هفت نوع یا مدل اصلی تقسیم بندی شده است. رتبه بندی هتل ها بر اساس تعداد ستاره ها قطعا می تواند راهنمای بسیار مهم و مناسبی برای مسافران باشد تا براساس خدماتی که دریافت می کنند، بتوانند انتخابی آگاهانه داشته باشند.

بخش های مختلف صنعت گردشگری در این محیط اطلاعاتی، می تواند به شناسایی فرصت های تجاری در بازار پرداخته، به توسعه همکاری با تهیه کننده ها و واسطه ها بپردازند و همچنین می توانند موسسات غیررسمی را به منظور توسعه و ارائه خدمات گردشگری، ایجاد کنند. دخترِ اکبرخان با پسرعموی خود صادقخاناکبرمحتشمالملک ازدواج کرده و بههمیندلیل پس از آن این باغ را باغمحتشم نامیدهاند. بنابراین با شرکت در این دوره میتوانید یک درآمد مانا و رو به رشد را برای خود رقم بزنید؛ اما اصلیترین فرصتهای شغلی گردشگری چیست؟ مثلاً در منطقه ای در زنگبار فقط یک هتل کوچک دارد که نزدیکترین دهکده تا این هتل 2 کیلومتر فاصله دارد که شروع به فروش صدفهای دریایی به جهانگردان کردند، هتل بمنظور حفظ محیط زیست از مهمانان خود مصرانه خواست که صدف نخرند که باعث محروم شدن روستائیان از یک منبع درآمد شد ولی برای جبران کلیه کارمندان و خدمه خود را از این روستا انتخاب و اجناس مورد نیاز خود را نیز از آنجا خریداری میکردند و توصیه او به روستائیان تولید سبزیجات مورد نیاز هتل بود. در سالهای بعد فرمانروایان زیادی بر این کشور تسلط داشتند تا اینکه بعد از جنگ جهانی اول مصر استقلال خود را اعلام کرد.