گیاهان دارویی، فرصتی برای تولید ثروت در سرزمین هزاران گنج

در این مقاله می خواهیم به بررسی گیاه ثروت از دیدگاه فنگ شویی بپردازیم و موقعیت قرار گیری گیاهان در فنگ شویی و انواع گیاهانی که در فنگ شویی به جذب انرژی چی و جریان انرژی مثبت منجر می شوند را برای شما بیان کنیم. دقت داشته باشید که بگونیا هیمالیس (هلندی) جز گیاهان سمی بهشمار میرود؛ بهطوریکه خوردن ساقهها و ریشه آن عوارض گوارشی و التهابات دهانی در پی خواهد داشت. در طول نگهداری از بگونیا بال فرشته مراقب باشید ریشهها و ساقه این گیاه سمی هستند و درصورت خورده شدن، عوارض گوارشی برای خورنده آن در پی خواهند داشت. التهاب پوست، لب، دهان و گلو نیز از سایر عوارض جویدن یا خوردن بگونیا بال فرشته است. تقاضا برای طراحی ویلا در مناطق سردسیر مانند دماوند، لواسانات، اوشان و فشم، کردان و سایر نقاط چه در اطراف پایتخت و چه در سایر نواحی ایران که زمستان های طولانی و سردسیر دارند؛ بیشتر از گذشته رشد پیدا کرده است.

گیاهان زینتی 50 متری

این گل جزء گلهای همیشه سبز است و در تمام طول سال در دستههای ۳ الی ۱۲ تایی گل میدهد. مرجان مینیاتوری جزء گلهایی به شمار میآید که در تمام طول سال گل میدهد. گل مرجان، گیاهی آفتاب دوست است، که در نبود آفتاب برگ ها و گل هایش را از دست می دهد. با توجه به رنگ غالب دکوراسیون منزل، هر گیاهی با هر رنگی که تصور کنید در طبیعت پیدا میشود. برگهای گل آماریلیس زیبا کشیده و بلند بوده که پس از شکفتن گل، قابل رویت میباشد. باغ ارم از درختان زیبا و بلند قامت سرو و نارنج پوشیده شده است، که توسط داماد حاج نصیرالملک (ابوالقاسم خان نصیرالملک) در این باغ کاشته شد و تمام تزئینات این باغ را انجام داد. گلهای روز بلند اصطلاحی است که برای گلهایی به کار برده میشود که برای گلدهی به روزهای بلند و شبهای کوتاه نیاز دارند. نکته ای که در مورد آویزها وجود دارد این است که آنها بسیار ظریف هستند و اگر به درستی تنظیم نشوند به راحتی می افتند.

امروزه نبود فضای کافی برای رشد گیاهان زینتی در آپارتمانها، دوستداران طبیعت را بر آن داشته است تا با هدف تلطیف فضا و تأثیرات مثبت گیاهان، قسمت کوچکی از آپارتمانهای خود را به این گیاهان اختصاص دهند. با هرس کردن و نوکگیری به موقع این گیاه میتوانید ارتفاع گیاه خود را بین 60 الی 90 سانتیمتر نگه دارید، بگونیا بال فرشته شما نیز با برگهای سبز- نقرهای خود بدون محدودیت به رشد شکوفههای قرمز، صورتی و سفید خود ادامه خواهد داد. اگر قصد نگهداری از بگونیا بال فرشته را دارید، باید درنظر داشته باشید که نور ملایم تا درخشان خورشید، دمای 18 الی 23 درجه سانتیگراد و خاک همواره مرطوب، برای رشد آن ضروری است.

