لیست شرکت های نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی در شیراز

این مدل در عین ساختار ساده خود از پیچیدگیهایی عمیق در علم مهندسی فیزیک بهره مند است که سبب متمایز شدن این مدل نسبت به مدلهای دیگر آسانسور متا شده است. در ساختمان هایی که امکان ایجاد موتورخانه با ابعاد بزرگ وجود ندارد می توان از آسانسورهای گیرلس بهره برد، چرا که موتورهای گیرلس ابعاد و وزن بسیار کمی دارند و فضای کوچکی را در موتور خانه آسانسور اشغال می کنند. آسانسورهای کارگاهی اصولا از نیروی محرکه یک موتور الکتریکی برای حرکت به سمت بالا و پایین بهره می برند. معمولا آسانسورها به یک اتاق کنترل نیاز دارند که اندازه اتاق کنترل به اندازه موتور آسانسور بستگی دارد هرچه موتور آسانسور بزرگتر، اتاق کنترل نیز باید بزرگتر باشد. محل قرارگیری تابلو فرمان آسانسور باید به نحوی باشد دسترسی و دید به چاله و موتور فراهم باشد.

تعمیر اسانسور

در آسانسورهای بدون موتور خانه باید یک دریچه به منظور خروج اضطراری در قسمت بالای چاله آسانسور برای ورود و خروج و جهت دسترسی به موتور در هنگام تعمیرات وجود داشته باشد. درب آسانسورهای ماشین بر به صورت تک درب یا دو درب است که در نوع دو درب 2 عدد پانل شستی داخل کابین به منظور دسترسی راحت راننده به هنگام ورود و خروج نصب می شود. اندازه آسانسور بیمارستانی باید طوری باشد که حداقل یک برانکارد به همراه یک نفر در آن به راحتی جای گیرد. به طور مثال، استانداردهایی برای آسانسورهای نفربر، آسانسورهای صنعتی و حمل کالا، آسانسورهای بیمارستانی یا آسانسورها و بالابرهایی که مخصوص حمل و نقل خودروها هستند، هر کدام متفاوت تعریف شده اند.

استاندارد جهانی نصب آسانسور،در امریکاازطریق استاندارد ASME A17.1 و در اروپا EN81 معرفی می شود، اما منابع استاندارد در هر کشور می توانند تفاوت هایی داشته باشند.درایران این استاندارد 2-6303 می باشد. قدرت مورد نیاز برای موتور آسانسور هیدرولیکی بیش از موتور آسانسور کششی است، بنابراین برای انتقال برق به موتورخانه می بایست از کابل های برقی که متناسب با قدرت موتور است، استفاده شود، که این موضوع باعث افت ولتاژ برق می شود. در سیستم های مستقیم برای حرکت کابین، جک مستقیما به یوک کابین متصل می شود و در سیستم های غیر مستقیم، جک توسط حرکت سیم بکسل متصل به یوک کابین باعث جابه جایی آسانسور می شود. باید از تعداد اسانسور، نوع و ظرفیت آسانسورهای ساختمان در مراحل اولیه طراحی اطلاعات کافی داشته باشد. آسانسورهای خدماتی قابلیت حمل افراد را ندارند و برای ساختمان ها با کاربری های مختلف مانند بیمارستان ها، هتل ها، فروشگاه ها، ادارات و …

قطعات اسانسور

سرعت حرکت، باز و بسته شدن درب آسانسور و سنسورهای آسانسور مناسب با نیازهای مراکز درمانی در نظر گرفته می شود، به طوری که هنگام باز و بسته شدن درب، قابلیت ورود و خروج کاملا ایمن بیماران و پرسنل مراکز درمانی وجود داشته باشد. آسانسور فروشگاهی بزرگتر از آسانسور مسافربری است و قابلیت تحمل وزن بیشتری را دارد. در آسانسورهای باربر برج ها تمامی موارد مربوط به ایمنی آسانسورهای مسافربری رعایت شده است. متاسفانه برخی از سازنده ها تنها به آسانسورهای مسافربری بسنده می کنند و ساکنین مجبور می شوند از آسانسور مسافربر برای حمل بار استفاده کنند که این کار کاملا غیر اصولی و غیرقانونی است، زیرا آسانسورهای مسافربر به دلیل نوع طراحی، ابعاد و ارتفاع اتاقک و موارد فنی برای جا به جایی بار و اثاثیه مناسب نیستند. از آسانسورهای باربری به منظور حمل وسایل و اثاثیه بین طبقات استفاده می شود.

