دانستنی های قبل از سفر

با این تفاوت که به جای نخود از لوبیای پخته استفاده میکنند. اگر خانواده ای با اتومبیل خود در فصل غیر تعطیل به تعطیلات برود ،می تواند از شبکه راهها ،پارکهای عمومی یا ملی و سواحل استفاده کند و با تماشا کردن یا عکس برداری از مناظر آنها بهره برد،بی آنکه مانع استفاده دیگران شده باشد.البته اگر همین خانواده در فصل تعطیلی به سفر می رفت بر اثر ازدحام وسیله نقلیه و تراکم جمعیت در مقصد و ضایع شدن منظر ،هزینه فرصت چشمگیری پدید می آمد. اگر نگاهی به شهر ها و کشور های توریستی بیاندازید می بینید که نرخ بیکاری در این کشورها کمتر از سایرین است.

اکثر گردشگران در فصل تابستان به این کشور میایند. رقابت ها به رونق فعالیت های اقتصادی در منطقه کمک می کند. هر جامعه ای،تصمیمگیری درباره تخصیص منابع را در چند سطح انجام می دهد .یک کشور می تواند یک نظام سیاسی را اتخاذ کند که دارای روش شناسی تخصیص منابع باشد؛مانند قیمتگذاری از طریق بازار در اقتصاد سرمایه داری یا برنامه رزی متمرکز در اقتصاد کمونیستی .در نظام اول ،تصمیمات ملی یا منطقه ای ،عامل تخصیص منابع بین فعالیتها و کاربردهای اقتصادی مولد و نامولد است.برای مثال ،دولت ،صاحبان صنایع وگروههای فشار درباره قطعه زمینی مذاکره می کنند، که یا برای فعالیتهای مدنی،کشاورزی و جهانگردی قابل استفاده است یا بصورت طبیعی حفظ شود (از نظر اقتصادی،نامولد باقی بماند).در سطح صنعت،بنگاهها بر سر منابعی رقابت می کنند که کم و بیش مختص آن صنعت است.برای مثال،هتلداران و صاحبان رستورانها شاید با استفاده از پیشنهاد اغواکننده پرداخت حقوق بیشتر برای استخدام آشپزهای خوب ـ«منابع کار ماهربرای تهیه غذا»ـ رقابت می کنند.حتی درون یک فعالیت مولد،رقابتی در تقاضای منابع کمیاب وجود دارد و چگونگی تخصیص این منابع باید روشن شود.برای مثال،آیا اداره ملی جهانگردی باید تمام بودجه تبلیغاتی خود را به خرید ویدئوی تبلیغاتی اختصاص دهد یا به تهیه بروشور و پوستر ؟

بیشتر این افراد نیز از قوم بربریها هستند. گردشگری به عنوان يكی از بزرگ ترين صنايع دنيا علاوه بر اشتغالزايی باعث تحصيل ارز، تامين آرامش، توزيع عادلانه ثروت، تبادل فرهنگها و نزدیکی ملل به یکدیگر می شود. اگر چه تمرکز بیشتر توریستها بر روی بناهای بزرگ در امتداد رود نیل باقی مانده است، اما سفر مصر فرصتی برای غواصی و انجام فعالیتهای دریایی و آبی در امتداد سواحل دریای سرخ است. این سد مدتی بهدلیل آلودگی، ماهیگیری بیش از حد و گرم شدن کرهزمین دچار آسیب شد؛ اما اکنون این سد که محل زندگی موجودات دریایی متنوعی ( شامل ۴۰۰۰ نوع نرمتن و ۱۵۰۰ گونه ماهی) بوده، در حال بهبودی است. و دیگرانی از این دست سالانه گردش مالی فراوانی ایجاد می کنند که برای کسب و کارهای ایرانی خواب و رویاست! فقدان تسهيلات لازم براي بخش خصوصي (مثل پرداخت وامهاي بلندمدت با بهره كم)، واگذاري زميني مناسب با بهاي دولتي، حذف تشريفات زائد و دست و پاگير اداري به منظور ايجاد هتلها و مراكز رفاهي، تضمين امنيت سرمايه گذاري در صنعت توريسم توسط دولت به منظور ايجاد انگيزه در بخش خصوصي. به نظر مي رسد كشورهاي صاحب نفت و يا كشورهاي ديگري كه تنها يك منبع درآمدي در اختيار دارند بايد از كنار صنعت گردشگري به راحتي عبور نكنند چون عامل بسيار مهمي براي تنوع درآمد آنهاست.