از دیگر گلهای آپارتمانی با گلهای ریز که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد گل کلرودندروم می باشد. در بعضی دیگر از گونههای آن نیز شاهد گلهای بادوام زرد رنگ خواهید بود. یکی از گونههای این گل، شمعدانی عطری است که از برگهای آن در صنعت عطرسازی استفاده میشود. همانطور که پیش تر گفته شد، اعلام هزینه ساخت گلخانه، به معیار ها و ملاک های متفاوت و متعددی بستگی دارد. البته این گل بیشتر برای پرورش در گلدان مناسب است ولی از آن برای ساخت دسته گل نیز استفاده میشود. پرورش گلهای مختلف در فضای باز و حیاط منزل علاوهبر زیبایی بیشتر محیط به افزایش نشاط و شادابی افراد کمک میکنند. اما امروزه به دلیل آپارتمانی بودن اکثر منازل و کم بودن فضای داخل آن، اختصاص قسمتی با شرایط گلخانهای عملا غیرممکن است.

چک کنید حتما بین دو آبیاری، خاک خشک باشد. گل کالانکوئه یکی دیگر از گلهای خانگی با گلهای ریز میباشد که در اینجا به معرفی آن میپردازیم. دمای مناسب برای رشد و گلدهی بهتر گل کالانکوئه ۲۱- ۱۸ درجه گیاهان زینتی در گلخانه است. به واسطه اندازه کوچک برگ های آن، روش نگهداری این گیاه ساده بوده، آبیاری نسبتاً کمی می خواهد و در شرایط نور کم هم به خوبی رشد می کند. کمی صبر و حوصله می توانید به ساده ترین روش ممکن کفش های پارچه ای خود را تمیز کنید. به طور مثال گونه دلکتوم دارای گلهای درشت و بنفش رنگ میباشد. به طور مثال ترکیب کوکوپیت، پیتماس وپرلیت به نسبت برابر برای بگونیا عروس مناسب است. برگ این گیاه زیبا شبیه به شاخ های گوزن است و شرایط نگهداری خاصی دارند. در صورت تحقق این شرایط میتوانید به یوتیوب اعلام کرده تا تبلیغات در ویدئوهای شما گنجانده شده و درآمدی برای فعالیتتان در یوتیوب درنظر گرفته شود.

خاک مناسب برای این گل خاکی است که آب را به سرعت از خود عبور میدهد. گل آماریلیس جزء گلهایی محسوب میشود که در طول زمستان گلهای خود را حفظ کرده است و در اوایل بهار و بخصوص نوروز، جزء گلهای پرطرفدار محسوب میشود. گل کوهلریا جزء گلهای روز بلند محسوب میشود. این گل، در فصول بهار و تابستان گل داده و اصطلاحا روز بلند میباشد. از معیارهای زیبایی گل کاغذی گذشته از گل، میتوان به براکته آن اشاره کرد. تصور کنید این گل زیبا با گلهای صورتی رنگ خود چه جلوه زیبایی در یک گلدان رومیزی خلاقانه خواهد داشت! گلدانی یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی گیاه بخرید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُلسِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و …

در این مطلب سعی کردیم یک لیست کامل و جامع از زیباترین گیاهان و گل های آپارتمانی برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، میتوانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره فوق تخصصی گل و گیاه گُلسِتان مطرح نمایید. گذشته از شرایط عمومی، هر یک از گلهای آپارتمانی با گلهای ریز شرایط اختصاصی و روشهای مراقبتی خاص خود را دارد که در اینجا به برخی از آنها میپردازیم. 4. وقتی قلمه شما یک ریزوم و حداقل یک اینچ یا 2.5 سانتیمتر ریشه جدید ایجاد کرد، وقت آن است که دوباره تولید کنید. گیاهان خنثی نیز اصطلاحی است که برای گیاهانی به کار میرود که طول دوره شب و روز تغییری در گلدهی آنها ندارد. گلهای روز کوتاه، اصطلاحی است که برای گلهایی به کار میرود که برای گل دادن به شب بلند و روز کوتاه نیاز دارند.

