مکان های گردشگری و جاهای دیدنی چالوس

کوه بزقوش در جنوب شهرستان سراب و در بین رودهای آجی چای و شهر چای قرار دارد. واریش بعد از روستای وردیج و در ارتفاعی بالاتر از این روستا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای آن خنکتر است. در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهرستان رامسر و پنج کیلومتری از بخش جنوبی قله زیبای مارکوه، یکی از مکانهای دیدنی و چشمنواز استان مازندران قرار دارد. به جرات می توان گفت منطقهای که آبشار کلوگان در آن قرار دارد بهترین مقصد طبیعت گردی به ویژه برای کوهنوردان است؛ چون به قله هایی مانند مهرچال، کلوگال و غیره نزدیک است. این موزه که در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تأسیس شده، کاخ آتابای یا بنای تاج الملوک نام دارد و زیر نظر بنیاد مستضعفان رامسر است. کاخ سلطنتی رامسر نام دیگر این میراث تاریخی کشور است که تا پیش از انقلاب اسلامی، بهعنوان اقامتگاه خاندان پهلوی مورد استفاده قرار میگرفت. این مجموعه بزرگ در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

۸ به صورت سرپوشیده وجود دارد. در این شهر جاذبههای طبیعی زیبایی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود پر از شگفتی هستند و چشم هر بینندهای را به خود خیره میکنند. در فاصله ۳۵ کیلومتری از جنوب شهرستان رامسر، در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه ییلاقی جنت رودبار، یکی دیگر از جاذبههای گردشگری طبیعی استان مازندران قرار دارد که به «آبشار سیاسرت» شهرت یافته است. آنتالیا یکی از جاهای دیدنی ترکیه است که در کنار امکانات تفریحی فراوان فرصتهای زیادی را در اختیار گردشگران عاشق تاریخ قرار میدهد. «تله کابین احرار» یا «تلهکابین لاهیجان» در کنار بام سبز در شهر لاهیجان یکی از جاهای تفریحی گیلان است.

وردیج اولین روستایی است که در این مسیر خواهید دید. در رامسر میتوانید اولین موزه عاج در ایران و خاورمیانه و تخصصیترین نوع این موزهها در جهان را مشاهده کنید. این پدیده طبیعی را که قدمت آن به دوران کواترنری میرسد میتوان در فاصله ۳۰۰ متر پایینتر از جاده اصلی جنت رودبار مشاهده کرد که فضای اطراف آن بهرهمند از طبیعتی بینظیر و بسیار تماشایی است.وجود رودخانه «چالک رود» در نزدیکی این آبشار، بر زیبایی منطقه پیرامون آبشار تاثیر شگرف و سازندهای داشته است. منطقه ییلاقی «لیلاکوه» یکی از مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران و از جمله جاذبههای گردشگری گیلان است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد و همه ساله مسافران و طبیعتدوستان بسیاری را به خود جذب میکند. نزدیکی جنگل و دریا باعث جذابیت بیشتر این شهر شده است و باعث جذب گردشگران در تمام فصل های سال میشود. آیا گردشگری بینالمللی به عنوان یك ارزش مشترك در استراتژی حاكم بر كشور و یا در بخش خصوصی تعریف شده یا فقط راجع به آن حرف زده میشود؟ «موزه مردمشناسی» شهرستان رامسر یکی دیگر از جاذبههای گردشگری در استان مازندران است که در گروه موزههای خصوصی و غیردولتی است که در خیابان سخت سر و در محوطه کاخ موزه رامسر قرار دارد.

ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران حساب میآید. این دو دریاچه به لحاظ آب خنک و هوای مطبوعی که دارند، در ایام تابستان راه فرار تهرانی ها از گرمای تابستانی هستند. با ثبت آثار مختلف باستانی و دستاوردهای گوناگون استان کردستان در سطح ملّی و بین­ المللی از قبیل آثار زیویه، دریاچه زریبار، ثبت شهر مریوان بعنوان مرکز تولید کفش سنتی (کلاش)، ثبت شهر سنندج در مقام شهر خلاق موسیقی، ثبت جهانی اورامان و غیره می­ طلبد بطور جدی به این مقولات توجه کرد تا زمینه معرفی هرچه بیشتر این منطقه از جهان به دنیا فراهم گردد و بتوان با لحاظ این رویکرد که “جهانی بیاندیش و محلی عمل کن” نقش بین المللی و ملی خود را ایفاء نموده و در راستای ارسال پیام صلح و دوستی به جهان ضمن کسب حداکثر مزایای توسعه گردشگری و به حداقل رساندن آثار منفی آن بستری فرآهم گردد تا گردشگران بین المللی با فرهنگ، آداب، رسوم، طبیعت، و نگرش مرمان این بخش از دنیا آشنا شوند. البته این مجسمهها شاید به پای مجسمههای موآی جزیره ایستر نرسند، اما قطعاً در نوع خود عجیب و جالب توجه اند.

