راهنمای گردشگری طبیعت|(تیر 1401)|آموزش گردشگری ارسباران

کیث پلارد، مدیر LaingBuisson، یک تیم تحقیقاتی مراقبتهای سلامتی از متخصصان در زمینه آمار گردشگری سلامت، معتقد است که این اعداد بسیار کمتر از این گزارش بوده و حدود 10 تا 15 سایت atours میلیارد دلار است. بر اساس آمار منتشره در سال 2000 میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری 701 میلیارد دلار یعنی معادل 9/4 درصد کل سرمایه گذاری جهان بوده است . یکی از موضوعات مهم و قابل طرح در توسعه صنعت گردشگری بحث سرمایه­ گذاری خارجی است. از کل گردشگران خارجی ورودی به ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۵ درصد آنها ترکیهای بودهاند. اگر خوششانس باشید ابرها پایین میآیند و تصویری زیبا را برایتان به وجود خواهند آورد. بالی به خاطر سواحل زیبا، طبیعت فوق العاده، تفریحات جذاب و همچنین امکاناتی بسیار دلچسب، مانند هتل ها، رستوران های زیبا و غذاهای لذیذ دریایی، یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین جاذبه های توریستی در کشور اندونزی است. برای رزرو هتل در مشهد، یکی از مقاصد گردشگری سلامت ایران، به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل هما 2 مشهد، اقامتی دلنشین را تجربه کنید.

همراه داشتن غذاهای آماده یا سرد که دیرتر فاسد می شوند هم از دیگر ملزومات طبیعت گردی ست. در زمستان این منطقهی کوهستانی هوایی بسیار سرد دارد و بسیاری از مکانهای دیدنی آن صعب العبور است. مشکل دیگری که تناسب نداشتن تعطیلات و سفرها در طول سال ایجاد می­ کند، متوجه مشاغل گردشگری است، به طوریکه بسیاری از اماکن اقامتی و پذیرایی که در اختیار بخش خصوصی است در فصول پاییز و زمستان معمولاً با کمبود مسافر مواجه هستند و بنابراین قادر به تأمین هزینه ­های جاری خود نیستند. صنعت گردشگری موثرترین گام برای اقتصاد مقاومتی است و م ی­تواند منبایی برای اتکا به خود باشد. یکی از مزیت­ هایی که صنعت گردشگری برای جوامع به دنبال دارد، کاهش مفاسد و آسیب­ های اجتماعی است. حرکت و جابه جایی از دیر باز در میان جوامع بشری وجود داشته و فقط قوانین و مقررات خاص در طول زمان به آن شکل داده اند. با توجه به گستره فعالیت­ های صنعت گردشگری در سایر حوزه­ های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی، این صنعت می ­تواند به عنوان یکی از مؤثرترین بخش­ ها در رشد و توسعه اقتصادی ایفای نقش کند؛ چرا که صنعت گردشگری، فرصت تولید، ایجاد اشتغال، فقرزدایی و درآمدزایی را برای کشورها به همراه دارد.

همچنین مک کارتی (۱۹۶۰) برای اولین بار چهار عنصر محصولات مسافرتی و گردشگری را مطرح ساخت و از آنها به عنوان چهار P یعنی Product (تولید)، Price (قیمت)، Place (مکان) و Promotion (تبلیغ) یاد میکند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که علاوه بر تولید محتوا، با مطالعه مقاله چگونه آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنیم، میتوانید با ثبت موقعیت مکانی در گوگل، دسترسی مخاطبان به آژانس مسافرتی خود را آسان تر کنید. برای توسعه گردشگری به مساله فرهنگ توجه خاصی مبذول می شود.آثار باستانی و کهن هر کشوری معرف فرهنگ خاص همان کشور و دارای ارزش های در خور توجه همان سرزمین و ویژگی های مردم همان مرز و بوم است.این آثار دارای ارزش های معنوی بسیار زیاد برای آن قوم به طور اعم می باشد که در نتیجه باعث جلب و جذب دیگران جهت بازدید و شناخت آنها شده و در پیشرفت اقوام و اجتماعات مختلف اثر به سزایی داشته و در عین حال وسیله ای است بسیار موثر برای جلب توجه گردشگرانی که علاقه مندند این آثار و فرهنگ قومی را از نزدیک مشاهده نمایند.تنها از راه آشنا کردن فرهنگ ها با یکدیگر است که دشمنی ها به دوستی ها تبدیل می شود˓این هنر بزرگ از گردشگری یعنی مسافرت بدست می آید.انسان ها نمایند گان فرهنگ های گوناگون اند و تماس و رودررویی این نمایندگان˓تماس رودرروی فرهنگ هاست و از این تماس و رودررویی است که غنای فرهنگی و به دنبال آن برکت پدید می آید.تماس های رودررو باید تمام گروه ها را در بر گیرد.از دانشمندان بزرگ˓دانشجویان تا کارگران بی مهارت˓و از آنجاست که گردشگری همگانی به صورت یک دست آورد و یک ضرورت جلوه می کند .

براساس آمارها، سالانه حدود 5 تا 6 میلیون گردشگر خارجی وارد کشور می­شود، که این رقم با اهداف صنعت گردشگری در افق 1404 که از جمله جذب 25 میلیون گردشگر خارجی و درآمدزایی 20 میلیون دلاری از این محل است، فاصله بسیاری دارد. در سال ۱۳۸۲ بخشی از این منطقه که در حدود ۶۰ هکتار بود و بقایای یک شهر تاریخی را در برداشت، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. به طور مثال، در دوبی که بسیاری از سرمایه­ داران کشورهای جهان اول و حتی سرمایه ­داران خاورمیانه و ایران، سرمایه ­گذاری­ های بسیاری در آنجا انجام داده­ اند، منافع آنها ایجاب می­ کند که همواره امنیت این کشور مورد توجه سرمایه­ داران و همچنین دولت­ های آنها باشد. برای کاهش مفاسد اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار بهره برده ­اند و توانسته­ اند با ارائه حمایت­ ها و تسهیلات ویژه برای توسعه گردشگری، از این مسیر بستر جذب گردشگران و سرمایه­ گذاران خارجی را در کشورشان فراهم کنند. کره جنوبی، مالزی و دبی همگی در بخش های محلی مختصصان پزشکی سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند تا بیماران خارجی را جذب خود کنند. ولی برهان این مسئله که این عامل باعث مسافرت ایرانی ها به ترکیه و دبی میشود با اشکال روبرو است.

در حال حاضر به دلیل مهاجرتهای شهرنشینی انجام شده از تعداد ساکنان آن کاسته شده اما در حدود دو دهه قبل تعداد قابل توجهی از افراد در روستا سکونت داشتند. هزینه عمل تعویض لگن در بریتانیا حدود 12000 یورو است ولی همین عمل در ترکیه 10000 یورو و در لهستان تنها 4725 یورو خواهد بود. برای مثال، عمل تعویض دریچه قلب در آلمان 30000 یورو هزینه دارد ولی همین عمل در کشور اتریش که همجوار آلمان است و کیفیت عمل تفاوتی ندارد یا تفاوت اندکی دارد، تنها 15000 یورو هزینه خواهد داشت. توجه به نقش صنعت حمل و نقل در توسعه گردشگری، به عنوان یک رکن اساسی و محوری تنها ۸/۵ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و این میزان بسیار اندک است. بالاخره به جایی برای نشستن نیاز دارید، یا صندلی های مخصوص سفر و یا زیرانداز. در جنوب دریای خزر در استان گیلان جایی که رودخانه خروشان سپیدرود در بندر کیاشهر به این دریا میپیوندد، جنگلی کوچک اما دیدنی خودنمایی میکند. با ورود کرونا به ایران، در سال ۹۸ موج کنسلی تورهای داخلی شهرهای شلوغ و پرمسافر مانند مشهد، اصفهان و شیراز به دلیل نگرانی مسافران از ازدحام جمعیت و ابتلاء به کرونا نیز به راه افتاد.

بنابراین، بسیاری از کشورهایی که امروزه رتبه ­های برتر گردشگری و جذب توریست را به خود اختصاص داده ­اند، زیرساخت­ های لازم در این صنعت را به خصوص در ساخت هتل­ ها و مراکز تجاری با هزینه سرمایه ­گذاران خارجی تأمین کرده ­اند. بنابراین، اگر بخواهیم از ظرفیت ­های صنعت گردشگری در رشد و شکوفایی اقتصادی بهره ­مند شویم، بیش از هر چیز نیازمند سازوکارهای مناسب برای برطرف کردن این موانع و مشکلات هستیم. اصولاً، ایجاد زیرساخت­های مناسب برای صنعت گردشگری و همچنین توسعه آنها، نیازمند سرمایه ­های عظیم و قابل ملاحظه ­ای است که معمولاً بسیاری از کشورها قادر به پرداخت آنها نیستند. سایر کشورها سهم ۲۹ درصدی از کل گردشگران ورودی به ایران در سال ۲۰۲۱ داشتهاند. در حوزه اقامت با کمبود هتل­ و مکان­ های اقامتی متناسب با سلیقه و درآمد سایر گردشگران داخلی و خارجی مواجه هستیم، به طوریکه، در تهران که پایتخت کشور است تنها 6 هتل 5 ستاره وجود دارد، این در حالی است که بسیاری از کشورها از جمله کشورهای فقیری مثل کنیا در این حوزه سرمایه­ گذاری­ های گسترده­ای انجام داده­ اند و در حال حاضر نایروبی پایتخت این کشور 19 هتل 5 ستاره دارد.