استان کرمانشاه که دارای آب و هوای متنوعی در مناطق مختلف است در حدود ۷۷۰ چشمه و ۷۴ سرآب را در خود جای دادهاست که آن را بستر مناسبی برای رودخانههای فصلی و دائمی تبدیل کردهاست. قارچ یکی از پرطرفدارترین گیاهان است که با توجه به مواد مغذی و طعم خوبی که دارد و البته نظر به رواج گیاهخواری بسیار پرطرفدار شده است. بیشتر ما سه مورد از عناصر را می شناسند: نیتروژن، فسفر و پتاسیم، اما مواد مغذی دیگری مانند سیلیس در گیاهان وجود دارد که اگرچه آنقدر لازم نیست، اما نقش حیاتی در رشد و سلامت گیاه دارند. ا این حال، عناصر غیر ضروری نیز وجود دارد که وجودشان برای گیاهان ضروری است. این گیاه رشد سریعی دارد و هرس کردن برای حفظ نظم و تراکم آن ضروری است.

گیاهان زینتی خانگی

مکانی را برای این گل در نظر بگیرید که اختلاف دمای شب و روز حس شود. گل کالانکوئه و بگونیا هندی جزء گلهای روز کوتاه محسوب میشوند. پاکزاد اظهار داشت: بومادران، صد آب، سرنجیل، شنز (خارشتر)، خاک شیر، منگولی، مدوح (شیرین بیان)، دانیچک، توتری، کلپوره، گلدر، پورچنک، گواتک، شوتک، سارنگ، ازگند (آویشن)، درنگ (درمنه)، برنجاسف، بوجایل، کل کشته، دودنی (اسپند)، مورپوژو، پتونتد، قارچ، جعفری و نعنا کوهی، راب، اسفناج وحشی، ریواس، پونه، گل گاوزبان، بنه، بادام کوهی، زیر بال، انجیر، کنار، کاسک و کسور از جمله مهمترین گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان محسوب میشوند که سرمایه گذاری بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی گیاهان دارویی در استان علاوه بر توجیه فراوان اقتصادی میتواند به رونق اشتغال در منطقه کمک کند. گلدان نقرهای، یکی از سادهترین و بیدردسرترین گیاهان آپارتمانی است که میتوانید از آن نگهداری کنید.

گیاهان زینتی گرمسیری

این خاک از قسمت هایی از خزه ای با نام اسفاگنوم، جلبک و برگ های پوسیده تشکیل شده است و به همین دلیل برخورداری از بقایای گیاهی بسیار حاصلخیز هستند. نور کافی تا درخشان خورشید، دمای 15 الی 23 درجه و خاک همواره مرطوب، تمام نیاز ناوک است. این نوع بگونیا در خارج از خانه و برای سنگفرش کردن زمین به محبوبیت رسیده است، اما میتواند بهعنوان یک گیاه آپارتمانی ایدهآل در داخل منزل نیز قرار گرفته و در تمام طول سال شکوفه دهد! برای تأمین این رطوبت یک سینی پر از سنگریزه و آب را زیر گلدان قرار دهید.

گل خوشبو و معطر یاس رازقی جزء گلهایی است که هم در فضای باز و هم در آپارتمان نگهداری میشود. بیشتر افراد نمی دانند که انواع مختلفی از خزه برای پوشش زمین وجود دارد. برای زیباسازی باغچه های ویلا باید آن ها را با گیاهان زینتی پوشش دهید. آبیاری این گل باید روزانه صورت بگیرد اما، بهتر است قبل از آبیاری خاک را چک کنید تا خاک خشک شده باشد. چک کنید حتما بین دو آبیاری، خاک خشک باشد. این گیاه نیازی به چمن زنی، آبیاری، کود دهی یا کنترل علف های هرز ندارد. يك گستره وسيعي از گياهان معمولي به عنوان علفها تعريف مي شوند، مانند علف هاي چمن، سبزيها، گلهاي وحشي، توت فرنگي، برنج، گندم، ذرت، تنباكو، خشخاش، شاهدانه، اغلب علف هاي هرز و برخي گياهان زينتي رشد يافته در خانه ها، ادارات و گردشگاهها. رشد و نگهداری از این گیاه در مناطق معتدل بسیار مطلوب است و نگهداری از این گیاه در جنوب و منطقههایی با آب و هوای گرم توصیه نمیشود.

