ضرورت نصب آسانسور و پله برقی در ساختمان مطالب

در این موتورها از مکانیسم لنت ترمز استفاده می‌شود که با استفاده از نیروی اصطکاک مانع از حرکت ناخواسته موتور در حالت توقف می‌شود. تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه اند. اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت هستند که معمولاً به سه دسته آسانسور‌‌‌‌های کششی، هیدرولیک و وینچی تقسیم می‌شوند(البته نوع فوق پیشرفته دیگری که مغناطیسی است وجود دارد). این نوع از آسانسورها جهت صرفه جویی در انرژی و فضای کاربردی طراحی شده است ؛ که دارای مفهوم بدیهی از حفاظت محیط زیست است . مدرن سازی آسانسور؛ آنچه مدیران ساختمان باید بدانند طراحی و ساخت آسانسورها معمولا در چارچوب‌ کارکردهای متفاوت خود بین 20… از جمله برند های رایج موتور گیربکس در بازار ایران می‌توان به برندهای ساسی، الکمپ، مونتاناری، فیا و بهران اشاره نمود.

آسانسور

ضرورت نصب آسانسور و پله برقی در ساختمان مطالب به دلیل استفاده عموم در کلیه ساعات شبانه روز در صورتی که کمبود فضای نصب وجود نداشته باشد بدون توجه به ارتفاع، انتخاب زاویـه 30 درجـه مناسبتر است، هر چند که انتخاب زاویه 35 درجه اشتباه نیست. در صـورتی که فاصـله دیـوار روبه‌روی پله‌برقی تا انتهای آخـرین پله افقی 2000mm باشد؛ عرض پاگرد باید حداقل دو برابر فاصله بین مرکز دستگیره‌های پله‌برقی باشد. این وضعیت به خصوص برای ساختمان‌های اداری، خدماتی و فروشگاه‌های بزرگ مناسب می‌باشد. آسانسور تنها وسيله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گيرد و عمومي ترين وسيله جابجائي عمودی در جهان است.

موتور گیرلس بشکه ای بلولایت 14 نفره سرعت 1 متر بر ثانیه

پله‌برقی از ابتدای ساخت و ابداع آن تا به امروز تغییر atisliftco چندانی نداشته است. شهر سنندج هم از این قاعده مستثنی نیست؛ به این دلیل روزبه‌روز کاربرد پله برقی در سنندج بیشتر می‌شود. با نزدیک شدن به قرن بیستم، شهرنشینی جامعه را متحول ساخت و توسعه پله‌برقی به طور جدایی‌ناپذیری با روش جدید زندگی و کار مردم مرتبط بود.

  • موتورهای گیرلس در دو مدل دیسکی یا تخت و بشکه ای یا درامی تولید می‌شوند.
  • بعدها مخترع دیگر آمریکایی به نام لیمون سودر نیز چنین مجوزی را برای اختراع پله‌برقی به دست آورد.
  • بسیاری از افراد به خصوص مهندسان و متخصصان نصب و راه اندازی سیستم آسانسور و بالابر، نام شرکت هیدروفرکو را شنیده اند زیرا این شرکت به عنوان معتبرترین و قدیمی ترین شرکت فعال در حوزه طراحی و تولید انواع سیستم هیدرولیکی آسانسور، بالابر هیدرولیکی و آسانسور خانگی در کشور می باشد.
  • آسانسورها بیشتر برای ساختمان های چند طبقه ای چون دفاتر خدماتی یا حقوقی، آپارتمان ها، بانک ها، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارند اما از پله ها می توان در مراکز خرید، مترو و راه آهن و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
  • این نوع آرایش بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سـمت باشد.

شعاع انحنای سازه اصلی پله‌برقی و دستگیره در بالا 150 سانتی متر و در پائین 100 سانتی متر می‌باشد. بدیهی است طراحان طول پله‌برقی را متناسب با تعداد پله‌های افقی در نظر خواهند گرفت. پله‌برقی‌ها معمولاً در سه اندازه 800mm ،600mm و 1000mm از نظر عرض پله ساخته می‌شوند.

مرکز تجارت آسانسور ایران در کجای تهران واقع شده است؟

شرکت آریان آسانسور به عنوان یک شرکت مشتری مدار با استقرار واحد CRM منجر به رضایت بیش از پیش مشتریان شده است که دریافت گواهینامه ملی حقوق مصرف کننده سال 1399 و گواهینامه های استانی حقوق مصرف کننده در سال های 13۹۶-13۹۷ و 1398 گواهی بر این موضوع می باشد. آریان آسانسور به عنوان اولین شرکت آسانسوری موفق به راه اندازی خدمات 24 ساعته شده است که موجبات دسترسی سریع، آسان و کم هزینه را در طول شبانه روز به مرکز پشتیبانی و خدمات پس از فروش را محیا می کند. شرکت آریان آسانسور در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولین تولید کننده تابلوفرمان میکروپروسسوری آسانسور در ایران تاسیس گردید. بررسی وضعیت سیم کشی ها در چاهک آسانسور ( تمامی سیمهای مربوطه باید در خرطومی قابل انعطاف قرار بگیرند و داکتها باید دارای روکش بوده و تنها بر روی دیواره ها در آسانسور به کار روند. با توجه باینکه در ساختمانها تا زمانیکه گواهینامه استاندارد آسانسور صادر نشود، مالک و ساکنین ساختمان اجازه استفاده از آسانسور را ندارند،همچنین تا گواهینامه آسانسور صادر نشود، شهرداری پایان کار ساختمان را صادر نمی کند، متوجه اهمیت بازرسی آسانسور می شویم. آسانسور می تواند فقط 10 تا 15 نفر را به طور همزمان حمل کند.اما پله برقی می تواند بیش از 20 نفر را به طور همزمان حمل کند.