تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | allescape

در این قسمت از ایده تا ساخت اتاق فرار نکات مهم و حیاتی دخیل است که باعث می‌شود تا روند بازی به درستی طی شود. مخاطب پس از اینکه وارد اتاق فرار می‌شود با سناریو و داستان بازی آشنا می‌شود و برای عبور از هر قسمت باید معماهای پیش رو را حل کند اگر بین معماها و سناریو بازی ارتباط برقرار نباشد بازی دچار دوگانگی و از هم پاشیدگی می‌شود. بنابراین؛ در ساخت اتاق فرار باید با دقت و ظرافت بیشتری به موضوعات نگاه کرد تا یک تجربه نو، به بازیکنان هدیه داد. تیم بازیسازی تایم‌فور‌فان با اتکا به دانش آکادمیک علم بازیسازی و تجربه فعالیت در راستای طراحی سرگرمی درصدد است تا با ارائه پکیج های بازی با کیفیت درخور به عزیزان علاقه مند به ورود به صنعت بازی و سرگرمی بستر همکاری با مجموعه تایم‌فور‌فان را فراهم سازد. شما هم میتوانید پکیج های آماده بازی که شامل طراحی کامل یک سرگرمی و راهنمای اجرای فضای مربوط به آن است را از طریق این صفحه تهیه کنید. همچنین میتوانید با استفاده از پکیج های شخصی سازی شده پرداخت و تکمیل ایده های خود را به تیم بازیسازی تایم‌فور‌فان بسپارید.

سیستم هینت دهی با سرنخ شاید در نگاه اول یکسان باشد اما تفاوت بزرگی با سرنخ دارد. شما سرنخ را پیدا می کنید و پیدا کردن آن هم در داخل اسکیپ روم و بین جزئیات اتاق قرار دارد ولی هینت خارج از فضای اتاق است. اتاق فرار های معمایی تنوع بالایی دارند و شما هربار به هر اسکیپ روم معمایی که مراجعه می کنید با سبک جدیدی از معماها مواجه می شوید چون ساخت معماها به خلاقیت و ذهن مالک اتاق فرار برمیگردد. اسکیپ روم های معمایی درجه سختی دارند و اگر تجربه اولتان در سبک معمایی اتاق فرار است، ابتدا از درجه سختی کم شروع کنید تا کم کم دستتان راه بیوفتد و به سراغ سخت ها بروید. در آن زمان ها، اسکیپ روم یه سرگرمی معمایی بود و هدف آن، حل کردن مسائل و معماهای پیچیده و پیدا کردن سرنخ ها بود اما اگر قرار باشد ملاک تاریخچه اتاق فرار را حل معما در نظر بگیریم، قدمت اسکیپ روم می تواند به بیش از 5هزار سال پیش برگردد. در طی سال های اخیر به لطف کاوش ها و جستجوی هایی که در قسمت جنوب شرقی ترکیه صورت گرفته بود، 49 قطعه سنگی پیدا شد که با بررسی ها مشخص گردید قدمتشان به 5هزار سال پیش برمیگردد.

قانون طراحی معما و پازل

در کل باید بگوییم طبق تحلیل‌های به‌دست‌آمده این دو خیلی تفاوت عمده‌ای باهم نداشته‌اند و با توجه به افزایش تعداد اتاق‌های فرار، این مسئله دیگر شامل نگرانی خاصی نیست. طراحی معما در واقع مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش اتاق فرار است، بسیاری از افراد اتاق فرار را با حل معما و چالش می‌شناسند، ارتباط مستقیم معما با سناریو یک حسن برای مجموعه‌ اتاق فرار است. برای ایده گرفتن برای انتخاب ژانر می‌توانید آن را در گروه ساخت اتاق فرار مطرح کنید تا از نظرات باقی افراد استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید با مراجعه به آمار بازی‌های اتاق فرار از محبوب‌ترین ژانرها مطلع شوید. برای ساخت اتاق فرار فقط داشتن ایده کلی کفایت نمی کنه، بلکه باید واسه خودتون حد و حدود مشخص کنین. اصلا فرقی نمی کنه چه ژانری دوس دارین؛ ترسناک یا درام، اکشن یا فانتزی، جنایی و یا جنگی و تاریخی…

حداقل متراژ‌ اتاق‌فرار؟!

اسکیپ روم های ترسناک تهران و ایران هم بر این اساس هستند و دو حالت جنی روحی یا جنایی طراحی سناریوی اتاق فرار و تم بازی دارند. ساخت تیم حرفه ای برای اتاق فرار و چگونگی انتخاب اعضای تیم، ممکن است یکی از سوالات بی پاسخ ذهن شما در مورد این بازی بوده باشد. اگر مطالب قبلی ما را مطالعه کرده باشید، بارها در مورد اهمیت داشتن یک تیم قدرتمند صحبت کرده ایم. اما این بار قرار است به شکل مفصلی در این زمینه صحبت کنیم و راه های تشکیل یک تیم خوب و حرفه ای در اسکیپ روم را با هم بررسی کنیم. تیمی که می تواند یک همراه همیشگی باشد و حتی تبدیل به هم گروهی هایی برای سایر فعالیت های اجتماعی شما شوند.

  • همچنین لازم است ضمن حفظ توالی و سناریوی داستان، بین سرنخ‌های هر یک از معماها تفاوت قائل شوید.
  • اگر میخواهید با سیر تا پیاز اسکیپ روم ها آشنا شوید، با ما همراه باشید.
  • در نگاه اول، اسکیپ روم که سرگرمی چالشی، جذاب، هیجان انگیز و بعضاً ترسناک است که خاطرات خوشی را برجای می گذارد البته باعث می شود بسیاری هم اعتیاد به اتاق فرار پیدا کنند و خود را محک بزنند.
  • کثر بازیکن ها تمایل دارن به جای اینکه از هوش و تفکر انتقادی استفاده کنن، حدس بزنن.
  • شما همیشه باید به صداهای پس زمینه دقت کنید چون معمولاً سرنخ هایی هستند.
  • از این نترسید که با این‌کار مشتریان خود را به تعداد کمتری محدود می‌کنید.

دادن فیدبک مناسب نیاز به هینت دادن مداوم رو کاهش می ده و رضایت بازیکن ها رو از حل معما بیشتر می کنه. معمولا برنده شدن و باختن توی بازی های ویدیویی یه فیدبک یا بازخورد به بازیکن می ده. بازی های بی شماری وجود دارن که به بازیکن می گن چه موقع یه تلاش صحیح و چه موقع اشتباه بوده.

اتاق فرار مجازی

تجهیزات اتاق فرار راه اندازی اتاق فرار قفل ماسک تجهیزات الکتریکی اتاق فرار | allescape