خانه هوشمند Smart Home: معرفی تجهیزات خانه هوشمند + عکس هوشمند سازی آرات

خانه هوشمند Smart Home: معرفی تجهیزات خانه هوشمند + عکس هوشمند سازی آرات

LB500 بعنوان محصولی پرقدرت با طول عمر بالا بعنوان پدر سیستم های هوشمند امروزی در صنعت ساختمان ایران محسوب میشود. همچنین در صورت استفاده از سیستم مبتنی بر کنترل کننده مرکزی لازم است نودهای شبکه را به کنترل کننده مرکزی معرفی کنید. پس از پیکره بندی شبکه خانه هوشمند جهت تغییر وضعیت هریک از نودها کافی است آیکون مربوط به آن را در نرم افزار کاربردی تلفن همراه یکبار لمس کنید. از طرفی دستگاه کنترل مرکزی خانه هوشمند قابلیت کنترل سایر تجهیزات و اجرای سناریوهای مختلف را دارد. با تشخیص ورود غیر مجاز به محیط، سناریوی امنیتی توسط دستگاه کنترل مرکزی اجرا می شود. با اجرای این سناریو و بسته به میزان تجهیزات استفاده شده در خانه هوشمند اتفاقات متفاوتی می تواند به وقوع بپیوندد.

هوشمند سازی سیستم گرمایش و سرمایش خانه

خانه هوشمند سکد کاری کرده که شما می توانید با بهره گیری از سیستم های هوشمند امنیتی، روشنایی، بیداری روزانه و سیستم های شناسایی و آلارم در و پنجره سبک زندگی خود را با جهان امروز تطبیق دهید و چندین پله از سایرین در این زمینه جلوتر باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در مورد هوشمند سازی خانه این موضوع داغ و جذاب توسط خانه هوشمند سکد صحبت کنیم. موضوع ایمنی در منزل مسکونی به قدری مهم است که حتی در زمان حضور افراد در منزل نیز باید به شکل ایده آل برقرار گردد. در هوشمند سازی منزل مسکونی به بودجه کارفرما، نیازهای امنیتی، میزان رفاه و آسایش مد نظر و پروتکل های مورد نیاز توجه می شود. یقینا برخی از سیستم های هوشمند سازی لزومی برای اجرا در برخی خانه ها ندارند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از هوشمند سازی منزل مسکونی شما کارشناسان پروژه از محل بازدید کنند و طی جلساتی در مورد نیازهای پروژه با شما صحبت کنند.

آموزش خانه هوشمند KNX

شرکت های هوشمند سازی مانند تپ لایف این امکان را در یک اپلیکیشن تماماً فارسی و یکپارچه ارائه می‌دهد. در نتیجه نیازی نیست برای هر یک از بخش‌ها یک برنامه در تلفن همراه خود داشته باشید. فناوری خانه هوشمند یا خانه ی خودکار،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنتبرای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد. ما در شرکت خانه های هوشمند تمامی ساختمان ها را فارغ از نوع کاربری، اندازه و سال ساخت آن ها هوشمند می کنیم.

در سیستم‌های امنیتی مربوط به خانه‌های هوشمند یک سری موارد همچون نمایش تصویر از راه دور و همچنین اعلام هشدار‌های مربوطه، دزدگیر، قفل هوشمند در و سایر موارد این چنینی جزء ضروریات می‌باشند و حتماً باید حضور داشته باشند. اما بسته به تمایلات مشتری جزئیاتی همچون محافظت از‌اشیا قیمتی، هشدار باز ماندن درب و پنجره دربازکن هوشمند، سیستم امنیتی حاکم بر گاوصندوق‌ها و سیف باکس‌ها و موارد دیگری قابل پیاده‌سازی می‌باشد. قطعا زمانی که از هوشمند سازی صحبت می کنیم، جایگاه اینترنت و به خصوص شبکه وای فای، بسیار ویژه و قدیمی خواهد بود.

با این سیستم می‌توانید سارقان احتمالی را دفع کنید، به مامور پست بگویید بسته‌ی پستی شما را کجا بگذارد یا به عزیزان خود اطلاع دهید که در منزل نیستید. برخی از مدل‌های زنگ در ویدئویی حتی تشخیص چهره هم انجام می‌دهند، به این معنی که بدون نشان دادن افراد پشت در، می‌تواند به شما بگوید چه کسی آنجاست. شما می‌توانید قفل هوشمند را با استفاده از تلفن همراه خود از راه دور کنترل کنید. با این کار می‌توانید بدون نیاز به داشتن کلید به خانه‌ی خود دسترسی داشته باشید و از قفل شدن درها در هر جای منزل و از هر جای دنیا مطمئن شوید.

از BMS ویرا سپهر همایون استفاده کنید تا کارهای بزرگ را به سادگی انجام دهید. ازBMSویرا سپهر همایون استفاده کنید تا کارهای بزرگ را به سادگی انجام دهید. این گجت کوچک قابلیت های فراوانی دارد و برای کنترل درب ورودی و درب پارکینگ و … نیز می توان از آن بهره برد. با استفاده سنسور درب و پنجره هوشمند می توان از باز یا بسته بودن درها و پنجره ها اطمینان حاصل کرد. ترموستات های هوشمند همچنین می توانند میزان مصرف انرژی را گزارش دهند و به کاربران یادآوری کنند که زمان تعویض فیلترها فرا رسیده است.

هماهنگی و محدوده عملکرد این دستگاه ها در هوشمند کردن خانه متناسب با پروتکل مورد استفاده برای کنترل و قابلیت های مورد نظر کارفرما، متغیر است. همواره این سوال برای مخاطبان وجود دارد که چگونه می توان یک خانه هوشمند ارزان با بیشترین امکانات رفاهی ممکن را داشت. داشتن آسایش و رفاه بیشتر همواره دغدغه انسان ها برای یک زندگی بهتر بوده است. در ادامه قابلیت های مختلف برای هوشمند سازی منازل مسکونی مورد بررسی قرار گرفته است. ما با فراهم آوردن انواع تجهیزات خانه هوشمند کار شما را در هوشمند سازی خانه هایتان آسان کرده ایم.

  • لازم به ذکر است برخی از تولیدکنندگان اقدام به تولید تجهیزات خانه هوشمند سفارشی نیز می کنند.
  • شما می‌توانید با چند کلمه یا چند ضربه در برنامه‌ی خانه هوشمند و یا ساختمان هوشمند، این کارها را انجام دهید.
  • وقتی از خانه هوشمند حرف می زنیم منظورمان ابزار یا ربات های کاملا جدید و فوق پیشرفته نیست.(البته اگر شما بخواهید اینطور خانه هوشمند هم می شود).
  • تنوع کلیدهای هوشمند علاوه بر عملکرد و کارایی، در ظاهر کلیدها نیز به فراوانی دیده می شود.
  • ملاحظه می کنید که حدود نیمی از شبانه روز بدون اینکه نیاز به کنترل شما باشد بصورت خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

نمایشگرهای تلویزیون کل دیوار را می‌پوشانند، هوش مصنوعی در قالب گوشی هوشمند در جیب بسیاری از افراد است و دستگاه‌های متصل به اینترنت جای ما ساعت بیداری تنظیم می‌کنند، پیام می‌فرستند، تماس می‌گیرند و موسیقی پخش می‌کنند. حسگرهای سلامتی مراقب سلامت ما هستند و واقعیت مجازی و افزوده، دنیای تخیلات را به زندگی واقعی ما پیوند داده‌اند. درست است راه‌اندازی سیستم هوشمند، ارزش خانه را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد؛ اما برای بسیاری از افراد خرید این سیستم به خاطر هزینه‌های زیاد آن در وهله‌ی اول ممکن نیست.

خانه هوشمند سکد

به عنوان مثال برای همه ی ما تا کنون پیش آمده هنگام خواب فراموش کنیم لامپ اتاق یا آشپزخانه را خاموش کنیم و برای خاموش کردن لامپ ها مجبور به ترک محل خواب خود شده ایم. اما امروزه با هوشمندسازی ساختمان و یه واسطه روشنایی هوشمند به راحتی در رخت خواب خود به وسیله تلفن همراه می توانیم تمام لامپ های خانه را روشن یا خاموش کنیم. برای کنترل دمای اتاق، یک گیرنده و ترموستات بی‌سیم برای اتصال سیستم گرمایشی/خنک‌کننده ساختمان به سیستم کنترل نصب می‌شود. سپس به کمک اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی تبلت یا گوشی هوشمند یا سایر دستگاه‌های کنترل از راه دور می‌توان دمای دلخواه را بر اساس ساعت‌های شبانه‌روز یا روزهای هفته تنظیم کرد. برخی از این سیستم‌ها حتی می‌توانند خود را با رفتار کاربر هماهنگ کنند و دمای مورد پسند او را بدون هیچ داده‌ی ورودی یاد بگیرند و اعمال کنند.

تفکری که برای رفاه و آسایش هر چه بیشتر آدمی و بالا رفتن کیفیت زندگی او در قالب سیستم های هوشمند تجلی پیدا کرده است. روزگاری رویای داشتن یک ربات را در سر می پروراندیم که تمام کارهای خانه را انجام دهد اما امروزه روز تمام تجهیزات خانه می توانند با فشردن یک کلید از روی گوشی همراه تان در هر کجای دنیا که باشید به دستورات شما عمل کنند. البته هیچ یک از تجهیزات هوشمندسازی ساختمان به اندازه کلید لمسی هوشمند در معرض دیده شدن نیستند. کلیدهای لمسی هوشمند با رویه های مختلف از جنس پلاستیک، کریستال و چوب در رنگ های متنوع تولید می شوند. این نرم افزار برای برندهای مختلف متفاوت است و تولیدکنندگان مختلف تجهیزات خانه هوشمند نرم افزار کاربردی اختصاصی خود را عرضه می کنند.