هتل آنتیک استانبول توضیحات استانبول هتل های استانبول هتل های 4 ستاره استانبول هتل آنتیک استانبول امکانات هتل آنتیک استانبول هتل آنتیک استانبول هتل آنتیک استانبولجزء یکی از هتل های 4 ستاره بوده و در منطقه بایزید واقع شده است. مهم ترین موانع و مشکلات صنعت گردشگری مربوط به مشکلات ساختاری در این بخش است. در کشور ما، البته گردشگری سهم ناچیزی در رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی دارد و براساس گزارشی که مجلس شورای اسلامی منتشر کرده، در سال 93 سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی 6،1 درصد بوده که 81،5 درصد از این سهم نیز مربوط به گردشگری داخلی بوده است. این جنگلها ملقب به بهشت گمشده آذربایجان شرقی است که هر انسانی را شیفته خود میکند ولی بسیاری از گردشگران این مناطق را نمیشناسند. گردشگران پاکستانی با ۱۰ درصد، جمهوری آذربایجان با ۹ درصد، و کویت با ۲ درصد به ترتیب در رتبههای سوم تا پنجم از این نظر قرار داشتهاند. در لیست مقاصد برتر گردشگری سلامت، تایلند چهارم است و آلمان رتبه پنجم را دارد. با توجه به اینکه گردشگری یکی از مؤلفه ­های اثرگذار در اقتصاد به شمار می ­رود، اما متأسفانه این صنعت در برنامه های توسعه مورد غفلت قرار گرفته است؛ به طوریکه، تا برنامه سوم هیچ­ اشاره­ای به این بخش نمی ­شود و در برنامه چهارم و پنجم نیز که سهم ناچیزی از برنامه­ ها را به خود اختصاص داده، زمینه عملیاتی و اجرایی شدن آن فراهم نشده است.

این هتل دارای 128 سوئیت و اتاق است و همه ی اتاق هایهتل باده استانبولبه اینترنت وای فای مجهز است. وقتی به کیش سفر میکنید قطعاً هزینه بلیط رفت و برگشت، اقامت در هتل و خدمات بیمه سفر قبلاً برای شما محاسبه شده است. گل هایی نظیر گل های ژاپنی، فرانسوی، ایرانی و ایتالیایی جلوه خاصی را به این مهد زیبایی بخشیده است. حال آنکه چندین کشور اروپایی نظیر آلمان، تنها سه بار IVF را انجام می دهند و برای کسانیکه مشکلات پزشکی دارند یا زنان جوانتر محدودیت هایی را برای دسترسی به این درمان اعمال کرده اند. و نکته دیگر آنکه باید یاد بگیریم اعتراض کنیم و در مقابل هزینه ای که پرداخت کرده ایم درخواست خدمات مناسب را داشته باشیم، و حتما اگر حادثه ای برایمان پیش آمد آن را بازگو نماییم. اگر بعد از شلوغی تعطیلات نوروز ۹۶، هوای اصفهان گردی به سر شما زده است تا از هوای بهاری نصف جهان استفاده کرده و تاملی در آفاق و انفس این سرزمین ادب و فرهنگ و هنر ایران زمین کنید، بهترین زمان را انتخاب کرده اید. این سازمانها میدانند که محبوبیت اکوتوریسم در حال افزایش است، پس تورهایی تحت عنوان طبیعت گردی ارائه میدهند، اما در واقع اقدامات دوستدار محیطزیست را نادیده میگیرند.