ارائه میشود. وجود کافه رستوران در محل حمام نیز، پس از استحمام و ماساژ، میتواند جایی مناسب برای استراحت و نوش جان کردن غذاها و انواع خوراکیهای ترکی باشد. عمر برگچههای صورتی طولانی، اما عمر گلهای آن کوتاه است و پس از حذف برگچهها نیز، پاجوشهای جدید در کنار گیاه مادر ایجاد خواهند شد. برگهای سفت و سبز-خاکستری گلدان نقرهای با تیغهای ریزی در لبه خود تزئین شده و ظاهری شبیه به یک گلدان عمودی را ایجاد کرده است. گیاه بودیا که با نام های دم الاغی، دم بورو، دم موشی و سدوم مورگانیانوم نیز شناخته میشود یک عضو از خانوادهی ساکولنت هاست.

کنگره گل و گیاهان زینتی

این گل زیبا با گلهای ریز جزء گلهای مقاوم به شمار میرود و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب از جمله نور و کود، در تمام ماههای سال گل میدهد. این گیاه زیبا رشد سریعی دارد و در تمام طول سال زیبایی بخش محیط است. این گیاه، برگچههای بزرگ صورتی رنگ دارد که در دل آنها، گلهای بنفش زیبایی شکوفا میشوند. مهم این است که به یک شناخت نسبی از داشتههایتان دست پیدا کنید. اگر این گیاه را در باغچه خود کاشتهاید و قصد نگهداری از آن در داخل خانه را دارید، کافی است بهسادگی یک قلمه از آن جدا کرده و پس از ریشه دادن قلمه آن را به گلدان منتقل کنید؛ قلمه بگونیا واکس در آب یا گلدانی با خاک مرطوب سریعا ریشه خواهد داد.

گیاه زینتی فردوس

ارتفاع این گیاه به یک و نیم متر میرسد، اما در گلدان کوچک نیز قابلیت رشد دارد. برخالف چمنها، بیشتر گیاهان پوششی قابلیت پاخوری ندارند . زمان آبیاری بستگی به دمای اتاق دارد؛ هرچه دمای اتاق بیشتر باشد این گل به آب بیشتری نیاز دارد. گلهای ابوتیلون به شکل واژگون است و به همین دلیل برخی آن را به نام گل زنگولهای میشناسند. گیاه ابوتیلون اغلب در مناطق گرمسیری و استوایی آمریکا رشد میکند و گلهای آن دارای ۵ گلبرگ میباشد. بگونیا رکس ( Rex- cultorum Begonia ) در دمای ۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد بهتر رشد میکند. ↑ شعال سال: نگاهی به شهرهای باستانی سرپل ذهاب، قصر شیرین، حلوان و دینور، نوشتهشده در ۲۵ آبان ۱۳۹۶؛ بازدید در ۲۱ آبان ۱۴۰۰. اگر به ایجاد فضای آرامش بخش و سالم در منزل، محیط کار و ادراه خود اهمیت می دهید پیشنهاد می کنیم حتما به لیست گیاهان آپارتمانی نگاهی بیندازید!

گیاهان زینتی باغچه ای

خوشههای رنگارنگ شکوفه این گل روی یک دسته مرتب از برگهای سبز خوش رنگ رشد کرده و ترکیبی ظریف را رقم میزنند. جوانه انتهایی برای تشکیل یک ساختار شاخه ای مستحکم در درختان جوان مورد نیاز می باشد، بنابراین جوانه انتهایی به تنهایی نگه داشته می شود. پاچیرا به عنوان یک گیاه زینتی برای ادامه زندگی به خاکی متخلخل، نفوذ پذیر و غنی نیاز دارد. برای تأمین رطوبت در آپارتمان ، پیشنهاد می شود یک سینی را پر از آب کنید و داخل آن سنگریزه های تزئینی بریزید و گلدان های بگونیا را داخل سینی قرار دهید. مکان اصلی بگونیا عروس در منزل، نورگیرترین نقطه آپارتمان است. گلهای یاس رازقی در نقطه پایانی ساقه شکوفه میدهد.

گیاهان زینتی تراس