عیار طلا چیست؟ ۲۴ عیار و عیار ۷۵۰ یعنی چه؟ کیمیا | hsaatchi

عیار طلا چیست؟ ۲۴ عیار و عیار ۷۵۰ یعنی چه؟ کیمیا | hsaatchi دو نمونه از رایج‌ترین عیارهای طلای موجود طلای ۱۸ عیار و طلای ۲۴ عیار هستند. در این مقاله راهنمای کاملی برای خرید بهترین عیار طلا را در اختیار شما قرار می‌دهیم. اما طلای ۲۴ عیار، کاملا زرد و درخشان و خالص‌ترین نوع طلایی است که وجود دارد، معمولا در ساخت شمش طلا از این نوع طلا استفاده می شود. روی شمش‌هایی که در بازار خرید و فروش می‌شود، عدد ۹۹۹ را در زمان قالب گیری انگ می‌زنند، که نشان دهنده‌ خالص بودن طلا است.

زیورآلات طلا به طور معمول باعث بروز آلرژی نمی‌شوند، بااین‌حال، هر چه عیار طلای مورداستفاده کمتر باشد احتمال تحریک پوست و بروز حساسیت بیشتر است‌. آلرژی مربوط به زیورآلات طلا عموماً مربوط به سایر فلزاتی است که در آلیاژ طلا وجود دارند، ازاین‌بین مس و نقره معمولاً ناراحتی کمتری ایجاد می‌کنند؛ اما نیکل و روی عامل شایع بروز حساسیت هستند. پس اگر سؤال شما این است که طلای ۲۴ عیار بخریم یا ۱۸ عیار باید به احتمال حساسیت‌زایی آن نیز دقت کنید. شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که طلای ۲۴ عیار بخریم یا ۱۸ عیار؟ خوب است بدانید در هر کشور، بسته به فرهنگ، منابع و میزان تقاضا برای خرید طلا، عیار متفاوتی برای طلای استاندارد در نظر گرفته می‌شود.

قیمت طلا، سکه و دلار امروز پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

بسته به نوع فلزاتی که با آهن آلیاژ می‌شوند، آلیاژ طلا در چهار رنگ زرد، سفید، رز گلد و سبز ایجاد می‌شود. برای ساخت طلای زرد اغلب فلز نقره را با طلا ترکیب می‌کنند. ممکن است مس یا روی نیز با طلا ترکیب شود؛ اما استفاده از نقره به دلیل احتمال کمتری که در ایجاد آلرژی دارد معمول‌تر است. خالص‌ترین نوع طلا با خلوص ۹۹.۹ درصد که تقریباً هیچ فلز دیگری در ترکیب آن وجود ندارد.

گزارشات طلای ۲۴ عیار

کارهای ساخته مثل النگو، سرویس و انگشتر، در کشور ایران اغلب با عیار ۷۵۰ هستند، همان‌هایی که در ویترین طلافروشی‌ها می‌بینید. قیمت ها بر اساس لیست اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز درج شده است. خوشحالیم که این مطلب مفید بوده براتون، در صورتی که کدهای طلای اصل ایرانی و خارجی رو هم می خواهید بدونید، می تونید مطلب کدهای طلای اصل ایرانی و کدهای طلای خارجی رو هم مطالعه کنید. حرف انگلیسی K در کنار این اعداد بکار رفته روی طلا کلمه عیار است. نکته مهمی که بهتر است بدانیم این است که عیار تعیین کننده مرغوب بودن یا نبودن طلا نیست؛ بلکه میزان وجود فلزات دیگری که در ساخت مصنوعات طلا استفاده می‌شود را تعیین می‌کند.

  • این سرمایه گذاری برای شما حداقل ریسک و هزینه را خواهد داشت و جلوی آنکه ارزش پول شما به دلیل تورم از دست برود را خواهد گرفت.
  • آلرژی مربوط به زیورآلات طلا عموماً مربوط به سایر فلزاتی است که در آلیاژ طلا وجود دارند، ازاین‌بین مس و نقره معمولاً ناراحتی کمتری ایجاد می‌کنند؛ اما نیکل و روی عامل شایع بروز حساسیت هستند.
  • نیم سکه، امروز به ۱۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.
  • قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ در بازار ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تعیین شده و به طلاو جواهر فروش می رسد.
  • البته در گذشته طلاهای ۱۷ عیار هم در ایران ساخته می‌شدند.