تورهای داخلی ایرانگردی

بر اساس آمارهای رسمی وزارت گردشگری ترکیه، بیش از یکچهارم از کل گردشگرانی را که سال گذشته وارد ترکیه شده بودند، شهروندان اوکراین و روسیه تشکیل میدادند. به گفته او، در سالهای گذشته معمولا در این ماه گردشگران زیادی برای رزرو انواع تورهای تابستانی در ترکیه اقدام میکردند اما در حال حاضر، تقاضایی وجود ندارد. بر اساس این آمار سفرهای گردشگران بینالمللی در سال 2020 در سطح جهانی، کاهش 73 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که ترکیه بسیار امیدوار بود تا صنعت گردشگری این کشور در سال میلادی جاری (۲۰۲۲) مجددا احیا شود. برای این شرکتها یکی از اولویتهای اصلی پیادهسازی سیستمهای پشتیبانی بود که به کارکنان آنها اجازه میداد بهتر کار کنند. به دلیل اهمیت جایگاه صنعت گردشگری در توسعه، بسیاری از کشورها به تکاپو در این زمینه افتاده اند و در پی رونق این صنعت هستند که در این زمینه موفق هم بوده اند. گرچه امروزه چشمههای آبمعدنی نسبت به مابقی جاذبهها جایگاه بهتری دارند، هم در جهت درمانی و هم در جهت زیباشناختی و اکوتوریسم، ولی عمدتاً توسط گردشگران داخلی موردتوجه قرارگرفتهاند و نسبت توریستهای خارجی در این بخش از گردشگری سلامت در ایران بسیار ناچیز میباشد.

بنابراین در کشوری مانند ایران که از انواع جاذبه های طبیعی، باستانی، فرهنگی و دیگر عامل های جذب گردشگر برخوردار است، باید بتوان این شاخص ها را به عنوان مهم ترین ابزار در جهت تقویت گردشگری داخلی ارتقا بخشید زیرا هر گونه بی توجهی و اهمال کاری در این راستا، فرصت سوزی در این حوزه به شمار می رود چراکه ایران به دلیل سپری کردن شرایط سخت پس از جنگ و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها به شدت نیازمند صنعتی جایگزین است تا تکیه صرف بر منابع نفتی و درآمدهای حاصل از آن، جای خود را به منابع درآمدی حاصل از گردشگری بدهد. اگر میخواهید با تاثیر گردشگری در مناطق محروم و جوامعی که با استفاده از این صنعت از رونق خوبی امروزه برخوردار هستند آشنا شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

پس از تدوین چارچوب نظری تحقیق، سعی شد دادههای موردنیاز پژوهش از مفاد قوانین و اسناد فرادستی با اولویت جایگاه اسناد فرادستی و دورۀ زمانی برنامههای توسعۀ پس از انقلاب اسلامی استخراج گردد و سپس مورد تفسیر و تحلیل کیفی قرار گیرد. همچنین اشتغال زایی در این صنعت بالا بوده و نیروی انسانی مورد نیاز آن محتاج به آموزش بلند مدت نیست. ایران توانایی این را دارد که با تکیه بر گستره بزرگ طبیعی خود و همچنین تنوع منظره طبیعت خود، به تعداد گردشگران خارجی بالایی در سال دسترسی پیدا کند. از طرفی تور می تواند مسافرین را در تجربه زندگی در منطقه ای که به آن سفر رفته اند شرکت دهد. این کاخ بزرگ و مجلل در سال ۱۳۲۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. توصیه میکنیم اگر به شهر شیراز سفر کردید، بازدید از این پدیده طبیعی حیرتانگیز را از دست ندهید. ضمن اینکه اگر تخلفى توسط این دفاتر صورت بگیرد، مسافر تحت حمایت سازمان بوده و بنا به صلاحدید سازمان ضمانتنامه آنها به نفع مسافر توقیف خواهد شد . اگر قصد بازدید از این موزهی زیبا را دارید، خودتان را برای چند ساعت پیادهروی در دلِ جنگل آماده کنید. اقتصاد و تجربه را میتوان در همسویی این دو صنعت به وضوح دید.

پس از گذشت دو سال از همهگیری کرونا، بالاخره صنعت سفر نشانههایی از بازگشت به روند سابق را نشان میدهد، زیرا افزایش نرخ واکسیناسیون و تقاضای مشتریان به بهبود این بخش کمک کرده است. ایران که به دلیل تحریم های غیرعادلانه در حوزه صنعت گردشگری با مشکلات فراوانی روبرو شده بود، بعد از آغاز مذاکرات برجام، شروع به بازسازی صنعت گردشگری خود کرد زیرا کشورهای غربی که در فهرست گردشگری خود اشارهای به نام ایران نمیکردند با آغاز مذاکرات برجام، این امر تغییر یافت و از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی ورود گردشگر به ایران ۲.۵ میلیون تن رشد یافت. در حوالی سنگ نبشته زیبای بیستون، کاروانسرایی نظر گردشگران را به خود جلب می کند که کاروانسرای بیستون یا شاه عباسی نام دارد. ما سعی میکنیم تا جایی که میتوانیم خونسرد منتظر بمانیم». او پیشبینی میکند که در صورت لغو شدن شمار بیشتری از تورهای گردشگری، ۶۵ هزار تا ۷۶ هزار دلار ضرر خواهد کرد. از جمله نکات جالب توجه در رابطه با آبشار حرام او، گفته های ساکنان منطقه در رابطه با آبشار است چراکه بومی ها می گویند آب آبشار حرام او دارای خواص درمانی می باشد و همچنین شاید برایتان جالب باشد بدانید حرام از کلمه حرم به معنای مقدس می آید و در زمان بازدید از آبشار حرام او، گردشگران مختلفیرا مشاهده خواهید کرد که درحال نوشیدن و پر کردن ظروف خود از آبشار هستند.

نکته مهم : اگر قصد سفر گروهى به کشورهاى عضو شینگن، انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ژاپن و مصر را داشته باشید به خاطر بسپارید که دفاتر خدمات مسافرتى باید براى اجراى این تورها مجوز لازم را دریافت کرده باشند.آنها باید نوع خدمات خود را به سازمان میراث فرهنگى، صنایعدستى و گردشگرى ارائه کنند و این سازمان نیز درصورت داشتن صلاحیت آژانس مربوطه مجوز برگزارى تورها را صادر مىکند. ارائه تسهیلات مزبور بر اساس عقود اسلامی، بهصورت مشارکت مدنی خواهد بود. بهصورت دائمی، مهی غلیظ در این روستا جریان دارد. به همین دلیل هم این صنعت به عنوان مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا، محسوب می شود و آن را موتور توسعه می نامند و روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دولت ها به آن اهمیت می دهند. یکی از مسئولان اتحادیه آژانسهای مسافرتی ترکیه میگوید: «اگر شرایط به همین منوال پیش برود، مشکل بسیار جدی ایجاد خواهد شد. در همین خصوص، یکی از مسئولان اتحادیه آژانسهای مسافرتی ترکیه به خبرگزاری فرانسه میگوید: «روسیه و اوکراین، بازار بسیار مهمی برای ما هستند. بازار سنتی رشت دارای ۱۴ کاروانسرا است که توسط راستههای مختلف به هم مرتبط هستند.

همچنین گردشگری در ایجاد فرصت های شغلی و کاهش معضل بی کاری با تصحیح الگو و ایجاد ظرفیت های شغلی پایدار و مستمر نقش به سزایی دارد. سال گذشته ۴ و نیم میلیون گردشگر روسی و دو میلیون گردشگر اوکراینی به ترکیه سفر کرده بودند». با وجودی که در تمامی برنامههای توسعه سال های گذشته بر رهایی از اقتصاد تک محصولی متکی بر صادرات نفت تأکید شده اما در مقام عمل موفقیت و کامیابی قابل توجه و مملوس و محسوسی در این زمینه به دست نیامده است. امروزه تصور می شود اقتصاد کشور ها بر پایه نفت ارزش گذاری شده و به نوعی می توان گفت که کشورهایی که از نفت بی بهره هستند از مشکلات اقتصادی زیادی برخوردار هستند.

خاستگاه اصلی این صنعت کشورهای صنعتی پیشرفته می باشد به طوری که بیشترین تعداد گردشگران بین المللی و درآمد ایجاد شده، مربوط به کشورهای عضو سازمان همکاری های صنعتی (OECD) و بخصوص هفت کشور صنعتی بزرگ می باشد. به گفته صندوق بینالمللی پول، قبل از همهگیری کووید-19، سفر و گردشگری به یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد جهانی تبدیلشده بود؛ بهطوریکه 10 درصد از تولید ناخالص داخلی و بیش از 320 میلیون شغل در سراسر جهان مربوط به این حوزه بود. امکانات موجود در ایران نشان می دهد که ایران ظرفیت پذیرایی بیش از ۲ تا ۳ میلیون گردشگر خارجی را در سال دارا است و این صنعت بعد از صنعت نفت، مهمترین گزینه برای درآمد ارزی در کشور خواهد بود زیرا ایران یک موقعیت بسیار استثنایی و ممتاز از نظر جذب جهانگرد داشته که درآمدهای ارزی هنگفتی را به دنبال خواهد داشت و موضوعات مورد علاقه جهانگردان همچون طبیعت زیبا با خصوصیات اقلیمی و آب و هوایی ویژه، مردمی با فرهنگ و تمدن کهن، آداب و رسوم و سنن باستانی و اسلامی و اماکن بسیار قدیمی با سبک معماری بی نظیر که در کمتر کشوری می توان پیدا کرد در ایران وجود دارد.

این وضعیت، برای اقتصاد ترکیه بسیار فاجعهبار بوده چرا که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه پیش از آغاز شیوع کرونا، از درآمدهای گردشگری تامین میشد. ساخت برج ایفل بیش از ۲ سال طول کشیده است و کل برج بیش از ۱۰ هزار تن وزن است. به فراخور فصل از شمال تا جنوب تهران تا ۱۰ درجه سانتیگراد اختلاف دما غیر عادی نیست. آن محله در شمال غربی فرانسه وجود خارجی دارد و با عنوان دهکدهی آلزاس شناخته میشود. برج خاموش یا خاموشان که به نام برج سکوت هم شناخته میشود، یکی دیگر از بناهای مقدس برای زرتشتیان ساکن این منطقه است. قاهره پایتخت مصر است و همچنین بزرگترین شهر در جهان عرب شناخته میشود. تورنتو بزرگترین شهر و بزرگترین مرکز اقتصادی این کشور محسوب می شود جمعیت تورنتو بزرگ بیش از 7 میلیون نفر بوده و شهر اصلی ایرانیان در کانادا محسوب می شود این شهر دارای دانشگاهی معتبر بوده که مهمترین آنها دانشگاه تورنتو با رتبه 26 جهانی از معروفترین آنهاست، هر سال تورنتو پذیرای چند صد هزار دانشجویان بین المللی بوده و یکی از بهترین شهرهای دنیا برای جوانان محسوب می شود.

گردشگری از نظر اقتصادی به عنوان یک منبع تأمین درآمد و ارز به شمار می رود و کشورهای مختلف جهان در سایه برخورداری از امکانات گوناگون و جاذبههای متنوع، در پی جذب و جلب جهانگردان به طرف خود هستند. اما این توسعه و پیشرفت چگونه شکل گرفته را در ادامه بررسی کرده و با تاثیرات صنعت گردشگری در مناطق محروم و جوامع گوناگون بیشتر آشنا می شویم. خاطرات بابک خرمدین و مقاومتهایش در قلعه بابک را در تور قلعه بابک جنگل های ارسباران خواهیم دید و به سراغ کسی می رویم که می گوید هر که در این سرا درآمد نانش دهید و از ایمانش نپرسید و آن هم کسی نیست جز شیخ ابوالحسن خرقانی و تور جنگل ابر بسطام برای ما همه دیدنی های بسطام را جاودانه می کند و قصه تور داخلی ایرانگردی ما همچنان ادامه دارد و ما شما را محسور تورهایمان می کنیم ، پس همین الان تصمیم بگیرید و همراه شوید با تیم تورگردانی علاءالدین تراول، ما اجرای خوب و حرفه ای تورهایمان را ضمانت می کنیم و این شمائید که باید تصمیم بگیرید.

همچنین افزودن زیرمجموعه های متنوعی همچون گردشگری سلامت به بسته های گردشگری موجود و رونق آن، خواهد توانست در ارتقای وضعیت صنعت گردشگری مفید واقع شود. مفید بوده است. به همین ترتیب در قرن های بعد کلینیک هایی غیرانتفاعی تاسیس شدند که فرصت های جدیدی را برای بیماران نیازمند به درمان و روش های جراحی که در محل اقامت خود در دسترس نبود، فراهم می کردند. در سال ۲۰۱۶ این رقم به بیش از ۶۰۰ گردشگر رسید.» بعد از انعقاد برجام، هر روز بر تعداد گردشگرانی که از کاخ گلستان، معماری های زیبای شهر اصفهان و موزه ها و گالری های هنری ایران بازدید می کردند، افزوده می شد. این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد کارآفرینی بسیار گسترده، موجب نزدیکتر شدن ملل، اقوام و فرهنگها به یکدیگر شده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ارتقا و بهبود شاخصهای اقتصادی کشورها تاثیر میگذارد.

ازجمله این ضررها میتوان به کاهش درآمد حاصل از فروش بلیط هواپیما و همچنین درآمد حاصل از گردشگری و بازدید از مناطق مختلف جهان توسط گردشگران خارجی و حتی داخلی، اشاره کرد. البته انتخاب این روز بیدلیل نبود و به سبب مصادف شدن آن با تصویب اساسنامه سازمان جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی بود. نامگذاری «روز جهانی گردشگری» به سومین نشست شورای عمومی سازمان جهانی گردشگری در ۱۹۷۹ میلادی بازمیگردد که در این نشست تصمیم بر آن شد تا از۱۹۸۰ میلادی ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری انتخاب شود. این روز نقطه عطفی در صنعت گردشگری جهان محسوب می شود و هر سال یک کشور میزبان نشست سازمان جهانی گردشگری است که ایران نیز در ۲۰۰۱ میلادی میزبان این نشست شد. این مهم باعث شده تا کشورهای مختلف دست به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری بزنند زیرا صنعتی از زمره صنایع توزیع کننده درآمد است و هنگامی که جهانگرد وارد یک کشور می شود در مقابل خدماتی که به وی ارایه میکنند، باید هزینه پرداخت کند و این پرداخت ارزی خواهد بود و این اتفاق به افزایش سرمایه کمک می کند. اگرچه طبق آمارهای منتشرشده ازسوی سازمان جهانی سفر، گردشگری در سال 2021 رشدی 4 درصدی داشته است، اما این ارقام ناامیدکننده هستند، زیرا این میزان هنوز 72 درصد کمتر از سفرهای پیش از همهگیری است.

گردشگری امروزه به عنوانی یکی از سه اقتصاد و صنعت مهم در دنیا شناخته شده و جوامع و کشور ها در تلاش هستند تا با معرفی جاذبه های گردشگری خود به سایر مردم جهان از این صنعت به بهترین شکل بهره برده و اقتصاد پویایی را از این حوزه سایت atours شکل دهند. مدیریت دانش به آنها کمک میکند تا ضمن ارائه خدمات استثنایی به مشتریان خود، کارکنان ارائهدهنده خدمات به مشتریان و سایر کارکنان بهسرعت به اطلاعات مهمان و خطمشیها، رویهها و بهترین شیوههای شرکت دسترسی پیدا میکنند. در نتیجه اگر به دنبال راهاندازی یک کسب و کار در حوزه سفر و گردشگری در یک شهر توریستی هستید، باز کردن یک مغازه سوغاتیفروشی که در آن صنایعدستی، البسه محلی و سایر چیزها به فروش میرسد ایده خوبی به نظر میرسد. از این طریق آمار و گزارشات تلفیقی در مورد مشتری و داده های رزرو را به ادارات فروش و کنترل شما ارائه می دهد.