مفتول مسوار قیمت انواع مفتول مسوار خرید و فروش مفتول مسی شهر مفتول | foulka

دارای خاصیت انعطاف پذیری کمی است که از انواع محصولات آن می توان به سیم های مسی نیمه افشان اشاره کرد. مفتول مسی یکی از مواد خالص در حوزه مس و متعلقات مس می‌باشد که در در اندازه‌های ۸ میلی‌متر (مفتول ۸ میلی‌متر)، ۱۲، ۲۰ و ۲۳ میلی‌متر تولید و بهره‌بردای می‌شود. ASTM-B49 و ASTM-B193 و ASTM-B115
کاتد مس تولیدی در پالایشگاه به واحد ریخته‫گری ارسال می‌گردد. رسانای الکتریکی مفتول مس بدون اکسیژن به نسبت مس اکسیژن دار کمتر است و از این رو جهت جوشکاری و لحیم کاری مناسب است. از دیگر مشخصات فنی و مکانیکی که باید در خصوص این محصول بدانید، گریدهای موجود در بازار است.

کاربرد سیم مفتول مسی

همچنین این محصولات به دلیل کاربرد فراوانی که در ساخت و ساز زیورآلات دارند، می توانند برای ساخت محصولات مسی نیز کاربرد داشته باشند. سیم ها فقط برای انتقال جریان برق نیستند و از آنها برای ساخت و سازها نیز استفاده میشود. سیم مفتول مسی یکی از ابزارهایی است که در کنار استفاده به عنوان یک سیستم انتقال دهنده جریان برق، می تواند برای کارهای مختلف نیز استفاده شود. مدل های مختلفی از این نوع سیم در بازار وجود دارد که هرکدام بسته به شرایط و نوع طراحی کاملا متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی دارند. این موضوع که سیم‌ها فقط برای انتقال جریان برق مورد استفاده قرار نمی گیرند و از آنها برای ساخت و ساز نیز استفاده می‌شود، خیلی شناخته شده نباشد.

سیم مسی گرد، سیم مسی تخت، سیم مسی افشان، سیم مسی نیمه‌افشان و مفتول مسی از انواع سیم مسی هستند که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. مفتول مسی یا سیم مفتول سیمی است که یک رشته دارد و از جنس مس است. تولیدکنندگان امروزه از مس تنها برای کارهایی که نیاز به خواص آن دارد استفاده می‌کنند چرا که قیمت مس به شدت بالا رفته و آمار خریدارها پایین آمده است.

سوالات متداول مفتول مسی

مفتول مسوار قیمت انواع مفتول مسوار خرید و فروش مفتول مسی شهر مفتول | foulka

همانطور که گفتیم مفتول مسی از لحاظ نوع و ابعاد انواع مختلفی دارند؛ مفتول های مسی در انواع آهنگری شده، کار سرد، اکسترودر شده و نورد گرم، روکش دار و بدون روکش، ساخته و عرضه میشوند و با دقت ابعادی بالا در انواع آنیل شده نرم، سخت و نیمه سخت ساخته میشوند. در فرایند تولید دسته دوم، که مس با نماد (Cu-ETP) نشان داده‎ می‌شود، مذاب مس به وسیله اتمسفر اکسیدی تحت کنترل قرار می‌گیرد تا محصول نهایی دارای 300ppm اکسیژن باشد، به این نوع از مس، مس الکترولیتی گفته می‌شود. برای تولید مفتول مسی تلاش می‌شود تا تمام اکسیژن‌های موجود در آن را حذف کنند که برای رسیدن به این مهم، از روش‌های خاصی استفاده می‌شود. این نوع از مفتول مسی تولیدی صنایع مس کاوه از ماده اولیه کاتد تولید می‌شود. کاتدها در کوره‌های شافت و با طی کردن مراحل ریخته‌گری تبدیل به مفتول مس ۸ میلیمتری می‌شوند. با اکسیژن زدایی از مفتول مسی، میزان انعطاف پذیری و چکش خواری آن افزایش می یابد.

انواع سیم مفتول مسی

دسته اول که مس بدون اکسیژن نام دارد، دارای شاخص استاندارد و نماد (Cu-Of) است که از مقدار 99/95 درصد مفتول فولکا مس برخوردار هستند. در تولید همین نوع از مس، مسی با شاخص الکترونیکی ساخته می‌شود که حاوی 5 ppm اکسیژن و 99/99 درصد مس خالص می‌باشد، این نوع از مس با نماد (Cu-OfE) نمایش داده می‌شود. به دلیل انعطاف پذیری، مقاوت و نیز زیبايی و درخشش سيم مفتول مسي از آن در توليد زيورآلات و كارهاي دستي با ظرافت میتوان استفاده كرد. بعد از اعمال تحریم‌ها توسط دولت آمریکا میزان صادرات صنایع مسی اندکی کاهش یافته است، برای ادامه فعالیت‌های تولید و صادرات مجبور هستیم هزینه‌های سنگینی را در این راستا متحمل شویم تا چرخه اقتصادی کشور متوقف نشود.

  • همه ی ما مس را میشناسیم و از نزدیک دیده ایم، مس را میتوان جزو ارزشمندترین فلزات روی کره زمین دانست که ارزش آن هم به دلیل کاربردی است که در زندگی روزمره و صنعت و هم قیمت بالایی که دارد.
  • همچنین طول هر شاخه در زمان تولید 20 ، 100، 200 و 300 سانتی‌متر است.
  • این فروشگاه همچنین با داشتن سابقه بسیار طولانی در زمینه انجام پروژه های صنعتی،میتواند به کمک نمایندگی های مجاز خود در شهرستان آماده خدمت رسانی به شما نیز باشد.
  • وجود روکش باعث بالاتر رفتن مقاومت و قطر آن ها نسبت به مفتول های معمولی شده است.روکش سیم مفتول های مسی را در انواع رنگ های مختلف و در کلاف های با متراژ بالا میسازند.