کیترینگها به روشی از تهیه غذا گفته میشود که گردشگر میتواند بدون مراجعه حضوری، غذا سفارش دهد. در اشکورات میتوانید سرچشمه آسمانرود را ببینید، از کوه زیبا و پرشکوه عروس و داماد عکاسی کنید، در آستان امامزادگان این منطقه کمی درد دل کنید و از مناظر طبیعی فوقالعاده آن لذت ببرد. متاسفانه بازدید از این مکان کمی سخت بوده و حتما باید مسیری را به صورت کوه پیمایی بروید تا به دریاچه برسید. فرض کنید پرواز شما در فرودگاه تورنتو به زمین نشسته و شما اولین نیاز تان پیدا کردن ترانسفر به محل اقامتتان خواهد بود بسته به اینکه کجا هتل یا آپارتمان اجاره کرده اید می توانید از اتوبوسهای عمومی یا حتی سرویسهای خصوصی 12 نفره و یا تاکسی استفاده کنید توصیه ما این است که هتل خود را در وسط دان تاون انتخاب کنید معمولا هزینه تاکسی 60 دلار می باشد، توصیه میکنیم روز اول سفر چون پرواز طولانی داشتید از تاکسی استفاده کنید برای هتل می توانید هتل چلسی در نزدیکی میدان دان داس در مرکز تورنتو انتخاب کنید، یادتان باشد صبحانه هتل کمی گران است ولی در کنار هتل رستورانهای متعدد می باشد که بتوانید صبحانه میل کنید تیم هورتون کافی شاپهای زنجیره ای در کاناداست که گزینه مناسبی است که با 5 دلار می توانید داشته باشید.

«شیطان کوه» به عنوان یکی دیگر از جاذبههای گردشگری و تفریحی گیلان کوهی است در شرق شهر لاهیجان. یک استاد دانشگاه در گفتوگو با خبرنگار «دنیایاقتصاد» در پاسخ به این پرسش که گردشگری چه تاثیری در پیشرفت اقتصادی کشورها دارد؟ ایران به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی بالا، پوشش گیاهی مناسب، زندگی جانوری قابل اتکاء، آثار فرهنگی- تاریخی و مذهبی فراوان، پزشکان و متخصصان سرآمد و همچنین هزینه درآمد پایین نسبت به بسیاری از کشورها و جاذبه­ های طبیعی می­ تواند از جمله کشورهای برتر دنیا در صنعت گردشگری ایفای نقش کند. این رقم در کشوری مانند ایالت متحده آمریکا به مراتب کمتر و ۸.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور است. در سال ۲۰۲۰، ۱.۲ میلیون نفر در صنعت گردشگری ایران فعال بودند اما در سال ۲۰۲۱ این رقم با رشد ۷۰۰ هزار نفری معادل ۷.۶ درصد به ۱.۹ میلیون نفر افزایش یافته است. این سیر تحول تا به امروز نیز ادامه دارد و در هر لحظه ابعاد جدیدی در این صنعت به چشم می خورد. به طور کلی می توان انقلاب صنعتی را تحولی شگرف در این صنعت دانست که با اتفاقات مهمی که رقم زد، همه ی ابعاد سفر را تحت تاثیر قرار داد.

موضوع قابلتأمل آن است که همزمانی شیوع کرونا با آغاز تعطیلات نوروزی سال ۹۸ در ایران، آسیبهای وارد شده به صنعت گردشگری را چند برابر کرد. در واقع، به دلیل رابطه مستقیمی که میان امنیت اجتماعی با توسعه اقتصادی برقرار است، صنعت گردشگری می ­تواند بسترهای ایجاد امنیت در جامعه و در نتیجه رونق اقتصادی را فراهم کند. از آنجا که توسعه این صنعت همراه با توسعه اشتغال، بهبود سلامت روانی افراد و ایجاد امنیت همراه است، می­ توان از این ظرفیت برای بهبود و اصلاح آسیب­ های اجتماعی نیز بهره گرفت. کشور ما نیز با توجه به جاذبه­ های فراوان توریستی، می ­تواند فرصت­ های موجود در صنعت گردشگری را برای بهبود مشکلات اجتماعی و فرهنگی به خدمت گیرد.

در همان سال این سازمان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا شد و به عنوان زیرمجموعه ای از معاونت های ریاست جمهوری به فعالیت خود ادامه داد. اگر فرصت­ ها و ظرفیت­ های موجود با مدیریت و برنامه ­ریزی مناسب مورد بهره ­برداری قرار گیرد، صنعت گردشگری می­ تواند به عنوان یکی از صنایع پیشرو در رشد و شکوفایی اقتصادی نقش بسزایی ایفا کند. از طرفی، حضور سرمایه گذاران خارجی در هر کشوری، ایجاد و ثبات امنیت را برای آن کشورها به همراه دارد، چراکه تا وقتی منافع اقتصادی آنها ایجاب می­ کند، از ثبات امنیت در آن کشور حمایت کنند و در نتیجه تهدیدات آنها نیز نسبت به کشور هدف کمتر می­ شود. همچنین، بعد امنیت که یکی از موضوعات مهم در گردشگری است، در کشور ما مورد غفلت واقع شده است و ما نتوانسته­ ایم ایران را به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر امنیت برای گردشگران خارج از مرزها معرفی کنیم.