قیمت عالی Core-i5-3470 سی پی یو کامپیوتر سی پی یو Intel

با این حال فرکانس حافظه رم قابل پشتیبانی توسط هر نسل از پردازنده ها متفاوت است. پردازنده‌های بازار غالباً در دو نسخه تری (بدون جعبه) و باکس( دارای جعبه) در دسترس هستند. مزیت پردازنده‌های تری قیمت پایین‌تر آنها است اما فاقد گارانتی، کولر استوک و جعبه هستند.

Intel Core i7-9700K Processor

پردازنده یا CPU یک تراشۀ کامپیوتری کوچک اما قدرتمند است که در بالای مادربرد قرار گرفته و در هنگام وبگردی، ایجاد فایل‌ها، بازی کردن یا اجرای نرم افزارها، دستورالعمل‌ها را محاسبه و تفسیر می‌کند. در واقع CPU یک جزء حیاتی است که کامپیوتر شما نمی‌تواند بدون آن هیچ‌گونه فعالیتی داشته باشد. در ادامه بهترین پردازنده‌ها را معرفی کرده و شما را برای خریدی بهتر راهنمایی می‌کنیم.

قیمت عالی Core-i5-3470 سی پی یو کامپیوتر سی پی یو Intel

این پردازنده ۴ بیتی از فرکانس ۷۴۰ کیلوهرتزی برخوردار بود و می‌توانست در هر ثانیه ۹۲۶۰۰ دستور را اجرا کند. پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای از شرکت اینتل با قابلیت‌های استثانی و عملکرد بالا. برای مثال برخی کامپیوترهای دیجیتال قدیمی اعداد را به شکل مقادیر سیستم عددی ده دهی (پایه ۱۰) نشان می‌دادند و برخی دیگر از کامپیوترها از نمایش‌های غیر معمول نظیر، ternary (پایه ۳) استفاده کرده‌اند. تقریباً تمامی پردازنده‌های جدید، اعداد را به فرم باینری (دودویی) نشان می‌دهند، که در آن هر رقم به وسیله یک کمیت فیزیکی دو مقداری، نظیر ولتاژ «بالا» یا «پایین» نمایش داده می‌شود.

  • برای مثال در برخی گوشی‌های هوشمند یک تراشه که از پردازنده میزبانی می‌کند ممکن است سایر وظایف مثل، تماس‌های صوتی، اتصال وای‌فای و GPS را نیز مدیریت کند.
  • محصولات اینتل، محبوب‌ترین پردازنده‌های کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها در جهان هستند.
  • اگر تا به حال نقد و بررسی گوشی و یا لپ‌تاپ را خوانده باشید به احتمال زیاد به عبارت پردازنده یا CPU کامپیوتر یا موبایل برخورد کرده‌اید.
  • در مقاله راهنمای خرید سی پی یو، ویژگی ها و نکاتی که باید در هنگام انتخاب پردازنده در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.
  • برای خرید سی پی یو و سی پی یو گیمینگ می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش اگزو تماس بگیرید.
  • سیگنال ساعت توسط یک مدار نوسانگر خارجی تولید می‌شود، که تعداد ثابتی از پالس‌ها را در هر ثانیه، به شکل یک موج مربعی متناوب تولید می‌کند.

پردازنده های سری Threadripper این کمپانی بهترین گزینه برای فعالیت های مالتی تسکینگ و رندرینگ هستند. در حالی که سی پی یو های Ryzen با هدف پیش بردن فعالیت های گیمینگ تولید می شوند. کمپانی AMD نیز مسیر مشابه اینتل را برای نام گذاری بر روی پردازنده های خود پیش گرفته تا هر کاربر محصول مورد نیازش را پیدا کند.

شرکت های سازنده انواع سی پی یوها

درصورتی که پردازنده دارای هسته‌های بیشتر باشد، هر هسته می‌تواند بصورت مجزا ۲۸۰۰۰۰۰۰۰۰ دستور را پردازش کند. البته منظور دستورات ساده یک سیکلی هستند (مثلاً در طراحی RISC تقریباً همه دستورات یک سیکلی هستند) که در یک چرخه (Cycle) اجرا می‌شوند. مدت زمان انجام یک کار به‌ وسیله رایانه، به عوامل متعددی بستگی دارد که اولین آنها سرعت پردازشگر رایانه ‌است. پردازشگر یا همان CPU یک تراشه الکترونیکی کوچک در کامپیوتر است و سرعت آن بر حسب مگاهرتز یا گیگاهرتز سنجیده می‌شود. هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد پردازشگر سریعتر خواهد بود و در نتیجه قادر خواهد بود محاسبات بیشتری را در هر ثانیه انجام دهد.