جاهای دیدنی خرم آباد ؛ بهشت طبیعت ایران

امیدواریم که در آینده تورهای گردشگری در سطح ایران برای کلاردشت و همچنین خدمات گردشگری شهری مناسب و درخور شما عزیزان در این شهر راه اندازی شود و با افتخار آن ها را در این صفحه به سایت atours شما معرفی کنیم. تهران، پایتخت تپنده ایران با همه شلوغی و ترافیک، به عنوان یک کلانشهر و پایتخت بزرگ ایران شهری است که نباید از دیدن زیباییهای آن گذشت. شهر پراگ پایتخت فرهنگی زیبای کشور چک است که در اروپا، این شهر را با عنوان “پاریس شرق” می شناسند. درست است که فاصله نزدیک کلاردشت به تهران، باعث شده است که بسیار از گردشگران پایتخت نشین، آخر هفته ها را و نوروز و تابستان را در آرامش کم نظیر کلاردشت بگذرانند، اما این یک واقعیت است که کلاردشت مانند کیش و مشهد، تور گردشگری ندارد.

علاوه بر این مراجعه به صرافی و بانکها نیز جزء این خدمات محسوب میشود. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید ، این است که کرایه تاکسی در سنت پترزبورگ روسیه اصلا ارزان نیست و برای مثال ، اگر شما بخواهید از فرودگاه پالکوو به مرکز شهر سنت پترزبورگ بروید ، باید چیزی در حدود 1000 روبل را بابت کرایه تاکسی پرداخت کنید . سفرهای گروهی سالهاست در دنیا رواج دارد اما آنچه سفر با گروههای کوچک را متفاوت میکند همین تعداد کمتر افراد شرکت کننده در تور است. در اولسبلنگاه ابرها آنقدر به سطح زمین نزدیک میشوند که خیال و رویا ذهنتان را پر میکند. شما می توانید با قیمت ۹۹ دلار روزانه، تور سفر به جمهوری چک را رزرو کنید. تمامی تورهای مسافرتی توسط مدیر شرکت مسافرتی هدایت می شوند و شما می توانید از خدمات آژانس مسافرتی از ابتدا تا انتهای سفر خود برخوردار شوید. خدمات حمل و نقل (جابجایی از مکانی به مکان دیگر در حین تور)، رزرو محل اقامت، صرف اکثر وعده های غذایی و خدمات اختصاصی مدیر تور. خدماتی نظیر رزرو هتل، حمل و نقل، صرف برخی از وعده های غذایی و گردش با هزینه ی مناسب، در این تورهای مسافرتی ارائه می شوند.

یکی از جاذبه های دیدنی در شهر قزوین،حمام قجر و یا به عبارتی دیگر؛ موزه ی مردم شناسی است.حمام قجر در سال ۱۵۰۷ هجری در این شهر و به دستور پادشاه معروف صفویان، شاه عباس صفوی و به دست یکی از اقوام قاجار تا قبل از به قدرت رسیدن آنان یعنی امیر گونه خان قاجار ساخته شد.از ساخت این حمام نزیدک به ۳ قرن است که می گذرد اما همچنان استوار و زیبا به رسم قدیمش باقی مانده است. بنابر شواهد موجود و کشف فسیل حلزونی در مسیر منتهی به آن میتوان قدمت این پدیده را یکصد میلیون سال پیش (دوره دوم زمینشناسی) تخمین زد. یوتراوز این امکان را برایتان فراهم ساخته است تا از هرکجای ایران و جهان، فقط به شرط دسترسی به اینترنت، بلیط هواپیما در مسیر دلخواهتان را جستوجو و با مقایسه قیمت بلیطها، بهترین بلیط را رزرو کنید و اگر هرجای فرآیند رزرو بلیط هواپیما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با شماره 1548 (تیم پشتیبانی یوتراوز) تماس بگیرید. در واقع اطلاعات علمی، تاریخی و فرهنگی راهنمای تور است که میتواند یک سفر را پربار و ارزشمند کند و دانش مسافران را درباره یک منطقه گردشگری بالا ببرد. افراد محلی هم با وجود شناختی که درباره فرهنگ و گویش مناطق و روستاها و شهرهای مختلف ایران داشتند، کسانی که برای دیدن آن منطقه میآمدند را همراهی کرده و از آنها مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت میکردند.

