ترکیبات بتن پلیمری

ترکیبات بتن پلیمری

مقاومت سنگدانه‌ها به ترکیبات ساختار داخلی وبافت سطحی آن‌ها بستگی دارد. سختی یامقاومت دربرابر سایش یکی از مهم‌ترین خصوصیات بتن‌های مورد استفاده در روسازی‌های بتنی راه‌ها وکف‌سازی ساختمان‌ها و کارگاه هامی باشد که خودوابسته به سختی سنگدانه‌ها است. نباید لای وذرات رسی همراه باماسهٔ طبیعی بیش از ۳ درصد حجم آن باشد. این مقدار برای ماسهٔ شکسته تا ۱۰ درصد حجم آن مجاز می‌باشد.

  • این مخلوط در کارخانه آسفالت حرارت داده شده و با قیر گرم در درجه حرارت‌های معینی مخلوط می‌شود.
  • به همین دلیل، در پروژه‌هایی که نیاز به ساخت سریع سازه باشد، بتن‌های زودگیر گزینه مناسبی خواهند بود.
  • در ادامه، به معرفی هر یک از این افزودنی‌ها و تاثیر آن‌ها بر روی خواص بتن می‌پردازیم.
  • سادات بتن با استفاده از بروزترین تجهیزات و با کیفیت ترین مواد اولیه، همیشه سعی در تولید بتن با کیفیت بالا داشته است.

این روش برای طرح مخلوط بتن های ویژه مانند بتن های حجیم، بتن های سبک، بتن های سنگین و غیره مستقیماً قابل کاربرد نمی باشد بلکه نیاز به اعمال تمهیدات خاص و ایجاد تغییرات می باشد. در هر کدام از روش ها، جهت طرح مخلوط بتن می توان از نرم افزارهای ارائه شده نیز استفاده نمود. مثال طرح اختلاط بتن، نرم افزار طرح مخلوط بتن طبق روش ملی ایران، نسبت های مخلوط بتن را براساس روش ملی طرح مخلوط بتن ارائه می کارخانه قالب بتن دهد. بتن به عنوان پر تولیدترین ماده صنعتی در جهان می باشد که انواع و اقسام مختلفی دارد.

مقدار آب مصرفی

در صورتی که رطوبت کمتر از این مقدار شود عمل‌آوری متوقف شده و در صورتی که رطوبت نسبی به بالای ۸۰ درصد بازگردد فرایند هیدراتاسیون دوباره شروع خواهد شد. به دلیل تبخیر قسمتی از آب مورد نیاز قبل از تکمیل واکنش بین آب و سیمان (که چندین روز طول می‌کشد) قسمتی از سیمان موجود در مخلوط بتن واکنش نداده باقی می‌ماند. پس از بتن‌ریزی باید بلافاصله توجه لازم به فرایند عمل‌آوری معطوف گردد. این عمل می‌تواند به وسیلهٔ عایقکاری موقت، پاشش آب یا تولید بخار صورت گیرد. در شرایطی که این کار ممکن نباشد حداقل زمان عمل‌آوری بتن نباید کمتر از ۲ روز باشد.

هزینه تولید بتن و خواص آن

اگر طرح اختلاط خوب باشد، عبور آب غیر ممکن بوده ولی عبور بخار آب امکان پذیر است. ۷- در صورت داشتن تمام ویژگی های مورد نیاز در نمونه آزمایشی طرح مخلوط بتن را برای تولید بیشتر به کارخانجات ساخت بتن ارائه می دهیم. هر چه نسبت آب به سیمان بیشتر باشد، دستیابی به بتنی توپر دشوارتر خواهد بود. همچنین زمان لازم جهت مراقبت و عمل آوردن بتن افزایش می‌یابد. پیشنهاد می‌شود حدالامکان نسبت آب به سیمان از ۰٫۴۵ کمتر در نظر گرفته شود.

به طور معمول مخلوط بتن آماده دارای الیاف پلی پروپیلن به تراکم کامل (کمی بیشتر از بتن غیر مسلح) نیاز دارد. بتن های مسلح به الیاف پلی پروپیلن به خوبی به روش های معمول تراکم، پاسخ می دهند و الیاف به راحتی از مخلوط جدا نمی شود. بتن سنگین نسبت به بتن‌های ساخته شده با سنگدانه‌های معمولی دارای وزن مخصوص بزرگتری است و در طرح اختلاط آن از دانه های فلزی مانند خرده های فولاد، چدن و سولفات باریم به جای شن و ماسه استفاده می شود. این روش را می توان برای بتن ریزی در نواحی محبوس و اطراف عناصر اجرا شده بکار برد.

هر چه از مواد ریزتری استفاده شده باشد، فرآیند انتقال ساده‌تر خواهد بود. «حباب ساز» (Air-Entrainment)، می‌تواند دوام بتن را در برابر تغییرات شدید دمایی افزایش دهد. این نوع از افزودنی‌ها باعث بهبود کارایی، کاهش آب انداختن و کاهش وارفتگی می‌شوند. حباب ساز، عملکرد در سرمای شدید و تغییرات آب و هوایی مداوم را بهبود می‌بخشد. از آنجا که بسیاری از کاربران این سوال را دارند که مواد تشکیل دهنده بتن چیست؟ در اولین بخش از این مقاله به معرفی مواد تشکیل دهنده بتن خواهیم پرداخت. مقدار سنگدانه های اشباع با سطح خشک، آخرین جزء مجهول بتن در این روش طرح مخلوط می باشد که طبق فرمول زیر تعیین می گدد.

بسته به اینکه تعداد نمونه های ما کمتر از 20، یا 20 و بیشتر باشد، از یکی از منحنی ها استفاده می کنیم. با توجه به مقاومت مشخصه و از روی منحنی های شکل زیر، انحراف معیار S را می یابیم. معمولاً، مقاومت به عنوان مهم ترین خاصیت بتن در نظر گرفته می شود. اگرچه ممکن است، در برخی از حالت های اجرایی، سایر مشخصات بتن از قبیل دوام، نفوذناپذیری… جهت اطلاعات تکمیلی درباره محصولات و هرآنچه درمورد بتن لازم دارید که بدانید، می توانید به وبسایت مراجعه نمایید.