طراحی پلان اداری و نکات آن +معرفی فضاهای اداری به صورت کامل ساختمان 115 | memarinavaz

طراحی پلان اداری و نکات آن +معرفی فضاهای اداری به صورت کامل ساختمان 115 | memarinavaz

ایجاد تغییر در نمای کلی می‌تواند سطح خلاقیت را افزایش دهد و به آنان انرژی دوباره دهد. فراهم کردن فضاهای کاری تنوع ایجاد می‌کند و به کارکنان این فرصت را می‌دهد که منطقه‌ای را که دیگر برایشان کارآمد نیست، ترک کنند. عواملی مانند بوی ناخوشایند، سرمای نامطبوع یا تابش شدید نور خورشید روی صفحه‌ی کامپیوتر می‌تواند میزان بهره وری کاری را تا حد زیادی کاهش دهد و امکان انتقال به فضای کاری دیگر مانع ایجاد اختلال در جریان کاری می‌شود. حفظ نکردن حریم خصوصی در محیط کار با اخلاق کاری همه‌ی کارکنان به یک میزان سازگار نیست. برخی از کارکنان ممکن است برای داشتن تمرکز بیش‌تر و انجام به‌موقع وظایفشان به محلی برای تنهایی نیاز داشته‌باشند. کارفرمایان می‌توانند چند فضای کاری سرپوشیده را مهیا کنند تا آن دسته از کارکنان احساس کنند در خلوت قرار دارند.

  • برای مثال، در یک دفتر کار با نقشه‌ی باز ممکن است میز مدیر هنری شرکت در کنار یک تبلیغ‌نویس تازه‌کار قرار بگیرد و در کنار او کار کند.
  • البته در سایت برنامه فیزیکی ساختمان اداری و همچنین نمونه موردی ساختمان اداری نیز وجود دارد.
  • علائم و تابلوهای تعیین شده برای تمام افراد به خصوص افراد معلول از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
  • نقشه معماری پلان اداری ساده مورد اشاره در زمینی با ابعاد طول ۴۰ متر و عرض ۱۲٫۳ متر طراحی شده که حدود ۴۹۲ مترمربع سطح کل زمین است و حدود ۳۲۰ متر مربع آن به ساختمان و بقیه به فضای حیاط و رمپ ورودی پارکینگ اختصاص یافته است.
  • امروزه ساختمان های اداری بیشتر دارای نماهای شیشه ای مشابه هستند اما تقسیم بندی و کیفیت فضاهای داخلی آنها با یکدیگر متفاوت می باشد.

اما این بار می‌خواهیم شمارا با سه تا از بهترین پلان‌های باز در طراحی داخلی اداری اشنا کنیم. در کل، طراحی و پلان برج خلیفه بر اساس نیازها و استفاده‌های مختلف از ساختمان تنظیم شده است و تلاش شده است تا بهترین شرایط را برای کارکنان و بازدیدکنندگان فراهم کند. همچنین، در طراحی برج خلیفه به مواردی مانند مدیریت ترافیک، بهره‌وری انرژی و پایداری نیز توجه شده است. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی نقشه مبلمان اداری بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینتها با درهای کشویی یا گردان قرارداد.

دانلود پلان مجتمع اداری تجاری

رندر های سه بعدی پروژه با کیفیت مناسب شامل 8 رندر تری دی مکس و وی ری از دید های مختلف پرنده و ناظر پروژه میباشد،تمامی رندر ها به صورت عکس و با کیفیت و ابعاد بزرگ مناسب چاپ میباشد. استودیو ABD با الهام از شهر مسکو، اقدام به طراحی دفتری جدید برای شرکت Huawie به مساحت طرح اداری ۲۳۲۲ مترمربع کرد. هدف از طراحی این دفتر برجسته سازی آن در میان شرکت های مشابه است، که می خواهد حضور بین المللی خود را به عنوان یک غول فناوری اطلاعات گسترش دهند. بنابراین استودیو ABD یک دفتر جدید را برای ارائه دهنده پیشرو در زمینه راه حل های اطلاعات و ارتباطات طراحی کرده است.

اثر استودیو  IGLOO با 85 متر مربع

این یکی از دلایل مهمی است که دفاتر طرح باز برای حفظ و روحیه کارکنان خوب هستند. در ادامه فایل انواع بلاک آماده اتوکد شامل میز ، صندلی ، کامپیوتر ، زونکن ، میز مدیریت ، ماشین های اداری در پلان و نما همچنین چیدمان سالن انتظار و چیدمان میز رزروشن با مقیاس مشخص و با کیفیت بالا برای دانلود رایگان قرار می گیرد. نقشه معماری پلان اداری ساده مورد اشاره در زمینی با ابعاد طول ۴۰ متر و عرض ۱۲٫۳ متر طراحی شده که حدود ۴۹۲ مترمربع سطح کل زمین است و حدود ۳۲۰ متر مربع آن به ساختمان و بقیه به فضای حیاط و رمپ ورودی پارکینگ اختصاص یافته است.

از طرف دیگر ساختمان اداری بایستی برای تمامی مراجعین خود از جمله افراد معلول دسترسی راحتی داشته باشند تا افراد عادی و معلولین امکان راحتی حرکت در محیط ساختمان اداری را داشته باشند. پلان ساختمان اداری بایستی دارای انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی )اقلیمی( مناسب باشند. هم‌گام با تکامل فرهنگ سازمانی حاکم، نیازهای کسب‌و‌کار و کارکنان نیز تغییر می‌کنند. چیدمان مجدد میزها روشی بسیار ساده و ارزان برای افزایش رضایت کارکنان است و می‌توان چندین بار در طول سال این کار را انجام داد.