انواع اسانسور

اما آسانسور های هیدرولیکی، دارای قیمت بالاتری نسبت به آسانسور های کششی می باشند و دارای اجزای بسیار زیاد تری هستند. این مشکل میتواند بسیار خطر آفرین باشد . چون تعمیر و احیانا تعویض جک هیدرولیک کاری سخت ، زمان بر و پرهزینه است ، باید نکاتی را رعایت کرد که عمر مفید جک هیدرولیک را بالا برد.اول اینکه باید متریال سیلندر و پیستون و لوازم آب بندی جک از نوع مرغوب و درجه یک بازار باشد.دوم اینکه مطابق ظرفیت تعریف شده آسانسور از آن استفاده کنیم .فشار بیش از ظرفیت جک ، علاوه بر خطر باالقوه برای سرنشینان ، به اتصالات جک ، لوازم آب بندی و پوسته بیرونی جک قطعا آسیب می کند.سوم اینکه برای آسانسور برنامه پارک تعریف شود تا در موقع استندبای آسانسور ، جک هیدرولیک به حالت اولیه خود برگردد و زیر فشار روغن نماند. انرژی پتانسیل این نوع از آسانسورها در هنگام پایین رفت کابین تبدیل به انرژی جنبشی می شود و قسمتی از آن به حرارت تبدیل می شود که این موضوع باعث بالا رفتن درجه حرارت روغن می شود.

قطعی برق باعث توقف آسانسور نمی شود. با استفاده صحیح از هر وسیله ای به خصوص آسانسور می توانید باعث افزایش طول عمر و دوام آن شوید. برای طراحی آسانسور های شیشه ای هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما نیز می توانید شیک ترین و کارآمدترین آن را در ساختمان خود پیاده نمایید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در آسانسور خراب گیر کنید. از آسانسورهای حمل مصالح و نفر برای سازه های در حال ساخت و یا ساختمان های بالای 25 طبقه استفاده می شود که اتاقک آن دارای تزئین خاصی نیست و توانایی حمل مصالح و نفر را تا وزن 5000 کیلوگرم را دارد. سوئیچ های ایمنی (لمینت سوئیچ) که در ابتدا و انتهای مسیر حرکت آسانسور قرار می گیرند از بروز حوادثی مثل سقوط آسانسور جلوگیری می کنند. نصب این سوئیچ ها از بروز حوادثی مانند سقوط کابین جلوگیری می کند.

خرید آسانسور، مهم ترین و بهترین تصمیمی است که می توانید برای ساختمانی قدیمی و یا ساختمانی در حال احداث بگیرید. برای مشاهده توضیحات تکمیلی در مورد معیارهای انتخاب شرکت آسانسور می توانید مقاله بهترین آسانسور را مطالعه نمائید. برخی از انواع آسانسورهایی که در بیرون ساختمان نصب می شوند، متشکل از یک کابین هستند که شما می توانید کل اجزای کابین آسانسور و اتصالات آن را به طور واضح ببینید. همچنین در آسانسورهای بیمارستانی باید اقدامات لازم در مواقع قطعی برق نیز صورت گیرد. آسانسورهای بیمارستانی دارای سیستم هایی هستند که در زمان وقوع موقعیت آلودگی الکترومغناطیسی از آن جلوگیری می کنند و سلامت بیماران و سایر افراد را تامین می کند. در تابلو فرمان قسمت مربوط به سری استپ با فیوز مینیاتوری جداگانه در برابر تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت میشود. همچنین آدرس شرکت سپهر نگین ایرانیان جهت خرید آنلاین و دریافت لیست قیمت قطعات و اجزای اسانسور نظیر ریل ، گاورنر ، پاراشوت ، ضربه گیر ، تابلو فرمان ، سیم بکسل ، زنجیر جبران ، انواع کفشک ، یوک ، فلکه هرزگرد و …

انواع کفشک آسانسور با قیمت های متفاوت در بازار موجود می باشند اما متداول ترین نوع این قطعات آسانسور ، کفشک ثابت ، غلطکی و لغزشی است. بالابرهای کارگاهی به دلیل تردد بسیار زیاد و همچنین بارهای سنگینی که در آن قرار می گیرد، باید ایمنی بسیار بالایی داشته باشند. نصب آسانسورهای بدون موتورخانه روملس کاملا مشابه آسانسورهای دارای موتورخانه است و تنها تفاوتشان این است که به جای آن که موتور روی دال بتنی سکوی اتاق آسانسور قرارا گیرد، بر روی استراکچر متصل به آهنکشی نصب می شود که از لحاظ ایمنی و استحکام هیچ تفاوتی با آسانسورهای دارای موتورخانه ندارد. البته سرعت آسانسور تخت بر باید کمی پایین باشد تا بیمار بدون هیچ گونه لرزش یا تکانی جابه جا شود. 1. در مرحله اول، کارگران و متخصصان می بایست نقشه ای در رابطه با آسانسور طراحی کنند تا بتوانند طبق آن عمل کنند.