چرا که جان و مال مردم در گرو تخصص و تجربه تور لیدر یا راهنمای تور است و باید سفرهایی که توسط این گروهها برگزار میشود بهینه و بدون مشکل باشد. از آنجا که این سایت به دیتا سنتر پروازهای داخلی و هتل های کشور متصل است می تواند بدون هیچ واسطهی قیمتی، ارزان ترین قیمت ها را برای تورها در نظر بگیرد. آدرس جاده اسالم به خلخال و دسترسی : در جاده فومن بعد از شهرهای صومعهسرا و پونل مسیرتان را به سمت آستارا ادامه دهید تا به شهر اسالم برسید. اما بعد از مدتی ، آنها نیز با آداب ، میراث فرهنگی ، شیو های حکومتی و محصولات اسلامی آشنا شده و به آنها علاقه نشان دادند و بعد از آن، جریان گردشگری به ایران رونق تازه ای پیدا کرد. با مهاجرت چه چیزهایی را به دست میآورید؟ جالب است بدانید که میدان شهرداری رشت، یکی از آثار ملی ایران محسوب میشود و در سال ۱۳۵۶، یعنی یک سال پیش از انقلاب، این میدان را جزء میراث فرهنگی ایران قرار دادند. یکی دیگر از جنبههای تاثیرگذار بر نرخ پروازها، زمان سفر است؛ در فصلهای شلوغ و پرگردشگر سال مانند تابستان با بالا رفتن تقاضا، قیمتها هم بالاتر میروند.

چهار باغ سنندج، عمارت خسرو آباد،موزه سنندج، عمارت امجد الاشراف، خانه معمار باشی، عمارت آصف وزیری ، پل قشلاق و امامزاده پیرعمر از جاذبه های این شهر به شمار می روند . این کاروانسراها در زمان قاجار بنا شدهاند. این معبد بر سکویی بلند بنا شده که بهدلیل نبودن مستندات تاریخی کافی، قدمت آن نامشخص است، اما با توجه به شیوه ساخت بنا، باستانشناسان بر این باورند که قدمت آن به دوران حکومت ساسانیان یا اشکانیان بازمیگردد. منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان واقع شدهاست که علاوه بر دریاچه جاذبههای طبیعی بی نظیری که دارد دارای قلل بالای ۴۰۰۰ متر است. شهر پراگ که جزو معدود شهرهای در امان مانده از ویرانی جنگ جهانی دوم محسوب می شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو جای دارد.

این شناخت باعث میشود که تور لیدر بتواند برنامه سفر را با بهترین زمانبندی و هزینه تنظیم کند و برای گردشگران یک سفر عالی و تجربه متفاوت رقم بزند. هزینه تورهای جمهوری چک چقدر است؟ اگر بعد از تمام شدن سفرتان بدانید که چقدر زیبایی و دیدنی وجود داشته که از چشم شما پنهان مانده است، قطعاً احساس خوبی را تجربه نخواهید کرد! بعضی از مسافران ممکن است خوشخنده باشند و سختیهای راه را به راحتی پشت سر بگذارند، در نقطه مقابل افرادی قرار دارند که چند ساعت بعد از سفر خسته میشوند و احساس میکنند که کسالتآورترین سفر عمرشان را تجربه میکنند. به همین خاطر بسیاری از افراد سفر زمینی همراه با وسیله نقلیه شخصی را ترجیح میدهند. همچنین هتل چهار ستاره ارگ محتشم با زیربنای 12 هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع با سرمایهگذاری 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی در قمصر از توابع کاشان در آئینی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت. وجود آثارتاریخی و گردشگری و صنایع دستی فراوان از جمله عمارت مفخم، آئینه خانه مفخم،حسینیه جاجرمی، پارک باباامان، پارک بش قارداش و چندین مکان دیگر تنها بخشی از ظرفیت توریستی و گردشگری استان است که متاسفانه در سایه عدم توجه مسئولان دولتهای گذشته مربوطه و بی مهریها دچار فراموشی و بعضا تغییر کاربریها شده است.

