صفحه اصلی اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران-آل اسکیپ

کارآگاه توانا یکی از حرفه‌ای‌ترین کارآگاه‌های تهران است که ادعا کرده مدارک به دست آورده و همه اتفاقات اخیر را به یکی از باند‌های بزرگ تهران ربط داده است. اگر تا الان اتاق فرار را تجربه نکرده‌اید و می‌خواهید یک روز پرهیجان با دوستانتان داشته باشید، حتما اتاق فرارهای معرفی‌شده در این مطلب را بشناسید و بعد تصمیم بگیرید. اگر به چالش، معما و هیجان علاقه دارید پیشنهاد می کنیم همراه خانواده، دوستان و همکارانتان به صورت گروهی این بازی را تجربه کنید. پس شرط پیشروی و پیروزی، حل معماها و پشت سر گذاشتن چالش های بازی است. با توجه به شیوع ویروس کرونا قابل درک است که نگرانی‌هایی بابت مراجعه به مراکز تفریحی و تجربه‌ی بازی‌های اتاق فرار وجود داشته باشد.

اتاق فرار دیدن

اتاق فرار را به طوری طراحی می‌کنند، که شما می‌بایست معماهایی را در آن حل کنید. این معماها گاهی با وسایل عجیب و در نظر اول به درد نخور، قابل حل خواهند بود. حتی ممکن است به شما کدهایی بدهند که از طریق کشف رمز آن کدها، معماهای موجود در اتاق را حل کنید. مشهد که دونات­‌ها و پیراشکی­‌های نرم و لذیذ بی‌­نظیری هم دارد که هیچ جای ایران نمی‌­توانید لنگه‌­اش رو پیدا کنید، از قضا اتاق فرارهای معروف زیادی هم دارد. جریان از این قرار است که شما وارد درمانگاهی می‌شوید که اتفاق‌­های خیلی عجیبی در آنجا رخ می‌دهد؛ شما و دوستانتان باید بفهمید آنجا دقیقا چه خبر است؟ تعدادتان باید ۶ تا ۸ نفر باشد و ۲ ساعت فرصت دارید.

سناریو این بازی این گونه است که شما وارد یکی از بزرگ‌ترین بانک‌ها برای سرقت می‌شوید. ازآنجایی‌که این بانک سیستم‌های امنیتی بسیار قوی‌ای دارد، به‌محض ورود شما آژیر خطر فعال می‌شود و شما در همان ابتدای بازی فقط ۱۵ دقیقه وقت دارید تا آن را غیرفعال کنید. بانک ۱۵ شمش طلا، ۱۰۰۰ دلار و ۷۰۰۰ یورو دارد که ۴۵ دقیقه فرصت دارید، آن‌ها را پیدا کنید و از اتاق خارج شوید. داستان از این قرار است که مردی از سر جنون دو فرزند و همسر باردار خود را می‌کشد. از این دسته اتفاقات مدت زیادی است که در شهر رخ می‌دهد و به‌گونه‌ای می‌توان گفت تبدیل به یک بیماری فراگیر بین مردم شده است. شما قرار است به خانه اولین مبتلا بروید و سرنخ‌هایی در چهار شب مختلف به دست آورید.

محدودیت زمانی در این مجموعه مانند سایر اتاق فرارهای تهران ۶۰ دقیقه بوده و حداقل سن برای ورود به محیط بازی ۱۲ سال است. اولین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشورهای آسیای شرقی بوده اند. آنها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در امریکا و اروپا نیز همه گیر شد و در حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌های مختلف ارائه می‌شود.[۱][۲]اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد. اتاق فرار یک بازی مبتنی بر ماجراجویی در زندگی واقعی است که در آن گروهی از بازیکنان، یک ماجرای طراحی شده توسط صاحبان اتاق فرار را دنبال می کنند. اتاق فرار یک مخمصه و بازی ماجراجویی فیزیکی است که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ‌ها، نکات و استراتژی‌ها برای حل مسائل و دستیابی به اهداف خود، یک سری از پازل‌ها و معماها را حل می‌کنند.

صفحه اصلی اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران-آل اسکیپ

پارکینگ موجود است ( 5 طبقه پارکینگ مجتمع تجاری) حتماً 15 دقیقه قبل از شروع بازی در مجموعه حاضر شوید. این اتاق فرار بصورت غیر ترسناک در صورت درخواست شما با سناریو و اجرایی متفاوت قابل اجراست. طرفداران اتاق فرار بر خلاف تصور از قشر خاصی از جامعه نیستند و این بازی به عنوان اعتیادآور ترین و یکی از پرطرفدار ترین سرگرمی های جهان شناخته می شود که قادر است عموم افراد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. مخاطبین اصلی اتاق های فرار معمولا گروه های دوستانه هستند؛ اما در حال حاضر بازی اتاق فرار به مدارس و دانشگاه ها، شرکت ها و سازمان های بزرگ، میهمانی های مراسم ها و مناسبت ها هم راه پیدا کرده است، البته با ساختاری متفاوت اما مرتبط.

روایت اتاق فرار زیر خاکی

دکتر برایانیک پادزهر این بیماری‌ها را می‌یابد و شما باید آن را پیدا می‌کند و قبل از کشته‌شدن، دنیا را اسکیپ روم نجات دهید. محیط این اتاق شبیه به محیطی آلوده از میکروب و مواد شیمیایی طراحی شده است. این اتاق یک شبیه‌ساز محیط موزه است و شما باید خود را از آن خارج کنید. زمانی‌که لیزرها فعال می‌شود، اگر به هرکدام نورها برخورد کنید ۱ دقیقه از زمان باقی‌مانده کسر خواهد شد. دکتر هنری هاوارد هولمز از هر روشی استفاده می‌کند تا ساکنان هتل خودش را بکشد. برخی از اتاق‌های این هتل گاز سمی وجود دارد که افراد را می‌کشد.

  • تایم فور فان با هماهنگی مجموعه‌هایی که بازیهای آنها در این سایت ثبت شده، تیم نقد خود را برای انجام بازیها به مجموعه میفرستد، این تیم (که سابقا با نام برک اوت کینگز شناخته میشد) از افرادی که همه در بخش های مختلف بازیسازی تخصص دارند تشکیل شده است.
  • به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که با دوستانتان بیرون رفته باشید، اما هیچ ایده جذابی برای سپری کردن اوقات فراغت خود به فکرتان نرسد.
  • با دست یافتن به پازل‌ها، سرنخ‌ها و غنائم، مغز دوپامین آزاد می‌کند که به‌عنوان یک سیستم پاداش و رضایت‌بخش عمل می‌کند.
  • یکی از کارکشته‌ترین کارآگاه‌های انگلستان پس از تحقیق ۴ نفر مضمون اصلی را می‌یابد، اما این کارآگاه در دفتر خود کشته می‌شود.
  • با قضاوت در مورد ماهیت ساختار مشاغل امروزی، تحقق این امر دشوارتر است زیرا افراد به‌ندرت وقت خود را برای ورزش اختصاص می‌دهند.