این روستا در دامنه بزقوش قرار گرفته و دارای اقلیم سردسیری است از این رو در فصلهای سرد سال سرمای شدیدی داشته و در فصلهای گرم سال دارای آب و هوای معتدلی است. آبشار لت مال و دامنه ارواح سنگی از جاذبههای اطراف این روستا هستند. زمان مناسب بازدید از آبشار لت مال اواسط زمستان تا اواخر بهار است. اولین آبشار لت مال ۵ متر و آبشار دوم کمی بیشتر از ۵ متر ارتفاع دارند. ارتفاع آبشار کلوگان از سطح زمین به ۳۰ تا ۴۰ متر می رسد. رودی به طول ۴۰ کیلومتر که از دامنه شرقی کوه سربهفلک کشیده سماموس سرچشمه گرفته و پس از طی مسافتی در کوهها، درهها و جنگلهای منطقه به دریای خزر میریزد. اگر هم به فکر شنا در دریاچه اید، بد نیست بدانید که عمق دریاچه بین ۴۰ تا ۵۰ متر در فصول کم آب و پرآب متغیر است.

قبل از رسیدن به آبشار، مسجدی داخل روستا قرار دارد که آخرین ایستگاه سرویس بهداشتی ست. هتل اترنو استانبول توضیحات استانبول هتل های استانبول هتل های 4 ستاره استانبول معرفی هتل های استانبول هتل اترنو استانبول امکانات هتل اترنو استانبول هتل اترنو استانبول هتل اترنو استانبولجزء هتل های 4 ستاره استانبول می باشد و در مرکز شهر استانبول قرار دارد. این آبگرم مثل آبگرم های دیگر سرپوشیده نیست بلکه در چندمتری از رودخانه شاهرود چایی که دارای آب سرد و گوارا است قرار دارد . این آب گرم در ۵ کیلومتری مرکز روستای اسبفروشان و ۱۸ کیلومتری مرکز شهرستان سراب قرار دارد. کوه بزقوش یکی از زیباترین دیدنیهای طبیعت سراب است که ابتدای مسیر صعود آن در روستای اسبفروشان قرار دارد. حفظ و حراست از این مکان های طبیعی و چشم نواز همانقدر که برای مسئولین استانی و کشوری باید مهم باشد برای مردم و استفاده کنندگان از این مکان ها هم اهمیتی دو چندان دارد که برای آیندگان نیز باقی و ماندگار است. این بنای کهن در قرون مختلفی از جمله سوم تا ششم هجری و نیز هشتم هجری قمری بهعنوان دژی نظامی مورد استفاده قرار میگرفت.

«بام سبز لاهیجان» یکی از زیباترین جاذبههای گردشگری گیلان و از جمله مناطق تفریحی لاهیجان در استان گیلان است. این دهکده تفریحی توریستی به مساحت 206هکتار، 250 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اهواز در 69کیلومتری جنوب شرقی شهرستان ایذه ، 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز و 39 کیلومتری سد کارون 3 است. در نتیجه وجود این خدمات و امکانات تفریحی و گردشگری علاقه مسافران به سفر به این شهر دو چندان شدهاست. گردشگران زیادی برای سفرهای خارجی خود، سفر با تور را ترجیح میدهند؛ تورهایی که اغلب برای سفر به کشورهای همسایه ایران و یا کشورهای پرطرفدار در صنعت توریسم برنامهریزی شدهاند. این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی بسیار گسترده موجب نزدیکتر شدن ملل، اقوام و فرهنگ­ها به یکدیگر شده است. تنگه واشی در واقع دو تنگه است که یکی به نام” واشی” و دیگری به نام” سا” است. زمانی که گرمای هوا به اوج خود رسیده و دلتان می خواهد کفش ها را از پا در آورده و در مسیری پر آب و خنک راه بروید، تنگه واشی چاره کار شما است.

معمولا گرایش Leisure & Tourism Management را به عنوان بهترین گرایش رشته گردشگری در سایت atours نظر می گیرند. معمولا در سفر اولین جایی که پس از محل اقامت سراغ آن را میگیرد یک کافه خوب برای نشستن و خستگی در کردن است. دریاچه های تار و هویر در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند، پس از روستای چنارشرق و هویر قرار دارند. هتل کارتون استانبول توضیحات استانبول هتل های استانبول هتل های 4 ستاره استانبول معرفی هتل های استانبول بهترین هتل های استانبول هتل کارتون استانبول امکانات هتل کارتون استانبول هتل کارتون استانبول هتل کارتون استانبولدر گروه هتل های 4 ستاره استانبول قرار دارد و در میدان تقسیم واقع شده است.

