تابلو روان LED معرفی، مزایا، معایب و قیمت

مطالبی که عنوان شد جزء اصلیترین مواردی است که برای قیمت گذاری استفاده میشود و ممکن است با توجه به فروشنده و مرکز خرید نیز این عوامل و علت ها تغییر کرده و مواردی نیز اضافه شود. در قسمتهای قبل بیان شد که بین مرکز تا مرکز پیکسل را دات پیچ می گویند. در این مقاله مطالبی را نیز در مورد ماژول ها برای آشنایی بیشتر شما بیان خواهیم نمود. تلویزیون های شهری Indoor بیشتر برای فضا های داخلی مود استفاده قرار می گیرند گروه تبلیغاتی نوین لایت این افتخار را دارد که با تولید انبوه تابلو روان و تلویزیون شهری و بیش از هزاران نمونه در سطح کشور آماده خدمت گذاری به مشتریان عزیز باشد. همه می دانیم که تابلو های تبلیغاتی به عنوان بهترین روش برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی از اطلاعات پخش شده در تابلو روان، در برد کنترلر تابلو قرار می گیرند و در انواع مختلفی وجود داشته و توانایی پشتیبانی از انواع ماژول ها را دارند.

شما می توانید برای خرید تلویزیون شهری و یا اطلاع از قیمت و اجاره تلویزیون تبلیغات شهری به لایت هوم مراجعه کرده و با کارشناسان ما مشاوره نمایید. معمولا از این تابلو ها برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می کنند. برای تعمیر نیز نحوه دسترسی فراهم شود تا تکنسین ها بتوانند در مواقع لازم قطعات یا برنامه ها را تعمیر یا به روز رسانی نمایند. تلویزیون های غول پیکر و یا همان تلویزیون های شهری که اکثر شما با آن آشنا هستید برای تبلیغ مورد استفاده قرار می گیرد. برد کنترل بعد از ماژول از مهم ترین قطعات تابلو روان است که دارای پورت ورودی است که می توان تصویر و متن دلخواه را به آن متصل کرد . 128 میلی متر که از یک برد مدار چاپی تشکیل شده است که شامل چیپ های راه انداز و بافرهای ورودی و خروجی و LED ها می باشد و در صورتی که به یک برد کنترلر مناسب وصل شود قابلیت نمایش تصاویر، ویدئو و متن را دارد و با کنار هم قراردادن آنها می توان تابلوهای روان حرفه ای در سایزهای مختلف را بوجود آورد.

چرا در پس آن هزینه مقدارزیادی سرمایه و سود نسیب تان خواهد شد. به همین خاطر در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه برای شما توضیح می دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید. ماژول ها بلوک هر لامپ (LED) هستند که زمانی که روشن می شوند، می توانید عملکرد آن ها را ببنید. برای بالا رفتن کیفیت تصویر هر چقدر تعداد این پیکسلها افزایش پیدا کند کیفیت تصویر دریافتی بالاتر میرود و لازم است به این نکته اشاره کنیم که رزولوشن تصویر را بر حسب ماتریس به دست میآورند و به صورت سطر و ستون از آن استفاده میکنند. برای هر پیکسل این نوع از سایه بان یا آفتابگیر استفاده شده است که حتی با تابیده شدن نور بر روی آن تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده میشود. تابلوهای روان امکان برنامه ریزی تابلو را از طریق پروتكل TCP/IP، درگاه سریال و یا توسط كارت حافظه را فراهم می آوردند.

پایه در این المان در واقع یک ستون فلزی است که ال ای دی نمایشگر روی آن نصب می شود و در قسمت پایین آن از مواد و مصالح برای پی ریزی و نگهداری تلویزیون شهری استفاده می شود. برای اینکه برنامه تبلیغاتی را به راحتی مدیریت کرد و یا اینکه بتوان ارسال و دریافت آن را انجام داد نیاز به یک برنامه ریزی میباشد که برنامه ریزی نرم افزاری نامیده می شود این وظیفه برنامه نرمافزاری است تا در مدیریت و راه اندازی تلویزیونهای شهری کمک کند.

در یک دسته بندی دیگر می توان تلویزیون تبلیغاتی را به دو دسته آنلاین و آفلاین نیز تقسیم کرد که در نوع Online برای راه اندازی باید حتما از یک کامپیوتر به عنوان هدایت کننده استفاده شود و در واقع تلویزیون آنلاین شهری همانند نمایشگری برای رایانه عمل می کند و برای نمایش فیلم و عکس ها باید همواره این رایانه روشن بماند همچنین هزینه ساخت نوع آنلاین بیشتر از آفلاین می تابلو روان باشد. که برای این عمل نیاز به یک مدار الکترونیکی به نام فلاشر می باشد.مدار فلاشر بصورت آماده در بازار موجود است و مشخصاتی دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. به همین دلیل اگر تلویزیون شهری مخصوص به هر پروژه ای متناسب با آن انتخاب و تولید شود تاثیر بسیار زیادی بر روی بینندگان خود دارد هر چقدر که تصویر آن وضوح بیشتری داشته باشد بهتر است.

تلویزیون شهری

تلویزیونهای شهری نیز جزو آن دسته از محصولاتی هستند که اجزای زیادی برای تشکیل و همچنین ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته است. برای اینکه تصاویر دریافتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید نوری که در آن تعبیه شده مناسب باشد به همین خاطر یکی از عواملی که میتواند در شدت نور و همچنین تصویر با کیفیت کمک کند استفاده از ال ای دیهای با کیفیت و مرغوب است. یکی از اصلی ترین عواملی که در دیده تصویر مهم است زاویه دید است باید این زاویه دید را در هنگام نصب به طوری تنظیم کرد که از جهتهای مختلف قابل رویت باشد. هر ماژول تابلو روان از یک برد مدار چاپی دو لایه تشکیل شده است که LED ها در یک طرف و چیپ یا همان IC ها در طرف دیگر نصب شده اند .

چرا که رانندگان و افرادی که در حال عبور هستند به خاطر نوع رنگ و نحوه ی نمایش این نوع تبلیغات ناگزیر هستند که تصویر مورد نظر و یا فیلم را ببینند و این یک تبلیغ بسیار خوب برای بالا بردن فروش و جلب توجه برای کسب و کارها است. در حال حاضر از تابلو روان به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و بزرگ استفاده می شود. در تقسیم بندی از لحاظ کاربردی تلویزیونهای شهری به دو نوع outdoor و Indoor تقسیم میشوند که هر کدام از آنها دارای ویژگیهای خاصی برای استفاده در مکانهای خاص میباشند. به همین تلویزیون های شهری Outdoor قابل نصب در هر فضایی را دارند زیرا در مقابل عوامل طبیعی و محیطی مانند برف و باران و نور خورشید منجر به خرابی و کاهش آن نمی شوند. از تابلوی روان فقط برای سردرب فروشگاه ها و مغازه ها استفاده نمی شود بلکه قابلیت اجرا به انواع مختلف را دارد.

در رابطه با تلویزیونهای شهری، بهتر است قبل از خرید به صورت حضوری و یا غیر حضوری از آژانسهای تبلیغاتی و یا تابلو سازی ها قیمتها را جویا شوید و سپس در صورتی که توانایی مالی خرید این تلویزیونها را دارید اقدام به خرید کرده و یا برای تبلیغ اقدام به اجاره نمایید. تابلو ال ای دی به دو شیوه آفلاین و آنلاین قابل طراحی و پیاده سازی است تفاوت این دور روش این است که در روش نصب تابلو تبلیغاتی led به روش آنلاین از وسیله ای با نام ویدیو پروسسور استفاده می کنند که این وسیله قادر به نمایش تصاویر و ویدیوها به صورت ناهمگون و در ابعاد بزرگتر و بیشتر است.

کابینت هایی که دارای اندازه ی یک متر هستند برای ساخت تلویزیون ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در کسب و کارتان رونق می بخشد: احتمال هزینه هنگفت در این نوع از تبلیغات بسیار زیاد است با این برای کسانی که تازه شروع نکرده اند و سرمایه مناسب وکافی دارند بهترین پیشنهاد است تا در مواقعی خاص از این نوع تبلیغات استفاده کنند. لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که کودکان در برابر صفحه نورانی تلویزیونهای شهری بسیار حساس هستند و به مانند یک اسباب بازی زیبا به آن توجه میکنند در مکانهایی مانند رستورانها که تابلوهای شهری در قسمت پایین نصب شده است باید دقت زیادی داشت تا کودکان موجب آسیب دیدگی آن نشوند. برای ساخت این نوع نمایشگرهای تبلیغاتی نیز از ماژول استفاده می شود به طوری که ماژول های بکار رفته در آن کاملا ضد آب بود و در برابر اشعه ماورا بنفش کاملا مقاوم هستند.

در دسته بندی آخر نیز تلویزیون های شهری از نظر ساختار به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند که در نوع آر جی بی هر پیکسل از یک LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است و در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است که در این نوع کیفیت تصویر افزایش می یابد. تلویزیونهای شهری به از لحاظ نوع و تعداد پیکسل به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند. نوع 2RGB در مواردی که نیاز باشد می تواند به راحتی در بین دو پیکسل واقعی خود یک پیکسل مجازی نیز ایجاد کند که باعث میشود کیفیت تصویر بالا رفته و دید آن افزایش پیدا کند در نوع 3IN1 تنها از یک LED برای نمایشگر استفاده می شود که به تنهایی می تواند رنگ های مختلفی را ایجاد نماید. زیرا قدرت برق شهری از میزان توان و تحمل تابلو بیشتر است و اگر این برق به طور مستقیم وارد تابلو شود سبب سوختن تمام قطعات آن خواهد شد.

یک تلویزیون شهری یا تابلوی تبلیغاتی تصویری ساخته شده از ماژول های ال ای دی یا SMD کوچکی است که کنار هم قرار می گیرند و صفحه نمایش بزرگ اصلی را تشکیل می دهند، این ماژول ها می توانند بلوک های مربع یا مستطیل باشند که از پیکسل های متعددی تشکیل شده اند که فاصله این پیکسل ها از هم دیگر را دات پیچ می گویند که می تواند کیفیت تصویر و تراکم تصاویر را تعیین نماید. هر کدام از این تبلیغات محیطی می توانند کلی اطلاعات و تبلیغ برای هر نوع محصول یا فعالیتی خاص و نو معرفی کنند. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد. صفحه نمایش یک تلویزیون شهری همانطور که گفته شد مجموعه ای از پنل های ال ای دی می باشد که در کنار یکدیگر گنجانده می شوند و می توانند ابعاد یک در یک متر و یا بزرگتر داشته باشند.

قطعات تابلو روان

از این رو توجه شرکتهای تبلیغاتی به فضاهای شهری و افرادی که در خیابانها بودند جلب شد، که این امر باعث ظهور تلویزیون های شهری بزرگ ( که در ابتدا به طرز وحشتناکی گران بودند) شد ، این نمایشگرها در جلب توجه رانندگان بی حوصله و خسته و عابرین پیاده ای که منتظر وسیله ی نقلیه عمومی بودند بسیار سودمند از کار درآمد که این امر موجب شد تلویزیون های شهری در میدانهای پرجمعیت، چهار راههای شلوغ و سپس در بزرگراههای اصلی نصب شوند.

چهارم اینکه این تلویزیون ها باید دارای پورت های مختلفی باشند که بتوانند تصاویر مختلفی را بدون قطع و وصل نمایش دهند. از آنجایی که ماژول های لازم برای ساخت تلویزیون شهری همه LED یا SMD هستند بنابراین قابلیت پخش تصاویر و فیلم های رنگی را نیز دارند. در تلویزیون های شهری یا تابلو روان ال ای دی، تصاویراز طریق ماژول ها به نمایش در می آیند و عملکرد آنها به این صورت است که ماژول ها برنامه های تبلیغاتی طراحی شده را دریافت می کنند و به عنوان خروجی نشان می دهند.

برای اینکه اطلاعات به راحتی بر روی تلویزیون شهری نمایش داده شود نیاز است که از یک منبع جداگانه استفاده کنند. در این مکان ها به راحتی میتوانید خرید و فروش را انجام دهید. تلویزیون شهری عمدتا نمایشگر ویدئویی با ابعاد متغیر و نامحدود، قابل انتخاب توسط خریدار هستند که در مکان های مورد نظر اعم از عمومی و خصوصی استفاده می شود که در دونوع اصلی، تلویزیون شهری مناسب فضای داخل indoor و تلویزیون شهریoutdoor مناسب فضاهای باز می باشند. بلکه، آنها برای مصارف روشنایی با LED، نور زمینه نمایشگرها٬ و رقص نور برای دیسکوها و یا سالن های رقص و کنسرت٬ طراحی کرده بودند.

لوله های اگزوز معمولا از چدن، آهن نرم یا فولاد ساخته شده است. تلویزیون های شهری دارای اجزای مختلفی می باشند که می توان به صفحه نمایشگر، کنترلر، منبع تغذیه، برنامه نرم افزاری و سازه اتصال تلویزیون اشاره کرد. برای اینکه بتوان کسب و کار را رونق داد باید از تبلیغ کردن استفاده کرد. تلویزیون های شهری به عنوان یک منبع الکترونیکی تبلیغاتی که در آن قطعات الکتریکی به کار رفته است در طول زمان ممکن است که دچار ایراداتی شوند و در این زمان تلویزیون شهری نیاز به تعمیرات پیدا می کند. تلویزیون شهری نیز جز محصولاتی است که برای ساخت آن هزینههای زیادی شده است و با توجه به نوع محصول و مواردی که در ادامه ذکر میکنیم قیمت گذاری بر روی تلویزیون انجام میشود.