تبلیغات Display در گوگل ادوردز چیست؟

اگر قصد شما از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز، نمایش تبلیغات تان هنگام سرچ مخاطبین است بهتر است گزینه اول یعنی Search را انتخاب کنید. آیا وب سایتی دارید که با وجود تبلیغ در گوگل ادز، کسی آن را نمیبیند؟ وقتی که پولتان را در حوزه تبلیغ گوگل سرمایهگذاری میکنید، انتظار دارید که بهترین کمپین را ایجاد کنید و بیشترین بهره را ببرید. رتبه تبلیغ یا امتیاز کیفیت؟ مکان واقعی تبلیغ شما با رتبه تبلیغ (Ad Rank) شما (حداکثر قیمت پیشنهادی x امتیاز کیفیت) مشخص می شود. با باز کردن یک حساب گوگل ادز ساده می توان تبلیغ خود را شروع کرد. گوگل ادزگوگل ادز (Google Ads) که قبلاً نام آن گوگل ادوردز (Google AdWords) بوده و با این نام هم شناخته می شود در واقع سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل است و به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای کلیک (یا PPC) می باشد که از طریق آن می توانید تبلیغ سایت خود را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین دیگر سایت های پارتنر گوگل نمایش دهید.

ثبت نام در گوگل ادز

این روش بیشتر بر روی نمایش بیشتر تبلیغ شما تاکید دارد و می توان به صورت مکمل با روش CPC مورد استفاده قرار گیرد. بلکه شما میتوانید شمارۀ تماس خودتان را در متن تبلیغ قرار دهید. گروه تبلیغ در گوگل ادز چیست؟ پس از اینکه به سوال گوگل ادوردز چیست پاسخ دادیم باید درک درستی از چگونگی عملکرد این پلتفرم داشته باشید، بهتر است که دلیل اهمیت استفاده از آن را در کسب و کار خود بدانید. برای گوگل بسیار اهمیت دارد که کلیدواژه ها و تبلیغات مختلف را در یک کمپین شلخته و بدون نظم روی هم نریزید و در عوض آنها را مرتب در کشوهایی به اسم گروه ها تبلیغاتی (Ad Groups) مختلف قرار دهید تا گوگل درک بهتری از الگوریتم تبلیغاتی شما داشته باشد.

ارتباط تبلیغ (Ad relevance) روش گوگل برای درک محتوا تبلیغ و نمایش بهتر آن است. به عبارتی دیگر، گوگل ادز به مرور زمان، نمایش تبلیغ شما را بهینهتر میکند تا در نهایت تبلیغ شما به کاربرانی نمایش داده شود که واقعاً علاقمند به نصب و استفاده از اپلیکیشن شما هستند. تبلیغات به شکل بنر مختص شرکتهایی هست که از امکان ریتارگتینگ گوگل ادز استفاده میکنند. معمولا عبارتهای دو یا سه کلمه ای بهتر از بقیه کار میکنند. بهتر است دامنه سایتتان را از هر چیزی غیر از ir. بهطور مثال کمپینی برای فروش لباس زمستانه راهاندازی میکنید و در این کمپین در گروههای مختلف لباس زمستانه مردانه و لباس زمستانه زنانه وجود دارد و هر کدام ممکن است شامل محصولات متفاوتی باشند که همان تبلیغات ما در این سلسه مراتب هستند.

یک گروه تبلیغ (Ad Group) در کمپین شما شامل تمام تبلیغ ها ، کلید واژه ها و صفحات ورود شما می شود. در مقابل برای آنهایی که امتیاز کیفیت بالایی دارند امتیاز های قایل می شود که رتبه بالاتر تبلیغ و کمتر کردن میانگین قیمت را شامل می شود. در بیشتر بخش ها ، تجربه ما نشان می دهد که گوگل ادوردز برای بیشتر انواع مشاغل بسیار موثر و بازده خوبی دارد ، البته تا وقتی که مدیران این مشاغل پول خود را روی کلیدواژه های اشتباه و نادرست هزینه نکنند و یا با نوشتن متن تبلیغ ضعیف بر علیه خود کار نکنند! وقتی که یک مدیر تبلیغات توانست کلید واژه هایی را که برای کسب و کار مناسب می بیند را پیدا کند و پیشنهاد خود را روی کلمات قرار دهد ، گوگل آن کلمات کلیدی (Keyword) را از اکانت شما گرفته و آنها را در مزایده هایی که توسط الگوریتم ها تشخیصی پیچیده خودش مرتبط ترین مزایده ها به موضوع کسب و کار و سایت شماست شرکت می دهد.

شما وقتی از طریق این شرکت ها پرداختی هاتون رو انجام بدید می توانید مطمئن باشید اکانت تون به خاطر پیمنت suspend نمیشود و اگر این شرکت ها پارتنر گوگل هم باشند، در برطرف کردن مشکلات دیگر اکانت تون هم می توانند کمک تون کنند. شارژ اکانت ادوردز با لیر نیز رایج است که توسط تاپ ادورت پیشنهاد نمیشود. هزینه تبلیغ در گوگل ادز چقدر است؟ CPC روشی است که هزینه آن بر مبنای تعداد کلیک هایی که تبلیغ دریافت می کند در حالیکه در روش CPM هزینه بر مبنای تعداد نمایش تبلیغ محاسبه می شود. با ما همراه باشید و درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس هر زمان که نیاز داشتید می توانید برای کسب نتیجه بهتر آن را کم یا زیاد کنید. دلیل این امر این است که این سایت ها شناخته شده نیستند پس بهتر است برای شناخته شدن سایت خود به صفحه ی اول گوگل بیایند. در این روش با بکار بردن بیشتر کلمات کلیدی مهم در محتوای سایت موتور جستجو را به ایندکس بهتر سایت وامیداریم. شما برای پیشرفت باید سعی کنید یک سایت بروز داشته باشید و در این راه مشتریان جدید پیدا کنید و همچنین توجه کنید که طراحی سایت و تبلیغات در گوگل را می توانید برای هر کسب و کاری بکار ببرید. Google Ads نشان میدهد که چند نفر یک تبلیغ را دیده و روی آن کلیک کردند، در حالی که Google Analytics نشان میدهد که کاربران چقدر زمان را پس از کلیک کردن بر روی یک تبلیغ در یک سایت صرف کردند.

جایگاه تبلیغ در گوگل به چه معناست؟ یکی از بهترین امکاناتی که گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می دهد این است که شما بر اساس نتیجه ای که دریافت می کنید، هزینه می پردازید. با توجه به امکانات و مزایایی که این سرویس در اختیار کسب و کارها قرار میدهد همه کسب و کارهایی که میخواهند بخشی از مشتریانشان را از گوگل جذب کنند میتوانند از گوگل ادز استفاده نمایند و گوگل ادز پاسخ مناسبی برای این نیاز آنها خواهد بود. گوگل ادوردز به صورت فوری به شما اجازه میدهد که تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی کالا یا خدمات شما هستند نشان دهید. آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد کلیک بر روی 4-5 نتیجه اول گوگل صورت می گیرد. جستجوی کلیدواژه مناسب برای شما فرآیندی است که در آن با استفاده از ابزارهای مناسب و اطلاعاتی که از جستجوهای مرتبط بدست می آورید کلیدواژه ای را انتخاب کنید که بیشترین ترافیک مرتبط با کسب و کار شما را به سمت سایت شما هدایت کند.

باید هزینه را پرداخت نمایید.

سپس کسی که بیشترین امتیاز را از دید گوگل داشته باشد، جایگاه شماره یک یا بالاترین نتیجه را برای نمایش تبلیغ خود به دست خواهد آورد. آنها به گوگل میگویند که آیا شما میخواهید تبلیغ شما دقیقا با جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، یا این که آیا تبلیغ شما در زمانی که یک عبارتی جستجو میشود که به آن مربوط است، نشان داده شود. برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید از خود بپرسید که اصلا چرا شما در گوگل تبلیغ میکنید؟ باید هزینه را پرداخت نمایید. در این مرحله لازم است تا اطلاعات مرتبط برای ساخت اولین کمپین خود را وارد نمایید. گوگل روش های تبلیغاتی مختلفی را برای حضور در شبکه های نمایشی در اختیار شما قرار داده است که در ادامه آنها را معرفی می کنیم و به شما می گوییم هر یک، اجازه تبلیغ در کدام رسانه ها را به شما می دهد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

بزرگترین انگیزه برای اینکه مضامین گروه های تبلیغی را نزدیک نگه دارید این است که کلمات کلیدی را که هدف قرار داده اید به متن وارد کنید. نزدیک به خرید (Affinity): این مخاطبان، افرادی هستند که به خدمات یا محصول شما علاقه و تمایل به خرید نشان میدهند؛ برای مثال فردی که عبارت “تولیدات ویدئویی” را در گوگل جستجو میکند، جزو این نوع مخاطبان است. این نشانگر بدین معناست که این نتیجه از طریق تبلیغات کلیکی گوگل برای شما نشان داده می شود.

رتبه تبلیغ (Ad Rank) نشان دهنده این است که تبلیغ شما تا چه میزان می تواند در صفحه نتایج جایگاه بالاتری نسبت به رقیبان داشته باشد. هزینه کلیک واقعی از تقسیم رتبه تبلیغ به نسبت رقیبانی که زیر تبلیغ شما هستند (نسبت رتبه تبلیغ به میزان کلیک) بر روی امتیاز کیفیت به اضافه 0.01 دلار می باشد. رتبه تبلیغ در گوگل (Google Ad Rank) رتبه ایست که گوگل بر اساس ترکیب دو عامل تعیین کننده یعنی: حداکثر پیشنهادهای قیمتی و امتیاز کیفیت شرکت شما به تبلیغ شرکت شما می دهد.

سایت گوگل ادز

هزینه کلیک واقعی (Actual CPC) مقدار هزینه است که تبلیغ کننده هر بار که جستجوگری روی تبلیغش کلیک می کند می پردازد ، این عدد بستگی به تبلیغ کنندگانی که در مزایده کلمه کلیدی شرکت کردند دارد و همچنین عدد آن همیشه مقداری کمتر از حداکثر پیشنهاد می باشد. فاکتورهای مختلفی بر روی جایگاه نمایش تبلیغ اثرگذار است که در ادامه به آنها پرداخته ایم. رقابت نیز آیتم دیگر تاثیر گذار بر روی هزینه کلیک است به صورتی که هزینه های تنظیم شده توسط رقبا برای نمایش کلیدواژه توسط گوگل به عنوان یک فاکتور شناسایی شده و بر روی هزینه کلیک شما نیز تاثیر می گذارد. این روش بیشتر برای تبلیغاتی کاربرد دارد که نیاز به دیده شدن هرچه بیشتر یک تبلیغ وجود دارد و کلیک خوردن آن اهمیت کمتری دارد. البته یک راهکار خیلی ساده برای جلوگیری از این اعصاب خوردی وجود دارد و آن هم این است که هرچه سریعتر از سایت خارج شوید.

نحوه کار با گوگل ادز

هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، ارتباط کلمات کلیدی با نسخه تبلیغاتی هزینه تبلیغات در گوگل ادز بیشتر می شود. به زبانی ساده تر، وبسایت و اپلیکیشن شما از دید گوگل ارزشمندتر باشد، مبلغ کمتری را برای گوگل ادز پرداخت خواهید کرد. اگر کسب درآمد از گوگل ادسنس در یک ماه از 100 دلار کمتر باشد، درآمد آن ماه شما به ماه بعد اضافه می شود. ویژگی جستجوی هدفمند گوگل تبلیغات شما را فقط برای مشتریان بالقوهای نمایش میدهد که احتمالا بر اساس یک کلمه کلیدی خاص به آنها پاسخ میدهند. همانطور که قبلتر اشاره کردیم، معیارهای زیادی برای تعیین هزینه گوگل ادز و هزینه کلیک وجود دارد اما قانون ثابت آن این است که هر چه کیفیت تبلیغات شما بالاتر رود، هزینه تبلیغات شما نیز کاهش مییابد، چون گوگل، محتوای شما را به عنوان یک محتوای معتبر، نمایش میدهد. چون فرد جستجو کننده محصول احتمالا قصد خرید آن را دارد.

سایت اصلی گوگل ادز

یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن ها در کنار تعدادی آیتم دیگر در نهایت تعیین کننده قیمت هر کلیک تبلیغات در صفحه اول گوگل است. اما در طرف دیگر امتیاز کیفیت (Quality Score) به مرتبط و مفید بودن تبلیغ برای کاربر جستجو کننده بستگی دارد و تنها بخشی از پروسه تعیین جایگاه تبلیغ می باشد. اگر چه گوگل ادز در حال حاضر بزرگترین سیستم تبلیغات اینترنتی است، اما همچنان تعداد زیادی از فعالین حاضر در کسب و کارهای اینترنتی از آن استفاده نمی کنند. البته قبل از هر توضیحی، همانطور که کمی قبلتر هم به آن اشاره کردیم، لازم است خدمت شما عرض کنم که استفاده از این نوع کمپین (حداقل در حال حاضر) برای کسب و کارهای ایرانی امکان پذیر نیست. از دیگر مزایای تبلیغات گوگل ادز میتوان به تحت تأثیر قرار دادن رقبا، کسب درآمد، هدفگذاری براساس جستجوی کاربران، تعریف بودجه ای مشخص، برنامهریزی برای تبلیغات و غیره اشاره کرد.

خوشبختانه گوگل یک سیستم بسیار خوبی برای اداره کردن هزینهها در اختیار کاربران خود قرار داده و شما می توانید به وسیله آن به راحتی هزینه های خود را کنترل کنید. اگر هم طراحی یک سایت جدید برای شما سخت و دشوار است، میتوانید از سایت سازها استفاده کنید. از سال 2013 امتیاز کیفیت به مرور به فاکتور مهم تر و با ارزش تری نزد گوگل مبدل شد به گونه ای که متوسط امتیاز سایت ها را از 7 به 5 کاهش داد و برای امتیاز سخت گیری بیشتری انام می دهد.

هزینه هر کلیک (CPC) توسط عوامل مختلفی مثل میزان رقابت برای کلمه کلیدی ، حداکثر پیشنهاد قیمتی و میزان امتیاز کیفیت کمپین شما بستگی دارد. قیمت کلمات کلیدی اکانت که در حداکثر پیشنهاد قیمت (maximum bid) تعیین کرده اید توسط گوگل به عنوان قیمت پیشنهادی شما ثبت می شود. اگر شما کسی باشید که جواب درستی به سوال مخاطب داده باشید فرقی نمی کند از گوگل ادوردز استفاده کرده اید یا نه، بهرحال مخاطب شما را از بین رقبا انتخاب می کند. شبکه نمایش گوگل یا به اختصار (GDN) تعداد بسیار زیادی از سایت ها هستند که به گوگل اجازه می دهند تا تبلیغات خود را در قسمت های مختلف سایت آنها نمایش دهد. تبلیغات Google adwords معمولا در بالاترین و پایین ترین قسمت از نتایج طبیعی گوگل در صفحه اول قرار می گیرند که شما می توانید با توجه به مزایده ای که انجام می دهید جایگاه و هزینه تبلیغات خود را مشخص کنید.