در مراکز درمانی انواع مختلفی از آسانسورهای استفاده می شوند. بالابر ویلچر در کنار پله های ورودی منازل، بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز تجاری، خودروهای ون، مراکز عمومی، ادارات و … یکی دیگر از انواع آسانسورها، آسانسورهای بیمارستانی هستند که در مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها از آن استفاده می شود و انجام امور را برای پرسنل و بیماران آسان تر کرده است. آسانسورهای بیمارستانی دارای بدنه فلزی و مقاوم می باشند. تمامی دیواره ها به خصوص دیواره های بیرونی باید جنس مناسبی داشته باشند و کاملا مقاوم و مستحکم باشند. این ارتفاع معمولا بین 1 تا 2 متر با توجه به شرایط ساختمانی و مشخصات آسانسور و همچنین الزامات استاندارد تغییر میکند. در سالهای اخیر نیز با تولید انبوه موتورهای 6 نفره در داخل کشور، بخش بزرگی از نیاز کشور پوشش داده شده و بازار موتورهای خارجی به سمت کیلووات های بالاتر تغییر کرده است.

در آسانسورهای کششی وزن کابین همواره در حال تغییر است و اگر کادر وزنه هم وزن ظرفیت کابین باشد، برای بالا و پایین رفتن آن فشار زیادی متحمل میشود. پین ورک تعمیرکاران و متخصصین آموزش دیده با بیش از ۱۰ سال سابقه کاری در زمینه تعمیرات آسانسور در اختیار دارد. آسانسور کششی با موتور گیربکس یکی از رایج ترین انواع آسانسور است. شرکت پادرا آسانسور یکی از بهترین شرکت های نصب آسانسور در تهران و حتی ایران است. یکی از مقدماتی ترین عملیات اجرایی در نصب آسانسور، آهن کشی آسانسور یا استراکچر (سازه) است. یکی از محدودیت های این نوع از آسانسورها سرعت بالا می باشد، بنابراین همواره از آسانسورهای هیدرولیکی برای سرعت های زیر ۱ متر بر ثانیه استفاده می شود.

ظرفیت آسانسورهای بیماربر بین 1600 تا 2000 کیلوگرم است و سرعت اینگونه از آسانسورها در انواع مختلف نیز متفاوت است و از 40/0 تا 30 متر بر ثانیه است. سرعت آسانسور ویلچربر 16 سانتی متر بر ثانیه است. از فواید یک آسانسور کاملا وارداتی موارد زیر است. سطح مقطع کابین، در ارتفاع یک متری از کف کابین بدون در نظر گرفتن فضایی که دستگیره ها اشغال می کنند اندازه گیری می شود. ۵۲- شرکت پرشین ابنیه کاکتوس ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین قطعات اسانسور در قم می باشد. شرکت فروش آسانسور بخشی از فعالیت خود را به ارائه مشاوره نصب آسانسور، خدمات سرویس آسانسور و پشتیبانی تجهیزات اختصاص داده است. به خاطر داشته باشید؛ هیچ مکانیزم و سیستمی را نمیتوانید بیابید که بدور از تعمیر یا سرویس و حتی بازبینی دوره ای بتواند سال ها عمر کند و به ارائه خدمات باکیفیت بپردازند.

کابین آسانسورهای تخت بر به گونه ای طراحی شده اند که بیمار هیچ گونه لرزش یا صدایی را احساس نمی کند. آسانسور ها باید به صورت دوره ای و منظم سرویس و نگه داری شوند. حفاظ اطراف آسانسور که محدوده اتاقک را نشان می دهد و از ورود افراد و تجهیزات متفرقه به این فضا جلوگیری می کند. آسانسورهای معمولی که برای جابه جایی همراهان بیمار و سایر افراد استفاده می شود که باز هم تفاوت هایی با آسانسورهایی که در زندگی روزمره از آنها استفاده می شود دارند، از جمله این تفاوت ها بزرگی کابین آنها است. عملکرد بالابرهای کارگاهی تقریبا مشابه آسانسورهای خانگی است اما در ظاهر، ظرفیت و ایمنی تفاوت هایی با آسانسورهای خانگی دارند. مراحل ساخت و نصب باید طبق برنامه ریزی پیش برود؛ در غیر این صورت، پروژه آسانسور با شکست روبرو خواهد شد. استانداردهای تعریف شده برای آسانسورهای دارای موتورخانه در رابطه با مسیرهای دسترسی، درب ها، دریچه های ایمنی و فضاهای کاری در نوع بدون موتورخانه نیز صدق می کنند.