از جلوههای زیبای این مکان تاریخی وجود حوض سنگی وسط حیاط است. در مورد گردشگری روستایی دیدگاههای متفاوتی وجود دارد. مثل اینکه بگوییم شما در صنعت توریسم صادرات انجام می دهید. مشکل بی ثباتی قیمت ها، تورم و چندگانگی موجود در نرخ گذاریها و سهمیه بندی سوخت بهعنوان معضلی جدید، صنعت متنوع و درآمدزای گردشگری را بیش از پیش در ایران دچار مشکل کرده است. طبیعت اطراف آبشار جای خوبی برای دور بودن از شلوغی و زندگی ماشینی است. قطعا گردشگری داخلی هم بسیار مهم است ولی نه به اندازه گردشگری خارجی. این کلیسای تاریخی بنایی هشت ضلعی است که دیوارهای بیرون از سیمان ساخته شده و بر روی دیوارهای داخلی هم گچ قرار دارد. در شهر کوش آداسی اماکن دیدنی ای از جمله شهر افسوس، دیدیما، شهر پریه نه و شهر ملط (میلتوس) قرار دارند که اصلی ترین اماکن باستانی در کوش آداسی ترکیه می باشند و در تور کوش آداسی می توانید از آنها بازدید نمایید. در این تحقیقات شاخصهای مختلفی از جمله پیشرفت اجتماعی جوامع و گزارشهای مختلف از تاثیر رکود اقتصادی گردشگری و سفر در جهان و بهخصوص مناطقی مانند «چین»، «کامبوج»، «رواندا» و «سریلانکا» که اقتصاد اصلی آنها وابسته به صنعت گردشگری است، طی دهه گذشته و بهخصوص سال ۲۰۲۰ بررسی شد.

مردم کشور ما مستحق زندگی بهتری هستند که ان شالله و با درایت مدیران ارشد کشور به اون برسند. با چنین روندی صنعت گردشگری شامل هتلها، مهمانسراها، فروشگاه های بین المللی راهی، حمل و نقل های بین شهری، اتاقهای اجاره ای محلی بطور مستقیم و صدها شغل مرتبط دیگر به طور غیرمستقیم مشمول مهلکترین ضربات اقتصادی خواهند شد. باتوجه به تبلیغات سوء که با هدف مخدوش کردن چهره انقلاب اسلامی و ایجاد مشکلات سیاسی و اجتماعی در سطح بین المللی برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی و عدم تطبیق و هماهنگی فرهنگ جهانگردان برخی از کشورها با فرهنگ اسلامی صورت می گیرد، گردشگران داخلی در ایران از بازار پرطرفدارتر و شلوغ تری نسبت به توریست خارجی برخوردار است. چرا گردشگری داخلی آنقدر مهم نیست که توریسم بین المللی اهمیت دارد؟ اما اگر بهدنبال تورهای ارزانقیمت هستید، میتوانید در اواسط هفته، بعد یا قبلاز تعطیلات رسمی، بعد یا قبلاز تعطیلات نوروز و یا در هر زمانیکه تعطیل نیست به مقصد مورد نظرتان سفر کنید. از دیگر نکات مهم شرایط تور دوچرخه سواری می توان به درجه سختی هر برنامه اشاره کرد که در صورت نوشته شدن در توضیحات به شما راهنمایی خواهد کرد که چقدر مهارت برای شرکت در این تور لازم است.