صنعت گردشگری یکی از صنایع بزرگ دنیاست که درآمد بسیار زیادی برای کشورها ایجاد می کند و موجب اشتغال میلیون ها نفر در سطح جهان می شود. صنعت گردشگري در ايران از نيم قرن پيش به اين طرف بهمنظور شناساندن مفاخر و تمدن ايران رسما شكل گرفت و براي اولين بار از سال ۱۳۱۴ ادارهای در وزارت داخله (وزارت كشور) به نام «اداره سياحان خارجي و تبليغات» تأسيس شد كه فعاليت آن محدود به چاپ نشريات و كتابچههای راهنمای گردشگري ايران بود. بقایای این شهر کلاسیک باورنکردنی تا دهه ۱۸۶۰ که تیمی بینالمللی متشکل از باستانشناسان کار کشف آن را آغاز کردند از جهان پنهان مانده بود.

بسیاری از افرادی که قصد سفر به جمهوری چک را دارند اما می خواهند از دغدغه های برنامه ریزی برای سفر و انجام تدارکات وقت گیر مربوط به سفر چند روزه به خارج از کشور به دور باشند و در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی کنند، می توانند با رزرو این تورها با قیمت بسیار مناسب، از سفر خود نهایت لذت را ببرند. البته در این دوره به سوال تور لیدر به چه معناست و لیدر تور گردشگری چه کارهایی بر عهده دارد هم پاسخ داده میشود و شرکت کنندگان مهارتهای برگزاری تور را یاد میگیرند. افراد زیادی تور لیدر را با راهنمای تور یکسان در نظر میگیرند و تصور میکنند همان فردی که پا به پای آنها سفر میکند، کسی است که مدیریت تور را هم بر عهده دارد. همین آب وهوای خنک در تابستان واریش را به بهشت روی زمین تبدیل می کند. این ییلاق زیبا با آب و هوای دلانگیز خود در بهار و تابستان یک مقصد گردشگری درجه یک است. رنگها باورنکردنی زیبا هستند. این صخرههای زیبا یکی از دیدنیترین جاذبههای گردشگری در چین هستند.

• مناطق غرب و شمال غربى: ارتفاعات البرز و زاگرس در هنگام زمستان كه پوشيده از برف است حوزه هاى ورزش زمستانى را تشكيل مى دهند و میتوان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران نام برد. دهستان مرگور از نظر وجود قله های بلند، دره های عمیق وسرسبز، چشمه های آب گرم، دریاچه های مرتفع، باغ های زیبا، رودهای کوچک و بزرگ، آبشارهای طبیعی، روستاهای زیبای کوهپایه ای و صدها منظره طبیعی دیگرنه تنها در شمال غرب کشور بلکه در تمام کشور کم نظیر است. در سایر کشورهای جهان علاوه بر اینکه شهروندان شان یک گردشگر خوب اند، یک حفاظتگرِ با تمام معنی از مکانهای تاریخی- سیاحتی و جاذبههای طبیعی شان نیز هستند؛ چیزی که در افغانستان بسیار کم دیده میشود و یا هم به آن اهمیتی داده نمیشود که نشانی از بد فرهنگی ما میباشد. این آرامگاه بسیار کوچک و ساده که از یک گنبد مخلوطی شکل تشکیل شده، یک بار در دوران صفویان بازسازی شده است. برج سه گنبد به شکل استوانهای ساخته شده که قطر آن پنج متر و ارتفاعش نیز ۱۳ متر است. ارتفاع برج حدود 333 متر است و یک رصدخانه زیبا در بالاترین طبقه آن قرار دارد. از نظر امکانات مناسب برای تفریحات آبی، بدون شک باتومی وضعیت بهتری دارد.

در حقیقت، تور لیدر مانند فردی است که نقشه مسیر تا محل اقامت و گردشگری را مشخص میکند و مسافران روی خطوطی که تور لیدر برایشان مشخص کرده حرکت میکنند. همراهان تور افرادی هستند که در برنامه سفر، در کنار مسافران در تمام مسیر رفت و برگشت حضور دارند و آنها را راهنمایی و همراهی میکنند. چون گمشدن میتواند حوادث ناگواری به همراه داشته باشد و یک سفر لذتبخش را به بدترین مسافرت عمرتان تبدیل کند. علاقه دارید، دوره راهنمای زمین گردشگری میتواند یک گزینه مناسب برای اشتغالتان باشد. برای اینکه بتوانید برای توری برنامهریزی کنید یا اینکه راهنمای یک تور گردشگری باشید، نیاز به کارت لیدری طبیعتگردی یا کارت تور لیدری دارید؛ بنابراین تنها آشنایی با عبارتهای تور لیدر کیست و راهنمای تور کیست و شناخت وظایف این افراد، نمیتوانید گزینه مناسبی برای همراهی یک سفر گردشگری باشید. وقتی نوبت به رزرو پرواز می رسد، مسافران با گزینه های متعددی روبرو می شوند از جمله خرید بلیط در فرودگاه، تماس مستقیم با یک شرکت هواپیمایی یا مراجعه به یک آژانس مسافرتی، با این حال یک گزینه هم وجود دارد که امروزه بسیار استفاده می شود و آن هم رزرو آنلاین بلیط است.

امروزه نه تنها این کاربرد های خود را حفظ کرده است، بلکه چندین مورد جدید نیز به آن اضافه شده است. اگر تهرانی باشید و اهل گشت و گذار، احتمالا نام تار و هویر به گوشتان خورده است، دو دریاچه با آب شیرین که در منطقه کوهستانی شهرستان دماوند و نزدیک به تهران قرار دارند. بنابراین ارومیه یا اورمیه به معنی شهر آب یا نزدیک دریا است. در نتیجه، اگر در نزدیکی سواحلی زندگی میکنید که مردم در آنجا برای تفریح یا به عنوان ورزش اسکی روی آب میکنند، میتوانید کرایه جتاسکی را به عنوان یک کسب و کار برای خودتان در نظر بگیرید. تمام اتاقهای آن مجهز به بهترین امکانات رفاهی است و رستورانهای آن غذاهای لذیذ و بین الملیی را سرو میکنند که شامل منوهای ایتالیایی، آسیایی و اروپایی است و اینکه موزه ارمیتاژ و کاخ زمستانی هم درست در چند قدمی این هتل هستند و با پای پیاده به راحتی میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. در این تور شما می توانید از پل چارلز، قلعه ی پراگ، ساعت نجومی معروف پراگ، کلیساها، موزه ها و گالری های معروف چک دیدن کنید و انواع و اقسام غذاهای محلی و لذیذ چک را امتحان کنید. درست است که کلاردشت تور گردشگری تخصصی ندارد، اما تا زمان توسعه کسب و کارهای مبتنی بر گردشگری در این شهر می توانید خودتان آماده سفر شوید و یا با ماشین شخصی به این شهر بیایید.

ثبتنام در دورههای ارائه شده برای تور لیدری در موسساتی که تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فعالیت دارند. این دوره تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری برگزار میشود. این دوره هم تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار میشود و درباره زمینشناسی، ژئومورفولوژی اطلاعات در اختیارتان میگذارد. راهنمای تور باید اصول مهماننوازی را بداند و درباره جاذبههای طبیعی، فرهنگی و تاریخی مقصد گردشگری اطلاعات کافی داشته باشد. برای استخدام تور لیدر در ایران مهمترین نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید، آشنایی فرد مورد نظر با لهجه و گوش مردم محلی و شناخت کافی درباره آن منطقه و شرایط اقلیم جغرافیایی آن است.