درهای اظطراری و بازرسی و دریچه های بازدید چاه باید فقط بمنظور ایمنی استفاده کننده و کارهای تعمیرات و سرویس مورد استفاده قرار گیرند. آسانسورهای هتلی باید دارای گواهی استاندارد آسانسور باشند و همچنین دارای سیستم تهویه مناسب باشند. در مواقعی که فاصله بین کابین و کادر وزنه و یا سیم بکسل های متصل به آنها بیشتر از طول فلکه کشش موتور باشد و فلکه کشش موتور نتواند زاویه مناسبی برای سیم بکسل ها ایجاد کند از فلکه هرزگرد برای به وجود آوردن اصطحکاک بیشتر میان سیم بکسل و فلکه ها و همچنین مناسب کردن زاویه سیم بکسل ها ( آلفا) استفاده می شود . در این گونه از آسانسورها مانند انواع آسانسورهای دیگر، ایمنی و امنیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. آسانسور تخت بر یکی از انواع آسانسور بیمارستانی است که از آن برای جابه جایی راحت و ایمن بیماران بر روی تخت یا بیماران روی ویلچر استفاده می شود.

آسانسورهای بیمارستانی مصرف برق کمی دارند و در زمان قطعی برق نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. در چندین سال گذشته فضاهای اماکن کارگاهی و کارخانه ای وسعت بسیاری پیدا کرده اند که گاها نیاز است که مصالح، تجهیزات و افراد به نقاط بالاتری فرستاده شوند که در این صورت استفاده از آسانسورهای کارگاهی کار را برای افراد آسان تر می کند. نیروهای مجرب و حرفه ای را از ما بخواهید. البته نصب هرگونه آسانسور در مکان های مختلف نیاز به مجوزهای زیادی دارد که ما در ادامه این مقاله شما عزیزان را با نصب آسانسور و گرفتن مجوز آن آشنا خواهیم کرد. از آسانسور باربری هم می توان در داخل منزل و هم خارج از منزل استفاده کرد. از این نوع محصولات می توان برای برج های مسکونی نیز استفاده کرد که تنوع کابین زیادی دارند و همینطور می توان کابین این نوع آسانسورها را به صورت اختصاصی سفارش داد.

استفاده از بالابر و آسانسور در هتل ها کاربردهای بسیار زیادی دارد که شامل جابه جایی مسافران، غذا، وسایل و … ساخت و نصب بالابر ویلچر در کمترین زمان ممکن انجام می شود. در آسانسور هایی که از طرح های کم نور استفاده می شود کابین آسانسور دارای یک نور لایت و کم است و درسقف پر نور کابین روشن تر. هزینه نصب اسانسور با توجه به مدل آسانسور، ابعاد آن،سرعت و تجهیزات به کار رفته در آسانسورها،متفاوت است.مهمترین فاکتوری که در کیفیت اسانسور موثر خواهد بود اجرای ان میباشد. به هر حال، خوشایند نیست که در پایان یک روز سخت کاری، وقتی به آسانسور مراجعه میکنید متوجه خرابی آسانسور شوید و با کلی وسایل و خرید از پلهها بالا بروید. در صورت قطعی برق یا از اکار افتادن آسانسورهای کششی، خروج مسافران از کابین کار ساده ای نیست و باید توسط متخصصین این حوزه این کار انجام شود. این نوع آسانسور ها را می توان یکی از محبوب ترین ها بین مردم به شمار اورد، چرا که از هر نظر که بخواهیم بررسی کنیم، یکی از پر مخاطب ترین ها به شما می رود، زیرا این آسانسور ها در شوع حرکت، بسیار نرم حرکت می کنند، خرابی و استهلاک بسیار کمی دارند، عیب یابی و تعمیر این آسانسورها آسان و راحت بوده، به علت حذف کادر وزنه و سیم بکسل می توان نمایی زیبا را ایجاد کرد و آسانسور های شیشه ای به وجود آورد، یک سازه ای بسیار سبک که نیاز مند موتور خانه هم نیست.