این جاذبه طبیعی، دارای شیبی بسیار تند بوده و در مسیری بسیار سخت قرار دارد. در محوطه ی زیرین این برج، چند تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. پارک جمشیدیه در یکی از شمالی ترین مناطق تهران قرار دارد و در دامنه های رشته کوه البرز قرار گرفته است. منطقهای که افجه در آن قرار دارد منطقه ای کوهستانی است و اگر به دنبال آب و هوایی خنک در تابستان هستید، افجه میتواند مقصد مناسبی برای طبیعت گردی شما باشد. اگر به دنبال گشت و گذاری معنوی هستید، تهران یکی از بهترین گزینههای پیش روی شما است. اگر به دنبال دور شدن از فضای پر از هیاهوی شهر و غرق شدن در سکوت و آرامش هستید، حتماً این محدوده را به عنوان مقصدتان انتخاب کنید. انتخاب زمان بازدید موزه ها و جاذبه می تواند در قیمت بلیط ورودی مهم باشد. بالغ بر 25 ميليون گردشگر که هر سال مشهد را به عنوان مقصد سفرهايشان انتخاب ميکنند، اين نکته را به خوبي اثبات ميکند که در حال حاضر مشهد مهمترين شهر گردشگري در ايران محسوب ميشود.

تماشای دستههای دلفین اطراف جزیره یکی از دیدنیهای این جزیره به شمار میرود. دمای این آب گرم به صورت متغیر بین ۳۵ تا ۵۰ درجه است که البته در برخی از روزهای سال دمای آن تا ۸۵ درجه نیز بالا میرود. در چنین یک وضعیتی عمومیت پیدا کردن فرهنگ گردشگری نیز در کشورهای مثل افغانستان که مملو از جاذبههای طبیعی و مکانهای تاریخی است، یکی از نیازهای اساسی به شمار میرود. همچنین با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان که تاکید داشتند اگر درصد ناچیزی از این سفرها را میزبانی کنیم٬ تحول عظیمی در حوزه کسب وکار و معیشت مردم ایجاد میشود و باید توجه اساسی به این مقوله شود. از جمله این مکان ها تالاب بزرگ مره، تالاب نمکی حوض سلطان، تالاب بهشت معصومه و گنبد نمکی است که در این سالها بیشتر معرفی و مورد توجه برخی از مسافران و گردشگران شده است. اما گذشته از طبیعتی زیبا و آب و هوایی خوش، وردیج و واریش مجسمه های عجیبی دارند که توجه هر فرد کنجکاوی را به خود جلب میکند. نه تنها به شکل یک مربع کامل ساخته شده است، بلکه اولین میدانی به حساب می آید که به فرمان یک فرد سلطنتی، شاه هنری چهارم در اوایل قرن هفدهم، ساخته شده است.

دور از مرجان ها در نزدیکی سواحل، مناظر طبیعی جذاب زیادی وجود دارد که موجب می شود مسافران در طول مسیر بازدید از پارک ملی دینتری یا جنگل های گرمسیری مرطوب کوئینزلند که در نزدیکی دیواره بزرگ مرجانی قرار دارند، توقف کرده و از این طبیعت زیبا دیدن کنند. همه ما با زندگی مدرن تهرانی و حرکت روبه جلوی آن آشنا هستیم؛ اما وقتهایی هست که دلمان میخواهد دکمه توقف را زده و برای لحظاتی استراحت کنیم. پادشاهی آیوتایا به عنوان پیشروی تایلند مدرن در نظر گرفته میشود و تحولات آن بخش مهمی از تاریخ تایلند است. کمی بالاتر از محله وردآورد و در غرب تهران، جاده ای موازی با مسیر رودخانه ساخته شده که به دو روستای وردیج و واریش منتهی میشود. پس از رسیدن به سا مسیر ۸۰۰ کیلومتری ای را طی خواهید کرد تا به آبشار منطقه برسید.

قبل از سفر بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید: هر آنچه که نیاز دارید را از تهران تهیه کنید. ولی برای چند روز هم کافی است تا با سفر کردن و گشت و گذار در مکان های تاریخی و دیدنی شهرهای ایران و سفر به غرب ایران ، به روح خود حال و هوایی تازه ببخشیم. جاهایی که می تواند بهترین مقصد شما برای سفری یک روزه و حتی چند ساعته برای کمی طبیعت گردی باشند. در همین تهران هم جاهایی است که هنوز دست برج سازان و ویلا سازان به آن نرسیده و هنوز هم محیط زیست آن حالت طبیعی خود را حفظ کرده است. پل طبیعت، بزرگ ترین پل غیر خودرویی خاورمیانه است که بوستان طالقانی در شرق تهران را به پارک آب و آتش در غرب وصل می کند. پارک آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم، مساحتی بالغ بر 24 هزار مترمربع دارد.