ظرفیت اسکان در استان اصفهان در ایام نوروز 280 هزار نفر است

ظرفیت اسکان در استان اصفهان در ایام نوروز 280 هزار نفر است

اسنا/اصفهان مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه در 10 نقطه تقاطع استان اصفهان با استان های همجوار مسافران می توانند با استفاده از برنامه مسافرار خدمات لازم را دریافت کنند، گفت: کل ظرفیت اسکان در اصفهان در طول مدت نوروز 280000 نفر است. . او یک شخص است

حمیدرضا محاجیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نوروز امسال نزدیک به 800 مرکز گردشگری اعم از هتل، اقامتگاه سنتی، بوم گردی و مسافرخانه با ظرفیت بیش از 40 هزار نفر آماده خدمت رس، به میهمانان هستند. همچنین از آنجایی که در ایام نوروز به ویژه در هفته اول با ازدحام مسافران در استان اصفهان مواجه خواهیم شد، لذا مجتمع های اجاره ای خانه، مدارس آموزشی، خوابگاه ها و کمپ هایی مانند کمپ باغ فدک نیز ایجاد می شود. به این ظرفیت تقریباً 180000 نفر واجد شرایط پذیرش اضافه شده است.

وی ادامه داد: در صورت مساعد نبودن شرایط جوی برای اسکان مسافران، اسکان اضطراری مانند سالن های ورزشی و حسینیه ها در ایام نوروز به مراکز اسکان استانداری اضافه می شود که ظرفیت حدود 57 هزار نفر نیز دارد. بر این اساس، کل ظرفیت مسکن استان اصفهان در ایام نوروز 280 هزار نفر است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: امسال تقریباً 300 ناظر در سطح استانداری و در بحث تأسیسات گردشگری و مشاغل مختلف وجود دارد که 40 ناظر بر تأسیسات گردشگری است.

محققیان با اشاره به برگزاری فعالیت های نوروزی مرتبط با ماه مبارک رمضان گفت: امسال در تعطیلات نوروزی برنامه های فرهنگی، مذهبی و آیینی توسط 114 شهرداری استان اجرا می شود و نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات نیز در حال آماده سازی است. شهرها و 14 کمیته در 911 روستا خدمات ارائه می دهند. علاوه بر این، به دلیل همین شباهت، مضامین مذهبی و آیینی نیز در بیلبوردها و المان های تبلیغاتی، رویدادهای فرهنگی استان ما و در واقع برنامه ها و رویدادهای همه شهرداری ها و نهادهای مسئول حوزه فرهنگ از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره فرهنگ و ارشاد، حوزه اسلامی و هنری استان و سازمان تبلیغات اسلامی رنگ و بویی کاملاً مذهبی و آیینی دارد.

وی با بیان اینکه 200 دستگاه ایمنی بهداشتی در محورهای مواصلاتی مستقر شدند، افزود: این ایستگاه ها با محوریت فرمانداری ها و حضور همه دستگاه ها در فاصله 30 کیلومتری شهرها قرار دارند و 60 درصد تصادفات رخ داده است. در 30 کیلومتری شهرها. شهرها

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانداری نیز گفت: یکی از اقدامات خلاقانه امسال برپایی ایستگاه های نوروزی در روستاها است که با محوریت مردم روستا و تدارکات شکل گرفته است. از صنایع دستی و سوغاتی. . همچنین بخشی از فعالیت های فرهنگی و نوروزی نیز در بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری انجام می شود.

محققیان افزود: کار مهم دیگر ما در نوروز امسال این است که در 10 نقطه تقاطع استان اصفهان با استان های همجوار مسافران با استفاده از برنامه مسافرار خدمات لازم را دریافت کنند. در واقع این برنامه بر روی تلفن همراه مسافر قرار می گیرد و حاوی اطلاعات تمامی دستگاه های خدماتی است. زم، که مسافر وارد منطقه امنیتی استان اصفهان می شود می تواند از این برنامه برای دریافت خدمات مورد نیاز خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف نوروز سال گذشته بحث ترافیک بود، از رصد ترافیک در نوروز امسال به صورت تصویری خبر داد و توضیح داد: با تلاش پلیس راه استان از پهپادها استفاده می شود. برای کنترل ترافیک در حمل و نقل محورها و ورودی های شهرها با هدف کنترل بصری ترافیک به ویژه در ورودی شهر کاشان و ورودی شهر اصفهان از شمال و ج،. همچنین به منظور کاهش تصادفات در نقاط حادثه خیز استان اتوبوس ها به کتابخانه و وسایل بازی برای کودکان و مضامین فرهنگی تج، شده اند تا بتو،م به هر بهانه ای مسافران را در محورهای مواصلاتی برای استراحت کوتاه نگه داریم. سپس به راه خود ادامه می دهند تا به مقصد برسند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: امسال ظرفیت بسیار خوبی به سرویس های بهداشتی و پارکینگ های استان اضافه شده است و حدود 12 هزار خودرو می توانند در پارکینگ ها پارک کنند. استان اصفهان. .

محققیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای سوم و چهارم نوروز حدود 120 هزار نفر وارد شهر اصفهان می شوند، بنابراین شهرهای خاصی در سطح استانداری شناسایی شدند و بر این اساس فرزانه، خمینی شهر، نجف آباد، کهبایه، برخوار و شاهین شهر شناسایی شدند. از بین شهرهای تعیین شده، اصفهان، نطنز، آران و بدگل از جمله شهرهای تعیین شده برای کاشان خواهند بود.

وی همچنین به ساعات بازدید از مراکز گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: ساعت بازدید از مراکز گردشگری وابسته به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ساعت 9 صبح تا 18 تعیین شده است. ساختمان های عالی قاپو و چهلستون تا ساعت 21 پذیرای گردشگران هستند. همچنین گروه های وابسته به شهرداری اصفهان مانند پارک پرندگان نقوان تا ساعت 21 بعد از ظهر به میهمانان اصفه، خدمات رس، می کنند.

محققیان به افزایش فعالیت نانوایی ها در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: با توجه به ازدحام مسافران در اصفهان به ویژه در روزهای سوم و چهارم نوروز، یکی از ضعف های ما در سال گذشته تامین آرد و نان بود. به همین دلیل در سال جاری ساعات کار نانوایی ها افزایش و نانوایی های سیار نیز به این گروه اضافه شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع سنتی استانداری همچنین گفت: با توجه به شباهت نوروزی با ماه مبارک رمضان، مراکز داخلی ویژه ای برای صرف ناهار مسافران در محورهای مواصلاتی آسایشگاه ایجاد شده است. ایستگاه های امنیتی

انتهای پیام/

منبع: https://www.isna.ir/news/1402122819614/%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DB%B2%DB%B8%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA