جاهای دیدنی گیلان ، معرفی بیش از ۶۰ مکان حیرتآور استان گیلان

ساخت مسجد آبی با هدف به نمایش گذاشتن قدرت امپراطوری در میدان احمد سلطان ساخته شد. اگر خودروی شاسیبلند ندارید بهتر است ماشینتان را در کنار مسجد یا مدرسه فتحالله پارک کنید و با کمی پیادهروی خود را به آبشار برسانید. لاتون ۱۰۵ متر ارتفاع دارد و بلندترین آبشار ایران است، این آبشار سه حوضچه دارد که به شکوه و دلربایی آن میافزاید. در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل یکی از مهمترین مراکز استقرار چشمههای آبگرم در کشور بشمار میرود که از چشمهای آبگرم این شهر میتوان به گاومیش گلی، قهوه سویی، ساری سو، قرهسو، پهنلی سو، آب گرم چشم و مجتمعهای آبدرمانی سبلان، بش باجیلار و حمام طبیعی شفا اشاره کرد. اگر عکاس حرفهای هستید، و در شهر توریستی زندگی میکنید، میتوانید به فکر شروع حرفه عکاسی خودتان باشید؛ و یا با یک شرکت مسافرتیگردشگری همکاری کرده و تبدیل به یکی از عکاسان رسمیشان شوید. جاده جنگلی این روستا و درختان اطرافش جان میدهد برای عکاسی.

از عناصر تشکیل دهنده این عمارت زیبا در ایران می توان به قسمت های عمومی، 7 حیاط، بخش های خصوصی و تشریفاتی، خدماتی و بهداشتی اشاره نمود. پارک جنگلی سراوان را میتوان قدیمیترین پارک این منطقه دانست. پارک جنگلی سراوان یکی از ارزشمندترین اکوسیستمهای جنگلی است که در آن حیات گیاهی و جانوری ارزشمندی وجود دارد. در طول پارک جنگلی سراوان دریاچه و رودخانهای از دل زمین میجوشند که زیباترین مناظر را در حاشیهی خود آفریدهاند. آبشاری در دل جنگلهای سرسبز شمال که دلتان میخواهد ساعتها در کنارش بنشینید و به مناظر باشکوهی که میآفریند چشم بدوزید. عکاسی از کلوت های کویر و مناظر گرمترین کویر جهان در پاییز و زمستان، عکاسی از سواحل خلیج فارس در قشم و جنگل حرا، عکاسی از جنگل های انبوه گیلان. پس اگر اهل عکاسی هستید یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان برای شما پارک جنگلی صفرابسته است. از کرج تا روستای وردیج حدود 39 کیلوکتر مسافت وجود دارد و اگر شما بخواهید به این روستا بروید، تقریبا به کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارید تا به مقصد خود برسید (خود را به اتوبان خرازی و سپس به وردیج برسانید.) یکی از بهترین گزینههایی که میتوانید برای سفر یکروزه روی آن برنامهریزی کنید، رفتن به روستای وردیج و روستای واریش است.

در راه این ییلاق رنگارنگ از جنگل و دشت بگیر تا گلهای زیبا و اقیانوس ابر را میبینید و میتوانید در این ییلاق رویایی عکاسی کنید و از فضا لذت ببرید. جنگل های انبوه شمالغرب مازندران، آخرین بازمانده اینگونه جنگل در جهان بوده و از این نظر جنگل های باستانی به شمار میروند. در این مسیر هزار رنگ غرق در مه شوید ، پارک ملی هیرکان را از نظر بگذرانید و روستاهای پر جاذبهی مسیر را فراموش نکنید. پیادهروی در مسیرهای نیمه مه آلود جنگل را فراموش نکنید و پاهای خود را به راه بسپارید. سفر و دل کندن از خانه و کاشانه، تنها راه جدا شدن و رهایی از دغدغه ها و روزمرگی هاست؛ پا نهادن به مناطق جدید و تجارب ناشناخته، بی شک یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی هر فرد می تواند باشد و به انسان فرصت قوی تر شدن و نفسی تازه کردن می دهد.

مقدمه ای برای گردشگری گردشگری در چند دهه گذشته به یک قطب اقتصادی که به تقویت اقتصاد بسیاری از کشور ها کمک می کند تبدیل شده است.مردم به سفر و تعطیلات به عنوان یک نیاز ضروری نگاه می کنند نه تنها امری تجملاتی و غیر ضروری.گردشگری خواستار هماهنگی و همکاری بین آژانس های مسافرتی، اپراتورهای تور و گردشگران است. از سال های دور همیشه چراغ قوه از لوازم ضروری خودرو و خانه بوده است؛ بعید است که آن را تا کنون تهیه نکرده باشید. وی تصریح کرد: باید با تدوین برنامه جامع در راستای تقویت این مجتمعها گام برداریم تا در آینده نزدیک و با فعال شدن این ظرفیت شاهد توسعه هر چه بیشتر گردشگری باشیم. این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهر است. ویرانهها و بناهای این شهر مانند معبد آگوستوس، ارگ آنکارا و تئاتر رومی به خوبی تاریخ غنی این شهر را به تصویر میکشند. این معبد در واقع متعلق به پیروان دین شینتو در ژاپن است که در ماه می (اردیبهشت تا خرداد) مراسم مذهبی خود را برگزار میکنند. بازدید از این کاروانسرا باید حتماً در برنامه سفرتان بگذارید. برای دیدن این جاذبه های گردشگری اول باید کفشی مناسب به پا کنید و خودتان را برای پیاده روی و کوه نوردی آماده کنید.

آنچه این ارقام نشان میدهد این است که برای استفاده واقعی از ظرفیت گردشگری خرید، دو حوزه صنعت توریسم و خرده فروشی باید با هم کار کنند. در فصول بهار تا پاییز آهار، رینه و فشم در استان تهران مناسب دامنه پیمایی است و شهرستانک کرج هم در تمام فصول برای این برنامه مناسب است. در بند 3 این دستورالعمل قانونی آمده است: «در هر یک از تاسیسات گردشگری که ضوابط و استانداردهای فنی مصوب سازمان رعایت شود، نرخ اتاق، اغذیه و اشربه و سایر خدمات توسط «بهرهبردار» تعیین خواهد شد. سازمان جهانی جهانگردی در سال ۱۹۹۱ کنفرانسی در شهر اتاوا پایتخت کانادا تشکیل داد و تعاریف زیر را از جهانگرد و جهانگردی ارائه نمود. در دوره رنسانس شهر قونیه تولید کننده و صادر کننده فرش به اروپا بوده است. اما فعلا ما نمیتوانیم دقیقا آمار بدهیم که جایگاه گردشگری در ایجاد اشتغال چقدر بوده است. اما با این وجود طبیعتگردی هم به طور مستقل، خود شامل دهها زیرشاخه از گردشگری با علایق خاص است. گذشته از این ، قیمت یک لیوان نوشیدنی در بارها و کلاب های سنت پترزبورگ روسیه حدود 300 روبل است که البته ممکن است که در یک کلاب خاص ، کمتر یا بیشتر از این مقدار هم باشد .

گردنه حیران همانطور که از نامش مشخص است پر از شگفتیهایی طبیعی است که چشم هر ببیندهای را حیران زیبایی و شکوه طبیعت میکند. تورهای طبیعت گردی و تورهای ایرانگردی با توجه به کم هزینه بودن و داشتن برنامه مشخص پرطرفدارترین تورها در ایران هستند. و فقط کافیست سایت تورمدنظر خود را چک کنید تا از آخرین تورهای لحظه اخری مطلع شوید. گردنه حیران فقط گشت و گذار ساده در طبیعت و جاده نیست شما می توانید از امکانات رفاهی تفریحی این منطقه گردشگری استفاده کنید. صنعت گردشگری که پس از نفت و موترسازی در تقسیم بندی جهانی پردرآمدترین صنعت بشمار میرود، یکی از پایههای اساسی اقتصاد دنیا و رکن اصلی توسعه پایدار در قرن 21 میباشد و با گذشت هرروز به اهمیت آن افزوده میشود؛ اما رشد این صنعت در کشورهای جهان سوم مثل افغانستان که با وضعیت بد اقتصادی دستوپنچه نرم میکند، به مراتب مهمتر تلقی میشود؛ زیرا صنعت گردشگری در چنین یک کشور میتواند مهمترین عامل کاهش آمار فقر گردد و از سوی دیگر، باعث ایجاد شغلهای مختلف برای خانوادههای گردد که دارای درآمد اقتصادی شکننده میباشند. مهمترین جاذبهی روستای اسبفروشان برخورداری از چشمههای آب گرم معدنی و درمانی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این روستای زیبا میکشاند.

از نظر فنی گردشگری فرهنگی شامل حرکت انسان برای دیدن جاذبه-های فرهنگی خاص همچون مکانهای میراثهای فرهنگی، نشانههای زیباشناختی و فرهنگی، هنرها و نمایشها که در خارج از مکان معمولی سکونت قرار دارد میشود (پاپلی یزدی، سقایی، ۱۳۸۵). طبیعت تالش، جادوی خاص آن است. انیمیشنهای خیالی و رویایی کمپانی والتدیزنی بخش بزرگی از خاطرات ما در کودکی را همراه خود ساختهاند، برای همین پارکهای والتدیزنی در سراسر دنیا از جذابترین جاذبههای گردشگری آن مقصدها شناخته میشوند. پناه بردن به دامن طبیعت و دور شدن از دنیای شلوغ و پراسترس امروزی جزو بهترین گزینهها برای تعطیلات چند روزه خواهد بود و ماسال در کنار کوههای تالش استان گیلان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران است.

طی گذشت زمان که خیابان ها را گسترش دادند، این گسترش باعث به وجود آمدن چند سویه از این بازار شد که شامل راسته ی کردها، مسگر ها، زرگرها، بزارخانه و بازاری به نام توپخانه در یک سمت و تاریکه بازار و بازار اسلامی که مختص یهودیان است در سمت دیگر می باشد. با توجه به اینکه بیشتر سفرهای طبیعت به طور متوسط بین 8 تا 14 روز طول میکشد میتوان گفت که طبیعتگردی طیف گستردهای از گردشگران را برای زمان نسبتا طولانی جذب میکند. در سفرهای طبیعت گردی استفاده مناسب از فضای داخل کوله و همچنین چیده شدن مناسب وسایل داخل آن بسیار به شما در منظم کردن و دسترسی به آن ها کمک می کند. یکی از نکات مثبتی که این پارک را در جاهای دیدنی گیلان محبوب کرده، نزدیکی آن به رشت و دسترسی آسان است. این شهرستان که میزبان اقوام مختلفی است، یکی از دیدنیهای محبوب گیلان محسوب میشود. بنابراین اقتصاد گردشگری اتکای زیادی به این حمل و نقل ریلی دارد. این صنعت در ایران از نیم قرن پیش مورد توجه قرار گرفت و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کرد. این اقامتگاه با منظرهی عالی خود، استراحتی بینظیر برای شما رقم میخورد. تالاب انزلی یکی از نخستین تالاب های بینالمللی ثبت شده در ایران است.تالاب انزلی که آبی شیرین دارد، سفرهی گسترده خود را برای حیات جانوری و گیاهی ارزشمندی پهن کرده و میزبان گردشگران است.

این کلبه مانند رازی در منطقه است و در خصوص چرایی و چگونگیاش اطلاعات دقیقی در دست نیست اما زیبایی آن قاب چشم و دوربینتان را فرا میگیرد. اینجا در کنار جاده سکوهایی هم برای نشستن و استراحت وجود دارد اما فعلا خبری از آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی نیست. یکی از ویژهترین پیشنهادهای ما برای اقامت در رشت، اقامتگاه دیلمای است. اگر در رشت ماندگار شدید، دیلمای را از دست ندهید. اگر به کرمانشاه سفر میکنید، حتما یک بار به تماشای این منطقه بهشتی بروید. اگر علاقه مند هستید تا یکی از قدیمی ترین مدرسه و مراکز علمی در خلیج فارس را ببینید، کافیست به روستای بند حاج علی در قشم بروید.

سومین کشور نیز در لیست بانک جهانی ماکائو است که سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلیاش ۲۸.۰۵ درصد سایت atours است. کشورهایی نظیر کاستاریکا و هندوراس هم در قاره آمریکا اعلام کردهاند که نزدیک به 70 درصد گردشگران ورودی شان را طبیعتگردان تشکیل میدهند. طبیعت گردان در مقیاس بینالمللی در محدوده 35 تا 54 سال قرار دارند و 80 درصد آنان دارای تحصیلات عالیه هستند، ضمن اینگه بیشتر آنها سفرهای گروهی را ترجیح میدهند. به جز آن، وجود بزرگترین دریاچه جهان در شمال کشور، خط ساحلی هزار و 200 کیلومتری با خلیج فارس، وجود 50 دریاچه در داخل کشور که از میان آنها 18 دریاچه در شمار پهناب های کنوانسیون بینالمللی رامسر قرار دارد و نیز دریاچه ارومیه که یکی از 59 ذخایر زیستی کرهزمین شناخته شده است. ساحل چمخاله دومین قطب گردشگری در میان جاهای دیدنی گیلان است که امکانات رفاهی و محیط خانوادگی آن، مسافران را بهسوی خود فرامیخواند. چیزی که ماسال را به رویاییترین نقطه از جاهای دیدنی گیلان بدل کرده است؛ آب وهوا و نقاط بکر آن است. اینجا مسیر جادهای بسیار کوتاه است و اگر نیاز به چیزی داشتید اذیت نمیشوید. اولین چیزی که از زبان هر گردشگری که از ایران بازدید کرده می شنوید مهمان نوازی ایرانی هاست.

بازدید از سواحل مرجانی خلیج فارس، سفر باکشتی و لنج بین بنادر خلیج فارس، تماشای دلفین ها در قشم و کیش و تماشای لاک پشت ها در قشم و سواری با قایق کف شیشه ای در قشم و کیش. در سفر به گیلان، بازدید از روستای داماش را از دست ندهید. در سفر به گیلان، شهرستان تالش را فراموش نکنید. فراموش نکنید که پیوند آسمان صاف شبهای ساحل در کنار صدای موجها و هیزمهایی که میسوزند، بهیاد ماندنیترین تصویر از پارک جنگلی گیسوم است. دسترسی: پارک جنگلی صفرابسته بین روستاهای ایکومچال و صفرابسته است و باید مسیر بندر کیاشهر را در پیش بگیرید. در برخی مواقع گردشگر میتواند حمام و دستشویی مخصوص به خود را داشته باشد اما در اغلب مواقع، گردشگران باید از حمام به صورت مشترک است. هر چند که میتوانید در این منطقه چادر برپا کنید اما طعم غذای محلی و همصحبتی با مردم روستا تجربهی دیگری است. موقعیت طبیعتگردی ایران در وهله اول تحت تاثیر شرایط اقلیمی منطقه به نظر میرسد و انتظار میرود که کشورهایی نظیر ایران که در منطقه پرفشار جنب حارهای قرار دارند اقلیمی خشک و نیمه خشک و بیابانی داشته باشند، اما مجموعه ای از چینخوردگیهای زمینشناسی موجب شده است که ایران به یکی از بلندترین فلات های دنیا تبدیل شود.

وزارتخانهها و سازمانهایی که عمدتا در ایجاد بسترهای مناسب گردشگری و برای تامین حق و حقوق و مزایای گردشگر مداخله مستقیم و همکاری و تکالیف قانونی دارند، عبارتاند از: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات تابعه آن و مؤسسات گردشگری داخلی و خارجی، هتلها و مهمانسراها؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی، شرکتهای بیمه و گمرک، بانکها؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاهها و مراکز آموزشی خصوصی گردشگری؛ وزارت امور خارجه، سفارتخانهها و نمایندگیهای سیاسی دولت در خارج از کشور؛ وزارت کشور، استانداریها، فرمانداریها، اداره گذرنامه، شهرداریها و حوزههای انتظامی؛ وزارت کشاورزی؛ وزارت جهاد سازندگی، سازمان جنگلها و مراتع کشور و شیلات؛ وزارت راه و ترابری، هواپیمایی، کشتیرانی و راه آهن؛ سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، رسانههای دولتی و خصوصی؛ سازمان تربیت بدنی، مؤسسات ورزشی و باشگاههای ورزشی اعم از دولتی و خصوصی؛ سازمان برنامه و بودجه؛ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری. اگر بهدنبال بهترین قیمت تور مورد نظرتان هستید باید درابتدا اینموضوع را برای خود مشخص کنید که کیفیت خدمات تور برای شما اهمیت دارد یا ارزانقیمت بودن آن.