این امر مستلزم مدیریت و برنامهریزی خاصی است تا گردشگران علاوه بر دیدن مناظر و چشماندازهای طبیعی آن نقاط، با آداب و رسوم و فرهنگ آن روستا نیز آشنا شوند. کشور ايران علي رغم غنا و تنوع فرهنگي، تمدني، زيست محيطي و آداب و رسوم ،جايگاه و سهم متناسب با خود را در صنعت گردشگري كسب نكردهاست. بخش اقامت در صنعت مسافرتی و توریستی بسیار مهم است زیرا افرادی که به مناطق مختلف سفر میکنند برای اقامت، استراحت، خوابیدن و آرامش نیاز به یک مکان مناسب دارند. عدم تامین وسایل حمل و نقل عمومی موردنیاز برای مسافرتهای فردی و گروهی گردشگران ایرانی و خارجی در داخل کشور از راه زمینی، هوایی و دریایی و مشکلات عدیده دیگر، از یک سو و سهمیه بندی سوخت، به عنوان معضلی جدید از سوی دیگر، صنعت متنوع و درآمدزای گردشگری را بیش از پیش در ایران دچار مشکل ساخته است. یعنی مشغول به کار شدن در این رشته بسیار ساده تر از استخدام در یک کارخانه یا اداره هست. ایجاد مشاغل گوناگون و گستردگی زمینه اشتغال در آن به گونهای است که هم کارگران ساده بدون مهارت و هم صاحبان مهارتهای گوناگون میتوانند در آن شاغل شوند.

در دوره جمهوری اسلامی، در مورد چراییهایی جذب نشدن گردشگرهای اروپایی به ایران، عموماً به محدودیتهای دینی و اجتماعی در درجهٔ نخست و پس از آنان به کمبود زیرساختهای گردشگری ایران اشاره شدهاست. در مناطق جهانگرد فرست و جهانگرد پذیر چه ساز وکارهایی برای تخصیص منابع به کار می رود؟ از طرف دیگر، گردشگری روستایی تعطیلاتی پر جنب و جوش را برای مهمانان، و منابع درآمد مختلفی را برای خانوادهها (به دلیل استفاده کردن مهمانان از منابع) در نواحی روستایی جاذب فراهم میآورد. این شهر پر از هیجان و پویایی بوده و در طول سال زیر نور آفتاب تابان می درخشد. سواحل دریای سیاه تنها در طول تابستان گرم بوده و میتوانید در آب به شنا و انجام تفریحات آبی بپردازید یا زیر نور، آفتاب بگیرید. علاوه بر این در افسوس میتوانید در دنیای هنرهای رومی و یونانی غرق شوید یا از آفتاب گرم در امتداد دریای اژه لذت ببرید. بعضی از منابعی که صنعت جهانگردی متقاضی آن است ،کالای عمومی یا حتی منابع رایگان هستند. علاقهمند میشوند و این به معنی افزایش درآمد روستاییانی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در این صنعت فعالیت میکنند. به طور معمول ، کار کردن در آژانس های هواپیمایی به مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارد و افراد علاقمندی که دارای انواع مدرک در رشته های متفاوت هستند، میتوانند در دوره های آموزشی کار در آژانس هواپیمایی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود، شرکت کرده و مدرک معتبری دریافت کنند که در همه موسسات و آژانس ها قابل ارائه و استفاده است.

این باغ در حدود 2 کیلومتری شهر ماهان و حوالی شهر کرمان و در دامنه کوههای تیگران واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجاریه میباشد. آخرین بازسازی مربوط به سال ۱۳۷۹ است که به شکل امروزی خود درآمده. گردشگری روستایی به عنوان یک فعالیت تفریحی ـ اجتماعی، در نیمه دوم قرن هجدهم در انگلستان و اروپا شکل گرفت. علاوه بر این، ساخت و راهاندازی هتلها و رستورانها و به طور کلی اماکن تفریحی و ورزشی با ایجاد اشتغال (اشتغالزایی) از طرفی موجب افزایش درآمد و از سوی دیگر موجب کاهش بیکاری و فقر میشود. پیش از آن هم مناطق روستایی برای فعالیتهای تفریحی مورد استفاده قرار میگرفتند، اما شرکت در این فعالیتهای تفریحی محدود به اقشار برتر جامعه بود. با درپیش گرفتن سیاستهایی چون سهمیه بندی سوخت و نظایر آن از جانب دولت، متاسفانه از این پس به این بخش نیز کمتر می توان امیدوار بود. از دیگر امکانات این مجموعه بزرگ گردشگری گیلان میتوان به سینمای واقعیت مجازی، عکس یادگاری در مقابل پرده سبز، غذا دادن به ماهیان، رستوران و کافیشاپ، بولینگ و تکنولوژی فنتستیک گیم لند اشاره کرد. به نظر میرسد که در مردم محلی در تصمیمگیریها، برنامهریزیها و اجرای سیاستها دخالت داده میشوند، اما واقعیت این است که روستاییان آگاهی چندانی درباره گردشگری ندارند.

دخمه زرتشتیان که در منطقه «صفائیه یزد» قرار دارد در واقع دو دخمه است که یکی از این دخمهها از دیگری کهنتر است. تور ها گردشگری اغلب به دو نوع تورهای گردشگری داخلی و تور گردشگری خارجی تقسیم می گردند ما در این مقاله بنا داریم به بررسی تورهای داخلی و بسته های پذیرایی تور گردشگری بپردازیم. 2)عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری: یکی دیگر از مشکلات ما در این صنعت عدم توسعه منابع انسانی می باشد.بیشتر نیروهای به کار گرفته در صنعت جهانگردی عموما از لحاظ علمی غیر مرتبط با صنعت گردشگری میباشند.و در این صنعت بدون توجه به ویژگی های این صنعت و فقط با دید تجاری و درآمد زایی وارد میدان عمل شده اند.که این خود باعث افزایش هزینه ها و آثار منفی و عدم توسعه گردشگری در کشورمان شده است.با تاسیس مدارس فنی و حرفه ای و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مرتبط با صنعت گردشگری باید به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد بپردازیم و نیرو های موجود را با برگزاری دوره های کوتاه مدت علمی و آموزشی با تکنولوژی و علم روز در صنعت گردشگری آشنا سازیم و با برگزاری سمینارهای تخصصی برای مدیران از تجربیات سایر کشور ها بهره ببریم.

گردشگری روستایی میتواند منبع جدید درآمد برای روستاییان و به ویژه روستاییان کشورهای در حال توسعه باشد و تا اندازهای مشکلات آنها را حل کند و سایت atours یا تقلیل دهد. هنگامی که کوه سالزبورگ در نزدیکی این دهکده از برف پوشیده میشود؛ میتوان این روستا را زیباترین دهکده طبیعی در جهان دانست. مقایسه کرد. گردشگری روستایی به عنوان فلسفه ای برای توسعه روستایی نیز مطرح شده است که این جنبه دارای سه دیدگاه مهم است: از یک دیدگاه، گردشگری راهبردی برای توسعه روستایی و انعکاسدهنده ویژگیهای محیط روستایی است. همچنین بانک ها هر یک می توانند با نام خود دارایی ها و ثروت ارزشمندشان را در باغ موزه بانک مرکزی خود ثبت کنند و در معرض دید عموم بگذارند.

پیدا کردن تور برای مسافرتی راحت و دلچسب که هزینه آن مناسب و از کیفیت لازم برخوردار باشد؛ برای شما اهمیت دارد. همچنین می توان در پرسشنامه خود سوالاتی جهت جمع آوری اطلاعات مسافرین ارائه کرد تا بتوان پس از سفر با مسافر مجدداً ارتباط برقرار نمود. سفرنیکان علاوه بر انجام تمام امور گردشگری،از جمله خرید بلیط هواپیما و قطار، تور های مسافرتی داخلی و خارجی، رزرو هتل و سایر خدمات گردشگری با فراهم نمودن زیرساختی های ارتباطی و تبلیغاتی هدفمند، در تلاش بوده است تا ارتباطی مستقیم را بین مسافران و اژانس های گردشگری معتبر برقرار نماید. مقررات حقوق بشر اصول مشترکی دارند که جهانیان آنها را پذیرفتهاند، اما هر کشوری نیز قوانینی برای خود دارد که در تباین با قواعد و مقررات اعلامیههای حقوق بشر هستند. در هر صورت گردشگری روستایی در جوامعی سنتی که دارای مراکز روستایی فراوان و متنوعاند میتواند پشتوانه اقتصاد منطقهای و حسابرسیهای ناحیهای باشد. بنابراين هر دو نوع هم فرآيند بازاريابي و هم مشتري به صورت متفاوتي در گردشگري عمل مي کنند.

ولی امروز این یک نیاز هم برای کشور و هم اقتصاد ماست. بابررسی تابع تولید علاوه بر تعیین کل منابع لازم برای تولید یک محصول ،می توان بع سایر روش های ترکیب این منابع پی برد.طبق نظریه کلاسیک ،با تکنولوژی معین و به فرض ثابت بودن سایر شرایط ،میزان کاربرد هر عامل تولید بستگی به بازده نهایی و قیمت آن دارد . چه نوع رقابتی بین عرضه کنندگان سفر و جهانگردی بر سر منابع و بارازهای تقاضا در می گیرذ؟ رقم در سال 2020 به 69 ميليون نفر افزايش خواهد يافت. مطالعات انجام شده توسط آژانسهاي بين المللي وابسته به سازمان ملل نشان مي دهد كه تا سال ۲۰۱۰ تعداد گردشگران بينالمللي به رقمي بالغ بر يك ميليارد نفر خواهد رسيد.براساس گزارش سازمان جهاني جهانگردي (WTO) و برنامه چشم انداز توريسم در سال 2020 ميلادي، تعداد گردشگران در سراسر جهان در سال 2020 میلادی به يك ميليارد و 600 ميليون نفر خواهد رسيد. امکانات موجود در ایران نشان می دهد که ایران ظرفیت پذیرایی بیش دو الی سه میلیون گردشگر خارجی را در سال دارا می باشد و اگر در زمینه جذب گردشگران برنامه ریزی و موانع موجود رفع شوند و آن موارد فراقانون برای کسانی که از حاشیه امنیتی برخوردار بوده و معمولا برای نا امن جلوه دادن کشور برای جهانگرد کلا به سر عقل آمده و به ماهیت اصیل این صنعت درآمد زا پی ببرند ما شاهد رسوب گردشگران خارجی در کشور بسیار زیاد خواهیم بود و این یعنی دستیابی به درآمد ارزی چشمگیر.کارشناسان ژئواساتیک بر این باورند که قرن آینده قرن قومیت ها و ملیتها و تقسیم بندی جهان براساس فرهنگ و مذهب خواهد بود لذا نیاز ارتباط بین اجزای مردم بیش از پیش نمود خواهد کرد که لازمه آن نظریه و تئوری هایی ست که شهر سازان و برنامه ریزان همان مرزوبوم و با درک و احساس مشکلات و موانع موجود و ملموس و شناخت اهم قابلیت ها و استعدادهای بالفعل و عدم تقلید محض از مدل ها و نظریات کشور های پیشتاز غربی در زمینه شهر سازی که صرفا برای همان منطقه و کشور خاص و بر اساس شرایط اقلیمی و زمانی آن تهیه شده و استفاده از نقاط قوت مدل ها و تئوری های مزبور و تبیین و ارائه راهکار های راهبردی به منظور پیشبرد اهداف توسعه محوری و مرتفع ساختن کاستی های موجود میباشد از منظر توسعه پایدار منطقی ست که مقوله گردشگری را عاملی تاثیر گذار و تعیین کننده در اثر جوامع بشری و کشور ها دانست.