لیست قیمت مادربرد MotherBoard ۱۲ مرداد ایمالز

Clock signal اساسا یک موج مربعی شکل است که در تصویر زیر مشاهده میکنید.بخاطر اینکه داده ها بصورت سریال فرستاده میشوند اسلات های PCIe در clock signal های خارجی قرار نمیگیرند.این به طور چشمیگری در افزایش سرعت انتقال داده ها نقش موثری دارد. برند ازراک یکی دیگر از برندهای شناخته شده در عرصه تولید و ساخت کامپیوتر و تجهیزات آن به شمار می آید که در حال حاضر تمام تمرکز خود را بر روی تولید مادربرد، سینماهای خانگی و کامپیوترهای صنعتی گذاشته است. خوب است بدانید که این برند در ابتدا یکی از زیرشاخه های کمپانی بزرگ و معروف ایسوس بوده که در سال 2002 از ایسوس جدا شد و به عنوان یک کمپانی مستقل به فعالیت حرفه ای خود در این عرصه ادامه داد و در سال 2010 نیز این کمپانی تحت عضویت کمپانی Pegatron درآمد.

ASUS H110M-K Motherboard

البته به این موضوع توجه داشته باشید که mother board باید متناسب با سایر قطعات سیستم شما باشد، بهتر است با توجه به شرایط اقتصادی مدلی را انتخاب کنید که امکان ارتقا داشته باشد. توجه نمایید که در این میان تولید کنندگانی وجود دارند که مادربوردهای گیمینگ ارزان قیمتی را تولید می کنند که با بررسی قیمت و ویژگی آن ها متوجه خواهید شد تفاوت چندانی با نمونه معمولی ندارند. تصمیم نهایی با شماست اگر احتیاج به مشاوره با کارشناسان متخصص در حوزه آی تی داشتید می توانید با شرکت دانش بنیان رها تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره لازم را به شما ارائه دهند. پورت تاندربولت نیز تاکنون در چهار نسخه ارائه شده که از نسخه‌های ۱.۰ و ۲.۰ آن دیگر کاربرد ندارند و نسخه ۳.۰ و مخصوصا ۴.۰ آن هم بیشتر در مادربردهای ردهّبالا دیده می‌شود. بیشتر مادربردها علاوه بر داشتن یک سری پورت در قسمت پشتی خود، دارای یک سری اتصال‌دهنده (اصطلاحا هدر) USB روی خود هم هستند که با اتصال پورت‌های USB روی کیس به آن‌ها (از داخل کیس) می‌توان از پورت‌های USB کیس که معمولا در قسمت جلویی آن قرار دارند و بیشتر در دسترس هستند نیز استفاده کرد.

MSI X570-A PRO Motherboard

مثلا اگر دو شیار PCI-E M۲ داشته باشید و هشت کانکتور SATA آن وقت جمعا می‌توانید ده درایو در سیستم‌تان نصب کنید که دو تای آن‌ها می‌توانند درایو SSD با رابط NVMe باشند با سرعتی از چند تا ده‌ها برابر بیشتر از درایوهای دیگر. اندازه این شیار دقیقا به اندازه شیار PCI-E x۴ است ولی مختص نصب درایوهای SSD با رابط NVMe است یعنی نمی‌توانید چیز دیگری به غیر از درایو SSD در آن نصب کنید. همچنین درایوهای SSD هم بدون واسطه قابلیت نصب در شیار PCI-E x۴ را ندارند و اگر بخواهید یک درایو SSD را در یک شیار PCI-E x۴ نصب کنید حتما به یک مبدل نیاز خواهید داشت که حتی ممکن است باعث افت سرعت درایو نیز بشود.

کانکتورهای حافظه داخلی برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند هارد درایو مکانیکی و SSD مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور تائید و دریافت اطلاعات از این دستگاه‌ها باید آن‌ها را به مادربرد متصل کنید. مادربردهای دسکتاپ، کیس‌ها و منابع تغذیه همگی در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند که به عنوان Form Factor شناخته می‌شود. برای اینکه این سه قطعه به خوبی با یکدیگر کار کنند هر سه باید با یکدیگر تطبیق‌پذیر باشند. تلفن‌های همراه و تبلت‌ها هم مادربرد دارند ولی اغلب از آن‌ها با عنوان مدار منطقی یاد می‌شود.

  • مثلا اگر دو شیار PCI-E M۲ داشته باشید و هشت کانکتور SATA آن وقت جمعا می‌توانید ده درایو در سیستم‌تان نصب کنید که دو تای آن‌ها می‌توانند درایو SSD با رابط NVMe باشند با سرعتی از چند تا ده‌ها برابر بیشتر از درایوهای دیگر.
  • پس این افراد بهتر است به جای سرمایه‌گذاری روی مادربورد و پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید این قطعه، روی خرید پردازنده‌ای با توان بیشتر یا انتخاب قطعات اضافه (مانند هارد حالت جامد) یا حتی کارت گرافیک قوی‌تر سرمایه‌گذاری کنند.
  • در مادربرد مورد مثال، درگاه‌های SATA (که برای اتصال هارددرایوها، دی‌وی‌دی رایترها و… استفاده می‌شوند) به دلیل محدودیت پهنای باند ارتباطی کلی مادربرد که در بالا گفته شد، گروه‌بندی شده است.
  • این هیت سینک ها علاوه بر همگام شدن با کارت گرافیک های بزرگتر امروزی، کوتاه شده اند.
  • همان‌طور که در تصویر می‌بینید فلزی نقره‌ای استادیومی شکل، نوعی نوسان‌ساز کریستالی کوارتز است که سیگنال زمان‌بندی فرکانس پایینی را فراهم می‌کنم تا تراشه‌ی شبکه بتواند همگام‌سازی شود.

غافل از اینکه مادربرد قطعه‌ی اصلی و عامل اصلی کارکرد تمام اجزای یک سیستم کامپیوتری است. CMOS مخفف عبارت Complementary Metal Oxide Semiconductor است و در مادربرد کامپیوتر و لپ‌تاپ یافت می‌شود و شکل ظاهری آن مانند یک سکه‌ی کوچک است. این CMOS بسیاری از دیتاهای سیستم مانند ساعت سیستم، تاریخ، تنظیمات سخت‌افزاری، اتظیمات پیکربندی بایوس، رمز عبور ادمین و مدیریت انرژی را ذخیره می‌کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار