از حنجره های میلیاردی گرفته تا لوح های تخت جمشید

در سومین روز زمستان در گروه فرهنگ و هنر ایسنا، اخبار اصغر فرهادی، فیلمی با بازی افشاریان و رادش، دستگیری مظنون سرقت اثر بن،ی، مراسم یادبود ناصر طهم،، واقعیت جدید. نمایش سعید ابوطالب، معرفی نامزدهای جوایز جلال، گلوگاه میلیاردی، الواح پرسپولیس و … منتشر شد.

به گزارش ایسنا، فیلمی با بازی سجاد افشاریان و نصرالله رادش به فرانسه سفر می کند، مراسم اختتامیه دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران به 9 آذرماه موکول شد، حضور اصغر فرهادی در پانزدهم. جشنواره فیلم Les Arcs جزئیات مراسم یادبود ناصر اعلام شد. طهم،، ساخت واقعیتی جدید به کارگرد، سعید ابوطالب برای تلویزیون، دستگیری مظنون سرقت اثر هنری «بان،ی»، حنجره های ایران به ارزش میلیاردها دلار، معرفی کاندیداهای … جایزه جلال و افزایش مبلغ 400 میلیون تومان جایزه و همچنین حفظ مرزهای الواح تخت جمشید از مهمترین آنهاست. خبر امروز سرویس فرهنگی هنری ایسنا بود.

اتفاقی که در سینما و تئاتر افتاد

فیلمی با حضور سجاد افشاریان و نصرالله رادش به فرانسه می رود

فیلم کوتاه «پیر نوآر» به کارگرد، سامان لطفیان و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی اولین حضور بین المللی خود را در جشنواره معتبر ک،مون فران فرانسه خواهد داشت.

ماموریت نمایش علی سرابی چیست؟

نمایش «فراتر از نگاه شیشه‌ای» او برای آ،ین اجرایش از علی سرابی که چندین بار روی صحنه رفت مجوز دریافت نکرد.

نمایشنامه «از میان شیشه نگاه» نوشته فلوریان ز،، ترجمه تینوش نظمجو، کارگرد، علی سرابی و اجرای ریما رامینفر، پژمان جمشیدی، مارال ب،ادم و سرابی است.

ژاله صامتی در «گمشده» ثقفی

ویرایش فیلم “گمشده” توسط ستاره ثقفی، تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی و کارگرد، مریم برزگر به پایان رسید. مهر افرین طوسی نیز ساخت موسیقی این فیلم را آغاز کرد.

در درام معمایی روانشناختی «گمشده» ژاله صامتی، بهنام تشکر و شکیب شجره به ایفای نقش می پردازند.

معرفی آثار برتر ادبیات نمایشی ایران 9 آذر

قبل از این قرار بود مراسم پای، باشد دهمین منتخب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران قرار بود 14 آذرماه همزمان با تولد بهرام بیضایی و جاودانگی اکبر رادی برگزار شود که به دلیل مشکلاتی به 9 آذرماه موکول شد.

فرهادی برندگان جشنواره فرانسه را انتخاب کرد

پانزدهمین جشنواره فیلم Les Arcs از 16 تا 23 دسامبر (25 تا 2 دسامبر) در منطقه Bourg-Saint-Maurice در رشته کوه های آلپ برگزار شد و اصغر فرهادی فیلمبردار ایر، ریاست هیئت داوران این رویداد سینمایی را بر عهده داشت. در نهایت فیلم «آرام» ساخته ماریا کوتارادزه محصول مش، لیتو،، اسپ،ا و سوئد برنده جایزه بهترین فیلم شد.

بیشتر بد،د:

چالش ها و جذابیت های استالین شدن

چند نمایش خوب معاصر در تئاتر ما معرفی نمی شود

این مردم ده ها هزار خاطره از ،مشهر دارند

اتفاقی که در رسانه ها افتاد

جزئیات مراسم یادبود ناصر طهم، اعلام شد

یادبود ناصر طهم،این پیش،وت و مدیر دوبلاژ که بی سر و صدا دار ف، را وداع گفت، سه شنبه 14 دی ماه از ساعت 15:30 تا 16:30 در مسجد حجت ابن الحسن (ع) واقع در خیابان سهروردی شمالی برگزار شد. ، پایین میدان شهید قنبری.

برنامه واقعیت مجازی جدید سعید ابوطالب

“کتاب قانون” در خصوص امور روز کشور به تهیه کنندگی محمدحسین سعادتی و کارگرد، سعید ابوطالب هم اکنون در دست تولید است.

این رئالیتی شو در موزه مجلس مشروطه ضبط می شود و به جز چند بازیگر سینما و تلویزیون، سایر شرکت کنندگان از بین افراد عادی جامعه انتخاب می شوند.

بیشتر بد،د:

ماجرای گفتگوی ساختگی رونالدو در تلویزیون چه بود؟

این زمین هنوز قرمز است! + فیلم و ع،

حسن نعمت دوست: خبرنگاران کارگر نیستند

توهم داشتیم؟/برای معتمدنژاد کاری نکردیم

از لحاظ بصری و موسیقی چه اتفاقی افتاد

دستگیری فرد مظنون به سرقت آثار هنری “بان،ی”.

کارآگاهان شب گذشته مردی را دستگیر ،د که مظنون به سرقت آثار هنری به ارزش هر 500 هزار پوند بود.بن،یدر یکی از خیابان های لندن راه اندازی شده بود، آنها دستگیر شدند.

کمتر از یک ساعت پس از تایید یک اثر هنری که یکی از ساخته های بن،ی است، به سرقت رفت.

روایت یک هنرمند خوزست، از زندگی با زنی که او را نمی شناسد

گا،ی شیدایی از 17 آذرماه میزبان نمایشگاه انفرادی عکاسی و تنظیم نازلی عباسی هنرمند خوزست، است. “برای یک زن، من نمی دانم” خواهد بود

آریا عظیمی نژاد تعزیه را به پاریس برد

گروه موسیقی “بوم اند بار” با تصور، آهنگسازی و کارگرد، آریا عظیمی نژاد، او راوی مجلس تعزیه «حضرت عباس» با کنسرت تعزیه «محافظ» (به م،ای محافظ) در سالن نمایش پاریس می شود.

مشارکت 28 استان در برپایی جشنواره فجر

امیر عبدالحسینیدبیرکل جشنواره هنری فجر هنری از حضور 28 استان در شانزدهمین جشنواره خبر داد. وی همچنین با صدور احکام جداگانه ای معلمان هنر ریاست “خیال هنر” را در ولایات مختلف تعیین کرد.

بیشتر بد،د:

میلیاردها تنگه ایران را بشناسید!

بهترین نمایشگاه های هنری سال 2023

7 هنر تجسمی در طراحی تمبر نقش دارند

در ادبیات و کتاب چه گذشت

افزایش مبلغ تخصیص «جلال» به 400 میلیون

جایزه جلال آل احمد که با اهدای 110 سکه به برندگان خود به ،وان گران ترین جایزه ادبی کشور شناخته شد، در دوره هشتم با افت قابل توجهی به 30 سکه رسید. پس از آن جایزه یک سکه کاهش یافت و مقرر شد به برندگان مبلغ 100 میلیون تومان هدیه ای معادل یک سکه اهدا شود. در ،ت جدید این مبلغ به 250 میلیون تومان افزایش یافته بود و اکنون در دوره شانزدهم با 150 میلیون تومان افزایش به 400 میلیون تومان رسیده است.

مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: برگزیدگان این دوره 400 میلیون تومان و شایستگان 100 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

نامزدهای جایزه ادبی «جلال» معرفی شدند

همچنین نامزدهای بخش رمان و داستان کوتاه، مجموعه داستان، نقد ادبی و مستند. شانزدهمین دوره جایزه جلال آل احمد ارائه شدند

بیشتر بد،د:

اعترافات باست، پاریس!

اتفاقی که در میراث و گردشگری افتاد

مرزهای پرسپولیس ادامه دارد!

عبدالمجید ارفعی – محقق و کارشناس زبان های ایلامی و اکدی باستان – با طرح این سوال که چرا با وجود مجوز و، ،انه داری آمریکا برای بازگرداندن تمامی الواح هخامنشی به ایران، برخی از آنها هنوز در اختیار موسسه شرق شناسی شیکاگو است؟ وی گفت: این موسسه برخلاف توافق و تعهدی است که هدش اسناد و مطالعات کاملی در مورد الواح هخامنشیان در اختیار ایران قرار نداده است.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100301836/%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%AD-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF